Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Winbonussie

Moeder legaal of illegaal?

Recommended Posts

Je familie vertrouwen is een belangrijk onderdeel van onze cultuur.

 

Nu wil mijn moeder een moeder plantje kweken en af en toe mij een stekje geven.

 

Is een moederplant kweken verboden of valt dit onder de 5 planten gedoogwet?

 

Mijn ma is gescheiden en heeft een huurhuis en met haar leeftijd is uit het huis zetten funest.

 

Zij vindt mijn hobby leuk en wil graag ook groene vingers krijgen voor de fun..tevens rookt ze ook mee en vindt mijn stofje vele beter dan die van de shop ;)

 

 

Dus voordat ik toelaat dat zij ook wat gaat doen wil ik weten of dit kan en mag in NL?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in principe is niks legaal maar inderdaad gedoogd...

en het moet wel heel gek lopen wil ze daar problemen door krijgen dus als je het mij vraagt is er minder kans dan een komeet die op haar huis terecht komt maar 100% risicoloos is het nooit, omdat tegenwoordig ook de verhuurder kan beslissen dat de huur wordt gestopt ivm met canna teelt ;)

 

maar om het kort te zeggen ja het kan dus zonder je druk te maken.

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja ik denk zelf niet dat je er uit gekickt word als je onder de 5 blijft.

Kerel paar straten verder bij mij ook niet . (lamp en alles er bij)

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet doen! er zijn wel degelijk woningbouwverenigingen die je voor 1 plant het huis uit zetten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen de rechter kan je uit je huis zetten....never.. nooit de verhuurder...

en mij is geen geval bekend van iemand die met max 5 gedoog planten toch uit huis is gezet... :P

 

gedoog kweken is dus oa voor eigen gebruik...dus geen verkoop... :D en al helemaal geen stekken verkoop ;) ....weggeven wordt ook gezien als verkoop... B)

 

dus... als je hier aan twijfelt...kom maar op met die rechtbank uitspraken ;)

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

en er zijn ook woningbouwen die je na de vonst van een ''groot'' hok je nog gewoon laten zitten als je maar netjes je huur blijft betalen....

het draait allemaal om geld, dus zorg dat je geen huurachterstand hebt dan is er echt niks aan de hand ;)

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ik maar denken dat 5 planten zoals moeders altijd verboden waren !?

 

het gaat om elanwonen in Heemstede/ Haarlem..

 

zal het contract binnenkort doornemen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

moeders zijn moeders als jij zegt dat het moeders zijn... ;)

 

in nl heeft men het alleen over aan tal planten...niet man/vrouw...in de groei/bloei etc...alleen het aantal is van belang...

 

wat zijn nu moeders...dat zijn gwoon planten in de groei...dus als je zegt....ik wilde net de klok omzetten dan geloven ze dat...als ze zeggen.. maar ze zijn te groot...dan zegje..ik doe het voor het eerst meneer... :P

 

geef je adres ook nog ff B) .. dan kom ik koffie drinken ;) ..

kijk ook ff op de site van ze :D

algemene voor waarden...op site...

 

6.4 Het is niet toegestaan om in of bij de woning onwettige activiteiten uit te

voeren. Zoals wietteelt, drugshandel, prostitutie, of de gelegenheid bieden voor

prostitutie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn moeder is ook iligaal ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens Elan wonen:

 

Daarmee voorkomt u dat wij de huurovereenkomst onmiddellijk tussentijds

opzeggen. Of we verklaren de huurovereenkomst onmiddellijk beëindigd

zonder dat daarvoor enige ingebrekestelling is vereist. Dit kan alleen als de

wet dit toelaat.

 

Ik zal ze een mail sturen mbt het gedoogde aantal van 5. Kijken hoe ze hier op reageren. Wordt vervolgd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze kunnen verklaren wat ze willen...tis bluf :D ...alleen de rechter kan je eruit zetten!!!!.. :D

 

zoals bij vele bedrijven...de wet gaat boven leveringvoorwaarden van bedrijven... ;)

 

ze zullen best terug mailen.. dat ze bij 5 of meer zowieso een uitzetting procedure bij de rechtbank zullen starten... B)

 

5 planten onder gedoogopstelling buiten kweek...hoge raad uitspraak ;) ;) ...zie de link in bericht 1...

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...t=0&start=0

 

gr :P

Carpje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus voordat ik toelaat dat zij ook wat gaat doen wil ik weten of dit kan en mag in NL?

 

Uuuh dus je moeder moet aan jou toestemming vragen om een plantje te kweken? ;)

 

Misschien kan ze dan beter bij mij komen wonen, ik doe niet zo moeilijk............. ;)

 

 

ff zonder dollen: Als een woningbouwvereniging over 1 plantje al moeilijk zou kunnen doen, dan was het raar gesteld in dit land. Zoals Carpie al zei: Ontbinden is een zaak van de rechter, en die zie ik dat echt niet zo gauw doen. Vooral als de moederplant gewoon onder 1 of 2 T-Neons staat en niet onder HPS. Voor HPS lampen hebben ze nu eenmaal het brandgevaar uitgevonden zodat ook huurders met een contract van voor de "Hennepkweek" contracten het leven zuur te maken.

 

Wens je moeder veel plezier met haar moederplantje, en onthoud wel dat stekjes ook planten zijn dus dan heb je er al snel 50 of 100 en dat is wat minder makkelijk om je uit te lullen.

 

Chassie

 

Overigens huurders van Eigen Haard in Amsterdam e.o. worden volgens de AV niet uit huis geknikkerd, maar mogen zonder discussie gewoon € 10.000 neerleggen voor hun woongenot

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus voordat ik toelaat dat zij ook wat gaat doen wil ik weten of dit kan en mag in NL?

 

Uuuh dus je moeder moet aan jou toestemming vragen om een plantje te kweken? :P

 

Misschien kan ze dan beter bij mij komen wonen, ik doe niet zo moeilijk............. ;)

 

kdenk :D .... dat Miss Chassie daar wel moeilijk over gaat doen :D

Overigens huurders van Eigen Haard in Amsterdam e.o. worden volgens de AV niet uit huis geknikkerd, maar mogen zonder discussie gewoon € 10.000 neerleggen voor hun woongenot

 

hahahaha...dus ze willen meedelen in de winst B) ...tmoet niet gekker worden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Winbonussie

Voor de meeste mensen is het een ramp als ze hun huurhuis worden uitgezet want de wachtlijsten zijn echt enorm lang. Daarnaast vraagt een nieuwe verhuurder tegenwoordig altijd een verhuurderverklaring van je oude verhuurder. Deze vermeld dat er geen huurachterstand is of overlast, criminele activiteiten hebben plaatgevonden.

 

Een gedoogkweekje is altijd vijf planten of minder en absoluut geen hulpmiddelen whatsoever. Dus GEEN lampen, ventilatoren etc. Zelfs als heb je maar EEN plantje en een peertje van 25 wat erboven is het al geen gedoogkweek meer.

 

Tegenwoordig is het bijna altijd standaard dat er een item betreffende hennepkweek is opgenomen in het huurcontract, oppassen dus! Mocht je moeder gepakt worden is het te hopen dat de woningbouwvereniging hier geen lucht van krijgt want tegenwoordig vragen ze zeer snel ontbinding aan en de rechter gaat er heel vaak in mee vooral ook omdat je ervoor getekend hebt.

 

Het laatste dat je wilt is een dikke envelop in de bus met zoiets:

 

DE BESLISSING

 

De kantonrechter:

 

ontbindt heden de huurovereenkomst tussen partijen;

 

veroordeelt [gedaagde] om het gehuurde binnen veertien dagen na betekening van dit vonnis die is voorgeschreven bij art. 430 van het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering (verder te noemen Rv.), te verlaten en te ontruimen met al de haren en het hare en door overgifte van de sleutels ter vrije en algehele beschikking van L'Escaut te stellen;

Hier kun je zoeken op uitspraken.

 

Groetjes,

Share this post


Link to post
Share on other sites

na al dit lezen heb ik haar aangeraden niks te gaan doen..ik zorg ervoor dat zij nu van mij krijgt voor roken :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hoge raad heeft een uitspraak gedaan inzake de wietteelt voor eigen gebruik.

Door vrijwillig afstand te doen van de planten en aanverwante producten wordt geen proces verbaal opgemaakt.

Maar als je dit niet doet krijg je een uitnodiging om je te verantwoorden voor de rechter.

En alleen deze kan/mag een bindende uitspraak doen. Zelfs al heb je 7 kilo aan wiet liggen die afkomstig zijn van de planten, dan nog kan/mag je hier niet voor veroordeeld worden. Omdat de wet alleen aangeeft dat je geen wiet mag kweken, doet de hoeveelheid er niet toe. Ook krijg je niet te maken met de wet BIBOB of belasting. Omdat er geen veroordeling volgt. Je bent echter wel alles kwijt.

 

Men kan zich afvragen of dit wel de juiste manier is, deze manier van gedogen. Er kan beter een wet komen die mensen toestaat om maximaal 1 plant te kweken zonder beperkingen. Dus als je er een kaars bij wilt zetten als kunstmatige lichtbron dan zou dat legaal moeten zijn.

 

Maar ik denk dat wij beter de vraag moeten stellen waarom iedereen in een spagaat schiet als het gaat om het kweken van een wietplant. Er hangt natuurlijk wel de zweem van een criminele organisatie om je heen als je je hier mee bezig houd. En de media doet ook een duit in de zak van conservatief Nederland, als je in de Televaag leest dat iedereen nu er op los mag kweken. En door deze uitspraak je salaris of uitkering legaal mag aanvullen door 5 planten in je huis te hebben. Zo is het dus niet. Maar ja wat moet je anders, als je geen "normaal" nieuws kan brengen.

 

Steeds meer landen versoepelen hun wetten of passen deze aan als het gaat om de teelt voor eigen gebruik. En wij die toch de basis hebben gelegd voor een prgressief beleid gaan niet voorwaards maar achteruit. Gelukkig dat steeds meer landen inzien dat The War on Drugs een mislukking is en het meer geld kost dan het opleverd.

En juist hierom heeft Nederland besloten om geen agressief opsporingsbeleid te handhaven als het om thuiskwekers gaat met 5 planten.

Maar je moet er wel voor zorgen dat je niemand overlast bezorgd.

Dus mijn advies is, blijf kweken en en filter de lucht die naar buiten gaat. Of informeer je buren van je hobby als je planten van 3 meter in je tuin hebt staan. En beloof ze dat je een heerlijke spacecake voor de buurt maakt. :wOOt

 

Kijk ook eens naar de film How Weed Won the West over de medicinale wiet kweek in California. Op UTube zal deze zeker te vinden zijn.

 

Nico M :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carpe Diem, het zou mooi zijn als deze regering jouw nick zou hanteren, maar dat zit er niet in denk ik.

Ik heb het gelezen en wordt er niet vrolijk van, maar om nu direct alles de deur uit te gooien voor deze wetgeving daar doe ik niet aan mee. Maar in de meeste gevallen van ontdekking gaat het om overlast of verraad. Dus zolang je er thuis geen coffeshop van maakt of een professionele kwekerij op na houd lijkt die kans niet groot. Maar ja niets is zeker in het leven dus dit ook niet.

 

:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja Woningbouw en huizen: riskant nee, maar als ze wordt gepakt en dan op haar oude dag: wordt er gewoon uitgezet.

 

Dus ze gaat het op mijn advies niet doen, ook buitenplanten liever niet.

 

Dus ik help nu een handje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...