Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
StoneTwisted

verschil tussen Bacto en schimmels,...

Recommended Posts

Vandaag de bacto binnen gekregen, maar echt al de drie de zakjes zien er hetzelfde uit en opgelost in water wordt het inderdaad donker bruin Bacto,

Schimmels zouden korrels moeten zijn,...heb een foto gemaakt en misschien kan iemand mij vertellen wat er nu in de drie schaaltjes

zit,...want volgens mij heb ik geen 2 schimmels gehad , maar twee bacto,....klopt het dat de kleur die van alle drie verandert in zwart bruin in het water opgelost.

hebben de schimmels dat zelfde effect,..en ja Whazzup,.......ze zouden een hoop vergissingen voorkomen als er op de plastic zakjes ook wat stond.

 

Wie kan mij vertellen wat ik hier nu voor me heb liggen,...ziet er allemaal zelfde uit qua structuur,..dus ik denk dat ik bacto heb 3x en geen schimmels dus door mijn aarde heb gemixt, maar misschien heeft iemand meer kennis in deze,....

 

 

drie zakjes en ik zie geen verschillen,..

 

gallery_15034_4311_187471.jpg

 

gallery_15034_4311_103839.jpg

 

 

Whazzup dit is toch gewoon duidelijkheid vragen toch,....en ik maak er geen onoverzichtelijke spullen van ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

labeltje had idd erg makkelijk geweest.

 

zien er identiek uit, ik persoonlijk zou er ook van uitgaan dat ik hetzelfde goedje had gekregen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij zit hier geen bacto tussen... ;)

bacto is donker bruin en fijner/zachter van structuur..!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net even wat plaatjes geschoten

 

gallery_19177_8044_366931.jpg

 

1 schepje

 

gallery_19177_8044_37533.jpg

 

gallery_19177_8044_759115.jpg

 

gallery_19177_8044_434855.jpg

 

misschien heb je er wat aan.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt wel koffie die bacto pff je zal maar met je slaperige kop s'ochtends ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol @ groninger , dat zou een tas zinderende koffie geweest moeten zijn kuch-kuch

 

@stonedtwisted , nuchtere kop nu genoeg volgens mij

ik denk dat je alleen bacto gekregen hebt

of zijn die schimmels nu gemalen ?

 

etiketering helpt wel

 

en tsja , vergissen is menselijk

kan de beste zelfs wel eens overkomen

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
links schimmels en rechts bacto:

gallery_8301_9383_261196.jpg

 

mijn schimmels waren grijze korrels in plaats van dat bruine spul wat links ligt... ;)

en me bacto was ook een stuk donkerder..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bewaar me koffie gelukkig in een andere pot ;)

 

@ Stikkie, ik had de flitser gebruikt, maar hier een andere pic van de schimmels:

gallery_1563_2071_887278.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu snap ik er al helemaal niets van,...dan heb ik inderdaad 3x bacto gehad en dat dus ook door mijn aarde gemixt omdat ik dacht dat het

schimmels waren,....die Bacto is grijs bij mij en wordt inderdaad bruin als je ze vochtig maakt,

maar die schimmels op het plaatje van Bazz f ken ik niet. zijn dat de schimmel van Sannie bio mychorizza en niet van Blackwidow ?

Weet wel dat het vroeger grijze korrels waren en geen poeder die schimmel,....na ja genoeg bacto in huis dus vermoed ik,

hoop alleen niet dat nu er geen schimmels tussen mijn aarde zit maar bacto dat ik geen problemen krijg.

Heb root pouch en ferfect start, mearl licht-mix en buffertabs en bacto dan,...geen schimmels dus deze ronde ;)

 

Tjee ze kunnen er toch wel een biokleur stofje aan geven zodat mensen niet in de verwarring raken,....of het duidelijk op het zakje zetten , want dit zet geen zoden aan de dijk en dan krijg je nog op je donder ook van Whazzup als je dit aankaart,..ook nog uitgelegd dat ik dit soort tegenvallers moeilijk kan verwerken en uiten ivm adhd

 

Maar goed,...ik leg me er bij neer dat ik dankzij de onduidelijke verschillen in structuur , kleur en geen label op zakjes (alleen op de pot)

Hoogst waarschijnlijk (want zeker weten doe ik het nog steeds niet) deze ronde geen mychorizza in mijn aarde zit,..of is er iets dat ik kan oplossen met de watergiften.

of later deze week alsnog wat bestellen bij Sannie en door de bovenste laag mixen,...maar zet dit zoden aan de dijk en is dit nog mogelijk ?

Ja we beginnen lekker met de kweek op deze manier,....maar goed,...hopelijk is het geen trent die zich voorzet deze ronde :)

 

Na de laatste foto van Bazzf weet ik dus zeker dat ik geen schimmels heb,..terwijl ik gisteren toch echt heb beschreven aan medewerker Sannie dat alles grijze poeder was.

 

Genoeg voor nu,...ik hoor misschien nog wel of ik het als nog op een of andere manier kan toedienen aan mijn aarde volgende week want dan bestel ik

appart een potje schimmels ,..misschien gaat het dan wel goed !!

 

 

Gr, ST.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die myco schimmels zijn grijs, whitewidow durf ik niet te zeggen...

en als jij heeeeel veel bacto door je aarde hebt gegooit ga je dat nog wel merken aan je dames...

je kan als de dames er om vragen de myco schimmels ook als topdressing toepassen.. ;)

 

@bazz f

ook dat ziet er heel anders uit als mijn schimmels...

dat is echt een fijn grijs poeder..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel simpel: beide bevatten humus- en zeewierextracten e.d. en kleuren daarom bruin opgelost in water, maar alleen de schimmels zitten op een drager van klei waardoor de kleur van de korreltjes grijs is (t.o. bacto bruin).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik deze foto begin van het outdoorseizoen in mn topic op Opengrow poste, kreeg ik ook al van iemand commentaar of dat wel de juiste schimmels waren. Heb toen Sannie benaderd, en die vertelde me dat dit juist de manier is hoe mycco's moeten worden verkocht.

 

Kan het zijn dat ze met de tijd van kleur veranderen? Op het potje staat BB 20-01-2013, dus die zijn nog niet expired. Bewaar beide overigens donker en koel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De foto van Bazz f is vergroot, die van zien er ook zo uit, maar met het blote oog fijner van structuur ;)

 

Edit, ST, je kan ook ruiken aan je potjes voor een verschil, bacto stinkt echt, en myco`s ruiken wat dof.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De foto van Bazz f is vergroot, die van zien er ook zo uit, maar met het blote oog fijner van structuur ;)

 

Ja maar geen poeder zo te zien, en de kleur is ook niet effen grijs

Share this post


Link to post
Share on other sites
De foto van Bazz f is vergroot, die van zien er ook zo uit, maar met het blote oog fijner van structuur ;)

 

Edit, ST, je kan ook ruiken aan je potjes voor een verschil, bacto stinkt echt, en myco`s ruiken wat dof.

 

ik heb toch echt totaal andere schimmels hoor.. :)

bijna geen korrel in te vinden, niet zo zacht maar bijna net zo fijn als bacto..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Stikkie 2.0,..dat heb ik dus ook.

 

En aan Krasi,..zal eens gaan ruiken, misschien krijg ik dan zekerheid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee, nou ja, aan de geur zijn ze te onderscheiden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
die myco schimmels zijn grijs, whitewidow durf ik niet te zeggen...

en als jij heeeeel veel bacto door je aarde hebt gegooit ga je dat nog wel merken aan je dames...

je kan als de dames er om vragen de myco schimmels ook als topdressing toepassen.. :)

 

Whitewidow is super wit.. dus dat is niet van toepassing hier :o

Mijn schimmels zijn grijs en zijn echt korrels, geen poeder. Hier staat wel een houdbaarheids datum op

En de bacto is donker bruin is wel poeder en ruikt ook een beetje.. zoet?.. Hier staat geen houdbaarheids datum op

 

dat is mijn toevoeging van vandaag ;)

 

EDIT: ik denk dat je nu 3 keer bacto hebt... bye bye plantjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat verschil niet dat de ene BAC is (licht grijs fine ) en de ander sannie wat donker grijzer en als een keutel grover.

 

gallery_20039_11320_780596.jpg

gallery_20039_11320_2132756.jpg

 

Helaas geen BAC in huis voor een foto.

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heel simpel: beide bevatten humus- en zeewierextracten e.d. en kleuren daarom bruin opgelost in water, maar alleen de schimmels zitten op een drager van klei waardoor de kleur van de korreltjes grijs is (t.o. bacto bruin).

 

Bij ,mij is die bacto die vanmorgen is nagestuurd gewoon ook grijs hoor (niet Bruin),..en hiervan weet ik zeker dat het bacto is

want een nabestelling met enkel bacto zullen ze zich echt geen tweede maal in vergissen lijkt me

 

 

@Krasi,...ja hoor ze ruiken allemaal het zelfde,...heb dus geen schimmels en met dat verhaal van Stikkie 2.0,

heb ik het idee dat hij misschien het zelfde probleem heeft gehad.

Snap er werkelijk niets meer van nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, ik heb daar gelukkig geen last van gehad..!

ik had echt heel donker bruine bacto die echt heeeeeel fijn is..

en echt wat meer hardere substantie van de schimmels en die waren ook echt grijs...

 

bij mij geen twijfel mogelijk.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn Bacro is ook grijs, m`n schimmels ook , maar grover van structuur ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
EDIT: ik denk dat je nu 3 keer bacto hebt... bye bye plantjes :)

 

Heb 4 gram bacto (waarvan ik dacht dat het schimmels waren) door 19 ltr aarde gedaan en vanmorgen nog eens ingewaterd met bacto,...zaadjes staan net met spons in de aarde en zijn nog net ontkiemd,

kan ze er dus nog uithalen en dan al de aarde opnieuw maken en de zaadjes zolang in kleinere potjes zaadaarde doen en onder een lamp van 400 watt zetten , tot de aarde en het probleem is opgelost.

 

Sannie zelf is zeker op vakantie,..want dat is de enige die hier het probleem kan bevestigen en of ontkrachten,...

 

Mijn Bacro is ook grijs, m`n schimmels ook , maar grover van structuur ;)

 

Inderdaad Krasi,...de een zegt dit de ander dat,..ik weet het niet meer nu.

maar dat het fout is en onoverzichtelijk bewijst dit Topic wel.

 

Of whazzup moet er anders over gaan denken :o

Kutte is wel ik zit ermee !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...