Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
langeR

DNA

Recommended Posts

Ik ben enkele jaren geleden een keertje tegen de lamp gelopen met onze mooie hobby.

En daar ben ik voor veroordeeld door de politierechter. Ik heb hoger beroep aangetekend en daar zit ik nu nog op te wachten.

Maar enkele weken geleden kreeg ik een oproep van de officier om DNA cel materiaal af te staan.

Dit ben je verplicht omdat je veroordeeld bent. maakt niet uit of je hoger beroep hebt aangetekend. Je kunt dit ook niet weigeren en bent verplicht te gaan, kom je niet dan halen ze je thuis op.

Je mag ook daarna pas bezwaar indienen en dat moet binnen 2 weken gebeuren. En dat blijft dan 30 jaar in de databank staan.

Ik heb natuurlijk bezwaar aangetekend en daar heb ik nog geen uitslag van.

Maar ik heb dit nog nooit gehoord of gelezen dat het gebeurde bij mensen die veroordeelt zijn voor een hennepkwekerij, mijn vraag is dan ook heeft iemand anders dit al eens meegemaakt en hoe is dat afgelopen.

Als mijn bezwaarschrift is behandeld dan laat ik natuurlijk weten hoe dat verlopen is.

En wat ik nog het engste vind is dat de overheid een database aan het aanleggen is waar je u tegen zegt, als ik mijn advocaat mag geloven,

Nederland wordt steeds meer een politiestaat lijkt het wel.

 

Gr Rens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooo

 

Moet volgende maand ook dat is de nieuwe wet :rofl

 

Het word steeds gekker hiero.. :D

 

Succes and keep them litt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor hoelang terug telt dat?? weten jullie dat? kutzooi voor mij is dat 8 jaar terug...

grtz en succes beide..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Ganja

ze worden knettergek hier en succes he. Ga je nog wel bezwaar indienen ?

 

@ andy 321

Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij alles van of na 2007. dus volgens mij zit jij goed.

 

@ hobbyboer

Dat willen ze nu juist hebben. Moet je je wangslijm afstaan.

 

Gr Rens

Edited by langeR

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bekende 5 jaar termijn dan gelukkig want mijn DNA krijgen ze niet, gaat me veel te ver, straks gaan ze je klonen stelletje mafkezen zijn het die de regels tegenwoordig bepalen in dit land,, zit steeds vaker met mijn vrouw te speculeren over een huisje op Isla Margarita, vroeger vaak geweest, relaxt en een belastingsparadijs..

 

Voor 5 dollar heb je daar voor 2 dagen een prive taxichauffeur, een rum cola voor 50 cent, restauratje kopen aan het strand?? 20000dollar en je kunt aan de slag..

Ze moeten hier in NL. niet gekker worden stelletje gore privatefuckers..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit heb ik al een jaar of 4, 5 geleden gemoeten, ik was toen veroordeeld wegens vernieling van openbare goederen. Ja zelfs dan moeten ze je DNA hebben.

Daarna ben ik nog eens van mijn bed gelicht omdat ze in een gestolen auto een sigarettenpeuk van mij vonden :rofl

 

Echt uitkijken dus als ze je DNA hebben..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor vernieling krijg je gen dna test. Is alleen voor zware delicten.je had moeten weigeren!volgens mij voor delicten met straffen boven de 5jaar.en geweldsdelicten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer genoeg is dat niet meer zo.

 

Wie door de rechter veroordeeld is tot:

 

een (voorwaardelijke) gevangenisstraf of een maatregel zoals terbeschikkingstelling;

een (voorwaardelijke) taakstraf;

(voorwaardelijke) plaatsing in een inrichting voor stelselmatige daders (ISD);

(voorwaardelijke) plaatsing in een psychiatrisch ziekenhuis (PPZ);

(voorwaardelijke) plaatsing in een inrichting voor jeugdigen (PIJ)

 

is verplicht DNA af te geven. De officier van justitie kan ook een taakstraf opleggen: ook dan moet DNA worden afgestaan.

 

In het verleden moest alleen wie veroordeeld was voor een zeden- of geweldsmisdrijf verplicht DNA afstaan. Nu geldt dat voor alle misdrijven die in externe link: Artikel 67 van het Wetboek van Strafvordering beschreven staan. Wie alleen een geldstraf opgelegd heeft gekregen, hoeft geen DNA af te staan.

 

www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/dna-onderzoek-veroordeelden/verplichte-dna-afname

 

Gr Rens

Edited by langeR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dit allemaal wel heel ver gaan.

Dat een Pedo dit moet snap ik maar een persoon die een licht vergrijp begaat DNA af laten staan? Wat een Stasi praktijken.

 

Het enige dat je dus kan doen na een (voorwaardelijke) veroordeling is emigreren als je het niet wil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo begint het.. eerst met die doelgroep, dan met die en daarna met iedereen...

 

Net zoals bij de nazi's, eerst joden, daarna gehandicapten (zelfs verplichte castratie), daarna muziekanten enzo verder...

 

Als we niet voor onze rechten en vrijheid opkomen zal het nog erger worden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijd voor actie !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben pas nog aangehouden met veel te veel cannabis en heb geen DNA af hoeven staan

heb echter niet met een rechter te maken gehad

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha dat is ook wel ff anders he, jij was waarscheinlijk niet eens echt in hegtenis genomen. :rofl

zijn toen je fotos gemaakt en vinger afdrukken genomen..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Relevant is ook wel of ze DNA sporen verzamelen als ze een kwekerij ontdekken waar niemand aanwezig is.

Vroeger gooide ze alles in een container, nu hebben ze teams die de opbrengst in kaart brengen enzo. Misschien nemen ze ook vingerafdrukken enzo.

Al zegt dat niets want er zullen wel 20 afdrukken van verschillende mensen op staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Relevant is ook wel of ze DNA sporen verzamelen als ze een kwekerij ontdekken waar niemand aanwezig is.

Vroeger gooide ze alles in een container, nu hebben ze teams die de opbrengst in kaart brengen enzo. Misschien nemen ze ook vingerafdrukken enzo.

Al zegt dat niets want er zullen wel 20 afdrukken van verschillende mensen op staan.

 

Vingerafdrukken doen ze zeker..

Dna onderzoek ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er een tijd geleden geen voorstel geweest om van elke Nederlander DNA te verzamelen en in 1 grote database te bewaren?

Zijn ze toen vanafgestapt omdat het er niet doorkwam ivm. priveschending?

Share this post


Link to post
Share on other sites
een dikke roggel kunnen ze krijgen :rofl

 

als ze dat in een zakje stoppen hebben ze je DNA al..

 

 

ik vind het echt een achterlijk idee trouwens, ben zelf ook in de afgelopen 5 jaar veroordeeld geweest, zou alleen niet weten wat die veroordeling hun het recht geeft mij DNA te krijgen..

 

als ik diep in de put zou zitten en het echt niet meer trok en zelfmoord wilde plegen, blaasde ik m'n eigen op in het kamertje waar deze krankzinnigheid verzonnen word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier kom je niet onderuit inderdaad zelfs als je bezwaar aantekend mogen ze alsnog eerst je dna afnemen en daarna gaan ze dan kijken of het terecht is of niet .

maarja dan hebben ze het toch al .

ik heb het ook moeten doen nadat ik veroordeeld was voor een paar plantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het enige dat je dus kan doen na een (voorwaardelijke) veroordeling is emigreren

 

Heb je wel eerst een verklaring van goed gedrag nodig :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatst nog opgepakt, ik ben kaal en een gast vond het nodig om voor mij de Hitlergroet te doen met de mededeling alle joden en homo's vergassen. Die heb ik ernstig toegetakeld, zo'n 3 jaar terug 2 dagen in arrest gezeten telt die ook??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...