Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
piggo

vraagje over de instelling van mn hok 14m2

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

Na 2 keer 50 potten en 3 600 watt draaien wil ik het nu als het me lukt uitbreiden

 

 

Het volgende: heb een ruimte beschikbaar van ongeveer 14m2 (1e zoldergedeelte) en 8m2 (2e gedeelte ) daartussen zit een soort van open deur :( .

 

Om te beginnen wil ik ongeveer 14 a 15 (600 watt) lampen ophangen met ongeveer 200 11 liter potten,2 filters met een 4250 of 5000 kub afzuigkist en 2500 kub inblaas en natuurlijk de rest klinkt simpel maar denk dat het een beetje pittig zal worden :rofl

 

alleen weet ik niet of ik de gehele ruimte moet gebruiken of delen.!, dus 10 lampen in de ander en 5 lampen in de ander gedeelte om en om wat zouden jullie doen?.

 

Ten tweede heb ik een klein probleempje met de lucht..Er zit namelijk 1 raampje bij de zolder die wil ik gebruiken om de lucht in te voeren alleen zit ik met de lucht uitvoer waar kan ik volgens jullie het beste de lucht naar buiten laten er zit daar namelijk niet meer als 1 raam

 

Waar ik me ook weleens afvraag is dat als je twee ruimtes heb hoe doe je dat met de temperatuur. :rofl .als het in de ene warmer word als de ander??.... Door middel van een fancontroller dat je het kan regeleen maar heb je daar dan ook twee aparte afzuigkisten voor nodig met twee fan controller of is er een ander mogelijkheid??????

 

Reacties zijn welkom en jullie meningen hoe jullie dat eventueel zouden aanpaken

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom ga je niet voor een (semi) gesloten ruimte met een opticlimate..?

er is bijna niet mooier..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou die 14 m2 gebruiken voor je hok (bloeiruimte)

En die 8 m2 voor je technische ruimte en voorgroeihokje/moederhokje

 

Verder ben ik het wel met stikkie eens, en nog mooier zou zijn die 14m2 op te splitsen maar dit kost weer extra

Share this post


Link to post
Share on other sites

die 14m2 verdelen in een stuk van 8m2 en 6m2, dan kan je twee hokjes van 8m2 draaien (totaal 2 maal 8 x 600) en heb je een technische ruimte van 6m2, afblazen op je huis, raampje voor invoer van lucht gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die lucht MOET naar buiten met 16x600 als je niet gesloten gaat kweken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Je hebt het over een klein probleempje m.b.t. de af- en aanvoer van je lucht. Geloof me , probeer dit probleem

echt op te lossen! Is geen klein maar een heel vervelend probleem. Zit ook op een zolder met zo'n klapraam ... als jij de oplossing weet hoor ik het graag!

Veel succes.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

peperfreak.

waarom blaas je niet gewoon uit dat raam met een kist er omheen gebouwd..?

dan haal je de lucht gewoon van binnen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien kan je dan beter cooltubes nemen, of zelfs 1000w lampen met cooltubes.

Als het zolder is kan je misschien een langslopende schoorsteen gebruiken? of gewoon een gat naar buiten booren en die op een of ander manier maskeren.

 

ps. en als je zo commercieel bezig gaat, zal ik zeker de kleinere hok als voorgroeihok gebruiken, dan draai je continue cash zonder tussenstops.

 

 

su6

Share this post


Link to post
Share on other sites

een gat maken en maskeren :rofl

heb jij wel eens de diameter van een de flens gezien van zo'n afzuiger..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie wel voor jullie reacties :rofl het is mooi om iedereens mening te horen..Over dat voorgroeihok had ik zat ik aan te denken maar dat kost veel tijd en werk etc.. denk gewoon dat ik de gehele ruimte ga bekleden en ga gebruiken totaal 20 a 21 m2 met 18 lampen 12 in de een en 6 in de ander.ik zal later als ik begin proberen om een verslag met fotos bij te houden

 

ik denk dat ik dat kleine zolder raampje voor de invoer van lucht ga gebruiken,heb overigens goed gekeken en zag een formachtige buis dat net uit de dakpan steek :rofl dat ik evetueel kan gebruiken voor mn lucht naar buiten..

 

ik zat te twijfelen.ik hoord iemand zeggen cooltubes klint wel goed alleen heb er nooit echt ervaring mee gehad en weet niet of mn budget dat gaat redden

 

overigens vroeg ik me af of die afzuiger 5000/6000 kub stalen kist met daaraan 2 filters of dat geen herrie maakt als ie voluit zuigt,althans je hoort men zeggen dat ze haast geen geluid maken weet niet heb er mn twijfels over want je zit toch met buren..in het verleden heb ik 3250 kub gedraaid dat maak best een herrie vooral als tie op fan controler aanslaat voluit

 

DonBone wat bedoel je met afblazen op je huis?.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met afblazen op je huis bedoelt hij bv naar je woonkamer afblazen en daar een raam openzetten maar word michien wel erg warm in je woonkamer zoals stikkie 2.0 al bedoelde dus ik weet niet of het wel zo slim is.

ik heb wel eerder gehoord over lucht onder de dakpannen aanzuiger en weet niet of dat voor jou een optie is anders zou ik je tog aanraden om bv eerst de helft te bouwen eventueel al met een opticlimate en dan volgende ronde de andere helft met een opticlimate

op die manier speel je veel meer op safe 5000 of 6000 kuub afzuiger geeft behoorlijk wat geluid denk ook aan de luchtsnelheid waarmee de lucht door dat raampje komt waardoorheen je wilt afblazen,dat kan ook veel geluid gaan maken

denk er nog ff goed over na zou ik zeggen ben benieuwd wat de andere leden ervan vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je 1 raam heb kun je toch een plaat maken met 2 gaten naast elkaar.

1xafv en 1x aanv

 

:rofl

 

Yo kinderen.

Hou eens op over vragen over groepen etc.

 

Dat is uitlokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

afzuiger >> stalen kist >> als je iets meer geld uit wilt geven is je afzuiging wel stil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 5000 of 6000 m3 maakt behoorlijk wat lawaai als deze volluit staat...

 

Maar of de buren het horen is de vraag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ga ik meteen over een heel andere denkpiste, ma&ar als je 14m² ter beschikkinghebt, waarom dan niet meteen verticaal kweken?

 

Met CO2 en een zo goed mogelijk klimaat, minder lampen en gaan voor meer grammen/watt...

 

Alleszinds veel succes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

horizontaal kweken is al lastig zat toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen ervarin noch met 14m² noch met verticaal...

 

Maar als ik ooit zou gaan uitbreiden, ligt dat toch in de mogelijkheden....

 

Het zal wel veel werk zijn om die verticale scrog te verzorgen...

 

En als ik "gewoon" zou verder gaan, zou ik ook 2 bloei hokken nemen en die 12/12 laten wisselen...

 

Dat valt veel minder op de energie factuur...

 

In plaats van 10*600 W = 6KW

 

zou ik 2* 5*600W nemen= 3KW continu + groei en moederhok van 1*600W aan 18/6 ...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

een moederhok zodat je 1 keer in de 10 weken stekken kunt snijden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

die snap ik niet... :rofl

 

je blijft precies het zelfde zien op je eind afrekening hoor...

anders moet je mij toch ff uitleggen waarom 2x 50 cent meer of minder is dan 1x 1 euro.. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

om en om draaien heeft voordelen maar voor je energie rekening idd niet haha..

 

als je daardoor geen verwarming hoeft te gebruiken scheelt dat stroom.. zoiets?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zal nog steeds moeten bijverwarmen.. :rofl (wel minder)

en je zal meer moeten ontvochtigen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

verwarm normaal al bijna niks bij, laat staan als er warme lucht van het daghok door het nachthok gaat en andersom..

 

ik kon met 6x600 watt al een hok van 15x600 watt verwarmen in de winter.. vocht is niet zo'n probleem maar je moet niet de lucht laten circuleren zodat het vocht ophoopt.. gewoon lucht opwarmen met je lampen.. dan andere hok in.. dan naar buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je met 2 verchillende maten werkt kan dat inderdaad..

kleine hok draait overdag en het grote in de nacht. (dan compenseert het de koudere omgeving temp)

 

(edit) ik liet inderdaad gewoon de lucht circuleren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...