Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

zappie

frisian dew

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb vaker mislukte oogsten gehad, en waarschijnlijk door de grond en de niet

geschikte soort. Tot nu toe waren het meestal stekken, maar deze waren kennelijk

gekweekte voor de binnenteelt.

 

Nu ga ik dat anders aanpakken volgend jaar, en wil eens Frisian Dew uit zaden gaan

opkweken. Is er iemand bekend met deze soort?

 

Ik heb al eereder uit zaden gekweekt, en dat was een sativa. Een mooie lange slanke

plant, maar er bleven meer mannetjes over dan vrouwtjes, en het weer was slecht.

 

Nu na een 2 tal jaren waag ik weer eens een poging om een lekker rokertje te hebben

middels deze Frisian Dew, het schijnt een goede buitenplant met een aangenaam high te

zijn? Iemand die iets van deze soort weet of een betere kan aanbevelen?

 

Daarbij ga ik deze keer ook verduisteren en wacht de natuurlijke rijping niet meer af. Eind

Juli wil ik de oogst ervan halen, en denk om in Maart al te kiemen en voorgroeien onder

kunstlicht.

Bovendien ga ik een beschermende overkapping maken. De planten komen in 10ltr. potten

Ik hoop dat er een oogst van 60-70 gr. mogelijk is per plant.

Een andere optie die ik in gedachte heb is een rollende bak van 1,2mtr lang 30 cm breed en

40 cm hoog, te maken met goede beluchting en drainage voor 5 planten. Dit om ze

gemakkelijker te verplaatsen naar binnen voor de nacht.

 

Alvast bedankt.

 

Zappi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit jaar Frisian Dew gehad hij duurde langer dan aan gegeven met afbloeien maar dat lag an mijn zelf.

De pheno die ik had was zeer rot bestendig.

 

Hier een foto.

gallery_20039_12204_81930.jpg

 

Ik heb nu 2 versie gedamp en beide waren erg fijn.

Het is wel een beetje body + high effect.

ook weet ik dat ammelov (User) elk jaar deze zet.

maar hij zal nog wel een aanvulling geven (Hoop zODd)

 

Deze was in de volle grond met GK spullen en getopt.

Kwam toen net boven de 150 cm uit.

 

En als je gaat verduister is de keus erg groot.

 

/zODd

 

PS, een damp/rook verslagje linkje van de frisian dew.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, ze zouden idd tamelijk rot bestendig zijn. Ik zal de link eens doorlezen, bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daarbij ga ik deze keer ook verduisteren en wacht de natuurlijke rijping niet meer af. Eind

Juli wil ik de oogst ervan halen, en denk om in Maart al te kiemen en voorgroeien onder

kunstlicht.

 

 

dan kan je net zogoed vrijwel elk binnensoortje wat je lekker vind kiezen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is deels door onzekerheid over de soort, wil niet weer al de aandacht voor

noppes gedaan te hebben. Ze kosten 65 euro voor 10 zaden ( Fem. )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voortaan stekken maken vanaf een moeder dan. Hoef je geen zaad meer te kopen zolang je de moeder in de groei houd. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I.d.d. zonde om een typische buitenplant als de Frisian Dew te gaan verduisteren in juni/juli, terwijl er een keur aan veel betere binnengenetica is die daar net zo geschikt voor is. Als je maar een budrotbestendige soort neemt en niet een of andere woestijnbewoner.

Als je 60-70 gram genoeg vindt zal zo'n 4 (binnen) tot 6 weken (buiten) voorgroeien op 4 literpotten en afbloeien op die 10-liter potten al wel voldoen, van 1 grote bak van 144 liter moet je veel meer af kunnen halen (wel dieven dan in het begin anders wordt de tussenruimte zeker te krap met 5 planten).

Share this post


Link to post
Share on other sites

al 3 zomers nu frisian dew op t balkon en bevalt zeer goed. Mooi 50/50 indica/sativa-soortje met 2 duidelijke feno's: paars en groen. Fris en fruitig en toch aards van smaak. Stoere opbrenger en schimmel/rotbestendig. Niet vroeg maar tussen eind september/half oktober helemaal afgebloeid(zit een week of 2 verschil tussen paarse(vroegst) en de groene).

Stinkt niet/amper tijdens het hele seizoen. Heb dr dit jaar voor het eerst gefimt en ook dat ging prima.

Dit soortje kan haast niet mislukken in nederland buiten, is mijn ervaring.

Ik heb ze nooit verduisterd en wél altijd knap afgebloeid gekregen. Het scheelt wel dat ze droog staan qua regen enzo op t balkon. Bij een bevriende tuinster staan ze meer in de regen dan bij mij en ook daar zelden veel rot of meeldauw; zelfs deze laatste drama-zomer pas op t aller- allerlaatst wat top rot.

Ik haal van een 50l pot 2 ons knappe toppen af met maar een paar uur direkt zonlicht dus ik ben trouw aan deze strain. Dit soortje ondanks dat ie duur is(6euro/zaadje dacht ik), is een vaste waarde in mijn repertoire. Ben dr bere blij mee.

Voor een idee twee plaatjes van de gefimde Frisian Dew dame van afgelopen seizoen, een overzichtje van een bevriend balkon met vlnr: heribei(75l), frisian dew(53 l smartpot) en frisian dew(75l) eind augustus alle 3 tweemaal getopt, en een plaatje van een versch geknipte top......

Beide balkons met buffertabs en schimmels in GL custom en een drupje bac bloei in de bloei en kraantjes-water(kind kan de was doen zeg maar). Voor meer plaatjes kun je in mijn album koekeloeren :)

Greetz ammelov

oh en van het knipafval geeft ze een pracht-hasje ;) ZoDd weet dr alles van haha

 

gallery_28213_11958_635593.jpg

gallery_28213_11958_855917.jpg

gallery_28213_11958_1562954.jpg

gallery_28213_11958_2196654.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ADH47?

Of ga voor een canadees of deens soortje. Dat zijn soorten die september afgebloeid zijn.

Als je toch gaat verduisteren zou ik een mooi soortje nemen die binnen ook kan (Haze ;) ).

Overigens is Frisian Dew ook een mooie soort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, bedankt allen voor de feedback. Weet ik dus nu dat ik ze beter gewoon

natuurlijk afbloeien kan laten i.p.v verduisteren. Stekken maken zou ik ook kunnen doen ja.

@Ammelov; fraaie post met foto's. Zijn nuttige weetjes.

 

greetz

Zappi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die hasj is zeker lekker.

 

De Frisian Dew is ook heel lekker dat vleugje oude skunk erdoor heen en wat zoets.

 

Toch is het met verduisteren (Binnen soorten) en een zomer als 2011 ook moeilijk om het rot vrij te houden

Waren dit jaar toch ook mensen die met verduisteren rot hadden hier ook de Lady purple.

 

Ik heb nu zelf 3 mooie Frisian Dew kweken gezien en ik drop volgend jaar ook weer een Frisian Dew in de grond.

Ook geen Herma trekken of zaden gevonden in de Frisian Dew.

 

 

Succes met je keuze en hou ons op de hoogte.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha gezellig man, heb er nu al zin in. Ik denk een fijne rvs bak te bouwuh. Met wielen eronder

kan ik hem zo de garage intrekken voor de nacht. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet iemand zo de genetica van de frisian dew ?

 

Ja ik zou het zelf kunnen googlen ;)

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

NP ;)

 

Een vrouwelijke Super Skunk hebben we gekruist met een mannelijke Purple Star.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag al eens de zaden besteld. Ik heb een voorraadje aangekocht en ik

heb naast de Frisian Dew ook Urban Poison ( fem. ) en een 5 zaden reguliere

Blueberry die ik binnen wil opgroeien laten. Met de Blueberry wil ik wat expririmenteren

en leren of het mogelijk is bestuiven, en of stekken leren maken. De soorten ken ik

allen niet, maar op advies van sommigen en de retailer, een goede keuze.

 

Vooral de buitenteelt word spannend om te zien of het een stel mooie krachtige dames

worden met een leuke oogst. Ik ben van plan buiten 2 FD en 2 UP te zetten, maar dan

wel in grotere potten van 20 ltr. i.p.v de 10ltr. wat ik eerst van plan was.

 

Ik ga geen bak bouwen, maar een plateau op wielen, zodat ik ze naar binnen kan rollen

voor de nachten. Hopelijk hebben we een fijn jaar. :wacko:

 

gr, Zappi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga deze ook volgen. Ik zou wel grotere potten gebruiken 20l is maar klein potje buiten :wacko:

smartpots gaan prima buiten en zijn er in allerlei maten.

grtz ammelov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn zaden gekregen afgelopen week. 10x Frisian Dew Fem. 5x Durban Poison Fem.

en 5x Blueberry Reg.

Buiten kweken op 10 ltr. ging al best goed ( ondanks soms slechte oogst door rot ) en

struiken van bijna 1 mtr, diameter en 1,70 mtr. hoog. Ik blijf dit jaar ook vanwege

het verplaatsings gewicht, dit jaar bij 20 ltr. Ik kan daar best, een leuke oogst van halen

mits alles goed gaat. De blueberry is later voor indoor. Zie "Bouwdoos-Zappi's hok"

 

gallery_12858_13418_180982.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn jullie ervaringen over de lengte van de Frisian dew planten?

Worden ze niet zo hoog in volle grond?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de volle grond kunnen het BOMEN worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah!

Ik zit zelf nog te twijfelen of ik dit jaar voor de Frisian Dew of White Widow ga..

Mijn voorkeur gaat naar de Frisian Dew omdat ik daar toch redelijk wat positieve berichten over lees.

Wanneer ga je beginnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@joenerz, hangt een beetje van je wensen/eisen en je mogelijkheden(qua tuin/buren/etc) af. Ik begin bv pas half april omdat ze anders t balkon compleet overneemt, haha(blijft onkruid wat niet stopt als jij dat zegt)....

 

Met dit soortje kun je alle kanten op en is tevens heel behoorlijk rot en schimmel-proof; levert een fijn mellow maar fris en fruitig rokertje op. Goede opbrenger weinig tot geen stank bij bloeien. Goed te toppen/fimmen. Blijvertje in mijn assortiment.

 

grtz ammelov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Ammelov! Ik denk dat ik dit jaar ook voor de Frisian Dew ga :vape: Maar klopt het dat het thc gehalte er gemiddeld erg laag van is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweenie :vape: de breeder(dutch passion) geeft op haar site aan dat ze 9,7% thc bevat....ach dan rook je dr nog es eentje extra :wave:

voor de harde stoned heb ik dr een heribei bij staan buiten; ook zo'n fijn buitensoortje(kijk maar eens bij knutsel zijn topics weet je gelijk waar je aan toe bent vwb heribei)...hardere toppen maar daarom dus ook gevoeliger voor toprot op t eind vd zomer.

 

succes dit jaar met de meiden

grtz ammelov

Share this post


Link to post
Share on other sites
in de volle grond kunnen het BOMEN worden

 

zoals een echte fries dus :vape: groot en sterk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...