Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
brechtius

5* Blackjack

Recommended Posts

Jeeeezzz wat een verschil, wat je doet is je pot optillen wanneer deze een dag of twee geen water heeft gehad, onthou dat gewicht, geef water, til de pot weer op, het gewicht tussen deze twee gewichten is ideaal, zet `em op :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zijn wel sletten maar je mishandelt ze zo wel heeeel erg :D

 

ze staan er nu wel veel beter bij!

wou dat ik wat jack had nu.... heerlijk rokertje hoor!

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

héhé alleeen maar vreugde hierzo

het gewicht heffen vind ik ongelooflijk moeilijk, weet niet wat het is maar kan heel slecht verschil in gewicht inschatten :D

ga gwn wat naar de plant haar reactie kijken, zal het wel leren al gaande weg :)

goed weekend !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet hoe hoog ze zijn, maar steek anders je vinger er gewoon in. Als het de hele weg droog aanvoelt moet je water geven, voel je nog aardig wat vocht, dan laten zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weinig tijd voor een update....

 

binnenkort weer wat meer tijd (betere foto's)

de dames hebben ook niet de beste verzorging gehad..maar die hadden ze eigenlijk ook niet toen ik meer tijd had...2 keer geen water gehad omdat de lichten al uit waren toen ik thuiskwam (timer is een beetje stuk, dus lamp brand nu overdag als ik moet werken)

om goed te zijn zouden ze (denk ik, naar mijn gevoel) morgen nog eens water moeten hebben, helaas kan ik morgen geen water geven, 't zal voor dinsdag zijn :spliff:

gallery_30259_13239_345751.jpg

bluegrape dream, lekker geurtje, zoals beschreven zurig en zoet !!!

gallery_30259_13239_284989.jpg

blackjacks, ook zoals op 't pakje staat geschreven, geur diet doet denken aan kerkwierrook ;) ;)

gallery_30259_13239_1012905.jpg

gallery_30259_13239_5826.jpg

en hier nogwat 'probleemgevallen'

gallery_30259_13239_1390564.jpg

gallery_30259_13239_372048.jpg

gallery_30259_13239_1061699.jpg

nogal slechte kwaliteit die laatste foto's maar 't was gewoon ff snel kiekjes nemen (die laatste zie je de kleur ook niet, maar dat blad is dus 'bleek'

.

laat maar weten wat jullie denken

Share this post


Link to post
Share on other sites
ben bang dat ik zo wortels zou beschadigen..?

 

Ja kan, maar constant een verkeerde waterhuishouding is slechter...

 

Aan de bladpunten te zien ben je aan het overvoedxe, je mag bij Canna wel de helft aanhuiden van wat voorgeschreven staat.

 

Ik weet ook niet of je ph en ec meet, maar er is iets niet in orde (gezien de onderste bladerten(

 

Probeer eens een grondmonster?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeeeesjeeee, thx zal een dagje geen voeding geven...geef bijna altijd voeding mee, niet zoveel als op het papiertje staat maar toch wel aardig wat (tussen 4 - 8 ml flores en 4 - 8 ml boost per 2 liter)

Ik meet de Ec en Ph niet, kan ook geen grondmonster nemen...denk dat het nog even kan duren voor ik me die spullen aankoop (eerst even wat groeien in het kweken B))

ondertussen steek ik af en toe een vinger in de aarde om te kijken hoe droog ze is

bedankt voor de reply, 't beste

grt

b

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_30259_13239_931204.jpg

B)

gaf ze wat water, ga straks kijken of het beter is...anders misschien teveel water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal wel lekker ruiken daar B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

met licht uit (moest snel gaan was voor m'n werk (moest ze vlug even water geven ook)

probeer dit met een minimum te beperken.

gallery_30259_13239_610583.jpg

gallery_30259_13239_437221.jpg

gallery_30259_13239_680213.jpg

Sorry voor slechte kwaliteit foto's :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_30259_13239_221850.jpg

gallery_30259_13239_835884.jpg

een beetje wazig..zou wat meer tijd in de foto's moeten steken, maarja weinig geduld denk ik (zonde soms want je kan echt mooie dingne bereiken met een beetje concentratie en een 'deftige' camera :lol:

gallery_30259_13239_592070.jpg

rechtsvoor staat blackjack en rechtsachter bluegrapedream

linksvoor bluegrapedream en linksachter blackjack....

ze rieken fantastisch en de plant rechtsachter maakt echt mooie toppen aan (komen nog wel eens foto's van)

de voorste blackjack riekt het minst.....

vanaf wanneeer zou ik planten buiten kunnen zetten? mijn plan is om 4 lowryders in 2 kuipen te zetten (heb wel nie zoveel zon i/d tuin maar beter dan geen zon)

en dan in die zwarte potten die ik nu heb wat plantjes te laten voorgroeien buiten en dan in mei binnen te laten afbloeien (moet in augustus uit dit huis) ze moeten dus eind juli zeker klaar zijn

 

Grrtzzz b en een fijne zondag !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu kiemen ,,en over een weekje of 2 naar buiten

 

ik heb ze al lang buiten staan

en ook die doen het prima

met de 10 graden overdag

 

kiemen die handel :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx elmo

ik las dat autoflower soorten wel niet echt oogstklaar zijn na 3 maanden maar ongeveer dezelfde cyclus hebben als 'gewone' wietplanten..

ik moet kunnen oogsten in (ten laatste) midden julie zowel binnen als buiten

dit zijn planten die me tot nu toe intreseren (om vanaf 1 mei binnen te zetten)

California Hashplant (Dinafem)

Thai Fantasy (Kannabia)

Lady Purple (Sjamaan)

 

en van autoflower heb ik eigenlijk geen idee

een soortje met diesel in de naam zou ik wel leuk vinden (of nog aanraders?)

misschien is het belangerijk om te weten dat die autoflowers niet veel licht zullen hebben om aftebloeien en per 2 a 3 in een cementkuip zullen komen te staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is even geleden.

De wiet van mijn vorige planten is zo goed als op (nog een grammetje denk ik)

heb op dit moment geen camera.

Dingen die ik me afvraag,

 

*De 250 watt lamp kan heel dicht bij de toppen hangen, maar soms zo dicht dat de binnenkanten van de toppen bevoordeeld lijken.. en dat er schaduw langs de achterkant vd plant / toppen ligt.... nu krijgt alles licht maar hangt de lamp wat hoger vd planten...(teveel oppervlakte voor een 250 watt lamp?)

 

*Waar moet de ventilator eigenlijk op gericht zijn??..hoorde best niet rechtstreeks op de planten... Maar wiebelen doen ze niet van die ventilator..De chauffage werkt hier even niet en mss dat dat de boel nog verder afkoelt...Ventilator ligt nu boven de lamp maar naar het plafond gericht (en in de laagste stand) vroeger naar de lamp(hoogste stand).

 

de planten zijn niet zo gelijkmatig gegroeit 'links kleiner dan rechts'

jammer dat ik nu geen foto's kan trekken, hoop op een fototoestel voor de oogst :verrygood

 

Grttz b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit wel de tijd nemen om af te bloeien, hoe lang moet je nog volgens de papieren??

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu in week 7... (50 (bluegrape) 55 (blackjack) dagen bloeitijd)

zou nu nog 1 weekje boost geven en dan 1 a 2 weken spoelen

zijn hier een paar fikske stroomstoornissen geweest (plantjes hebben gedurende 3 dagen regelmatig met en zonder licht gezeten, ook de chauffage is kapot, 18 graden in het hokje nu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er op het oog uit of ze er niet echt onder te lijden hebben gehad, hoewel ik me dat moeilijk voor kan stellen.

 

Ze staan er verder wel goed bij, mooie topopbouw.

 

Houd ons op de hoogte :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...