Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
StAmpende Stumper

Wortels in draingootjes librabakken

Recommended Posts

Zelf heb ik eigenlijk nooit echte wortelontwikkeling in mijn draingootjes in de librabakken.

De wortels komen wel uit de gaatjes van de cocosslabs maar stoppen dan met doorgroeien in deze gootjes.

In het verleden heb ik bij anderen wel eens een kluwen van wortels hierin gezien.

Hoe is dit bij jullie medekwekers, wellicht wil iemand dit ook eens laten zien d.m.v. wat foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan geen slabs kweken

of planten erin, hehehe

maar ik zou denken dat de vochthuishouding niet optimaal is

als die wortels zo graag buiten de slabs op zoek gaan naar vocht(?)

 

najah, we zullen het wel horen van de slab pro's ;)

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een vroegere hok ,had ik ook altijd waterwortels die gingen zoeken en dan in mijn draingoot gingen hangen.

De groei van de wortels gaan gewoon door ,word alleen maar groter zo, heb het altijd als postief ervaren .

 

Maar mischien dat er iemand anders een beter antwoord op je vraag heeft .

 

Succses !!

 

Mvg,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met cocosslabs valt de ontwikkeling buiten de slab(onder) wel mee.

Met steenwol zie je vaak dat de wortels ook in het water van je draingoot groeien.

 

Zelf kweek ik vrij droog op cocos ivm. de afvoer die niet rechtstreeks via het riool gaat. Anders moet je steeds die speciekuip legen en in de gaten houden.

Droog maar niet te droog natuurlijk anders wordt het niks. Je moet af en toe wel wat drain hebben anders wordt het een zoutbak. Meestal geef ik rond week 4-5 een paar dagen alleen water om een beetje te spoelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de wortels onderuit de mat groeien (wat niet de bedoeling is) is er iets niet goed gegaan het is de bedoeling dat de wortels in de mat groeien en niet erdoorheen .

Onder de steenwolmat loopt drainage water (af en toe) de steenwolmat heeft bij voldoende irrigatie een optimale

lucht/water verhouding dus alles voorhande in de mat. buiten de mat is een ander verhaal dan kan je beter hydroponisch kweken.

Groeten van tuintjuh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kluwen wortels ?

En je weet zeker dat die slabs niet op z'n kop lagen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...