Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blowke

lamp ging niet aan

Recommended Posts

Hey,toen ik gisteren bij mijn tentjes kwam,brande er 1 lamp niet,

die andere brande nog maar net,

ik heb de stekker uit de davin getrokken,lamp een beetje losgedraaid en terug vast,

stekkers uit de bal getrokken en terug erin,stekker terug in de davin,

en de lamp ging branden,

wat zou hier nu de oorzaak van kunnen zijn?

en kan dit vaker gaan voorkomen en kan ik mss best een nieuwe lamp steken?

 

Ik gebruik een bal remote set 600 watt,philips son t lamp,en een davin dv12 (hier steken 2 lampen op in),

alles zo goed als nieuw,heeft nog maar 2 weken gedraaid,een klein jaartje terug...

 

grtjs blowke :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

check eens je lampenkap,had bij mij ook eeens een lamp die niet aanging

toen zat de lampenkap het plastiekhelemaal gesmolten, zo waar de draden in je lampenkap gaan :showoff:

en anders zou ik zeggen een andere lamp en als dat niet lukt davin! nou redelijk simpel :verrygood

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

schroefjes van de fitting los, draadjes fikken weg. zomaar een gok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou kunnen,om 21u gaan de lampen aan (hopelijk :verrygood )

dan ga ik nog eens alles nakijken aan de fitting enzo...

En anders ander lampje erin,heb er nog 1 liggen,

en een davin en nog een bal op de reserve bank :showoff:

 

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

trouwens, zeg ik nu wel, maar zie nu pas dat je een bal gebruikt. doelde meer op de steeds slechter wordende 12euro kappies.. ze doen in China niet eens de moeite meer om wat schroefjes aan te draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja,het zijn bal remote setjes wat ik heb,

maar das een gewone spiegelkap,

is wel stevig materiaal,met zo'n witte fitting,netjes afgewerkt,

en tis allemaal zo goed als nieuw,dus versleten kan het niet zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hier een B.A.L pootlamp,zelfde al eens gehad.De stekker zat niet goed in de evsa.Hierdoor brandde de lamp toen ook niet, de stekker moet echt goed in de evsa gedrukt worden anders weigerd deze!.Succes ermee en denk dat het een kleinigheidje is ipv made in china rotzooi.

Succes ermee,

 

Gr,

 

MagicStrain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is mij ook al opgevallen,dat je ze er echt goed moet insteken,

had ze er gister uit getrokken,terug erin,en de lamp ging aan,

om 9u gaat ze aan,dan ga ik eens opletten wat ze doet.

 

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is echt de moeite waard om tussen de rondjes ALLE schroeven eens na te draaien. Door het warm en koud worden wringen ze zich nog wel eens los. Daardoor worden ze nog warmer en gaan ze steeds verder los. Dat geldt natuurlijk ook voor de zekeringenkast !!!!! De zekeringkast kun je vaak eenvoudig controleren door, als het licht een paar uur aan is, te voelen of de zekering niet te heet wordt. Als die echt heet wordt zonder er uit te vliegen, even de hoofdschakelaar uit en de kast open maken en de schroeven aan draaien. (doe dan ook meteen de zekering van de keuken en de wasmachine want die komen ook vaker los dan de woningbouw beweert).

 

Succes met je lampjes,

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey chassie,thanks voor de info...

Voor ik hier kwam wonen (maandje geleden) is hier een electricien aan het werk geweest,

dat zou normaal gezien inorde moeten zijn,heeft ook nieuwe zekeringen geplaatst,en ik weet niet wat nog allemaal.

Ook heeft hij een schema moeten maken van de hele electriciteit hier in huis.

De stopcontakten boven hebben in de kast een zekering van 20A,

daar heb ik enkel mijn 2 lampen(2x600),3 buisventilators en een wekkerradio op staan,

lijkt mij wel veilig genoeg,niet... :verrygood

Ga dan voor de zekerheid toch eens alles aandraaien,...

 

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net gaan kijken en de lamp ging weer niet aan,

de andere wel...

Stekker uit de davin,terug erin en niets,

stekkers uit de bal getrokken,terug erin en nog niets,

lamp halve slag los gedraaid,terug vastgedraaid,naar de kabels gekeken aan de fitting,alles zit goed vast,

terug ingestoken en lamp brand,

morgen een ander kapje hangen met een andere lamp,

zou normaal gezien moeten opgelost zijn dan.

 

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hier ook last van gehad, het goed stevig erin draaien van de lamp verhielp het euvel.

En dan bedoel ik dus echt stevig, zonder de lamp te breken natuurlijk. Maar wel met flink kracht tot ie echt niet verder in de fitting wil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ken ook zijn dat de starter van je lamp kuren heb dat tie kapot aan gegaan is ik heb het ook wel is gehad

heb toen gelijk nieuwe zelfbouw voeding gekocht en mij problem was verholpen

me anderen voeding heb ik een nieuwe starter op laten zetten werkte ook weer goed altijd handig 1 extra voor als er weer is een kuren heb :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je die davin er eens tussenuit gelaten? Meteen in een stopkontakt steken bedoel ik dan.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

racker,dat heb ik nog niet geprobeerd,

die 2de lamp brand sinds zondag,en die brande dus ook de 1ste 4 dagen toen ik ging kijken,

maar toen heb ik gekeken toen de lampen al even branden,

om 21u gaan ze aan,toevallig was ik donderdagavond om dat uur erbij en zag dat ze niet aanging,

vrijdag om 21u dus gaan opletten en ging ze dus ook niet aan.

Nu weet ik niet of ze de 1ste 4 dagen gewoon is aan gegaan om 21u of niet,toen ik ging kijkn brande ze toch.

Het zou me sterk lijken moest er iets zijn met die davin,

bij het voorgroeien,met 1 lampje,steek ik mijn ventilator op die davin in,zodat hij begint te draaien als de lamp aan gaat,

en die is de hele voorgroeiperiode gewoon mee aangesprongen...

Straks een ander kapje en lamp hangen,en als het probleem zich dan nog voordoet probeer ik het met een andere davin.

 

grtjs blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan dat die davin voor elke lamp een ander stopkontakt gebruikt....Vandaar mijn opmerking.

 

GR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang is de draad vanaf de BAL naar de Davin?

 

Een 400W bulb op mijn EVSA start in de winter met een lange kabel van 5mtr tussen de kap en EVSA niet eens op :verrygood

Davin wil daar ook nog wel eens kuren op geven, te lange kabel die dan bij temperatuursverschillen opspeelt.

 

Het zou kunnen dat er in de Davin iets niet goed zit maar vaker zit het toch ergens anders in je setup zoals te lange draden, losse contacten of (zoals ik laatst had) beginnende sluiting in je kap.

 

@Racker

inderdaad aparte contacten, jammer eigenlijk want ik wou met 3x400 ipv 2x600 proberen een keer maar heb een davin met 2x6/400 dus wil niet via 2 lampen op 1 contact.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ racker,het is een dv12,met 2 stopcontakten erop,ieder lampje steekt apart...

 

@ lostchild,de kabel van de bal naar de davin is idd veel te lang,

die is de volledige lengte zoals je hem koopt,ik heb die niet korter gemaakt omdat er aan de 2 kanten stekkers opzitten,

1tje voor in de bal en 1tje voor in het stopcontakt.

de kabel van de bal naar de lamp is wel korter gemaakt,ik schat nog zo'n 3m.

 

Toen de lamp niet aanging heb ik alle stekkers terug eruit en erin gedaan,en er gebeurde niets,

en als ik dan de lamp een halve slag losdraai en terug vast springt ze wel op...

Heb een ander kapje klaarliggen,schroefjes allemaal aangedraait,met lamp en andere kabel,even voor dat de lamp straks aangaat wissel ik ze om,doet ze het dan nog niet dan weet ik dat het daar al niet aan ligt en zal ik de davin moeten omwisselen.

 

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is echt de moeite waard om tussen de rondjes ALLE schroeven eens na te draaien. Door het warm en koud worden wringen ze zich nog wel eens los. Daardoor worden ze nog warmer en gaan ze steeds verder los. Dat geldt natuurlijk ook voor de zekeringenkast !!!!! De zekeringkast kun je vaak eenvoudig controleren door, als het licht een paar uur aan is, te voelen of de zekering niet te heet wordt. Als die echt heet wordt zonder er uit te vliegen, even de hoofdschakelaar uit en de kast open maken en de schroeven aan draaien. (doe dan ook meteen de zekering van de keuken en de wasmachine want die komen ook vaker los dan de woningbouw beweert).

 

Succes met je lampjes,

chassie

 

 

heb dit vandeweek meegemaakt bij de hoofdzekeringen (63A) alles fatsoenlijk aangedraaid, beter kan niet.. is er door resonantie toch 1 schroefje van een fase losgekomen, draadjes doorgebrand, kastje aan het smelten. Geluk gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt meestal door warm koud warm koud warm koud warm koud. Niet door resonantie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is echt de moeite waard om tussen de rondjes ALLE schroeven eens na te draaien. Door het warm en koud worden wringen ze zich nog wel eens los. Daardoor worden ze nog warmer en gaan ze steeds verder los. Dat geldt natuurlijk ook voor de zekeringenkast !!!!! De zekeringkast kun je vaak eenvoudig controleren door, als het licht een paar uur aan is, te voelen of de zekering niet te heet wordt. Als die echt heet wordt zonder er uit te vliegen, even de hoofdschakelaar uit en de kast open maken en de schroeven aan draaien. (doe dan ook meteen de zekering van de keuken en de wasmachine want die komen ook vaker los dan de woningbouw beweert).

 

Succes met je lampjes,

chassie

 

Ik heb vanmorgen ter controle ook eens aan mijn zekering gevoeld in de meterkast,

was niks van warmte te bespeuren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,heb net de kap,lamp en kabel verwisseld en de lamp is gewoon aangesprongen om 21u,

probleem zal dus opgelost zijn.

Ik kan aan die kap niks verkeerds zien,het enige wat het zou kunnen zijn is in de fitting zelf,

aan de zijkanten zitten precies 2 veerachtige ijzertjes,bij de kap die er nu inhangt kun je die gemakkelijk indrukken,

en bij deze kap zit er 1 van geblokkeerd,mss dat dat de oorzaak is...

 

grtjs en thanks voor de reakties heren....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi, fijn dat alles het weer doet.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...