Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Glenn2010

Gavita 1000watt op 2x600 schakelkast?

Recommended Posts

Ik heb de 1000 watter van Gavita inmiddels binnen en ik had deze schakelkast van Davin al eerder besteld voor 2x600 watt. http://www.kweekshop.eu/a-16418769/schakel...ten/davin-dv-12

 

Is het nu zo dat die kast max 1200 is of dat elke uitgang max 600 is.

Ik weet dus niet als ik die gavita op deze schakelkast kan zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schroef hem even open, dan kun je zien welke zekering erin zit: 6A, 10A of 16A per aansluiting. Maar ook al heb je een 1000 watter, dan kunnen alle zekeringen dit aan (6A is 6x230Volt= 1380 Watt). Dat is dus het probleem niet. Problemen zouden kunnen onstaan wanneer je stroomdraad (stekker) erg dun is.

 

Je weet wel als je bij de Gamma een verlengsnoer haalt, dan staat er bijv. op 2500w. max. Vraag voor de zekerheid dus even de specs op van de gebruikte kabel. Overigens zal 1x 1000w aansluiten op deze schakelkast geen problemen geven, maar bij 2x 1000w moet je e.a. eerst goed checken.

 

Ik heb zelf eens de hele binnenbedrading van een kast vervangen door 2,5 kwadraat kabel. Dit omdat ze ook goedkope dunnen kabel hadden gebruikt.

 

Zie net de specs, dus 1x 1000w moet lukken.

Davin DV12

 

- 2 x 600 Watt of 2 x 400 Watt

- Max. vermogen 6 amp

- 2 stopcontacten

- Thermisch beveiligd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een Gavita 1000 watt heeft een veel kleinere opstartstroom dan een magnetische 600 watter dus, volgens mij krijgt je davinneke het alleen maar makkelijker ... heeft je GS dat er niet bij gezegd dan?

 

Succes met je kweekje,

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vincent van wf-shop vertelde mij dat het gewoon kon :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...