Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik zal me even voorstellen

 

Na veel coffeeshops in Amsterdam en brede omgeving een stuk rijker te hebben gemaakt met mijn gewoonte :spliff: ga ik er een punt achter zetten.

 

Setup:

Homebox S silver 80x80x160

Gavita Digistar 400/250

Philips greenpower 400watt bloei

Philps MH 250watt groei

Davin tijdschakelaar met relais

4x18 Liter potten

Softbox Torin 250m3 + Can Light Filter 500m3

PH2 meter eutech

 

Voeding:

B'Cuzz basisvoeding groei

B.A.C Bloeivoeding

Aptus Startbooster/Topbooster/Regulator/Super PK/K-Booster

Cannacure

 

het is niet echt mijn eerste kweek heb het wel eens met een franse slag geprobeerd maar dat werd allen baggerwiet en een hoge stroomrekening dus deze keer ga ik het goed aanpakken.

 

Alle opmerkingen zijn welkom, heb erg veel te leren over deze geweldige plant.

 

foto's komen

Edited by dtpjaspers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nu heb ik wel een paar foutjes gemaakt hier en daar

Ik heb een poging gedaan om te fimmen bij de grootste van de vier maar moest uiteindelijk het hele scheutje weghalen want het zag er niet zo best uit nadat ik em had verminkt.

Bij het wateren was een hoofdtop was bijna afgebroken die heb ik weer vast moeten tapen nu groeit ze gelukkig weer goed. toch mooi hoe sterk zo'n plant is

In het begin heb ik ook iets te veel overwatered, dat heb ik gauw afgeleerd door op vaste tijden kleinere beetjes te geven en ff een goede spoelbeurt gegeven met enzymen

 

Voor de rest heb ik de PH keurig tussen 6.3 en 6.8 gehouden. en de microvoeding bouw ik langzaam op van 24ml per 10L in week 1 naar 50ml per 10L in week 5.

overdag 24-28c 50-55% LV

nacht 17-18 69-78%LV

 

Ja dat klopt 78% is veel voor nacht, ik ben van plan om vorstbechermer te halen 500watt met thermostaat en deze 's nachts op de laagste stand te zetten en de fan erop te laten blaaze voor circulatie ben alleen nog aan t kijken of het echt nodig is heb namelijk cv in huis maar vind t zinloos om de hele dag te stoken.

 

Ik ben ook bang voor hoe hoog deze PP'tjes zullen worden want ik heb nu nog 10 tot 15cm speling over en ik blijf de lamp steeds hoger doen.

Ik had graag de volgende de ronde Super Lemon Haze willen doen maar gezien deze PPtjes al gauw eruit willen springen weet ik t niet zo zeker, scroggen??

 

Ik hoor graag jullie ideeen, wat jullie anders zouden doen, wat ik totaal verkeerd doe.

 

ALLE reacties zijn welkom.

 

 

bloei week 1

gallery_32456_13233_83639.jpg

 

bloei week 2

gallery_32456_13233_324390.jpg

 

bloei week 3

gallery_32456_13233_171987.jpg

 

 

vandaag staan ze er zo bij

 

Bloei week 3 dag 18

gallery_32456_13233_15978.jpg

 

even een closeup

gallery_32456_13233_350326.jpg

 

mijn veldje

gallery_32456_13233_625525.jpg

goed te zien dat de plant rechtsachterin getopped/fimmed is

 

lichtjes uit

gallery_32456_13233_3091903.jpg

 

precies genoeg ruimte voor nog een 18L pot

gallery_32456_13233_2050504.jpg

ook een beetje gedieft trouwens

Edited by dtpjaspers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyy jaspers

 

Mooie dames hoor , ik zou nog wel wat meer bladeren er af halen aan de onderkant want die zullen afsterven omdat het geen licht krijgt

scrog is een idee maar heb je nu nog zo weinig ruimte over dan ?

groeten en heel veel succes met je 1e kweek :spliff:

groeten pac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer inderdaad zo snel mogelijk te dieven, ze staan al in de bloei en dit hoort daarvoor te gebeuren, nu dus alsnog zo snel mogelijk. Resultaat is dat je straks niet allemaal topjes onderin hebt wat fluffige gruis wordt doordat het geen licht krijgt, en onder je lamp de toppen extra groot worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties

 

ik zal gelijk ff wat meer snoeien onderin

 

@pacman

 

nou ik heb nog even gekeken naar de afstand lamp/plant want ik heb stug 40cm aangehouden vanaf begin maar ik ga 30cm minimum proberen want met mijn hand ertussen denk ik dat het niet te heet is, denk ik!!!?

nou hou ik +-25cm over tot plafond, red ik dat wel met nog 5 weken bloei te gaan denk je??

 

Wat is nou eigenlijk de aan te raden afstand lamp/plant met klip fannetje ertussen??

 

grtz

Edited by dtpjaspers

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischein iets te entousiast gedieft maar ik denk dat de plantjes idd beter kunnen ademen zo,.

 

gallery_32456_13233_16797.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal ik eens wat zeggen dan.............ik vindt het eigenlijk wel goed gediefd, voor de rest gaat het ook wel goed, alleen mooiere foto`s schiet je zonder hps licht, of je moet goed kunnen toveren met je witbalans :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk we hebben contact.

Ja Krasi ik moet eigenlijk wat bijlichten met een normaal lampie als het licht uit is toch. maar volgende week zal ik wat betere foto's maken.. thanx man

 

Nou ik heb nie zo veel te vertellen ik heb nog een lange weg te gaan voordat de dames echt aan zullen komen.

 

Omdat ik natuurlijk veel tijd te verpillen heb maar niet heus heb ik een hele voedingschema uitgedoktert met alle info die maar verzamelen kon, en de beste manier op papier gezet.

Ik weet dat als ik alles op gevoel zou doen dat het een bende zal worden, dus maar zo gedaan. ik ben benieuwd wat jullie ECHTE kwekers hiervan vinden ik heb maar een PH metertje dus de EC geen flauw idee hoe het daarmee zit. ik ben namelijk benieuwd of ik goed doe om de opbouw van de micronutes geleidelijk open en af te laten lopen of dat dat helemaal niks uitmaakt.

 

gallery_32456_13233_9937.jpg

 

ja ik weet het, ik ben ook een beetje een nerd :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto`s maken zonder hps, dan hoef je niet bij te lichten hoor, mits je een flitser hebt, dit wel doen net voor je lichten aangaan, of net nadat ze uitgaan, nooit storen in de donkerperiode :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit!

 

Juist het nerdy-deel kan wel winst opleveren. Je kunt daarmee beter achterhalen wat de oorzaak is als het goed of minder goed gaat. Wat voor kap heb je boven de lamp hangen eigenlijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kijk we hebben contact.

Ja Krasi ik moet eigenlijk wat bijlichten met een normaal lampie als het licht uit is toch. maar volgende week zal ik wat betere foto's maken.. thanx man

 

Nou ik heb nie zo veel te vertellen ik heb nog een lange weg te gaan voordat de dames echt aan zullen komen.

 

Omdat ik natuurlijk veel tijd te verpillen heb maar niet heus heb ik een hele voedingschema uitgedoktert met alle info die maar verzamelen kon, en de beste manier op papier gezet.

Ik weet dat als ik alles op gevoel zou doen dat het een bende zal worden, dus maar zo gedaan. ik ben benieuwd wat jullie ECHTE kwekers hiervan vinden ik heb maar een PH metertje dus de EC geen flauw idee hoe het daarmee zit. ik ben namelijk benieuwd of ik goed doe om de opbouw van de micronutes geleidelijk open en af te laten lopen of dat dat helemaal niks uitmaakt.

 

gallery_32456_13233_9937.jpg

 

ja ik weet het, ik ben ook een beetje een nerd :spliff:

 

zou de enzym week 2 weglaten, starten met pH 6,0 en geleidelijk opbouwen naar 6,3 of iets dergelijks aan het einde van de kweek. ook zou ik die super pk 1 a 2 weken uitstellen, en startbooster t/m week 1 bloei gebruiken, langer hoeft eigenlijk niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kap is simpel hamerslag kapje van 15 euro..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ amnees

 

bedoel je spoelen met water geen enzymen, of helemaal niet spoelen. en uitstellen tot later in de bloei.. snap je niet helemaal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten zien er goed uit! Niet te extreem gediefd, precies goed. Die bladeren en topjes daar krijgen toch geen licht.

 

 

Denk dat Amnees bedoelt dat je pas later in de kweek enzymen moet meegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je planten zien er goed uit! Niet te extreem gediefd, precies goed. Die bladeren en topjes daar krijgen toch geen licht.

 

 

Denk dat Amnees bedoelt dat je pas later in de kweek enzymen moet meegeven.

 

Ok op die fiets :spliff: .. bedankt voor je reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

even in bedje gedaan, slaap kindje slaap daar buiten loopt een schaap.........

 

bloei dag 23

gallery_32456_13233_81332.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi en duidelijk schema! Plantjes zien er gezond uit. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou hier zowat alles wat ik in huis heb

 

 

gallery_32456_13233_2308145.jpg

 

topflower is eiglijk voor coco's en slabs maar die gozer van GS zei dat het alleen meer ijzer

en boron bevat en dat het prima kan :spliff: ... nou tot nu toe geloof ik die gabber wel want het werkt prima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben toch erg bang aan t worden voor Toprot dus heb ik m'n warmtematje maar onder de potten gedaan... nu zitten ze 's avond's lekker in een warm bedje... LV tot nu toe niet meer boven 65% geweest.

Ik heb ook een nieuw fannetje gezet

Dus temp

dag 25-28c 43-55%

nacht 16-18c 62-65%

 

foto's komen gauw

Share this post


Link to post
Share on other sites

'S nachts is het wel erg koud in je ruimte.

Als het straks buiten nog kouder word, dan word het nog veel kouder, daar ga je problemen mee krijgen.

 

Snelle manier om dit op te lossen is door bij te verwarmen als de lamp(en) uit zijn.

Door beter te isoleren kan je meer warmte vast houden in je kamer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kantklos

Zolang de LV goed blijft en het medium warm vindt ik t voorlopig prima. T warmtematje heb ik al en die verbruikt maar 54watt. snap wat je bedoelt maar zolang het medium warm blijft zullen ze 's nachts niet teveel stressen lijkt mij. Net een avondje in de Himalaya's :huh:

 

en als het gaat vriezen hoop ik dat ik aan de CV genoeg heb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloei dag 27,

gallery_32456_13233_3475031.jpg

 

veldje

gallery_32456_13233_5001812.jpg

Mijn pc fan je gaat continu draaien en de klipfan schakelt met de lamp. (via de davin relais 2x600wat) is dat wel veilig genoeg????

 

mijn warmtematje, draait alleen in de vroege uurtjes via schakelaar.

gallery_32456_13233_163367.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dtpjaspers

 

mooie tent + veldje heb je! ik ga deze week ook zo tentje bestellen pressies zelfde afmeting!

 

 

waar heb jij je tent gekocht en was het een totaal pakket.

 

gr L€on

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...