Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannabizznis

interview wernard bruining

Recommended Posts

Interview - Wernard Bruining 57e0b054e00bb802adda5f59a1ac15be_S.jpg

 

Wernard BruiningFoto © Indy BruiningWernard Bruining, groot voorstander van de legalisering van hennep, heeft met zijn stichting 'Mediwiet' als doel cannabis weer als volksmedicijn onder de mensen te brengen. Tevens tracht hij al geruime tijd de Nederlandse politiek te overtuigen van de grote milieuvoordelen van industriële hennep. Bruining is een bevlogen man waar we omgetwijfeld nog veel van zullen horen. Onlangs stelde Banger Sisters hem enkele vragen.

Wanneer ben jij je gaan verdiepen in de geneeskracht van hennepolie?

Ik ben bezig met mediwiet sinds 1994. Op een gegeven moment heb mediwiet eigenlijk laten gaan, er stortte zich namelijk allerlei mensen op en ik maakte mezelf wijs dat mijn taak erop zat. Toch bleef ik ruim vijftien jaar het knagende gevoel houden dat ik de patiënten in de steek had gelaten. Dus in 2009 hakte ik de knoop door, ik besloot me geheel aan mediwiet te wijden.

Op het internet zag ik hoe ene Rick Simpson patiënten hielp genezen met wietolie. Vervolgens kwam ik op het idee om wietolie te verdunnen, zodat het per druppel nauwkeurig gedoseerd kan worden. Door cannabis per druppel te doseren kan high worden vermeden worden. Ook ontwierp ik een methode waarmee iedereen veilig en kleinschalig, gewoon thuis in de keuken op het aanrecht, zijn eigen wietolie kan maken. Ik probeer van wietolie weer een gewoon volksmedicijn te maken.

 

 

 

"Mediwiet, en anders niet!" Hoe kwam je op deze slogan?

Ik werd op een ochtend in 1994 wakker met dat zinnetje in mijn hoofd en kreeg de idee dat als ik dat woord tot "gewoon Nederlands" zou maken, men uiteindelijk anders over cannabis in het algemeen zou gaan denken. Ik ontwierp een logo, schreef een voorlichtingsfolder en heb toen binnen twee weken tijd vijftig coffeeshops bereid gevonden om cannabis tegen 50% korting, dus tegen inkoopprijs, te leveren aan patiënten. Dit heeft medicinaal cannabis gebruik indertijd op de kaart gezet in Nederland.

 

 

 

Heb je al veel mensen kunnen helpen met je kennis over de medicinale toepassing van hennepolie?

Ik heb inmiddels via mijn Stichting Mediwiet heel veel patiënten mogen helpen. Toch kom ik nog dagelijks nieuwe ziektebeelden tegen waar ik nog nooit van gehoord heb en waarbij de olie heel goed helpt. Laatst heb ik ook nog een patiënt in 28 dagen van pijnlijke wratten onder zijn voet af kunnen helpen, iets waar de man al zeven jaar last van had. In die periode werd hij regelmatig behandeld met koude stikstof, een zuur en lasers. Deze behandelingen leverden grote wonden op, nóg meer pijn en de wratten bleven steeds terugkomen.

 

 

 

Gebruik je ook zelf (eventueel preventief) de medicinale hennepolie?

Ja, ik gebruik het als spierontspanner, voor de artrose in mijn nek. Doe ik dat niet, dan word ik 's nachts om de 4 á 5 uur wakker van de hoofdpijn. Daar heb ik jaren last van gehad en moest er dan echt uit, omdat de hoofdpijn anders zo erg werd dat hij de hele dag niet meer wegging. Dan ging ik maar achter de computer zitten werken. Als mijn vrouw en kinderen dan naderhand de deur uit waren, ging ik maar weer een paar uur slapen. Want ik heb ik namelijk echt acht uur slaap per dag nodig.

 

 

 

Is er een bepaalde aandoening, die opvallend snel verbetering laat zien bij het gebruik van hennepolie?

Eigenlijk werkt de olie heel snel, en bij alle aandoeningen. Wanneer het onder de tong wordt ingenomen, werkt het meestal in 15 á 20 minuten. Echt heel snel zie je het vaak werken bij chronische pijn, ADHD, ziekte van Parkinson, spasmen, misselijkheid en bij depressies.

 

 

 

Heb je ook meegemaakt dat mensen helemaal geen baat hebben bij hennepolie?

Jazeker, dit komt bijvoorbeeld voor bij sommige vormen van chronische pijn. Veel mensen hebben angst om te ontspannen en los te laten. Soms zie je ook de verborgen onwil om een kwaal los te laten, de onwil om te veranderen. Dat laatste klinkt gek, maar het bestaat echt. Als ik het merk laat ik de mensen in hun waarde en doe enkele stappen terug. Ze hebben dan op de een of andere manier een winst te halen bij hun ziekte. Ze leren er bijvoorbeeld iets van, en dan moet je hen de gelegenheid tot die levenslessen niet ontnemen. Vaak ook oefent hun omgeving druk uit om niet te veranderen, dan geven patiënten daar gehoor aan.

 

 

 

Op Mediwiet.nl benadruk je ook de milieuvriendelijke toepassingen van hennep. Waar staan mensen eerder voor open, de medicinale of de milieuvriendelijke aspecten van hennep?

Eerst natuurlijk de medicinale aspecten, want daar komen ze voor. Daarna zijn ze verrast als ze de andere kanten van hennep leren kennen. Zodra ze eenmaal aan den lijve hebben ondervonden dat het medicinaal écht werkt, worden ze overtuigd pro-cannabis. Zij vinden het verbod belachelijk en de politici die daarvoor pleiten, buitengewoon kortzichtig.

 

 

 

Veel mensen denken dat medicinale hennepolie, die ook wel wiet- of cannabisolie wordt genoemd, hetzelfde is als hennepzaadolie. Kun je aan de lezers uitleggen wat het verschil is tussen deze twee soorten hennepolie?

Hennepzaadolie bevat nauwelijks THC, max. 0,2% en wordt gemaakt uit industriële hennep. Wietolie wordt gemaakt uit cannabis planten met een THC gehalte van 10-15%. Er is onverdunde wietolie, die wordt gebruikt voor het bestrijden van kanker en wratten. Waar ik vooral mee bezig ben is 5x verdunde wietolie, die is te gebruiken bij allerlei ziektebeelden.

 

 

 

Wat is je grootste droom op het gebied van hennep?

Een cannabiskliniek, dát zou echt geweldig zijn! Ik ben me duidelijk bewust dat ik een taak te vervullen heb hier op aarde ten aanzien van mediwiet, dankbaar dat ik dit mag doen en zie wel wat het universum verder op mijn bordje schept.

 

 

 

Is er nog iets, dat niet naar voren is gekomen in voorgaande vragen, maar wat je toch graag onder de aandacht wilt brengen?

De natuur staat bol van symbiose tussen levende wezens en planten. De mens is geëvolueerd samen met hennep, het is immers het oudste landbouwgewas! Hennep heeft de mens de mogelijkheid gegeven zijn omgeving aan zich te onderwerpen en tot beschaving te komen. Sommigen beweren dat het roken van hennep ertoe heeft geleid dat de mens een Godsbesef heeft ontwikkeld en oog kreeg voor alles wat zacht, goed, sociaal en fantasierijk is. Die speciale band is sinds 1937 verbroken en contact is zelfs verboden. Bewustzijnsverruiming of daarnaar streven, is verboden in onze dagen! De harde, botte en bewustzijnsvernauwde mens vernietigt daarom alles om zich heen, inclusief zichzelf.

Daar moet en zal een einde aan komen!

 

Kijk voor meer informatie op: http://www.mediwiet.nl/

 

Lees ook op 'Banger Sisters: 'Hennep als geneesmiddel'

 

 

 

http://www.bangersisters.nl/entertainment-...ernard-bruining

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi stukje, ik ga t uitprinten en ergens ophangen als dat mag.

 

Ik ken wel een paar mensen die anti wiet zijn, ik douw dit recht in hun smoel, gewoon voor de kick. Nu maar hopen dat er tenminste 1 is die het licht ziet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wernard is een held

en zo zijn er meer, ger de zwaan, doede etc.

 

en wernard heeft mij ook zeker geholpen, ik zit zoals hij ook in het interview beschrijft in een bepaald proces van mijn chronische pijn loslaten

( geestelijk ) dat is erg moeilijk.

wernard heeft mij geholpen om wietthee te gaan drinken, puur te gaan roken en volgende stap is verdampen en olie. Maar het gaat stapje voor stapje.....

 

hollandsche nuchterheid met goed advies, steun en hulp HULDE. beter dan die fokking artsen die van alles beloven etc etc etc.

 

en heb nu double fun in de tuin hahaha ZORG VOOR JEZELF zegt wernard, en gelijk heb ie !!!!

 

Wat leuk zou zijn om een donatie te doen aan zijn stichting! ik heb al een kleine donatie gedaan omdat hij mij regelmatig gemaild heb etc.

 

hoe dan ook, wernard : ik hoop dat je de strijd nog jaren vol houdt!!!!

 

thanx!

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om te lezen, Wernard heeft mij geinspireerd ook hennepolie te gaan maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...