Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ouwe ketser

Ketshok

Recommended Posts

Dat zou toch ook gewoon moeten werken met gavita's

Ik heb nog niet echt iets gehoord wat me een definitieve beslissing kan laten nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de 600w watt dimlux heeft een hogere output en werkt samen met de plant temperatuur camera...

 

reden genoeg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je komt dan iig niet boven de 28gr en hebt het meeste licht met 600watt. (690watt output) Ook heb je met de el 400volt versie 10% minder warmte tov de niet el.

 

Kom je boven de 28gr (of wat jij wil) dan dimt alles een beetje. De tijd dat je niet dimt heb je dan dus de volle 690watt. Dimt de dimlux bv 10% omdat het boven de door jou ingestelde 28gr is, dan heb je dus 69watt minder vermogen. Dat is nog steeds zo'n 620watt. Wel voorop stellen dat je zo weinig mogelijk wil dimmen.

 

Je hoeft ook geen schakelbord toe te passen, wel een zekering.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik adviseer toch om hoger te gaan inblazen, lucht uit de opti is bizar koud!

Pak de boel aub in met de dampdichte folie van opticlimate anders heb je straks hetzelfde probleem als mij.

Die box is veelste zwaar, bijv een ruck 1000m3 op 20% is meer dan voldoende.

Gaat je anders ook echt teveel co2 kosten!

En zou zeker voor de dimlux gaan, heb je gelijk een co2 controller en kan je gaan vpd'en :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK heeft gisteren een bestelling gedaan , het complete plaatje dimlux controll +400V evsa's en opticlimate met wat gavita kappen zo uit m'n hoofd

 

:lol:

 

Hij kan bijna aan het bouwen , we hebben ook nog even bij de rollen folie gestaan en de 10cm tape eens goed bekeken cannaz ;)

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom niet?

 

Een vraag met een vraag beantwoorden.. oke

 

Nou bv omdat ik die dingen meer lawaai vind maken, dus vroeg ik mij af met wat voor reden, maarja

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Boef

Ik weet het.. ik zit met die 2500 softbox in m'n maag.... :) Hij is bijna even groot als een Opticlimate!

Daarom wil ik er niet meer mee sjouwen ;) daarom probeer ik hem zo veel mogelijk terug te dimmen kijken of het werkt.

Ik merk dat ik nog tegen veel problemen aan ga lopen voordat het allemaal naar behoren werkt.

 

@stikkie

Gisteren is het verhaal me al een stuk duidelijker geworden en ik hoop zaterdag nog meer info in te winnen op de seminar.

Ik heb de vraag verkeerd gesteld in de eerste instantie. :lol:

het gaat mij om de mollen, en die moet ik zoeken in de bulp ipv het voorschakelapparaat. toch?! (of snap ik er nou nog niks van )

 

@guesswho

Het wordt inderdaad de opticlimate met alle add-ons die erop kunnen icm met dimlux. Dit met de gavita reflectors.

Wel ben ik me nu zorgen aan het maken voor weekmakers.... maar daar kom ik zo ff op terug.

 

@amchisia

tussen de 24 en 28 met lichten aan en minimaal 20 graden met de lichten uit. dat lijkt me wel een lekker sativa-klimaatje :)

boven de 28 graden doet volgens mij de verdamping niet ten goede, de tijd zal het leren en de VDP-camera

 

@cannaz

Ik begrijp je bezorgtheid, ik heb gisteren met een aantal mensen gepraat die mij er ook op wezen dan (semi) gesloten kweken de nodige problemen met zich meebrengt. de achterkant van de medaille.

 

Als ik zie dat het fout gaat kan ik ook de bypass (naar buiten) gebruiken om toch de lucht af te blazen.

ik kan het even moeilijk verwoorden want ik ben te stoned :j , ik kom er later vandaag op terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites
het gaat mij om de mollen, en die moet ik zoeken in de bulp ipv het voorschakelapparaat. toch?! (of snap ik er nou nog niks van )
Ja en nee, een slecht vsa die niet voldoende stuurstroom leverd zal zelfs de beste bulb op aarde nog niet goed laten outputten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn weten draait een goede (beste) lamp niet in een slechte ballast. Iets met de frequentie. Een son-T draait idd wel overal op.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naar mijn weten draait een goede (beste) lamp niet in een slechte ballast. Iets met de frequentie. Een son-T draait idd wel overal op.
greenpowers zijn toch best wel redelijke lampen, op zijn minst de betere van de 230volt lampen, en idd een 400volt lamp laat zich nie aansturen met een normale vsa, zelfs niet met de meeste op de markt zijnde evsa's. Wat ik bedoelde is dat als de ballast nie genoeg stroom leverd je de beste lamp ter wereld nog niet optimaal kan laten presteren, imho is het een samenspel tussen hoogwaardige componenten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Boefje030

Een ruck 1000m3 op 20% met sms controller is bijna geruisloos, opti maakt nog meer geluid.

Voordeel van een buisfan met semi-gesloten vind ik dat het gewoon lekker weinig ruimte inneemt.

 

@ouwe ketser

Die folie is niet goedkoop, weet het.

Maar geloof me je gaat er spijt van krijgen als je het niet doet, ik kan nu de hele boel weer af gaan breken nu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat ik er wel achter zou zijn na de seminar.

Ik blijf twijfelen.

 

@Racker.

Mijn problemen zijn nu dus omgekeerd... ipv dat ik mijn warmte kwijt moet moet ik nu dus extra produceren.

4(600 watt) lampen + een 300watt plasma zijn te weinig warmte producerend (de lucht uit de opti wordt te koud)

 

Dus wanneer ik dan zou dimmen (de 600's)zou het probleem alleen maar vergroten?

 

zou 4x600watt + 2x plasma wel voldoen?

 

 

 

@whazzup

Als ik je goed heb begrepen kan ik het beste 2plasma lampen in het midden in een T plaatsen om 2x2m te beschijnen?

 

heb ik als ik 1 plasma lamp die ik hoger hang (lees 1-1,5 meter van het gewas) en wel 2m2 kan beschijnen wel nog steeds de voordelen van blauw licht die je noemde op de seminar?

 

@topic

ik hoor net dat het kabinet WEER gevallen is

isertochnoghoopvoormijngedoogkweek :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook de afzuiging voor die ''microwave evsa ofzo'' :tu :o met die buizen weg laten, dan geven ze samen best wel wat warmte af.. (blijft een berg minder als hps)

kan in de zomer net genoeg zijn, toch zou ik er gewoon 2 lampen bij hangen... :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan natuurlijk ook de koelcapiciteit wat terugschroeven door de compressordruk te verhogen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vierkante ruimte is lasttig met twee plasma lampen te belichten (je zit met een vierkant lichtbeeld uit de reflector!). Een lamp in het midden erbij zal in ieder geval effect hebben, maar de verhouding tussen plasma en HPS is een beetje hoog in dat geval. We adviseren momenteel één plasma bij maximaal zo'n 1000W. Ik heb er geen snelle praktische oplossing voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannaz

Waarom moeilijk doen als t makkelijk kan :wave: dat lijkt me de juiste oplossing.

 

@whazzup

Ik dacht juist dat het 1mbij2m belichtte...

Dan wordt het een ''skunkburnertje'' setup :tu

Ik hang er 1 middenin, en kijk hoe hoog die moet hangen om 4m2 te belichten.

 

@topic

morgen weer verder bouwen en zal dan foto'supdaten. het wordt een beetje saai zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...