Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dylan

Hoeveel liter per pot om de door de groei & bloei te komen..

Recommended Posts

Ik wil vijf planten onder T-Neon scrog neer zetten,

 

Hoeveel liter pot, met aarde, zou je nodig hebben om door de groei & bloei periode te komen,

ongeveer 11 weken, zonder bij te voeden?

 

Wat denken jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je met alleen aarde, niet echt de hele ronde door kan komen met een goed resultaat. als je een zo groot mogelijke aardebak zou maken waar je de plantjes inzet, met wellicht wat toevoegingen zul je best een eind komen.

 

Maar waarom wil je zonder voeding willen werken? ik zou dan op zijn minst met buffertabs werken, en dan moet je met 18 literpotten ook een heel eind kunnen komen, in mijn beleving.

Ook een beetje afhankelijk van het soortje wat je gaat zetten.

 

hier wellicht een inspiratiebron.

 

grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zonder voeding?

nou ik spit nogal op het forum de afgelopen dagen en zie dat er massa's problemen krijgen 'met' voeding. :)

 

Nou zag ik goede berichten over Smart Pots, twee stuks van 40 liter zou ik kwijt kunnen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij heeft niet iedereen problemen met voeding, maar inderdaad lees je daar wel wat over. met name als men op het randje voeding geeft, of wat nieuws probeerd.

 

maar er zijn ook veel mensen die met voeding kweken, wat wel goed gaat, ik denk zelfs wel het merendeel.

 

de simpelste manier is kweken met bufertabs, en dan hoef je in de bloeiperiode wellicht alleen nog maar wat bij te voeden. Zoek maar eens wat topic's op waar met de tab's gewerkt wordt.

 

in elk geval is het naar beleving niet echt goed te doen om een hele cyclus te draaien zonder wat extra's toe te voegen aan de aarde. de voeding die over het algemeen in de grond zit zou voldoende zijn voor een week of 5 á 6. maar daarna hebben de planten ook nog behoeftes.

 

en wat betreft de Smartpots, deze zijn volgens mij beter voor onder andere de zuurstoftoevoer van de wortels, en ook gaan de wortels er anders van groeien. Dat heeft niet echt wat met voedingte maken.

 

Maar als je 40 liter grond ter beschikking hebt, voor relatief weinig planten, zul je misschien wat langer kunnen groeien en bloeien.

 

ALs je wilt kan ik deze vraag ook even overhevelen naar indoor vragen, wellicht dat daar mensen zijn met andere ideeen, op zich is dit een meer algemene kweekvraag, en niet iets specifieks micro/fluo.

 

anders zou ik zeggen begin je kweek met wat je denkt te doen en maak hier dan een topic over, dan komen de meningen en tips vanzelf.

 

grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon biologisch gaan :lol: het gaat bij veel mensen mis omdat ze de ec en ph moeten bijsturen. Dit heb je met biologische voeding niet al moet je wel naar je planten kijken natuurlijk :)

 

En wat djbroertje ook aangeeft nog een paar buffertabs erbij en het gaat helemaal goed komen.

 

 

Gr

 

Jtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze je het wil overhevelen heel graag,

maar kijken ze bij Indoor niet minachtend naar maar 4 planten? :)

 

 

 

volgens mij heeft niet iedereen problemen met voeding, maar inderdaad lees je daar wel wat over. met name als men op het randje voeding geeft, of wat nieuws probeerd.

 

maar er zijn ook veel mensen die met voeding kweken, wat wel goed gaat, ik denk zelfs wel het merendeel.

 

de simpelste manier is kweken met bufertabs, en dan hoef je in de bloeiperiode wellicht alleen nog maar wat bij te voeden. Zoek maar eens wat topic's op waar met de tab's gewerkt wordt.

 

in elk geval is het naar beleving niet echt goed te doen om een hele cyclus te draaien zonder wat extra's toe te voegen aan de aarde. de voeding die over het algemeen in de grond zit zou voldoende zijn voor een week of 5 á 6. maar daarna hebben de planten ook nog behoeftes.

 

en wat betreft de Smartpots, deze zijn volgens mij beter voor onder andere de zuurstoftoevoer van de wortels, en ook gaan de wortels er anders van groeien. Dat heeft niet echt wat met voedingte maken.

 

Maar als je 40 liter grond ter beschikking hebt, voor relatief weinig planten, zul je misschien wat langer kunnen groeien en bloeien.

 

ALs je wilt kan ik deze vraag ook even overhevelen naar indoor vragen, wellicht dat daar mensen zijn met andere ideeen, op zich is dit een meer algemene kweekvraag, en niet iets specifieks micro/fluo.

 

anders zou ik zeggen begin je kweek met wat je denkt te doen en maak hier dan een topic over, dan komen de meningen en tips vanzelf.

 

grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ze je het wil overhevelen heel graag,

maar kijken ze bij Indoor niet minachtend naar maar 4 planten? huh.gif

 

 

Het gaat er om of het lukt of niet dan maakt het vrij weinig uit of je nu 20 of 4 planten hebt.

 

 

Gr

 

Jtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 40 liter bemeste mix zoals Allmix of SpecialMix kom je een heel eind zonder te voeden.

Ik denk dat je met 40ltr potten pas na 4 weken rustig hoeft in te starten met wat voeding.

Waarschijnlijk dat je met T-Neon pas na 6 weken hoeft te gaan voeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil niet zeggen dat als je niet voed dat je dan geen problemen krijgt met voeding..

 

je hoort ook vaak zat dat mensen problemen hebben met afzuiging.. om die nu te skippen is ook niet echt slim snapte..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...