Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Skarekrow

Autopots and Advanced Nutrients

Recommended Posts

wazzup gasten :rofl

 

tijd voor mn nieuwe 2012 kweek

ben al een tijdje onder de indruk van die autopots en ben een luie kweker en heb ze dus ook maar besteld.

zag dat 2 leden er ook mee bezig zijn en die zijn er ook tevreden mee die volg ik ook zo nu en dan

 

zal wat meer over mn setup vertellen

 

DR120W

Adjust A Wings

Gavita Digistar 600 WATT Dimbaar

Softbox 500 kuub + bijpasende filter

greenpower

 

voeding is van advanced nutrients we gebruiken

 

Sensi Grow & Bloom

B52

Piranha Liquid

Voodoo Juice

Bud Ignitor

Bud Candy

Big Bud

Overdrive

 

Seeds zijn van:

 

Gage Green Genetics

5xPurple Snowman x Purple Elephant X Chemdog Sourdiesel

 

EliteGenetics

5xSour Lemon Larry = Larry Og x Sour Diesel

 

gebruik de autopots easy to grow

8 potten intotaal en gebruik de 8.5 liters en 47 litervat en ze worden gevuld met coco en hydrokorrels

 

Zal vanavond de zaden ontkiemen en de tent schoonmaken en wat piccas maken :rofl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik me nou afvraag. Het systeem werkt op zwaartekracht en het water gaat door de zwaartekracht de bakken in.

Hoe wordt het water weer weggepompt uit de bakken, na de watergift? Of is hier geen sprake van en blijft de pot in het water staan totdat het water na loop van tijd op is, en er automatisch nieuw voedingswater tot de autopot word toegevoegd?

 

En hoe zorg je ervoor dat de wortels de onderkant van de pot hebben bereikt, wanneer je bijvoorbeeld uit zaad kweekt? Zelf ben ik bang dat het water de wortels niet zal bereiken.

 

 

Veel succes met je kweek. Ik zal je volgen, ben uiterst benieuwd naar dit systeem!

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks gasten

 

water wordt bijgevuld als de plant de bak heb leeg gedronken

 

de eerste weken gewoon met de hand water geven todat de wortels de bodem hebben bereikt

en dan pas kan je de vat aansluiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah duidelijk verhaal bedankt!

Je zet ze wel alvast in de 8.5 liter potten?

 

 

Ben benieuwd naar de foto's. Ik ga hier een hoop van leren! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig hebben we meerdere testers op het forum voor dit systeem, beter beoordeelbaar, natuurlijk veel succes gewenst :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vette genetics heb je daar man sour lemon Larry.van elitegeneitcs Is een collectors item niet meer te krijgen en ben benieuwd naar die grape stomper mix van je .

 

 

Succes ouwe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owja...

 

Ik ga je ook volgen, ben namelijk ook al even benieuwd naar dit systeem :rofl

maar waar blijven de pica's mat die voor mij bijzondere genetics!!! ?

 

Greetz,

Shilizous

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb zelf ook de autopots staan hier, het ziet er alleen wat goedkoop uit moet ik zeggen...

tis allemaal heel minimaal en alleen een soort van vlottertje die je in principe nog wel zelf kan maken,

maargoed, daar betaal je ook voor natuurlijk...

 

hoop binnen een paar dagen mijn nieuwe kastje klaar te hebben, mischien lopen we wel samen op met de kweek :rofl

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

back again :blink:

 

ben woensdag begonnen met ontkiemen heb ze voor 24 uur in een bekertje met water en piranha liquid gedaan.

en de volgende dag in de potten gezet

gallery_27613_11512_344499.jpg

 

zo zag het er vanochtend uit onder de hpi alle 10 koppies :rofl

de cocos is ingewaterd met Sensi grow B52 en piranha Liquid,Voodoo Juice en heb geen hydrokorrels op de bodem gezet

een vriend van me gebruikt ook autopots en ook zonder die hydrokorrels op de bodem en gaat super.

heb ook 2 smartpots 2gallon erbij gedaan ga ze uitproberen met de autopots kijken hoe dit werkt w00t.gif

gallery_27613_11512_163936.jpg

gallery_27613_11512_234749.jpg

 

er is nog niet veel te zien maar hou jullie op de hoogte

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

die bereiken ze pas nadat ze een goed wortelstelsel hebben gemaakt en als ik wat wortels onderaan de pot zie

tot die tijd is het met de hand water geven en daarna zet ik ze pas in de Easy2Grow tray :wacko: en sluit pas dan het vat aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is wel een perfect tentje voor die easy2grow zo te zien, waar heb je dat tentje vandaan en hoe hoog is die ?? :wacko:

 

Vraagje: heb je nu alleen kokos in de potten gedaan ? ik zie wel wat hydrokorrels liggen maar geen 50/50 mix. Mij is verteld dat dit juist

een luchtige mix moet zijn. Ik hoop niet dat je ze gaat verzuipen zo :blink:

 

Ziet er wel strak uit zo die opstelling, ben ook erg benieuwd naar die smartpots, ga je die in een tray zetten ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Skarekrow,

 

Leuke setup, ik ga je volgen :blink: .

 

Ik heb zelf ook een dr120w, welke ik gebruik als voorgroei-/moeder-/stektentje. Ben wel benieuwd hoe het gaat met 600 watt in dit tentje.

 

 

 

Ga je deze keer je topic wel afmaken? :wacko:

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=78244

 

Gr,

 

Donnie

 

 

Hoe is je vorige ronde verder verlopen?

 

@Vaporist420

De afmetingen van de dr120w zijn: 120x60x160 (lxbxh) :lol: .

 

Succes deze ronde.

 

Groeten Beaker :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hoop niet dat je ze gaat verzuipen zo :rofl

 

Het ziet er niet erg luchtig uit. Moest altijd een 60/40 of 50/50 mix zijn met cocos en hydrokorrols toch bij dit systeem!

 

Verder loop ik je niet afvallen hoor, ik zit bij jou af te kijken, zodat ik als ik dit systeem koop, minder fouten maak. Zie jezelf als een pionier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ze gaan niet verzuipen :rofl

vriend van me gebruikt dit systeem al een jaar of 2 en nooit problemen ermee gehad hij gebruikt alleen goldlabel coco

hij heeft ze ook getest met alleen mapito en airdome en dat ging ook prima man.

zo staan ze er nu bij

gallery_27613_11512_294551.jpg

 

 

en kijk eens op uk420 staan ook heel wat topics over autopots check that shit out :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah ze hebben al van zich laten zien !!

 

Je moet ze dan wel echt goed laten wortelen voordat het systeem aan gaat, ik heb zo een kraantje tussen de slang net bij de uitgang van het vat gezet. Zo kan je in het begin

nog een beetje spelen met de watertoevoer.

 

Maar volgens mij weet jij wel wat je doet zo te lezen :rofl

 

 

Ik ga dat forum eens checken en blijf je volgen :)

 

Edit: Wow eerste topic dat ik tegenkwam was al wow idd http://www.uk420.com/boards/index.php?showtopic=282676

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan mooi allemaal tegelijk! Mooi man!

 

Uk420 staat wel vol met onafgemaakte topics zeg pff. Wel zijn ze daar een stapje verder qua hydro kweken, heb ik het idee. Wij zijn en blijven toch hollanders die het liefst op aarde kweken he!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, met oog op de vorige ronde, hoop ik dat ik onthoud dit topic te volgen. Weinig updates. Hoop dat ik geen gelijk heb, mooi topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update :wtf2:

 

sorry voor het lange wachten ben druk bezig geweest ;)

 

De plantjes gaan goed zijn nu zijn nu bijna 3 weken oud en de wortels hebben inmiddels de bodem van de pot bereikt

zie hier en daar mooie witte wortels de pot uit komen laat ze nog een paar dagen staan voordat ik ze in de trays zet

 

zo staan ze erbij nu

eerste rij zijn de Purple Snowman x Purple Elephant X Chemdog Sourdiesel

gallery_27613_11512_382619.jpg

en de 2e rij achter zijn de Sour Lemon Larry

gallery_27613_11512_438056.jpg

 

 

ga vandaag nog het vat vullen met water en laat het dag of 2 staan voordat ik voeding er in doe

laat ze nog een week of 3 a 4 groeien ze worden nog getopt en gefimmed wil mooie struikjes hebben :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed hier, ik ben benieuwd hoe het straks in de trays verder gaat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ben ik toch ook wel heeeel benieuwd,

je hebt er 2 smartpots bij staan, zijn dat de smartpots die gemaakt zijn voor het autopot systeem??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...