Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BUZZ

Kollosus biokweekje onder led 2e kweek

Recommended Posts

echt een vette opbouw man

 

ik wil zelf ook een kweekje gaan doen met een led lamp

 

ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat moet gaan bouwen.

 

ben namelijk echt niet handig met electra.

 

maar dat komt wel goed hoop ik dan.heb wel een paar vrienden die er ervaring mee hebben.

 

nou ik hou je in de gaten hoor ben erg benieuwd hoe de LED kweek eruit komt te zien

 

veel succes man

 

gr DOnButtie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo beste mede growers,verslaafden,junkies,hippies en mischien wel criminelen.

 

 

 

 

Heb nog 2 plantjes over maar gaat nog eventjes 3 stekjes regelen om het tentje vol te zetten.

 

de 2 staan er netjes bij al moet ik zeggen dat de 1 ietsjes verbrande bladeren heb wat denk ik komt door het sproeien.

 

ze krijgen alleen water met een beetje bacto en heb ze wat myco madness gegeven.

 

is het mischien verstandig om aptus startbooster te geven want volgens mij is dat wortel stimulator.

 

over de zaadjes ik had ze nat staan omdat die lamp veel warmte afgeeft en de boel verdamt

 

ben nu 2 dagen niet in de tent geweest en ja bij de zaadjes geen druppel niks erin spongepots uitgedroogt.

 

en zaadjes natuurlijk ook dusja daar komt niks meer van terecht in iedergeval zal ik mijn zaadjes niet meer boven die

 

lamp ontkiemen.

 

In iedergeval ben ik nooit te beroerd om iets bij te leren en de volgende keer zal ik het dus op perliet doen zie dat eigenlijk bijna iedereen dat wel in zijn kweek kastje heb staan.

 

De rede dat die lamp er hangt zonder die lamp is het na mijn doen net te koud 20 tot 22 graden met die lamp je ziet het

 

28 graden het is geen verwarming maar ook uv licht dus dacht ik voor de plant zou het niet slecht zijn in combinatie met

 

LED licht.

 

nou niet zoveel ouwenelen maar pica's

 

gallery_30310_12728_3003971.jpg

gezamelijk de rechter vlink aan het strekken had haar al dieper wegepot wat zou ik er nog meer aan kunnen doen.

gallery_30310_12728_1227898.jpg

Mooi klein plantje nu al mijn favoriet

 

gallery_30310_12728_1220113.jpg

ietsjes verbrand blad deze is ook gestrekt maar wel al 3 vingers.

 

Ze biginnen nu echt te groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet je bloei booster maar aan. Onder mijn groeilamp had ik dezelfde problemen met verbranding en ik heb er nu een paar onder de bloei-led en dat gaat wel goed. Zaadjes moet je gewoon onder bloei licht doen.

 

Edit: Donnie heeft ook gelijk, mijn nieuwe staan nu ook veel droger en gaan erg hard. Led kan je er heel dicht op hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten staan nu nog steeds echt te nat Buzz en in het begin hoeven ze helemaal niks van voeding (behalve wortelstimulator) zit genoeg in de aarde. Ze zijn nu aan het verbranden. Lamp er ook korter op want ze strekken.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb geen voeding gegeven hellemaal niks behalve bacto vorige week en gisteren bacto met een beetje myco madness schimmels.

 

kwa nat staan klopt ben ook niet van plan denk water te gaan geven.

 

maar hoe bedoelde je zin zit de wortel stimulator in de aarde of de voeding al genoeg

 

als ik het goed lees kan ik die aptus startbooster dus wel gebruiken.

 

lamp staat zo'n 15 cm van de plantjes nog korter dus erop.

 

en waarom die booster erop dan gaan ze tog nog meer strekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De strek en groeihormonen/vorm van de plant worden bepaald door de rood/blauw verhouding, en rood/verrood verhouding.

Ik had mijn eerste ww ook onder groei-led zonder ver-rood. Toen deden ze hetzelfde, het lijkt alsof ze zichzelf "opeten", zodra er nieuwe bladeren komen, verdorren de oudere. De eerste keer kwam de plant onder spaarlicht vandaan, waar die wel redelijk onder groeide met alleen zaai-en stekgrond en myco madness, gaf geen extra water.

De 2e ww hetzelfde verhaal. Die keer had ik ook ingewaterd met afgezuurd water met bacto en wortelstimulator, en gaf niet teveel water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg vreemd Buzz dat ze zo strekken terwijl onder LED de plantjes juist ultra compact zouden moeten zijn. Die bloeibooster hoeft voorlopig echt nog niet aan. Maar die afstand van 15cm, dat is inderdaad al kort genoeg, ik weet niet 1,2,3 waar het aan ligt. Maar gewoon even een tijd niet wateren zou ik zeker adviseren, aan je lightmix en schimmels ligt het niet dus dat kan volgens mij de enige reden zijn. Eerste keer water je je pot in en geeft dan gewoon ruim een week geen water onder LED.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dat is het dan had mijn potjes ingewaterd met regen water en bacto dat laten broeien in folie en daar staan ze nu in

 

maar met poten heb ik ze ietjes water gegeven en dat had ik dus niet moeten doen weer wat geleerd.

 

ze staan in iedergeval nat genoeg zo voor de komende week mischien wel 2 dus.

 

hoop dat ze lekker bossig worden is toppen of fimmen goed bij deze plantjes weet het is nog veelste vroeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze niet verzopen zijn (en zo lijkt het) moeten ze zich daar wel doorheen trekken Buzz. Ook al lijkt de bovenste laag droog, nog niet wateren maar natspuiten met een plantenspuit lichtjes. Je kan het ook aan de potten voelen hoe zwaar ze zijn, hier moet je een beetje ervaring in krijgen.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben wel benieuwd hoe het nu gaat met de jonkies. :wacko:

Zowel bij jou als bij Donnie onder de LED.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo daar ben ik weer dag 11

Het strekken komt denk door dat andere lampje teminste dat denk ik.

Het gaat naar mijn doen nu wat beter geen water gegeven alleen opgedroogde aarde nat gesproeid.

Ik vind ze er ietsjes beter uit zien nu en denk dat het gewoon een slechte start is

gallery_30310_12728_3587159.jpg

 

gallery_30310_12728_4712554.jpg

 

 

gallery_30310_12728_3989174.jpg

 

gallery_30310_12728_2346535.jpg

 

 

gallery_30310_12728_4870751.jpg

 

 

 

gallery_30310_12728_2504690.jpg

 

het is een stuk kouder in de tent op het moment maar gaat wel denk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 14

heb nu 4 dagen geen water gegeven en mijn potten even gevingerd......................

en ja hoor eindelijk geen vocht meer pfff overbewatering is gelukkig ten einde.

Denk ook dat die iets verkleurde bladeren niks met het blauwe licht te maken heeft want nieuwe scheuten zijn weer mooi wit.

Ik heb gewoon te veel schimmels in ie kleine potjes gedaan meer dan door Sannie beschreven en dan met teveel water

dat werden ze gewoon teveel maar gaat weer de goede kant op.

Heb vandaag 100 ml water gegeven met een beetje bacto en 0.5ml startbooster van aptus wortel stimulator dus.

 

 

gallery_30310_12728_2976219.jpg

 

gallery_30310_12728_28598.jpg

 

gallery_30310_12728_1392287.jpg

Deze ziet er weer gezond uit en de wortels doen het goed mischien ook wel door de teveel schimmels

 

gallery_30310_12728_499383.jpg

ik denk dat het wel goed komt met ze

gallery_30310_12728_2954362.jpg

Gezamelijk

 

Denk dat alles wel goed komt op het eind.

Aan het licht ligt het niet teminste

in iedergeval weer wachten op leuke reacties.

mvg BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Buzz zoals ik al verwachtte trekken de dames zich er goed doorheen. Gaat de goede kant op. Ben benieuwd hoe ze er over een weekje bij staan.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo beste forumers en mede gebruikers

 

Ik heb van mijn suikeroompje zal ik maar zeggen een mooie dikke top suger punch gekregen en een topje paarse killingfield hmmm.

Nou heb ik van de laatste een dikke joint van gedraait en hmm lekker wietje vind hem lekker zacht werd er niet zo heel stoned van direct maar pas half uurtje later kickte die in pfff wel lekker Suger punch heb ik nog niet geproefd.

Nou heb ik van hem ook 4 Hercules zaadjes gekregen heeft dat nog nut om ze uit te kiemen en erbij te zetten wil namelijk gaan scroggen of zal dat teveel tijdverlies zijn?

Heb tevens ook nog een mooi bakje fluffy gekregen waar ik lekkere hash van gaat maken.

 

Donnie plantjes gaan goed achterblijvertje begint ook nu beetje bij te trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Buzz,

 

Ben erg benieuwd hoe de Kolossus het gaat doen onder LED. Hoop dat ze onder LED ook van die dikke en harde toppen gaat geven. Veel succes met je biokweek!!!

 

Ik zal ook deze zeker gaan volgen :)

 

PolliePol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou daar ben ik weer beste forum leden.

Dag 24 Groei

Er is in de tussentijd veel verandert ,ze zijn namelijk verhuisd.

Ze komen bij mij dubbel glas plaatsen dus heb ze tijdelijk moeten verhuisen.

Maar het komt goed ze hebben geen stress en ze zien er zelfs gezond uit.

Er is zelfs 2 hercules zaadjes te kiemen gelegd en 1 ervan zit al in een pot.

Ze hebben het naar de zin in hun nieuwe huisje het is er lekker warm :P

tevens heb ik de grootste kollosus gefimd hoop dat ik dat goed gedaan heb.

gallery_30310_12728_357805.jpg

Samen op de foto

gallery_30310_12728_1396525.jpg

Hercules mooie ontkieming nou op der zusje wachten.

gallery_30310_12728_818714.jpg

Kollosus achter blijvertje begint ook aan te trekken

gallery_30310_12728_1005475.jpg

gefimd

gallery_30310_12728_130962.jpg

en beschadicht blad wat dat is ???

voor de rest ziet ze er super gezond uit.

 

PolliePol

Ik hoop stiekem ook op zulke mooie witte poedersuiker toppen als bij jouw

 

groetjes

BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit daar. :P

Ik heb wat vraagjes, hoe hoog heb jij de lamp hangen en hoeveel water geef je ze ongeveer?

 

edit: ik heb ook gemerkt dat je maar een heel klein beetje water nodig hebt voor een hele week, de druppelaars geven ook amper iets af. als ik mijn lamp zo laag hang verbranden de plantjes echt binnen 2 dagen ondanks dat ik de temp heel goed onder de 30 graden kan houden. Dan zien ze eruit alsof ze 3 weken in de spaanse zon hebben gestaan. :rofl

Zelfs plantjes die constant een tensio van 80 hadden verbrandden. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweekfreek ik heb mijn lamp ongeveer een vuistdikte onder mijn plantjes en als ze er dichter op zitten verzet ik mijn lamp weer iets.

Ze staan nu echter bij een vriend van mij en ik zie ze deze hele week niet :P

omdat ik ze lekker kort en gedrongen wil houden heb ik ook nu de grootste gefimd

water geef ik eigenlijk helemaal niks tot nu toe half liter gegeven met bacto

maar volgens mij is mijn aarde nog steeds te nat

en mischien moet ik ook maar eens een tensio aanschaffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kollosus dag 30 groei

Hercules dag 6 groei

temperatuur is zo'n 24 tot 26 graden lampen aan en uit rond de 20

en lv lampen aan 55 tot 64

snachts 70 ongeveer

 

Heb eigenlijk niet veel te melden, behalve dat de Bloeibooster aan staat vanwege meer licht breedte. :D

 

Ze hebben van de week ongeveer een 1.5 liter water gehad in kleine hoeveelheden.

Ik heb een mooi stukje scrog spul gevonden ergens :) en dat gaat ik morgen maar eens in mijn hokje bouwen.

 

 

gallery_30310_12728_737073.jpg

gefimde kollosus gaat lekker

 

gallery_30310_12728_595878.jpg

nog een kollosus

 

gallery_30310_12728_1232933.jpg

Alle 4 bij elkaar

 

En heb een vraagje aan alle kollosus kweekers , :D voelt jullie blad ook als een katte tong, zo ruw?

Groetjes BUZZ :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er goed uit. Ik blijf het op de voet volgen.

Ik heb met mijn led gemerkt dat bij mijn planten de bladeren ook zo ruw zijn door de haren op de bladeren.

Pas wel op met water geven, want het verdampt amper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er zeker lekker kort en gedrongen uit. Het blad van mijn 2 Kolossus dames voelt niet zo ruw aan als een kat zijn tong. Eigenlijk zijn ze redelijk glad, alleen waar de trichomen zitten daar plakt het als een malle :) Moet er wel bij zeggen dat ik ze zelf niet heb voorgegroeid dus hoe de bladeren de eerste weken aanvoelen kan ik je niet vertellen.

 

PolliePol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kollosus Dag 32 Groei

Hercules dag 8 Groei

 

Heb nog geen water gegeven alleen klein beetje aan hercules met wortel stimiulator.

 

Voor de rest groeien ze als kool ben bezig met een netje voor een scrog.

 

Dan wil ik kijken hoevol mijn netje komt en bij ongeveer 3/4 vol op 12/12 gaan.

 

Hoop hierop je antwoord ingevuld te hebben john007.

 

nog een paar foto's

 

gallery_30310_12728_713620.jpg

Zien jullie stiekem iets?

gallery_30310_12728_139549.jpg

Mooi bossig plantje

gallery_30310_12728_512163.jpg

Hercules

gallery_30310_12728_268049.jpg

en nog eentje

gallery_30310_12728_436271.jpg

gezamelijk licht aan

gallery_30310_12728_65169.jpg

nog een foto van licht uit

gallery_30310_12728_320917.jpg

Gezamelijk licht uit

gallery_30310_12728_287399.jpg

Hoop dat deze een beetje opschiet met groeien

 

 

Mvg BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schitterende foto`s Buzz, ik hoop dat je dikke toppen kweekt, `t is toch een beetje toekomst perspectief :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...