Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pietlutvlierefluiter

elektronische vochtvreter

Recommended Posts

Heeft er iemand ervaring met vochtvreters? Ik wil er graag een kopen maar ik heb geen zin om er een op internet te bestellen of weer naar de growshop te gaan.

 

Ik ben mijn wiet aan het drogen en ik word er een beetje moe van dat het zo lang duurd, ik vind 2 weken lang zat en wil er nu wat vaart achter zetten. (ik wil een afgesloten hokje maken met daar de vochtvreter in)

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter laat je er verse lucht doorheen stromen. ok dicht en vochtvreter erin, ik heb er geen ervarming mee maar dat zou ik toch niet snel doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een bakje zout werkt toch ook goed als vochtvreter? Wij hebben hier thuis nog een vochtvreter staan, gewoon wat poeder in een doosje en vocht trekt weg en heel erg goedkoop. Misschien iets om uit te proberen heb het zelf nog niet nodig gehad ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
beter laat je er verse lucht doorheen stromen. ok dicht en vochtvreter erin, ik heb er geen ervarming mee maar dat zou ik toch niet snel doen.

 

ik wil hem dicht houden omdat anders de vochtvreter niet werkt (werking zelfde al airco) wel een paar keer per dag luchten natuurlijk.

 

en mijn luchtvochtigheid zit binnenshuis constant op 50, in het drooghok waar alles hang zit het op 65.

ik wil een drogere ruimt die ik op 40 kan houden of lager.

 

Ik vroeg me af of je die elektronische dingen ergens in een reguliere winkel kan kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

werkt perfect hoor

 

kan je vinden in de betere electrowinkel

 

ik heb er een van 20l per dag om de kweekruimte droog te houden

 

jij hebt genoeg aan een heel licht modelletje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had de afgelopen dagen ook last van een iets te hoge lv, hij zat rond de 65% met de lamp aan. Had dus nog een goedkope vochtvreter staan, is gewoon een bakje met een zakje met raar spul erin :wOOt Geen electriciteit nodig, en binnen no time zat de lv weer rond de 40%

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm apart, ik had tijdens het groeien ook weleens een lv van 40 maar nu lijkt het onmogelijk.

Ik heb een ontvochtiger gekocht en de lv zit nu constant op 50 ipv 65.

 

ging wel snel naar beneden de lv, maar nu lijkt hij vast te zitten op 50.

komt wel veel water uit. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zo denken: De vochtvreter vreet en ja wiet verdampt. Als de lucht droger wordt gaat je wiet weer maar verdampen. Je krijgt dus een evenwicht. Dat evenwicht ligt nu dan op 50%. Pas als je wiet een stuk droger wordt zal dat evenwicht gaan dalen.

 

Dus ff chillen tot je 'm kan roken

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er een van de praxis, kost 50 euro en werkt prima. Trekt tot een liter water per 24u uit de lucht en vangt die op in een bakje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou zo denken: De vochtvreter vreet en ja wiet verdampt. Als de lucht droger wordt gaat je wiet weer maar verdampen. Je krijgt dus een evenwicht. Dat evenwicht ligt nu dan op 50%. Pas als je wiet een stuk droger wordt zal dat evenwicht gaan dalen.

 

Dus ff chillen tot je 'm kan roken

Chassie

je had gelijk, de lv ging langzaam naar beneden en heb hem toen op 45 gekregen, merk wel dat het heel moeilijk gaat want toen ik de deur open hield om alles eruit te halen was het binnen notime weer 64lv

 

heb toch nog 280 gram eraf gekregen, (niet slecht voor een beginner?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een electra lucht ontvochtiger kost rond de 300 euro.

 

Goedkopere halen de beloofde capaciteit niet en maken takkenherrie.

 

Succex met de aankoop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...