Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

StoneTwisted

Medische wietolie

Recommended Posts

de contacttijd met het materiaal is zekers van invloed.

hoe breder de kolom

en hoe sneller de doorlooptijd

des te schoner de olie.

ik heb nu cheese olie van die kwaliteit

en vind dit effect, rokend/chinees echt te vergelijken met bho

 

het tweede slangetje is eigenlijk bedoeld als koel kolom,

waardoor de alcohol weer condenseert.

dit wordt met koud water gedaan, een koelkast is dus afdoende.

 

Hierbij wil ik wel aanmerken dat dit met kleine hoeveelheden tegelijk moet gebeuren.

de fles in de koelkast zo groot mogelijk.

Als het namelijk niet lukt om alle alcohol te condenseren

krijg je alcoholdamp in je koelkast.

 

Met een gesloten systeem( wat dit in principe moet voorstellen) moet je altijd op koel eindigen.

Hoe beter je systeem "sluit" hoe belangrijker dit wordt,

omdat je anders ook nog een drukverschil kunt krijgen tussen je warme en koude reservoir.

 

Al typende wil ik een kleine wijziging aanbrengen in dit concept,

zeker als je met wat grotere hoeveelheden werkt:

laat die slang eerst een stukje door je ijskast lopen

om vervolgens in de fles te eindigen.

Zo vergroot je het afkoeltraject enorm, for sure :spliff:

 

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Info info,... love it ;) :spliff:

 

Het spul staat te borrelen tussen de 32 en 34 graden en je ziet de damp met schokjes van de luchtblazer

in de slang verdwijnen,..dan loopt hij slingerend (1 meter ongeveer) maar licht dalend aan de zijkant van de diepvries (dmv plakkeband)

zo via een opening in het rubber de diepvries in -15.

Gaat perfect en het eerste plasje alcohol is al te zien,...net zoveel als eruit is verdampt, ongeveer dan

want er zal altijd een percentage verloren gaan lijkt me,..al is dat zo te zien minimaal.

 

Heb inderdaad geen dop op de fles in de vriezer omdat er dan wel eens een drukverschil kan ontstaan

zoals je al vermeld Weetje :D

 

Ben zeer benieuwd naar het eind resultaat,....de alcohol was diep donker bijna groen zwart van kleur.

Er is trouwens een halve liter alcohol voor gebruikt op een halve 75cl fles vol met vergruisde wiet (shackzilla)

 

 

gallery_15034_4311_210128.jpg

 

gallery_15034_4311_69324.jpg

 

Greetz,..ST.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist ja,...zon 100cc luchtpompje is net iets te zwak,..gaat erg langzaam dat verdampen nu,..

vanavond even een regelbaar luchtpompje afhalen van 1400cc,..weet ik zeker dat ik genoeg inblaas krijg.

 

paar uur later !!

 

1400cc is maar 80 ltr per uur en die ik er nu op heb zitten is 100ltr per uur,...dus morgen toch maar even

eentje halen van 300 ltr per uur :spliff:

 

Dat jullie het weten !!

 

Gr, ST

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ StoneTwisted: daar krijg je uiteindelijk wel een goed resultaat mee hoor. Alleen met butaangas gaat het wat sneller.

Heb je niet zon heel gedoe zoals het voorzichtig verhitten van de alcohol om het weer terug te winnen etc.

 

Een butaangasfles leegspuiten in een koker vol bladafval en dan vervolgens het gas laten verdampen gaat een stuk sneller, heb je ook minder spullen voor nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor wat begrijp is Heeft BHO een ander werking dan olie gemaakt met alcohol extractie.

maar zODd is olie n00b :huh:

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zODd,...heb hier 10 flessen van 300ml unilite staan en een HoneyBee Extracter en

het gaat inderdaad wat sneller allenmaal , maar op deze manier blijven er veel meer werkzame stoffen achter in de olie.

Beide gebruik ik,..de BHO voor door hasj te persen en de alcohol extractie voor medische doeleinden.

 

 

:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met gas krijg je snel en gemakkelijk hele zuivere olie (goudkleurig).

 

Met alcohol krijg je eerder een zwart eindresultaat (minder zuiver), kan bijvoorbeeld worden gemaakt om vervolgens te vermengen met (hennep)olie en alcohol (ter conservatie) om zo te onder de tong te kunnen druppelen.

Is idealer als je een heilzame olie wilt voor bepaalde lichamelijke/geestelijke klachten zonder high/stoned te worden, of om deze effecten te verminderen.

 

www.mediwiet.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste StoneTwisted/Kantklos

Thanks voor de info.

 

Dacht het al te lezen aan het begin.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ik nog een ander luchtpompje liggen al die tijd,.. :huh: Een Triton 2000cc, even verwisseld met de Libell 100

en een verstelbaarluchtventiel er tussen gezet,...nu gaan die 24 uur in Wernard Bruinings verslag zeker wel kloppen :)

De alcohol verdampt nu zeker 5x zo snel.

Kan hem harder zetten maar dan trilt de babyfles verwarmer van de vriezer :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Aad: nu ik er wat meer op gelet heb blijft het inderdaad langer plakkerig / ruw aanwezig op de tanden.

Zolang ik er niet met mijn tong tegenaan kom merk ik er niks van.

 

Na een tijdje raakt het wel een beetje verdoofd in de mond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stone twisted schreef:

maar dan trilt de babyfles verwarmer van de vriezer

 

Wat helpt is een stukje van een schuursponsje knippen en dat onder de fles zetten dan trilt het minder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wernard,

 

Thx for the tip,...leg er nu een theedoek onder :rofl

 

Ik heb glazen flessen gevonden met doorsnede 7cm die meestal in een verwarmer passen,...in die van mij althans wel.

De dop is breed genoeg voor 2 slangetjes en het glas is groen. Het gaat om de glazen flessen van Rose Visee.

 

gallery_15034_4311_94023.jpg

 

Ik laat de lucht bubbelen tot dat ik zie dat er nog maar een paar cl alcohol in zit,..de zwaardere olie scheidt zich al.

Even schudden en draaien en ik schenk alles in een glazen ondiepe

vierkante schaal, door de dikte van de olie blijft deze liggen en de alcohol giet je voorzichtig eruit.

Wat over blijft is een dikke zwarte olie die nog een nachtje staat zodat al de achter gebleven alcohol als nog

verdampt. Voordeel,...ik krijg alles uit de fles en er blijft geen of echt minimaal olie achter,..de bodem van deze flessen is geheel glad dus dat

is ook nog mee genomen.

 

gallery_15034_4311_177222.jpg

 

Hij werkt trouwens perfect bij mijn ma als ze de olie op haar huid smeert,..de pijn is na wat tintelen weg. dit had nog geen een medicijn

voor elkaar gekregen. Jij zegt dat je het kan mixen met bijenwas ,..maar ik vind alleen die voor meubels ,..zou Vaseline en of een andere vette basis

zalf ook werken om de druppels goed in zich te vermengen zodat deze later dan kunnen worden uitgesmeerd.

 

ST :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Forumers,

 

Ik heb gisteren Wietolie gemaakt met de Honey Bee Extractor en moet zeggen dat dit prima is gegaan.

De Olie is O.A voor mijn moeder die last heeft van Chronische zenuwpijn aan haar enkels

(vooral S`avonds) Nu stelde ik voor dat ze de olie (die ik nog ga verdunnen met hennepzaadolie) s`avonds voor het naar bed gaan onder haar tong moet druppelen.

Maar liever wil ze het eerst drinken en nu dacht ik de wietolie te laten oplossen in een beker warme (volle)melk.

 

Op deze manier wil ze kijken wat ze er van merkt en dan kan ze het later als nog onder de tong oplossen

inplaats van in de melk te doen.

 

Is deze manier net zo werkzaam als de onder de tong manier ?

alvast bedankt voor je Reply. :rofl

 

Waarom maak je dan geen wietmelk als volgt:

 

Breng de melk aan de kook

Zet de pan van het vuur en voeg de weed toen

Laat de melk met de weed afkoelen

Nu zift je de melk van de weed

 

Hupla je hebt weed melk die je in de koelkast kan bewaren...

 

Hoe oud is je moeder als ik vragen mag, alsook haar beroep of dagelijks activiteiten... roker niet roker...

 

Ik hoop dat je kwaliteits mediciujn voor je moeder kan maken, mijn moeder zou het nu ook kunnen gebruiken, maar denk dat de stap voor haar nog te groot is naar weed...

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Sex' n Combi,

 

Mijn moeder is 68 jaar en rookt maar drinkt niet (meer) verders is ze zeer sportief en wandelt elke dag

een km of 10. Ze vind nu dat een jointje ook goed helpt , maar de olie die ik dus minimaal heb verdunt deze keer werkt helemaal perfect

als ze een beetje op de plek smeert. Alle vormen van gebruik,..roken, smeren, drinken werken allemaal.

En de wiethee van Shackzilla vind ze nog lekker smaken ook.

 

ThX ST. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...