Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
gtti

Mijn eerste (scheve) hok

Recommended Posts

Hallo gTTi,

 

als je toch kappen gratis krijgt kun je vast wel het wereldbedrag van €0,75 per meter uitgeven voor ketting

 

Als er wat in je hokje gebeurd, merk je dat meestal niet meteen.

En even buiten de veiligheid om, wordt je er vast niet vrolijk van, als je denkt de dames te gaan bekijken, maar dat er dan bij aankomst en kap met lamp op gevallen is.

 

Op dit soort zaken moet je niet bezuinigen. veiligheid voor alles.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met easy rollers is opzich niks mis hoor..

 

wel die tyraps die zo gemonteerd zijn,

als je per ongeluk de kap aanstoot is de kans groot dat je tyraps eraf glijden..

 

en dan.............

 

pats boem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik die nieuwe kappen heb zal ik even kijken hoe ik die dingen het beste kan monteren. Als ik schroefogen gebruik in plaats van schroefhaken kunnen ze er ook niet vanaf glijden. En omdat de kunststof draad van de easyroller dan niet direct in contact komt met de lamp lijkt het me sterk dat die dan nog smelt. Of zie ik het verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hou je zelf nou niet voor de gek, je hebt de elektra FLINK verbeterd, complimenten! doe nu ook het laatste stukje ff goed. zorg voor adereindhulzen, trekontlasting etc. een ketting is de wereld niet aan kosten. iemand kan 24/7 thuis zijn, prima echter is diegene niet 24/7 naast de plantjes, je bent altijd te laat gaat het mis!

 

zoals je ziet komt er HEEL wat meer bijkijken dan lampen ophangen en planten eronder. wietkweken is alles behalve het snelle geld. en ik denk dat we toch wel kunnen stellen dat jij niet je eigen rokertje gaat groeien. (niet dat daar wat mis mee is!)

als jij gewoon was begonnen zonder eerst hier te posten, ik wil er niet aandenken! ik geef de politiek dan voor de volle 100% gelijk als ze dit keihard willen aanpakken, levensgevaarlijk bezig! dat jij je eigen leven riskeert moet jij weten, en denk even aan de buren! (algemene opmerking)

 

ale kosten die je nu maakt haal je na een kweek er weer ruim uit. zeker als je de experts hier opvolgt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er nu toch al wat beter uit dan wat ik eerder in het topic zag

 

ik ben ook geen ervaren indoor grower maar 100 planten/potten on der 3 lampen ? wtf ?????? wat kosten die zaden 10 euro de kilo bij de viswinkel ? je geeft duidelijk aan dat het je eerste grow is begin gewoon op normaale grote 25 planten is meer dan zat om me gepakt te worden in je eerste grow en de opbrengst is toch nog dik genoeg om winst op te maken

 

je tyraps zijn ook van plastic dit zijn zekker geen heavy duty tyraps met metalen binnen strip ik heb deze op 10 cm van een uitlaat door zien smelten dus een lampje die warmte goed gelijd zal het ook wel me lukken probeer voor de grap maar eens 1 uit e rekken als ze beetje warm zijn

 

harpsluitingen/carabijnhaken, schroef/bout-ogen ( bout met een veerring en moertje of een nylonbout) en ketting is wat ik hier op zeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de complimenten! Ik moet zeggen, ik heb dit werk echt onderschat. Dus ben toch wel blij dat ie eindelijk staat. Nu maar hopen dat er iets moois groeit. :)

 

De lampenkappen met de haakjes heb ik weggedaan.

Ik heb nu hamerslag kappen met uitklapbare dingen waar je je easyrollers aan kunt vastmaken.

Het bevestigingspunt kan ik met de blote vinger aanraken zonder dat ik verbrand, ze hangen nu nog aan ty-raps maar ik ga morgen carabijnhaken halen die ik daarna weer aan de easyrollers vast maak, zodat het niet doorsmelt mocht het toch een keer heet worden.

 

Ik heb de zaden in vochtig toiletpapier laten ontkiemen, die ik mooi ingepakt heb met huishoudfolie en aluminiumfolie. Sommige zaden waren binnen 36uur ontkiemd en lieten zelfs hun helmpje vallen tijdens het ontkiemen. En sommige zaden zijn sinds donderdag nog steeds niet uitgekomen, dus ik betwijfel of die nog komen. Nu heb ik nog 77 plantjes over, maar daar komen zeker wel 25 mannetjes uit als het niet meer is. Ik heb ze direct onder 12/12 gezet, ik zal binnenkort een metal halide lamp moeten halen want deze 600W philips greenpower bevat niet genoeg blauw licht.

gallery_29226_12630_429525.jpggallery_29226_12630_463734.jpggallery_29226_12630_26189.jpggallery_29226_12630_806207.jpg

gallery_29226_12630_537304.jpg

gallery_29226_12630_321798.jpg

gallery_29226_12630_478989.jpg

 

Ik heb nu wel een probleem, de afzuiger maakt toch behoorlijk wat geluid, omdat de luchtslang aan de deur is gemonteerd komen de trillingen door. Zelfs als ik mijn oor aan de andere kant van het huis tegen de muur houd, hoor ik de trillingen en in de nacht is het erg gehorig. Ik zat te denken aan een geïsoleerde luchtslang, als jullie tips hebben zijn deze welkom!

mvg, Gtti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, ziet er leuk uit, al die stengeltjes :)

 

om je vraag te beantwoorden, je hebt nu contact geluid, probeer het contact met de deur weg te halen (of minimaal te dempen dmv geluidisolerend materiaal op de contactplek aan te brengen

 

het goedkoopste is het contactoppervlak tussen de 2 oppervlakken weg te halen (gewoon ruimte ertussen maken), maar waarschijnlijk zit je met de afdichting van je hok en ongewenst lekverlies dan, is dit het geval dan zou ik gewoon kijken voor van de grijze strips die jer er dan tussen moet plakken, ik zou dan wel het gat net iets kleiner maken (1mm) dan wat hij zou moeten zijn waardoor je het er een beetje tussen moet duwen, en dus echt dicht is (qua lucht)

 

geisoleerde luchtslang helpt niet voor dit probleem, dat dempt namelijk afgestraald geluid, jij hebt last van contactgeluid

 

succes met de kweek B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb flenzen aan beide kanten van de deur en daaraan zit de slang vast. Wat voor strip zou ik moeten gebruiken zodat het licht en luchtdicht blijft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap je niet helemaal, als je een close-up van de doorvoer kan maken dan scheelt dat wel :)

 

als je geluid komt van de slang die tegen de muur aanzit kan je bijvoorbeeld zoiets gebruiken

http://shop.merford.nl/particulier_nederla...ticab-1671.html

 

als het geluid komt van de flens waar je het over hebt, dan wordt het iets moeilijker en is een foto echt wel handig, wat je natuurlijk kan proberen is e flensen los maken en tijdelijk bijvoorbeeld handdoeken gebruiken bij de doorvoer, als het geluid dan nagenoeg weg is weet je waar je geluid precies vandaan komt

 

het is een veelgemaakte fout om te denken dat je alles kan oplossen met geluiddempers e.d., vaak is probleemoplossing bij de bron beter (wat mij bij de vraag komt, of je je ventilator minder trilingen kan laten maken) bij hoge uitzondering kan het ook nog eens zo zijn dat er resonantie optreed (dan trilt de ventilator net zo hard als de "eigen" frequentie, en wordt de trilling/het geluid versterkt)

 

als je een close-up van je doorvoer met flenzen maakt, kan ik je wat gerichter helpen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_29226_12630_45742.jpg

 

Zo ziet het er uit. Ik heb een gat in de deur gemaakt, aan de deur heb ik twee flenzen geschroefd. Links buis vanaf de afzuiger gekoppeld en rechts buis voor afvoer van de lucht gekoppeld. Alleen de trillingen van de afzuiger worden doorgegeven aan de deur van mijn hok en vanaf daar aan de rest van het huis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, wat gebeurt hier,

 

je ventilator draait met trillingen, deze trillingen worden via een verbinding aan je ventilatorhuis meegegeven, je afvoerslang zit op het huis gemonteerd waardoor de afvoerslang ook meetrilt, de andere kant zit aan de deur vast en zorgt ervoor dat de deur en daarmee het huis trilt

 

wat kan je doen;

 

de beste oplossing is om de ventilator in het ventilatorhuis "trillingsvrij" te maken (hang de motor/ventilator bijvoorbeeld in rubbers)

 

 

Vooralsnog denk ik dat je de beste resultaten bereikt door je ventilator "trillingsvrij" in je ventilatorhuis te monteren, hierdoor voorkom je dat je ventilatorhuis gaat trillen, en daarmee de slang richting de flens op de deur gaat trillen, en daarmee je hele huis gaat trillen

 

ik begrijp dat dit klote is (aangezien je kweek al draait), maar het is wel de beste manier om het probleem aan te pakken

 

een andere mogelijkheid is eventueel die flenzen van die deur af te halen, maar hier zal jij je redenen wel voor hebben om het zo te maken....(ruimtegebrek)

 

als laatste optie kan je een flexibele aansluiting ertussen monteren, maar dit is een redelijk prijzig onderdeel. ik zou zeker eerst kijken naar je ventilator of je die "trillingsvrij" kan maken zodat je ventilatorhuis niet meer (zo hard) trilt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een afzuiger in een houten box, tja op zich maakt ie niet zo een super herrie, maar ik vind dat het stiller moet. En om die box helemaal uit elkaar te halen heb ik helemaal geen zin in, want om die box daar omhoog te krijgen heb ik al bijna me rug gebroken. Dus ik ga het proberen met die geïsoleerde luchtslang, mocht het niet baten is het jammer. Dan zou ik een softbox moeten halen of iets dergelijks wat stiller is. Als ik zo mijn eerste oogst doorkom dan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

een houten box ? zittten er aan de boven kan of 1 van de zijn kanten niet een paar schroeven die je eruit kan draaien om een plaat weg te halen ?

zojah open maken en krijken hoe de ventilator vast zit als hij gebout/geschroeft zit is het op te lossen door runner doppen of span rubbers te bevesitven waar hij dan in hangt of op rust

Share this post


Link to post
Share on other sites

een houten box ? zittten er aan de boven kan of 1 van de zijn kanten niet een paar schroeven die je eruit kan draaien om een plaat weg te halen ?

zojah open maken en krijken hoe de ventilator vast zit als hij gebout/geschroeft zit is het op te lossen door runner doppen of span rubbers te bevesitven waar hij dan in hangt of op rust

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is misschien wel het beste dan, ik zag al dat je ven in je hok hing, dus dat het moeilijk ging worden had ik al verwacht

als je voor flex slang kijkt, moet je ff zoeken naar een slang zonder metaal erin (niet zoals die zwarte, daar zit draadstaal in) je moet dat dikke zachte spul hebben :), dat wwerkt het best voor jou

 

iig succes met de 1e kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij zit vast met slotbouten, dus ik weet dat het geen makkelijk klusje zal worden. Dus ik moet even kijken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil echt geen geen spelbreker zijn zo voor het weekend.

maar het ziet er nogal amateuristisch uit zo op de foto's.

snap niet waarom je niet gewoon zo een kant en klaar growtentje hebt aangeschaft (plug & play) :rofl

had je mischien nog wat geld in je zak gehouden voor een goed boek electra voor dummy's

verder zou ik maar is wat meer informatie verschaffen bij een growshop in verband met je electra.

want hoe het nu bij elkaar geplakt is dat lijkt natuurlijk nergens op.

of gewoon even de tijd nemen om alles van a tot z door te nemen op dit forum,want zoals ik het ziet staat hier alle maar dan ook alle informatie die je nodig hebt.

en begrijp me niet verkeerd hoor ik snap je motivatie,maar zeg het voor je eigen bestwil en voor je eigen veiligheid en die van andere.

als er wat gebeurd met je electra heb je echt de poppetjes aan het dansen.

geen verzekeraar die ook maar een cent uitkeerd de rest van de gevolgen kan je zelf wel raden.

zou je lampen ophangen met kettingen en op de kap zelf een dicht oog bevestigen met borgmoer,dan even naar de slotenmaker om van die ringen te halen om je sleutels aan te doen en die er aan vast zetten,die heb je in verschillende soorten.

ook je potten zijn veeeeeeeels te klein jij denkt zeker hoe meer planten hoe groter de oogst.

dan zal je bedrogen uitkomen.

maar zoals ik verder ook lees heb je al veel advies gehad dat je of niet aanneemt of er is simpelweg geen budget.

 

 

 

mvg bokito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ja, ik kan je nu alleen maar gelijk geven. Ik heb ook spijt dat ik een hok heb gebouwd. Ik had beter kunnen sparen voor een tent met alles erop en eraan. Maar goed, ik ben nu van start gegaan en ik heb alle tips opgevolgd wat hier werd gegeven.

De lampen hangen nu aan carabijnhaken.

Hoezo zijn 11 liter potten te klein? Dat word toch vaker gebruikt door de mensen hier?

 

Mvg,

Gtti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet me zelf corrigeren over de 11 liter potten.

dat was mijn persoonlijke mening ieder zijn eigen keus.

toen ik zelf nog kweekte maakte ik er een sport van om zo veel mogelijk te halen uit zo min mogelijk planten zo een afmeting hok wat jij daar hebt

had ik er 5 in gezet amnesia haze lekker 2 x 600 adjust-A- wings erboven en lekker in de scrog moet je kijken wat je er af haalt.

heb hier ook kweken gezien met scrog en weinig planten heerlijk vindt ik dat om te zien.

en ik hoop dat je gewoon je kweek zonder problemen af kunt maken ik gun niemand gezeur (alleen verklikkers die mogen van mij een of andere afrikaanse jungle griep krijgen),maar (tip)haal er een paar planten af zo geef je meer ruimte aan de anderen en zul je zien dat je een hele mooie volle oogst krijgt,ik denk nu omdat je er te veel op elkaar hebt staan dat je wat fluffy topjes gaat krijgen.

daarna gewoon lekker een tentje kopen en genieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik moet nog de mannetjes eruit vissen en de minder gezonde plantjes eruit halen. Daarom heb ik 106 zaden gehaald, slechts 77 zijn ontkiemd en als daar de mannetjes uit komen heb ik misschien iets van 50 vrouwtjes over.

Ik zal binnenkort weer nieuwe foto's schieten, ze zijn weer iets mooier geworden en hebben wat meer blaadjes gekregen :wacko:

Ik had eergisteren een tweedehands hpi lamp + VSA gehaald, is na 3 uur branden al kapot gegaan. :rofl

Dus ze zitten weer onder de 600w HPS greenpower.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

 

je moet ook nooit tweedehands lampies kopen.

je weet namelijk nooit hoelang zo een lamp heeft gedraaid.

in dit geval te lang haha,toen ik nog kweekte was het na elke oogst direct nieuwe lampies erin.

deze informatie staat ook op dit forum.

ik zelf ben geen voorstander om tweedehands spullen aan te schaffen voor de grow en zeker geen lamp,een ph & ec meter is nog wel te doen.

maar licht is gewicht trust me nu heb je weer geld uitgegeven dat rechtstreeks de prullenbak in kan zonde.

ben benieuwd naar de foto's.

 

hoe heb je dat eigenlijk gedaan met je zaad 106 zaden zeg je,hoeveel heb het je gekost en wat voor soort is het.

 

succes

Edited by djbroertje
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gozer waarvan ik de spullen heb gaat een andere lamp en vsa regelen, dus dat komt wel goed.

De zaden kosten 1,25 per stuk als je 100 of meer koopt. Voor 125 euro heb ik 106 stuks gekregen.

klikkerdeklik

Share this post


Link to post
Share on other sites

t schiet niet op zo :wacko:

dus het is hopen op de vrouwtjes ,tijd kost geld en vooral op die manier, :rofl

tentje kost je een minder elende,en vrouwlijke zaadjes ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach jah, ik ga het even proberen. Ik ben allang blij als ik mijn onkosten eruit krijg. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus die gozer gaat weer een lamp & vsa regelen voor jou :rofl

nadat jij eerder geld heb uitgegeven bij diezelfde gozer en die na 3 dagen al kapot was gegaan.

ach ja je kent het gezegde wel van de ezel en de steen.

heb je trouwens al nagedacht hoe je je planten zal gaan bewateren en wat voor voedingslijn je gaat nemen?

en hoe ga je je ec & ph meten?

en waar ik benieuwd naar ben hoe groot is de vloeroppervlakte?

en zal het nog maar is vragen maar wat voor SOORT is het.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...