Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

maartenna

vragen over de bouw van mijn nieuwe hokje

Recommended Posts

Je haalt je nogal wat meningen op de nek met zo'n vraag :wacko:

 

Hier de mijne:

 

3x2m... ik ben altijd voorstander om niet heel de ruimte vol te proppen. Zo houd je nog wat plaats over voor bijvoorbeeld verwarming, bevochtiger, fans en ruimte om te knippen, te manouvreren etc.

 

Je ruimte is ongeveer gelijk aan die van mij. Ik heb hier altijd 4 lampjes in gehad 600W lumatek EVSA met Adjust a Wings in een L opstelling. (nu 5 en ik baal al van ruimte gebrek haha).

 

Wat de overcapaciteit betreft adviseer ik je minimaal een 3250m3 te nemen en deze maximaal dimmen tot 20%. Ik heb dit met een 4250m3 gedaan en verzeker je, dan hoor je echt niets meer, en dat is wel zo relaxt.

Inblaas bij mij is 2500m3. Wordt samen met de uitblaas gedimd door een climatcontroller.

 

Uitblazen onder de pannen??? En als 't dan gaat sneeuwen? Iemand maakte die opmerking ook al, houd daar wel even rekening mee he!! Kan je niet in huis uitblazen? Doe ik ook, no problemo. Natuurlijk wel in een

andere ruimte als waar je lucht vandaan trekt.

 

Op welk medium wil je starten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ook kiezen voor 6x400 en 3250 kuub + 2 filters van 1500 dan

actieve inblaas heb je niet persee nodig maar wel je inlaat gaten groot genoeg maken

onder de pannen blazen zou ik ook niet doen

als het niet anders kan , kan je het beste op de zuidkant blazen daar komt de zon als eerste op

en in de winter zou ik niet draaien als er kans op sneeuw is

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt voor de tips allemaal....maar die 3250 kub moet wel genoeg zijn toch of toch maar een 4250 kub

 

moet natuurlijk ook wel een beetje rekening houden met de diameter maat van de slang......en wat voor filter zal ik dan nemen

 

heb liever 1 filter inverband met me ruimte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je 4x 600 hebt hangen volstaat een 3250 ook wel. Die dim je dan iets minder dan een 4250, maar nogsteeds heb je dikke overkill en dat is fijn :wacko:

 

Als je een kant-en-klare box van dit formaat koopt zitten er vaak 2 zuigaansluitingen op waar je filters op aan moet sluiten. Er wordt vanuit gegaan dat

je twee filters gebruikt, maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik kon bij de GS aangeven welke diameter flensen ik op de box wilde hebben en heb gekozen

voor 350mm aan de zuigzijde en 350mm aan de pers(blaas)zijde.

 

Afhankelijk van de aansluitdiameter van je filter kan je kiezen welke flens je wil. Informeer even of jouw shop ook de flensmaten aan kunnen passen.

 

Ik heb een 3600m3 carboriginal filter hangen die heeft een aansluitdiameter van 350mm en is voor mij dus perfect.

 

Aangezien je box nooit op 100% draait en je je filter dus nooit maximaal benut kan je ook kiezen voor een kleiner filter, bijv. 2500m3. De aansluitdiameter

wordt dan wel 250mm, wat naar mijn idee beetje krap wordt en weer voor windgeruis gaat zorgen. Een gulde middenweg met een filter van 3100m3 met

aansluitdiameter van 315mm kan natuurlijk ook. Jouw feestje.

 

Persoonlijk zou ik minimaal voor de 315mm gaan, lekker rustig :rofl

 

Succes!!

 

 

PS: genoemde aansluitdiameters zijn van carboriginal filters. Kan bij andere filters iets anders zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er worden hier over aardige afzuigers gepraat zeg..

 

Tuurlijk draait dit lekker rustig maar je haalt snachts een hoop kou binnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oliekacheltje voor de inlaat en voila! Of als je je lucht van buiten trekt, waar ik overigens geen voorstander van ben ivm erg wisselende temperaturen en luchtvochtigheid, een kacheltje in je hok.

 

Problemen liggen vaker bij het TE warm worden dan bij het TE koud worden. Beide is funest, maar dat laatste kan je wat eenvoudiger opvangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb vandaag een 4250 kub softbox gekocht............:rofl

 

dus ga snel verder met de bouw..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ik net nog aan het werk aan me hokje kom ik er achter dat de afzuiger die ik pas gekocht heb geen echte softbox is..............dus deze dan maar even terugbrengen morgen want ze hebben hem wel verkocht als softbox.........wie weet ergens een goed bedrijf of winkel of site waar ik wel een echte softbox kan bestellen voor een goeie prijs het gaat om een 4250 kub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ie stil is. Is het toch goed?

 

Je moet weten wat je koopt.

Iedereen geeft altijd een shop de schuld.

 

Het ligt vaak aan de klant zelf.

 

Goede shops zitten overal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is een softbox toch een box waar de motor in rubbers in de box hangt of zie ik dat verkeerd ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een softbox is een geïsoleerde houten kist die om een afzuiger heen gebouwd is. Je hebt hier meerdere varianten van, de één is net wat stiller dan de ander en volgens mij hangen ze niet allemaal los in rubbers, de duurdere variant in ieder geval wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...