Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Lion

Toppen ter versnelling bloei

Recommended Posts

Heb veel geleerd van hem btw! :rofl

 

nou ik ken hem niet...wel de genetika...

 

ben zijn planten tegen gekomen in het geweldige guerilla topic Van Mister R ( 97.000 hits :verrygood )

http://www.wietforum.nl/First-Guerilla-250m2-t28067.html

Das mijn grote inspirator voor een gruwelijke guerilla...maar de df deed het daar ook niet echt tof... :rofl under statement....

http://www.wietforum.nl/index.php?s=&s...st&p=338600

bericht 362 en volgende voor als je een veld df wil zien verrotten op 1 okt... :whistling

 

mja...eigenwijs als elke kweker is :tu ....ik zet er ook 2 rijen van op mijn akker met div andere soorten waaronder vroeg en laatbloeiers....laat de DF verrotten onder me ogen :specool ......

 

need i say Moar :wave: ?

 

mja...sinds Cees zijn bash op de denen in essensie, het "undercover" optreden van de nieuwe man bij die firma in ons deense soortjes topic in de plantkamer en het topic wat pas gesloten is op HUN EIGEN PLATFORM....

 

nou...dan kan en wil ik niets meer voor waar aannemen van hem...

 

tenzij 100% onderbouwd en bewezen... :smoke

 

ik ken ook 2 binnenkwekers die op die hydrodensa zijn gaan kweken en daar ongelovelijk mee op hun muil gegaan zijn....ondanks intensief contact met die firma en meer dan 1 jaar proberen....

 

avatar tijdelijk aangepast voor deze gelegenheid... :wOOt

 

 

uiteraard volg ik alles...altijd op zoek naar ultime buitenplanten :lol: voor elk soort spot is er wel 1...

gr

 

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet gaat bloeien op basis van de fotoperiode

 

Voor de bloei begint gaat de plant bloeihormonen aanmaken , ga jij de plant na 21 juni dan nog toppen , dan breng je de plant in de war.

Ze moet namelijk ineens 2 ipv een hoofdtop maken , hier moet de plant energie in steken.

 

 

zou wel heel toevallig zijn dat net die getopte plant de snelste pheno zou zijn

 

inderdaad puur toeval

 

 

als je nou stekken hebt van eenzelfde plant , dan kan je zoiets concluderen. anders is het maar een wazige onlogische gedachtengang , immers zaadplanten zijn net zoals mensen enorm verschillend van elkaar

 

Begrijp me niet verkeerd , ik hou van planten te toppen, ik doe het zelfs zeer

vaak , alleen niet na 21 juni want dan worden de dagen terug korter en maakt de plant bloeihormonen aan , toppen kan dus in dit geval net de bloei vertragen en niet versnellen

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou ik ken hem niet...wel de genetika...

 

Ik hem ook niet persoonlijk... maar lees al een 4 jaar mee op zn forum.... er staat heus wel goeie info, trust me! :verrygood

 

Verder... noem eens een buitenstrain waar iedereen tevreden over is... die bestaat in mn ogen niet, zelfs niet tussen de Denen, elk persoon heeft altijd een andere mening... logisch ook, want niet iedereen kweekt op dezelfde manier! Soms gaat ie goed, soms wat minder!

 

Ik wil wel eens weten wat Atmosphere zijn mening is over de DF! Hij komt ook van datzelfde nest!

Dus als je meeleest Atmo...let us know!

En had jij niet ook Deentjes staan vorig jaar???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verder... noem eens een buitenstrain waar iedereen tevreden over is... die bestaat in mn ogen niet, zelfs niet tussen de Denen, elk persoon heeft altijd een andere mening... logisch ook, want niet iedereen kweekt op dezelfde manier! Soms gaat ie goed, soms wat minder!

 

inderdaad :specool ... maar dat zei ik zelf al...voor elke spot is er een perfecte buitenplant..... :whistling

en iedereen zal een andere inschatting van een bepaalde spot maken... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja , ik had Denen staan vorig jaar (of was het nou 2 jaar geleden?)

 

 

Over het topic op het No Mercy forum :

 

Die eerste bloei verschijnselen in Cees z'n plant zien er voor mij ook uit als de hoofdbloei ! En dat heeft niets te maken met het feit dat ik uit de NoMercy stal kom. @ rich : jij weet dat mijn mening niet afhangt van wat Cees vind ! Verder heb ik geen enkel commercieel belang bij No Mercy , en Cees geeft helemaal niemand opdrachten. Dat idee heeft met de werkelijkheid echt helemaal niets van doen.

 

 

Dat die bloei niet doorzette kan ik niet verklaren.

 

Overigens die foto van Mathijs was wel degelijk een DF, maar wat zegt dat verder? het is slechts één fenotype.

Dat sommigen er duidelijk een Sativa in zien getuigt wat mij betreft niet van veel realiteitszin omdat bijna alle verkrijgbare soorten mixen van Indica en Sativa zijn waarbij de oorspronkelijke eigenschappen van Sativa of Indica niet meer te herkennen zijn. Bovendien is het klimaat van doorslaggevende betekenis van hoe een plant er uit komt te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die eerste bloei verschijnselen in Cees z'n plant zien er voor mij ook uit als de hoofdbloei !

Volgens mijn mening was het op deze foto gewoon voorbloei. Die zich bleef manifesteren waardoor Cees dacht aan echte bloei. Ik zie op deze foto (van de zijkant genomen :specool ) geen echte bloei.

 

 

@ rich : jij weet dat mijn mening niet afhangt van wat Cees vind ! Verder heb ik geen enkel commercieel belang bij No Mercy , en Cees geeft helemaal niemand opdrachten. Dat idee heeft met de werkelijkheid echt helemaal niets van doen.

 

Volgens mij heb je het hier tegen carpe_ diem neem ik aan ? :whistling

Daarnaast heeft carpe_diem het over Roy denk ik...en niet over jou :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja...ene Roy was die Undercover in het Deense topic toch :whistling ?...

 

mja.. als er echte een super vroege df snel ontdekt wordt :smoke ...dan wil ik ze wel proberen hoor... :specool

tis mij om de wiet te doen... niet om waar de zaad vandaan komt... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja , ik had Denen staan vorig jaar (of was het nou 2 jaar geleden?)

 

En wat vond je ervan?

 

Nog even iets leuks om over na te denken...

 

I quote...

 

"In de tijd dat de plant meekrijgt dat hun voorbloei bevrucht is geworden... zal ze sneller voluit gaan bloeien. ( Hormonale sturing richting de hormonen via/middels de stof Gibberellic Acid die in elke plant aanwezig is. )

Is er geen bevruchting... dan pakken de meeste soorten een week extra om in bloei te gaan." :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
"In de tijd dat de plant meekrijgt dat hun voorbloei bevrucht is geworden... zal ze sneller voluit gaan bloeien. ( Hormonale sturing richting de hormonen via/middels de stof Gibberellic Acid die in elke plant aanwezig is. )

Is er geen bevruchting... dan pakken de meeste soorten een week extra om in bloei te gaan." :verrygood

 

Impliceert dit dat je door het zeer voorzichtig bevruchten van enkele pistels van kleinere toppen je de plant sneller kan doen bloeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die eerste bloei verschijnselen in Cees z'n plant zien er voor mij ook uit als de hoofdbloei !

Volgens mijn mening was het op deze foto gewoon voorbloei. Die zich bleef manifesteren waardoor Cees dacht aan echte bloei. Ik zie op deze foto (van de zijkant genomen :specool ) geen echte bloei.

 

 

@ rich : jij weet dat mijn mening niet afhangt van wat Cees vind ! Verder heb ik geen enkel commercieel belang bij No Mercy , en Cees geeft helemaal niemand opdrachten. Dat idee heeft met de werkelijkheid echt helemaal niets van doen.

 

Volgens mij heb je het hier tegen carpe_ diem neem ik aan ? :whistling

Daarnaast heeft carpe_diem het over Roy denk ik...en niet over jou :verrygood

 

Had het niet tegen jou behalve het gedeelte "jij weet dat mijn mening niet afhangt van wat Cees vind ! "

De rest is gericht aan de beweringen die ik hier in het topic van anderen lees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En wat vond je ervan?

 

Een oordeel over de Denen die ik had (geen oordeel over alle Denen dus)

De Denen die ik had waren vrij laat gezet , waardoor de bloei waarschijnlijk ook iets langer op zich liet wachten dan

dan bij mensen die eerder begonnen waren. 2 of 3 planten waren alsnog echt vroeg klaar , eind september. de rest was later.

De vroege gaven mooie dikke toppen , goed in de hars. De geur en smaak waren niet zo super . De onderlinge verschillen in fenotype waren bij mijn batch planten nogal groot . Maar er zaten dus echte vroegbloeiende opbrengers tussen.

 

Over DF :

 

Nagenoeg alle DF feno's hebben overeenkomsten die karakteristiek zijn voor de soort , de geur en smaak bijvoorbeeld.

Daarin is deze soort dus op dat vlak stabiel. De soort behoort wat mij betreft niet tot de vroegbloeiers.

Het is overigens verdomd nuttig dat er mensen bezig zijn met het jaar in jaar uit blijven telen met dezelfde soort, omdat je dan pas kunt gaan spreken van een echte soort. Bovendien vormen ze de basis voor goede F1 hybrides, je kunt ermee sterke kruisingen maken met stabiele eigenschappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Impliceert dit dat je door het zeer voorzichtig bevruchten van enkele pistels van kleinere toppen je de plant sneller kan doen bloeien?

 

Jij hebt het dan over de hoofdbloei... de stelling gaat over bevruchting van voobloeipistels!

Ik merk in vele topics dat sommigen de voorbloei verwarren met het begin van hoofdbloei!

 

Deze stelling is ook niet de mijne maar ergens klinkt het wel logisch... die voorbloei moet toch ergens voor dienen denk ik zo!

 

@ Atmo: had je Royal Dane staan? want die hebben idd veel verschillende pheno's? Mss moet je maar eens de Danish Gold proberen... die is een stuk stabieler imo! Tevens een lekkerder rokertje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijp me niet verkeerd , ik hou van planten te toppen, ik doe het zelfs zeer

vaak , alleen niet na 21 juni want dan worden de dagen terug korter en maakt de plant bloeihormonen aan , toppen kan dus in dit geval net de bloei vertragen en niet versnellen

 

Beste tetra,

weet je dat zeker die datum van 21 juni( daarna niet meer toppen)??

Ik zou denken als de bloeiperiode aanvangt rond 20 augustus, heb je in jouw geval toch nog 8 weken voor de ontwikkeling van nieuwe topscheuten??, of zijscheuten, met de bloei erbij ben je dan nog 4 maanden bezig, lijkt me genoeg.

Iedergeval staan bij mij de planten rond 21 juni nog vol te groeien; bedoel je soms dat er dan geen nieuwe scheuten meer gemaakt worden, en er alleen sprake is van doorgroei van de bestaande scheuten( omdat de bloeihormonen reeds begonnen is 21 juni).

Share this post


Link to post
Share on other sites
"In de tijd dat de plant meekrijgt dat hun voorbloei bevrucht is geworden... zal ze sneller voluit gaan bloeien. ( Hormonale sturing richting de hormonen via/middels de stof Gibberellic Acid die in elke plant aanwezig is. )

Is er geen bevruchting... dan pakken de meeste soorten een week extra om in bloei te gaan." :tu

 

Impliceert dit dat je door het zeer voorzichtig bevruchten van enkele pistels van kleinere toppen je de plant sneller kan doen bloeien?

 

Een bevruchte plant bloeit sneller af omdat er zaad inzit, bevruchten helpt 0,0 aan het vroeger bloeien.

D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@groenefingers

 

Na 21 juni wordt de daglichtperiode steeds korter maar gaan de meeste reguliere soorten nog (lang) niet bloeien. Toppen na 21 juni is in mijn ervaring meestal geen probleem. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.

 

Nuttige info

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste azagtoth,

dank voor je reaktie! Ik heb t zelfde idee! Denk dat zo rond 1 juli, een mooi monent is voor de laatste groeiingrepen, zonder dat ik eigenwijs wil zijn.

Maar misschien behoeft t ook een paar aanvullingen, zoals dat je niet al aan het verduisteren bent, en de natuur z,n gang laat gaan, dat betekent ook dat de plant dan niet eerder dan gepland afbloeit.

Ik denk in tijdscycli van rond de 7 a 8 weken voor de verschillende stadia van je plantontwikkeling, en hoe meer je die inacht neemt, deste meer kans op volle wasdom van de gehele plant.

 

Zo kan ik het ook beter plaatsen 21 juni, als begin van de voorbloei, en de aanmaak van bloeihormonen, dat proces gaat met binnenteelt ook veel sneller! Goh zit toch mooi inelkaar allemaal!

bedankt! groet bart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...