Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ikdoehetToch

Wie van jullie boost met licht ,laatste 2 dgn ?

Recommended Posts

Beste,

 

Wie van jullie zet zijn licht van 12/12 naar 24 hr de laatste 2 dgn voor een extra licht boost ?

 

Ik hoor wel eens wat ,en hoor t graag van jullie ?

 

Waarom wel / waarom niet ?

 

Groet ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die redenatie snap ik niet helemaal?

Hoezoo krijgen ze een boost dan , de planten groeien juist in het donker :head_hurts_kr:

 

Dus in de lichtperiode neemt de plant energie op en in de donkerperiode gebruikt de plant deze om te bouwen aan plantdelen of toppen

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou er dan eerder voor kiezen om ze rond de 18/19 graden te zetten en 2 dagen donker te geven... <_<

lekker wit worden ze daar van, let alleen wel op rot in deze tijden... :head_hurts_kr:

 

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie aanvulling Stikkie 2.0

 

Je luchtvochtigheid zou ik ook extra monitoren als je het licht uit laat

Maar denk ook aan je plant temperatuur op het moment dat je lampen aan gaan :head_hurts_kr:

Als die lager ligt als je omgevingstemp. slaan de planten nat , met rot als gevolg

Iets wat je zo wie zo in de gaten kunt houden sinds de topvorming op gang komt

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste twee weken zet ik juist de superlumen-stand aan op de evsa's.

Meer energieopname, voor de laatste boost.

Afhankelijk van de (herma-)gevoeligheid van de strain heb ik dan licht/donker op 14/10 staan.

 

Twee dagen donker lijkt me net zo onhandig als twee dagen licht om eerder genoemde reden.

Ze hebben licht nodig voor energie, en tijdens donker bouwen ze.

Zonder energie geen bouw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de superlumen stand kan je beter veel eerder aan zetten wil je echt goed verschil krijgen... <_<

en die energie trek je niet in 12 uur uit je plant hoor, die 24 uur krijgen ze makkelijk vol..!

 

en het draait hem nu juist om het stressen van de plant.. :wacko:

versnelt afbloeien.. :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag het iemand doen v/d week namelijk ,en er was een duidelijk verschil te zien aan de breedte van de top ,wat jullie zeggen ,zei ik dus ook .

 

Ik laat het voor wat het is, want dit is een super ronde voor me <_< ondanks wat foutjes van me die ik had kunnen verkomen :head_hurts_kr:

 

Maar stikkie 2 dgn uit op 18/19 graden ,doe je dit vaker op deze manier of ......

 

MVG,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het wel eens gedaan en het werkte :head_hurts_kr:

maar ik ben over het algemeen niet echt aan het spelen met licht tijden of andere manieren om de bloei te versnellen...

 

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou er dan eerder voor kiezen om ze rond de 18/19 graden te zetten en 2 dagen donker te geven... <_<

lekker wit worden ze daar van, let alleen wel op rot in deze tijden... :head_hurts_kr:

 

mvg stikkie

 

 

T.a.v. dat donker zetten.....Kijk daar mee uit als je op cocos kweekt. Zorg in ieder geval dat je toplaag van je aarde /cocos droog is.

Je wilt niet weten hoe snel er rot ontstaat als je toplaag vochtig is.Iedereen weet wel dat cocos je vocht langer vast houd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar mijn cocos zit in een slab riesje1965

Heb ik er dan ook last van :head_hurts_kr:

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de reden dat je met 48uur licht op het eind grotere toppen krijgt is omdat ze open gaan staan en de compactheid minder word. in grammen ga je niet vooruit. dus beter lamp uit laten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
de reden dat je met 48uur licht op het eind grotere toppen krijgt is omdat ze open gaan staan en de compactheid minder word. in grammen ga je niet vooruit. dus beter lamp uit laten.

 

 

hmmmmm........ :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, zo'n bewering vraagt om een testje natuurlijk. :verrygood

Of is dat al ergens gepubliceerd ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja je kunt dingen 100 keer testen, er komt altijd wel weer iemand met eenzelfde vraag.. dan moet je jezelf afvragen, zullen we het gewoon WEER testen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom vroeg ik of het al eerder ergens getest was. Dus met identieke clonen, en identieke omstandigheden.

Er wordt zoveel beweerd hè, dan lees ik graag zelf hoe het ging.

Honderd is misschien wat overdreven, maar als je een stuk of 5 linkjes hebt waar het reëel getest wordt hou ik me aanbevolen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...