Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dolbys

Vragen omtrent Warmte t.o.v. je plant i.c.m. hoogte van je lamp!

Recommended Posts

Een hele goede middag!

 

Ik zit met het volgende; na een paar keer vanaf stek te hebben gekweekt ga ik nu de overstap maken naar "kweken vanuit zaad"!

 

Nu begrijp ik dat als je kindjes net een paar dagen uit zijn gekomen, je gerust de 400W er op een afstand van 35cm vanaf mag hangen... waarom? Omdat je plantjes dan niet naar het licht gaat "zoeken" en hals over de kop de lengte in spurt!

 

Nu meet ik de warmte rond het jonge plantje en die staat gewoon op 34 graden... Is dit niet te warm? Kan dit? Geen probleem?

 

Is dit uberhaupt het punt waar ik de warmte moet meten? want die lampwarmte zuig ik op een afstand van 35cm nooit weg!! Dat filter hangt helemaal boven in haha!

 

Afmeting: 2 M breed - 1.5 M Diep - 2 M Hoog

Afzuiging: Isobox staal 1200m3 - Staat boven op het hok

Filter: Rhino Phat Philter 1000 m3 - Via 1 M slang door het plafond naar mijn afzuiger

Verlichting: 3 x 400W Philips

 

Als mijn jonge planten vanaf het begin een Licht aan Temperatuur van 34 graden genieten, en snachts houd ik de Temp op 28 Graden... Haha dan weten ze toch niet beter? Moet toch makkelijk kunnen? Of zie ik het verkeerd?

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me geen kwaad te kunnen,

is in mijn hokje ook 32.5 graden en de dames redden het wel, voldoende ventileren en genoeg en op tijd drinken geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet eem fan of ventilator precies tussen lamp en plant laten blazen, om de stralingswarmte weg te blazen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stralingswarmte blaas je niet weg......... Jongens toch.

 

Lamp gewoon iets hoger.

 

En circuleren is heel iets anders dan ventileren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stralingswarmte = infrarood-straling. Een bepaalde onzichbare lichtfrequentie. Net zo goed dat je licht niet kan wegblazen/wegkoelen, kun je die warmte ook niet wegblazen.

 

De omgevingstemperatuur kun je wel wegblazen/zuigen. Dit is de temperatuur in je hok in de schaduw van een kapje ofzo.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er wordt al afgezogen, en je kunt wel degelijk een betere temperatuur verkrijgen door de hitte onder de lamp weg te blazen, niet in de richting van je lamp of plantje maar er tussendoor, richting je filter het liefst, stralingswarmte was mischien niet de juiste woordkeuze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoef ook niet richting een filter te blazen.

Daarom zuigt een afzuiger...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...