Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
WiedeWeerga

enorme rottende plek in de hoofdstengel

Recommended Posts

ik kom terug van vakantie, zie ik dit ongeveer halverwege de plant

 

gallery_30047_12153_831533.jpg

 

wat te doen? het zou toch zonde zijn als ik het hele bovenste deel zou moeten verwijderen. de plant heeft net een mooie lengte van 2 meter 20 bereikt en dan zou er nog maar een meter ofzo overblijven.

 

b.v.d. voor hulp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie duidelijke foto, het is in ieder geval rot. Ik zou alle bruine troep voorzichtig wegsnijden en behandelen met een wondverzorging product. Ik zou dat stuk dan ook spalken omdat het een zwak punt is geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen dag wachten met behandelen want zodra het de ''sapstroom'' berijkt ben je je hele plant kwijt..!

Alles maar dan ook echt al het rot weg schrapen en dan met de driehoek zeep er overheen...

 

Succes, mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het geen rups? Ik heb ook weleens dit soort plekken gehad, toen bleek er een dikke rups aan de binnenkant te zitten.

In dat geval kun je reinigen tot je een ons weegt, als die rups blijft zitten....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier heb ik ook last van gehad, na een beetje rot weghalen een dikke laag snij- en snoeiwonden spul erop smeren en de rot maakt geen kans meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

let er wel goed op dat echt alle rot weg is anders kan je over een week weer opnieuw beginnen..

En wel behandeld met groene zeep of anti rot middel...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan echt geen rot meer vinden, en ik heb het behandeld met goudzeep van Tricel, me pa zei dat dt hetzelfde was als driehoek zeep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je begrijpt dat je nu een kwart van de aders van je plant hebt doorgesneden he? Maar goed, zachte heelmeester...

 

Afdekken nu met groene zeep of beter een wondbehandelingsmiddel, dat voorkomt dat er nieuwe infecties plaatsvinden. Groene zeep doet zo'n beetje hetzelfde maar blijft bij dit weer niet zo lang zitten :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...