Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Holy Buddy

Een vroege dood gestorven?

Recommended Posts

Hoi Allemaal,

 

Eergisteren een paar van mijn best gewortelde stekken in een 6,5L pot aarde gezet.

Uiteraard de goede aarde, maar nu binnen 2 dagen slap en op sterven na dood. B)

Het waren er maar 3, maar het waren mooie stekken>>

 

Ik heb er een flinke baal van. Wat doe ik fout?

De aarde was niet door nat of zo :)

 

Oja, ze staan onder TL licht, bij de stekken onder dezelfde armatuur. Die hangt ongeveer een halve meter er vanaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb het zelfde gehad als jou (alleen niet met 6.5l potten)

snel weer terug gedaan in propagator

hoge luchtvochtigheid vinden ze fijn, als je die niet hebt zou ik doen wat purple hierboven zei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk eerder dat je aarde aan de droge kant is en dat je stekplugje leeg wordt getrokken. Als je gewoon goed gewortelde stekken hebt is dat het enige wat ik kan bedenken.

Ik zou gewoon wat water om je stammetje geven.

Hoge Lv vinden ze zeker fijn maar goed gewortelde stekken gaan niet dood bij een lage LV.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad. Veelgemaakte fout: pluggen niet nathouden, terwijl daar je meeste wortels inzitten. Met name met steenwol is dat fnuikend: stukje ingraven en altijd een beetje bij de plug water geven. Vergeet het plastic eromheen niet eraf te halen als dat er omheen zit B). Verder kunnen ze best wel een klap krijgen als ze direct uit de propagator plots onder hps komen. Dan zou ik de lamp wat hoger houden en eventueel even een zakje er overheen of een propagator. Er is ook speciaal folie voor dat je erboven kan spannen zodat de lv nog wat hoger blijft.

 

Andere mogelijkheid: zwaar voorbemeste aarde, hoge ec gaat worteling wat tegen. Dan is het extra belangrijk om de plug water te blijven geven. Plant de plug in een flink kuiltje light mix in je pot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die fout heb ik ook gemaakt in het begin. Ook al is je aarde vochtig, de pluggen drogen heel erg snel op. Dus je moet meerdere malen per dag water blijven geven.

Het aarde trekt gewoon alle vocht uit je je plug. Dus de eerste week gewoon elke dag goed water geven.

Na een week hebben ze langere wortels en kunnen ze vocht uit je aarde trekken, omdat je aarde lekker nat is van alle waterbeurten die je de eerste week hebt gegeven.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt lui,

Ik heb de andere stekken op de been weten te houden.

Het is wel mijn slechtste kweekstart die ik ooit heb gehad.

 

Voorgroeien met die handel dan maar!

En dan op 12/12 :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je onder tl voorgroeit is een afstand van 50 cm wel wat veel lijkt mij. Gaan ze van strekken. 10 cm is hoog zat en dan langzaam elke dag of 2 dagen een klein stukje hoger hangen.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...