Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Flea

welke mp3 luister je nu ?

Recommended Posts

Priscilla ahn, Dream.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

sizzla lp

 

mash dem down hahahahah

 

etc etc.

 

al 10 lp's gedraaid, studio one, nu eff knallen.

 

reggae for life!!!

 

ejb

 

en nu hondje uitlaten........................

Share this post


Link to post
Share on other sites

sizzla is goéd.

 

ik draai nu het hele album van the black keys

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu een oud cassettebandje met het nummer 'CBI - Oebella(original)' en daarna 'CBI - Pepcorn(12" disco-samba remix)'.

Zoeken op youtube heeft geen zin, want dit zijn 2 eigen gemaakte demo's welke ik in 1997 gemaakt had met impulse tracker en een awe32 soundkaart(in sb16 modus) op een pentium 60 pc met MS-Dos 6.22 en windows 3.11(later windows 95 ;)) en alleen op cassette heb staan.

 

Ik zal eens kijken of ik die muziek eens op youtube kan knallen, bandje is iig vrij van drop-outs en klinkt nog fris en strak en is vrij van ruis. Die Maxell XLII-s 90 bandjes zijn idd erg goed en de opnamen zijn na jaren nog steeds uitstekend afspeelbaar. Opgenomen zoals veel van mijn oude bandjes op een Akai GXC-760D 3 koppen deck, ooit een van de parade paardjes van Akai en momenteel weergegeven op een Nakamichi Dragon :rolleyes: Heb iets van 10 cassettedecks in huis waarvan ik er nog maar 3 gebruik, ik werk liever met een tapedeck ook wel bandrecorder(Nederlands) of bandopnemer(Vlaams) genoemd, voor de mp3 generatie: dat is de voorloper van het cassettebandje, een tapedeck werkt met 2 grote losse spoelen, maar werkt technisch hetzelfde als een bandje alleen wat grootschaliger en is de speelduur langer en in vergelijking met de metname oudere cassettedecks veel meer headroom en meer dynamiek(die vlieger gaat alleen niet meer op met modernere cassettedecks die van hx-pro voorzien zijn).

Ik zal kijken wat ik kan doen, ik weet niet of mijn laptop een line-in heeft, iig wel een sp-dif uitgang wat je zelden tegen komt op een laptop, anders moet ik de voeding van mijn Philips CDR-880 fixen zodat tie weer kan opnemen. (maar steeds als ik daaraan wil beginnen kom ik tot de conclusie dat de behuizing met tork-schroefjes vast zit en ik geen tork-schroevendraaier in huis heb, terwijl je van Philips juist mag verwachten dat ze alles met kruiskop-schroefjes zouden vastzetten wat een vinding van Philips is (zie artikel wikipedia))

 

Muzikaal gezien had ik de timing al uitstekend goed onder controle had waardoor de muziek nu nog steeds lekker in het gehoor ligt, kan weinig tot geen foutjes in het ritme ontdekken ontdekken.

Ook het gevoel voor tempo zat er toen al goed in merk ik, die laatst genoemde plaat loopt anno nu nog steeds op het juiste tempo(naar mijn herbeoordeling nu), niet te sloom en niet de opjagerig.

 

Klinkt erg goed voor 8-bits module muziek (wel al 64 kanalen en full-stereo, alles klinkt lekker in balans) :D

 

Misschien moet maar weer eens verder met muziek maken, heb notabene een Roland VA76 keyboard hier in huis staan welke ik zelden gebruik eigenlijk, zonde, zit een hoop mogelijkheden op dat ding, Ook maar ff gelijk op 432hz stemmen :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

YEAH ANALOOG RULES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

en nee mensen ik loop niet in een ribbroek oid, ben ook geen 80 jaar oud.......lp's en analoog is the music sound quality bomb!!!!

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites
YEAH ANALOOG RULES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

en nee mensen ik loop niet in een ribbroek oid, ben ook geen 80 jaar oud.......lp.'s en analoog is the music sound quality bomb!!!!

 

ejb

Vergis je niet in een goede bandopname :nerd Nu heb ik zelf een Akai tapedeck(gx635db) welke maar weinig kleurt(maar wel heerlijk en ruisarm klinkt), maar zou je een Europese machine nemen zoals een Grundig, Uher, Revox e.d. en sommige Philipsen(neen, je moet dan niet de n4520/n4522 nemen, die kleuren niet) dan krijg je een heel warm geluid wat je heel diep kan raken.

Dit geldt ook voor sommige Akai's(zonder GX koppen) en de meeste Sony's

Neem je een band op met een warm klinkend deck van een LP, dan heb je een super opname.

 

Momenteel heb ik een trancebui en heb trancemaster 20 op staan, vanaf een hifi-stereo VHS videoband zonder beeld, want ook een hifi-stereo VHS kun je als een soort van tapedeck gebruiken. Nadeel: wat je erin stopt, dat komt eruit en dus klinkt de opname meer als het origineel dan dat het wat warmer klinkt zoals op een tapedeck.

Share this post


Link to post
Share on other sites

interessant! een vriend van mijn speelt ook nog vele tape-jes...kikke!

 

 

ben nu augustus pablo aan het luisteren.

 

dubwizeeeeeeeeeeee

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momenteel een 4 tal speciale mp3 bestanden:

 

Sally Shapiro - Anorak Christmas (Club Mix)

Sally Shapiro - Ill Be By Your Side (Ext clubmix)

Sally Shapiro - Ill Be By Your Side (Rude66 808 remix)

Sally Shapiro - Ill Be By Your Side (Rude66 909 remix)

 

Ondanks ik nu wat maandjes te laat ben is het toch heerlijke synthesizer muziek wat zeker ook niet als kerstmuziek klinkt.

 

Het bijzondere van deze 4 bijzondere mp3'tjes die ik zelf gemaakt heb, is dat ze zo door kunnen als kopieërbeveiligde mp3's terwijl ze dat natuurlijk niet zijn.

De meeste mp3's zijn gesampeld op 44,1khz bij een resolutie van 16 bits, deze 4 mp3's die van vinyl afkomstig zijn, hebben een resolutie van 32bits bij een samplefrequentie van 48khz. De bitrate is standaard 320kbps(max. voor mp3)

Een pc kan ze zo afspelen, geen probleem, maar zodra je er een cd van wil bakken gaat tie over de gier omdat een branderprogramma niet met dergelijke waarden overweg kan.

Dus moet je weer gaan downsampelen wat zonder verdere nabewerking drastisch ten koste zou gaan van de geluidskwaliteit, deze 4 mp3's hebben een veel betere geluidskwaliteit namelijk als een cd en er lijkt zelfs nog wat van het analoge emotie in zich te hebben.

 

Jaja, met digitaal kun je dus wel de kwaliteit van analoog dicht benaderen, maar perfect 1:1 zal het natuurlijk nooit worden al zal de doorsnee luisteraar dat nieteens door hebben.

 

Tape is al veel makkelijker naar digitaal te converteren :nerd

Had ooit een voorbespeelde muziekcassette(een echt chromedioxide cassette volgens het doosje) van rave parade 3 op cd over gezet jaren geleden toen ik nog geen Nakamichi Dragon cassettedeck had.

In dit geval gebruikte ik een Yamaha cassettedeck en een Philips cdr-880 stand alone cd-recorder(jammer dat tie stuk is, Philips en goede voedingen gaan niet samen).

Laatst had ik dat cd'tje opgezet en bleek een van de warmst(maar toch fris, iig zat er ruim voldoende hoog in) klinkende cd's te zijn die ik ooit gehoord had.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu Jefferson Airplane - Lather vanaf de bandrecorder.

Eigen opname vanaf vinyl in hifi-mono (zelf speciaal in mono opgenomen).

 

Deze plaat raakt mij in mono veel dieper dan in stereo :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mad dog - Dreams

Share this post


Link to post
Share on other sites

the jays

studio one, lp

 

oldies but goodies., love it....heerlijke roots

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momenteel een 12" van Jan Hammer - Crockets theme (extented version)

 

Uit de tijd dat er nog echte synthesizer muziek geproduceerd werd ipv alles onder een knopje.

 

Echt een goeie plaat dit :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op een cassettebandje de volledige versie van

Margareth Singana - We Are Growing (tune van de serie Shaka Zulu)

 

Iig een reden om geen afstand te doen van mijn cassettedecks, heb op cassette veel exclusieve live en veel originele lange versies naast een enorme collectie aan 12", 10" en 7" jes. Ook leuk zijn die top40 weekbandjes(die ze in de haven destijds verhandelde, zijn gewoon de beroemde TDK D bandjes met een datumstempel erop en een top40 zwart/wit wikkel in de doosjes(enkele exemplaren met een kleuren wikkel, de cassette is nog hetzelfde), later gingen ze over op cd waar ik er ook nog een berg van heb en dat waren geperste exemplaren, heb ik er ook een hele berg van, het geluid van de cassettes is redelijk tot goed, de cd's zijn uitstekend, maar het zijn wel leuke compilaties, leuk stukkie hitgeschiedenis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op datzelfde bandje, stuk verderop inmiddels:

Patty & Shift - Wonderful (Tune van de veronica serie 'Spijkerhoek')

 

Toen was veronica nog de tv zender waar iedereen het zowat over had.

 

Dit bandje dateerd uit 1989 en is opgenomen op een tdk SA-X cassette op een Akai GXC760D en nog puntje gaaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu:

CB Interactive - The Oldstyle Powermix Project vol.1

 

met nu track 2 Robert Armani - A.M.B.U.L.A.N.C.E.

 

Een eigen productie :P Een mixed cd met oldschool house classics op mijn eigenzinnige manier aanelkaar gelijmt. Volgens vrienden doet het niet onder voor die houseparty cd's van Turn up the Base, sterker nog, mijn mix schijnt beter in elkaar te zitten, maar mag niet over mezelf en mijn eigen mixwerk oordelen, mag het wel goed vinden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...