Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

renessy

Shackzilla's.

Recommended Posts

Je hebt waarschijnlijk 2 verschillende pheno's, mijn vorige shack's was 1 fluffy en enorm groot de andere kleiner qua toppen maar keihard.

De compacte smaakt ook een stuk lekkerder..

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man,

 

volg je al een maandje ofzo, beetje kijken hoe jij bepaalde dingen doen enzo... puur en alleen omdat je in dezelfde kast kweekt als mij... maar wat een mooie oplossing voor die clipfan man! gewoon een railtje met van die plankhaakjes...

goed bedacht en daarom ga ik het idee ook lekker van je rippen :wacko:

 

hoeveel cm komen je planten nou boven je netje uit?

hoeveel dagen exact heb je ze op 18/6 gehad?

heb je het gevoel dat je de temp goed onder controle hebt met een 400 pitter in die kast?

hoe is volgens jou de lichtverdeling met een 400 watter?

 

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lemon, sorry man, ik heb waarschijnlijk helemaal over je reaktie heen gelezen. Ga ik goed maken.....!

 

Bedankt voor de complimenten! Die rails voor de clipfan had ik toevallig nog liggen.... Nothing special...

 

Antwoord op je vragen

-Planten komen nu zo'n 20 cm boven het net uit.

-Ze hebben vanaf de pitpots tot 12/12 exact 4 weken gestaan.

-Heb de temp nu wel goed onder controle. Heb er wel een aardig systeem van gemaakt hoor. (Als je het heel uitgebreid wilt weten moet je dat maar via PM doen) Het is te doen en dat is het belangrijkste!

-400Watt? Nee, de lamp staat via de ESVA nu op 400SL, dus 475 watt ofzo. Temp is nog steeds prima. 20-28 graden over heel de dag. Van de zomer gaan we meemaken hoe het gaat als het warm is maar dat gaat denk ik wel goed komen..... :wacko:

 

Dan weer een update.....

 

-67 dagen op 12/12

-50 dagen zichtbare bloei

-nog 30 dagen tot oogst.

-Temp 20-28 graden

-Ph op 6,0 (paar keer te laag gegeven (5,6/5,7) en dat merk je in de voedingsopname.

-EC vanaf vanavond 1,9. Volgende week nog een week 2,0, dan een week bijkomen op 1,8 en dan 2 weken spoelen....

-Deze week ook PK13/14 mee gegeven....

 

Foto's weer! Moet zeggen dat ze aardig aangedikt zijn de afgelopen week..... :rofl

Behalve dan de plant links achterin. Deze lijkt wel heel vreg in de bloei te staan. Toppen zijn ook niet heel dik maar lijken wel in de lengte te groeien..... Daarnaast heeft deze ook de meeste lichte bladeren... Vreemd..... Al die phenos altijd!

 

gallery_20080_13141_459928.jpg

 

gallery_20080_13141_846042.jpg

 

gallery_20080_13141_278261.jpg

 

Laters weer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer 2 weken voorbij. Nog ongeveer 3 te gaan. Eén week voeding en dan 2 weken met water spoelen.

 

Met de dames gaat het goed. Al lijken ze steeds verder uit elkaar te gaan lopen qua opbouw. De ene is op het oog bijna af en de ander niet. De ene wel veel bruine haren en de ander niet. De ene is heel compact en de ander niet. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

 

Ze gaan wel tegelijkertijd om allemaal maar houd ze met drogen wel apart om te kijken of er dan nog verschil zit in roken.....

 

Ec dus deze week 2.

Temp min: 19

Temp max 28

RV gem. 35%

 

Dan de foto's van deze week weer. Een keer met het toestel van mn meissie......

 

Het overzicht:

gallery_20080_13141_1048589.jpg

 

gallery_20080_13141_750001.jpg

 

El grand hoofd top:

gallery_20080_13141_435794.jpg

 

Toppen:

gallery_20080_13141_2133999.jpg

 

gallery_20080_13141_1379137.jpg

 

Dan de 'rare': Heb echt géén idee wat dit gaat worden. Volgens mij zitten er weinig grammen aan....

 

gallery_20080_13141_2408168.jpg

 

Dan nog een foto van 'onder de rok': Ook hier zijn de toppen compact! :D

 

gallery_20080_13141_2219992.jpg

 

Laters weer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo,

 

weer een paar dagen verder en inmiddels zijn we aan het spoelen gegaan. Water, afgezuurd op 5,8.... Wat getallen.....:

-87 agen op 12/12

-70 dagen zichtbare bloei

-Nog 7 dagen spoelen en dan 3 dagen droog. Oogst is hoogst waarschijnlijk 1 maart.....

 

Zomaar wat foto's genomen......

 

gallery_20080_13141_744707.jpg

 

gallery_20080_13141_167705.jpg

 

gallery_20080_13141_838424.jpg

 

gallery_20080_13141_998376.jpg

 

gallery_20080_13141_1526602.jpg

 

Heb trouwens het lampje van de kachel gesloopt. Bewust wel te verstaan. Ik had er al een tapeje overheen geplakt maar er kwam toch wat licht doorheen. Precies boven die ene "rare" Misschien toch een kwestie van sluiplicht en reveggen..... Onderliggende toppen hebben er geen last van.

 

Groeten

 

Renessy

 

Ik ben voral benieuwd naar het gewicht..... Hopelijk 1 op 0,5. Dan ben ik al heeeeeeel tevreden! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zien er mooi afgebloeid uit B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die "rare" lijkt idd weer in de groei overgegaan zijn. Wel jammer, de rest van de toppen ziet er goed uit. Wel wat stress gehad door de temp zoals je meldde. Volgende keer nog groter! Succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren hierboven, bedankt voor de positieve reakties.

 

Reveggen idd, weet alleen niet wat ik mee aan moet. Ik denk dat ik oogst wat goed is en hoop de rest te gebruiken voor hasj. Of iemand moet een ander (beter) idee hebben.

 

Qua planning komt het echt niet uit. ik kan die toppen gewoon niet op 12/12 houden. Alles is vol en staat straks op 22/2.....

 

@Bob, hopelijk volgende keer weer beter ja. Groter staat inderdaad op het lijstje! Haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch heb ik ze nog even laten staan. Ze krijgen nu al 2 dagen geen water meer dus vanavond of morgenavond gaan ze om.

 

Laatste foto's in de potten dus..... Geniet!

 

gallery_20080_13141_2374707.jpg

 

gallery_20080_13141_1094088.jpg

 

gallery_20080_13141_79268.jpg

 

gallery_20080_13141_370725.jpg

 

Het vreemde is nu alleen dat ik van 3 planten een proeftop heb genomen en er zaad in zit. Elk topje zaten 2 zaden in ofzo. Zaden zien er zelf prima uit maar heb geen idee waar ze vandaan komen. Heb geen andere planten in de kast gehad oid en heb ook geen mannejes gezien. Al contact gezocht met Sannie maar nog niets terug gekregen. Zal vast wel komen.

 

Zou dit eventueel door de stress kunnen komen die ze in het begin hebben gehad? Daar had ik de kachel nog niet staan en waren de nacht temperaturen best laag, zo'n 14/15 graden dacht ik. Ook heb ik om de kachel af te stellen een dag of 3 regelmatig in de donkerperiode bij de planten gekeken. Meer zou ik niet kunne verzinnen eigenlijk....

 

Vraag me dus af wat ik met die zaden moet doen, zijn het herma's of zijn het zelfs overwegend vrouwelijke zaden? Je lees er verschillende dingen over hier op het forum namelijk...

 

Wie kan me hie verder mee helpen?

 

Tot de volgende update maar weer!

 

R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan die zaden heb je nix helaas.. verder mooie knuppels, jammer van de zaden erin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoww....

 

 

 

Heb je topic helemaal doorgelezen en vind het een mooie kweek,moet zeggen dat van die paar palnten je een mooi vol veldje hebt...

Ik had ook in mijn bubble cheese een paar zaden ziten,weet ook niet waar dat vandaan kwam niks van aagetrokken wiet was erg lekker!

 

Lampje van de kachel heeft dus wellicht invloed gehad op een plant,ik heb zelf ook een rood lichtje erop maar nooit dorgroei gehad daarop gaf diezoveel licht dan?

 

Vooralsnog bijna knippen en drogen en smoken:)

 

Good luck ben benieuwd naar het eindresutaat!

 

Groene groeten

 

B.C Bubble *Cheese*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, alles is om. De 4 planten bij elkaar 1360 gram nat.

Foto's volgen nog..... Was weer een leuk knip feestje gisteravond! Haha!

 

R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, toen ik gisteren de foto's wilde uploaden had de site een ISS foutmelding dus kon ff niks.....

 

Daarom dus nu!

 

Het oogsten! Alles per plant geoogst en gewogen:

gallery_20080_13141_1603372.jpg

 

Hierna alles in de kast opgehangen. Het was de bedoeling dat ik zou drogen in het groeihok maar dan moet ik eerst een goed systeem maken want ik had 1 rek gemaakt Bleek al snel veeeeels te klein te zijn! Haha.

 

gallery_20080_13141_96453.jpg

 

gallery_20080_13141_522910.jpg

 

gallery_20080_13141_1202595.jpg

 

Dan nog een mooie vergelijkings foto, zijn we ook altijd dol op natuurlijk!

 

gallery_20080_13141_1981737.jpg

 

De toppen zijn mooi hard en compact. Zeker ook goed afgebloeid. Behalve dan die linksachter stond. Deze is echt gaan regeveggen dus. Het lampje van de kachel werd in het huis versterkt en aan de onderkant was het dus een hele lichtvlek. Jammer maar helaas. De wiet van deze hangt apart en we zien wel wat er van komt. Is wat fluffy maar zal uiteindelijk wel ok zijn.....

 

Dan de volgende uodate is het drooggewicht!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren,

 

 

 

het droog gewicht is bekend! Ik heb vanavond alles na 9 dagen drogen uit de kast gehaald en zo zijn we begonnen:

 

gallery_20080_13141_1009435.jpg

 

Wat bij knippen her en der en de grote takken er voor een groot deel uitgehaald...... Dan.....

 

gallery_20080_13141_576467.jpg

 

Dan hebben de 4 shackzilla's mij een drooggewicht opgeleverd van: (Dus wat er in de bak zit, is gewogen.....)

 

 

 

376 Gr

 

 

 

Niet slecht dus voor mn eerste ronde vind ik zelf. Ik sta er zelfs een beetje van te kijken. er zitten nog wat takken bij dus die eraf en dan ben ik nog tevreden! Genoeg verbeterd en te verbeteren en hoop het de volgende ronde weer te evenaren. Nu even niet want de heribei moeders mogen even groeien onder de 250 watt lamp. Vanavond al wel 6 stekken genomen van de Heribei om na 1 april (geen grap, timing.) af te mogen bloeien in het bloeigedeelte.

 

Maargoed, de shack mag nu eerst nog een week of 8 in de pot zitten.....

 

gallery_20080_13141_1155496.jpg

 

Allemaal bedankt voor het lezen en hoop dat er mensen zijn die er wat aan hebben of er mee kunnen.

 

Ltr!

 

R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker vesr rookwaar, van eigen bodem...netjes Rene, geniet ze :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Kras.

 

Genieten ga ik zeker doen! :rofl

 

Op naar de volgende ronde...... 6x Heribei stekken, uiteraard van Sannie...... Ben benieuwd.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...