Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
snowshine

Softbox in kweektent

Recommended Posts

Goeiemorgen allemaal :rofl

 

Ik heb vandaag mn tentje (silverbox 120 x120 x200) opgezet en nou heb ik er een softbox 500m3 bijgekocht, echter de slak zit niet met rubbers in de bekisting...ik heb ze wel los erbij om eventueel op te hangen.

Nou vroeg ik me af, met het oog op geluid, of het misschien beter is om de box in de tent zelf te hangen... het scheelt me dan wel een cm of 50 in de hoogte en hij is ongeveer 40 cm breed, dus hangt ook erg dicht bij de lamp.

En zou dat de groei van de planten niet belemmeren, ik ben van plan 5 planten erin te zetten.

 

En kan ik mijn ijzeren geleidedraad meteen aan de ijzeren haakjes van mijn reflectorkap hangen ? (ik heb de 2 haakjes aan de kap naar boven gebogen dan kan ik mn draadjes zo erin haken) ik neem aan dat dat geen kwaad kan toch?

 

Misschien domme vragen, maar ik kan het nergens terugvinden :P

 

Grtz Snows

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet de box buiten de tent.

Hang dezebaan het plafond met de bijgeleverde rubbers.

Of zet hem op de vloer met een luchtbed of matras eronder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dus binnen in de tent zou de box echt de planten in hun groei belemmeren ?

Anders heb ik em liever in de tent hangen... de tent zelf houd het gewicht makkelijk.

Maar als ik de planten in hun groei belemmer dan probeer ik hem wel buiten de tent op te hangen.

Zou het eventueel ook mogelijk zijn om de softbox zelf in een ijzeren kast te plaatsen en daar gaten voor af-en aanzuiging in te maken ?

 

 

En wat de haakjes van de reflectorkap betreft, kan dat nou gewoon ?

 

grtz snowshine

Edited by snowshine

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo een box in een kast plaatsen...

gewoon in de bijgeleverde rubbers hangen, zodat je geen extra resonantie verkuijgt....

 

en jah je kunt de kappen aan haken hangen,

 

beter koop je een setje easyrollers, of gebruik je kettingen...

 

zo kun je gemakkelijk de lamp in hoogte stellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, de slakfan zit in de box vastgeschroeft, zonder rubbers dus en als ik hem dan via de fancontroller zet dan maakt hij een heel hoog vervelend geluid. Daar is zeker niks tegen te doen ? Ik heb de box ook al opengehad om te kijken of ik hem zelf eventueel in rubbers kon hangen, maar dat is dus niet mogelijk :P

 

Gr Snow

 

Ps ik heb een soort easy rollers van de gs, maar kan ik deze direct in de reflectorkap hangen bedoel ik ? omdat het van metaal is ...ik ben echt a-technisch

Edited by snowshine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ben dus met mijn boxje teruggegaan naar de gs want werd echt gek van dat fluitgeluid...bleek dus dat ie kapot was :P

De nieuwe is echt superstil, wat een genot !

Nou heb ik de box bovenop de tent gezet en als slang heb ik zo een gamma slang erop gezet....werkt perfect en is denk ik niks mis mee toch ?

 

gallery_31982_12901_32410.jpg

 

gallery_31982_12901_74856.jpg

 

Ps eerste keer foto's geplaatst, hopelijk doen ze het :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoii

 

Ik weet dat de silverbox aardig wiebelig is en je voor de stank beter een slang kan bestellen die je lucht ook nog eens filtert (sono) ik heb van filter naar tent uitgang sono en dan combiconected ik heb tot nu toe nog nooit iets geruikt en dat is wel belangrijk :rofl

want als je plantjes flink in de bloei staan is het erg onhandig om dan nog een keer de slangen te verwisselen , en heb je niet een tekleine filter ? 10% minder dan je afzuiger of anders je afzuiger(softbox) gaan dimmer :rofl

 

succes ermee :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook de slang die uit je tent komt naar de softbox vervangen.

Want ik denk dat de witte slang licht door laat.

Dat vinden je plantjes niet zo fijn.

 

 

 

 

Grt Wickedbio

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoii

 

Ik weet dat de silverbox aardig wiebelig is en je voor de stank beter een slang kan bestellen die je lucht ook nog eens filtert (sono) ik heb van filter naar tent uitgang sono en dan combiconected ik heb tot nu toe nog nooit iets geruikt en dat is wel belangrijk :rofl

want als je plantjes flink in de bloei staan is het erg onhandig om dan nog een keer de slangen te verwisselen , en heb je niet een tekleine filter ? 10% minder dan je afzuiger of anders je afzuiger(softbox) gaan dimmer :rofl

 

succes ermee :P

 

Zover ik weet filtert sono de lucht niet. Wel dempt het het geluid..

Ik zou geen sonoconnect gebruiken tussen de box en de filter... Dit omdat deze slang geperforeerd is. Dus je zuigt ook ietwat lucht achter de filter weg...

 

Dus ga voor een zwarte, licht- en luchtdichte slang....

Die witte die je nu hebt moet je echt vervangen als er licht in de ruimte komt wanneer je planten in de nacht periode zitten.

 

Mvg.

Wubbo Ockels

Share this post


Link to post
Share on other sites

na mijn idee zitten die gaatjes daarin en vangt de isolatie kriebel spul de geur ook op het zilver omhulsel reflecteert, en de zwarte slang is voor lichtdicht althans zo heb ik het in elkaar gezet

 

ik kan fout zitten hoor maar dan hoor ik het graag :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is echt de opmerking van de dag..!! :P

En wij maar klooien met die prijzige koolstof filters..! :rofl

 

Is inderdaad alleen voor geluid hoor pacman.. :rofl

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, kriebel spul...

 

Maar wat ik zeg over sonoconnect enzo tussen de box en de filter...

Dat doet bijna iedereen fout!!!

 

Heel vaak zie ik sonospul in de tent of ruimte naar "buiten" gaan... Daar staat dan weer de afzuiger.

Dan zuig je dus ONGEZUIVERDE lucht door de gaatjes van de sono door je afzuiger...

 

Dit is 9 van de 10x de oorzaak van klachten in de zin van...

"ik ruik luchtjes maar ik zuig wel goed af".. Ookal is het zo logisch... Bijna iedereen gebruikt sono in zijn ruimte...

Ik deed het ook... Maar hoe dom.

 

Mvg.

Wubbo Ockels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bedankt voor de reacties allemaal, maar die witte slang heb ik alleen omdat de aansluiting precies past daaroverheen zit de normale zwarte slang, die heb ik iets later eroverheen gedaan, dus licht komt er echt niet in.

En tsja ben helemaal vergeten te vragen welk maat dit filter was, maar de gs had em erbij gedaan, dus zal het wel goed zijn.

Maarre kan ik op de een of andere manier nog testen of hij eventueel goed filtert ? sigaret binnenin roken ofzo (hoewel ik niet rook)

De tent bolt wel een beetje naar binnen dus met de afzuiging zelf zit het wel goed :)

Ik zit nog even op mn aardebakken te wachten en dan ga ik beginnen.

Verslagje volgt nog

 

Grtz snowshine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...