Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

niet dat ik t ga doen maar toch ben wel benieuwd

Jaja..... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
niet dat ik t ga doen maar toch ben wel benieuwd

Jaja..... :D

hehehehe... tsja.. oke... maar iemand die ik ken gaat een hele portie van 10 euro voor de eerste keer doen...kan da geen kwaad?

Share this post


Link to post
Share on other sites
hehehehe... tsja.. oke... maar iemand die ik ken gaat een hele portie van 10 euro voor de eerste keer doen...kan da geen kwaad?

nee hoor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twannie,

 

De eerste keer paddo's eten is vaak het leukste, je hebt de verhalen gehoord, maar kan het je eigelijk niet zo goed voorstellen.

 

Ook hoor je de de verhalen van de zogenaamde "Bad Trips" waar mensen over het algemeen niet zo enthousiast over zijn. Echt gevaarlijk is het echter niet, overdoseren is namelijk niet mogelijk, en als je je een beetje aan de regels houd, ben je van een goede trip verzekert.

 

1) Zorg dat je in een omgeving bent waar je je lekker voelt. Thuis, of ergens waar je niet gestoord zal worden. Ik trip meestal snachts, omdat iedereen dan meestal slaapt. Belangrijk is dat het een rustige omgeving is. Desnoods deuren op slot, telefoonstekker eruit, dat soort dingen. Veel mensen vinden het niet tof als ze geconfronteerd worden met nuchtere vreemde mensen als ze trippen.

 

2) zorg dat je minimaal 3 uur van tevoren niets hebt gegeten. Met een nuchtere maag hebben de paddo's het snelste en beste effect.

 

3) je kan eventueel zorgen voor een matras of een deken, tis wel lekker om al-trippend even lekker te relaxen :-P

 

En ja, na het eten van paddo's is er eigelijk geen weg meer terug, reken erop dat je minimaal 5 tot 8 uur van de wereld bent. (indien je een hele portie neemt)

 

Mocht je om een reden geen zin meer hebben in je trip, dan kan je het afbraakproces van de psilocybine wat versnellen door wat dextrose te eten ( Dextro energy) Houd dat altijd bij de hand als je gaat trippen, just in case.

 

Indien je de paddo's hebt opgegeten kan het soms een tijdje duren voordat ze inslaan. Ga hier niet zenuwachtig op zitten wachten, ga even wat anders doen en laat het gewoon over je heen komen.

 

Neem de eerste keer niet te veel paddo's. Afhankelijk van je lichaamsgewicht (hoe lichter je bent, hoe minder je nodig hebt) en je geslacht (vrouwen reageren sterker op paddo's) kun je ongeveer bepalen hoeveel je kan nemen. Je kan voor de eerste keer het beste kaalkopjes of mexicaanse paddestoelen (Stropharia Cubensis) nemen. Deze soorten zijn vaak wat milder. Begin eens met de helft van de portie en kijk hoe je je na een uurtje, anderhalf uur voelt. Alles ok, dan kun aan de andere helft beginnen. Het is een beetje aftasten in het begin. Je moet niet te veel, maar natuurlijk ook niet te weinig nemen :-)

 

Verder kan je zelf wel een beetje invullen wat je leuk vind. Muziekje erbij, favo drankje ( geen alcohol!) alle dingen waar je je prettig bij voelt.

 

 

Ik hoop je zo iets wijzer te hebben gebracht...

 

 

Sit back, and enjoy the ride!!

 

Stevens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stevens,

 

Dat is nu nog eens een goede beschrijving, mijn dank....

 

Maar dan toch nog wat vraagjes...

Je zegt dat naar gelang je gewicht en geslacht ongeveer wel een dosering kan schatten.

Hoe zit dat dan?

Ik bv ben vrouw, weeg 50 kilo, wat is voor mij een goede veilige dosis om te beginnen?

En om een ander vb er tegenover te zetten, mijn man weegt zo'n 83 kilo, wat voor dosis zou hij dan aan moeten denken?

 

Stel je voor dat je toch in een bad trip komt, wat moet je dan doen, hoe ga je daarmee om om er zo min mogelijk last van te hebben?

Kun je een bad trip omdraaien in een goede trip?

 

Ga je flashback's krijgen van een enkele keer paddo's?

 

Zijn er risiko factoren die ervoor kunnen zorgen dat een bad trip sneller plaatsvind, zoals bv depressie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erodome,

 

Over je vragen,

 

Paddo´s doseren kan moeilijk zijn. Het is de kunst om niet te veel, maar natuurlijk ook niet te weinig te nemen. Er is jammer genoeg geen rekentabel om dit te bepalen. Dat komt omdat er zo veel verschillende paddo´s zijn die allemaal een verschillende sterkte hebben. Een mexicaanse uit Amsterdam kan heel anders zijn dan een mexicaanse uit rotterdam...

 

De eerste keer is het dus aftasten, tis net hoe goed je jezelf kent. Om niet te veel te nemen, kan je beginnen met een halve portie, dit zou ik iedereen eigelijk aanraden voor de eerste keer. Neem kaalkopjes of mexicaanse de eerste keer en knabbel gewoon eens een halve portie weg, en kijk wat het met je doet.

 

Ik zou persoonlijk voor jou met een halve tot driekwart portie nemen. Als het voor je man ook de eerste keer is, dan geld voor hem hetzelfde, gewoon om even af te tasten. Maar ik denk dat als je man het de eerste keer bevalt, hij volgende keer wel met een heel portie kan beginnen.

 

Hoe zwaarder je bent, hoe meer lichaam je dus hebt, en hoe meer paddo´s je moet nemen om in verhouding dezelfde hoeveelheid psilocybine te krijgen. Daarbij komt dat vrouwen (door een andere hormoonspiegel) vaak sterker op paddo's reageren. Het is gewoon een beetje zelf ontdekken. Je zult zien dat je naarmate je vaker tript, anders met het gevoel om gaat, en dus ook meer kunt hebben.

 

En dan over Bad Trips,

 

De bad trip is een behoorlijk ingewikkeld psychologisch verhaal. Ik zal proberen het een beetje uit te leggen. Een bad trip is een nare ervaring tijdens het trippen, die niet meer weg lijkt te gaan. Mensen kunnen heel angstig worden, omdat ze het gevoel hebben geen controle meer over hun gedachten te hebben.

 

Echter, niets is minder waar, het is een van de wonderen van het menselijk brein, die eigelijk zo geavanceert zijn, dat ze in staat zijn zichzelf voor de gek te houden. Trippen is een gevoel wat bijna niet uit te leggen is, omdat mensen dit gevoel nog nooit eerder in hun leven hebben gehad. Het is als het ware alsof er een filmdoek voor je ogen wordt gehouden, en er een film speelt die je nog niet kent..... De grote fout die sommige mensen maken is te denken dat de ' kracht' die hen op dat moment zo angstig ( of juist heel blij) maakt bij de paddestoel vandaan komt. Zij geven zich over aan de paddestoel, en weten niet wat hij hen brengen zal. Als je dit dus doet, denk je dus dat je totaal geen controle hebt over hetgeen wat je zult beleven, al die dingen die ik zie en denk komen toch niet bij mij vandaan, maar door dit paddestoeltje????? Niet dus..

 

De grote truc is dat je weldegelijk heel goed in staat bent om je trip te controleren. De projector van de film die voor je ogen wordt getrokken zit nog steeds in jou eigen hoofd. De paddestoel maakt alleen de deur voor je open naar de projectorkamer.

 

Hoe moeilijk het ook klinkt of is, je zult erachter komen. Hou in je hoofd dat jij degene ' in charge' bent. Jij bepaalt wat je wel en wat je niet wil zien. Het allermoeilijkste hieraan is dat je vaak je gevoel voor werkelijkheid kwijt bent. Je weet niet hoe je jezelf kan overtuigen en op wat voor manier.

 

Een voorbeeld.

 

Stelling: Melk helpt tegen bad trips

 

Iemand gaat trippen, en raakt in paniek, hij denkt dat hij geen controle meer heeft over wat hij denkt of ziet. Op het moment dat hij dat DENKT is het dus ook zo. Een vriend zegt " Drink eens een glas melk, dat helpt" Hij drinkt melk... en denkt, oh, nu heb ik melk gedronken, dus nu gaat het over. Hij DENKT dat het over gaat, en voila, voor je het weet hangt degene vrolijk fluitend naakt in de kroonluchter, en opgelost.... :-)

 

Ik zeg nu dat melk tegen Bad trips Helpt......gelul natuurlijk. Het is gewoon een hersenspelletje.

 

Nu zitten er aan het verhaal hierboven wel wat haken en ogen.

Mensen die in hun verleden een extreem nare ervaring hebben gehad ( verkracht, overlijden van een naaste) hebben kans dat deze ervaring bij het trippen terugkomt. Het hoeft niet zo te zijn, maar het kan. Als je op dat moment niet sterk genoeg in je schoenen staat om je trip te beheersen kan het dan foutgaan...

 

Om even op je vraag terug te komen, Ja, je kan met de nodige kennis en de nodige training een Bad Trip zelf omdraaien.

 

Over flashbacks weet ik niet veel. Ik heb wel een aantal verhalen gehoord van mensen die beweren dat ze het hebben gehad. Maar ik weet niet wat daar van waar is. Ik zeg ook niet dat het niet mogelijk is. Maar ik heb zelf al tientallen keren paddo's gegeten, en ik heb er nog nooit last van gehad. ( misschien als je DENKT dat je een flashback gaat krijgen, dan krijg je die ook.)

 

Trippen kan echt verschrikkelijk leuk zijn, het is alleen niet voor iedereen weggelegd. En je kan jezelf trainen om je trip te controleren. En geloof me....dan wordt het pas echt leuk :-)

 

 

Stevens

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim

Laat je goed informeren bij een goede smartshop (waar ze paddo's verkopen).

Vertel dat je het voor het eerst doet en graag informatie erover wilt; welke paddo's moet ik hebben, hoeveel moet ik ervan eten etc.

In de smartshop kunnen ze goed helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Ik ben ook van plan om het zeer binnenkort voor het eerst te proberen.. En bij mij in de smartshop hebben ze 2 soorten. Mexicaanse en Philosophers stones. Ze raadde Mexicaanse aan voor de eerste keer.. Maar de Philosophers Stones trekken me eerlijk gezegd iets meer, omdat je minder nodig hebt om te gaan trippen (8 was volgens mij een halve portie, en 15 de hele. En bij Mexicaanse 15 de halve, en 30 de hele.)

 

Maar de smartshopmevrouw raadde mij aan om een halve portie te doen, en ik wil het met een vriend proberen. We zijn beiden 16, en ik ben ongeveer 80 kilo en mijn vriend rond de 70 schat ik.

 

Maar nu ik dus lees dat als je je bij een halve portie nog goed voelt, je de rest van je portie makkelijk op kunt eten. Moet je dat dan doen in je trip? Na hoeveel tijd? Hoe lang sinds dat je de eerste portie hebt gegeten?

 

En raden jullie mij dus aan om 2 porties te halen voor mij en mijn vriend..? Want als er over blijft dan kan ik het echt niet bewaren (ouders) en weggooien is ook zo gigantisch zonde.

 

Maarja. Over het opeten.. Ik heb dus gelezen dat je ook een paddothee kunt maken. Moet je dan gewoon die paddos in een glas met kokend water gooien en dan een lekker pakje earl grey toevoegen? Mij lijkt het dat je 15 gram (uitgaand van de Mexicaanse) niet in een thee kunt doen.. Volgens mij is dat best veel.

 

Kun je ook gewoon een boterham met chocopasta smeren en daar dan die dingen tussen doen ofzo? Of een lekkere hamburger? Of is het het beste om die dingen allemaal in 1 keer met je neus dichthoudende op te schrokken?

 

En nog 1 vraagje.. Ik lees op een van de sites op paddo.pagina.nl (Dank je Stevens!) dit :

"blowen verlengt en verhevigt de paddotrip. Sommigen melden dat je dan later wel paddo flashbacks kunt krijgen na het blowen"

Na hoe lang kan ik gaan blowen? Want ik ga iemand vragen om er bij te zijn als wij 2 paddo's gaan nemen, en dan kunnen we samen met hem gaan blowen. Anders vind ik het zo lullig, staat hij alleen maar naar 2 spacende mensen te kijken en verveelt hij zich te pletter. En hebben jullie ook advies in de trant van : "Ja na 3/4/5/6 jointjes moet je ECHT stoppen!".

 

Alvast bedankt! :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou helemaal niet blowen als je paddo's op hebt. Vooral niet de eerste keer.

hmmm dat zou ik dus juist wel doen om de tijd te verlengen.... als je het doet moet je het goed doen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hebhet 1x gedaan met ervaren maten.

 

Vond het in het begin wel leuk, maar duurt telang.

en je wordt nogal wazig en ZEER egoistisch van dat spul.

Meest egoistische drugsdie ik ooitgebruikt heb!!!!!!!!

 

Snap niet dat mensen dat voor hun plezier doen!

Een korte psychose opwekken is het eigenlijk!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hebhet 1x gedaan met ervaren maten.

 

Vond het in het begin wel leuk, maar duurt telang.

en je wordt nogal wazig en ZEER egoistisch van dat spul.

Meest egoistische drugsdie ik ooitgebruikt heb!!!!!!!!

 

Snap niet dat mensen dat voor hun plezier doen!

Een korte psychose opwekken is het eigenlijk!!!

nou nou ik vind het altijd wel grappig.. je ziet egt de grappigste dingen watervalletjes in huis noemmaar op :o whaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dat wel een x met Xtc gehad zon gevoel als of je droomt .

 

je denkt zelf dat je droomt je hoort de stemmen heel ver weg maar tog ben je er op de 1 of andere manier nog n beetje bij met je gedachten

 

 

Echt bijna niet uit te leggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik had het vorige week wel erg bond gemaakt B) ik had een "droom" dat ik dacht dat ik paddo's had gegeten en waren dus allemaal vage dingen gebeurt.. :lol: ..totdat ik eergister vertelde aan vriend van mij dat ik die droom had.. hij zei zo van wa gek.. da was geen droom..en jonge paar uur zitte lachuh.. was egt de vetse trip tot nu toe :ph34r: :ph34r:

 

Greetz Falco,

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha julie zage er echt nej uit met julie paddo koppen! Die twannie100 begon midden in eindhove ineens aan een groep mensen te vragen of ze ook op wietforum zaten! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee de zwakste, en een lichtere trip.. je kan beginnen met een 3/4 portie, mr minder werkt echt nie.. een hele kan ook best :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...