Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wakki

Kofi Annan wil wereldwijde legalisering marihuana

Recommended Posts

Kom op mensen. Bij zowat ieder nieuwsbericht reageren mensen dat de politiek eens even goed met argumenten moet worden bekogeld en dan gaan jullie zelf nu op de persoon spelen??

Ik ben wel benieuwd waarom Jenny vindt dat wiet geen softdrugs is. Naar mijn mening is de kans op lichamelijke schade en afhankelijkheid daar een grote factor in en op beide scoort cannabis héél laag. Maar ik heb eigenlijk geen idee waarop de classificeringen zijn gebaseerd (waarschijnlijk op weinig feiten..)

En Jenny, je zegt ook dat het beter is dat iedereen z'n eigen wiet zou kweken, omdat er in het spul van de shops allemaal troep zit. Die troep zit er in omdat niemand er toezicht op kan houden, omdat het eigenlijk illegaal is. Daardoor komen er ook heel veel criminelen op af en de echte boeven geven niks om jouw en mijn gezondheid. Ze willen gewoon geld zien en als dat betekent dat jij lood moet gaan roken, so be it. Als je de teelt ook uit het criminele circuit haalt, dan kunnen eerlijke mensen echt beginnen met kweken, met liefde voor de plant ipv liefde voor de monsterwinsten (die ook niet meer zo monsterachtig zullen zijn). Ook kunnen shops (of telers zelf) aan kwaliteitscontroles worden onderworpen, door officiële instanties. En natuurlijk blijft eigen kweek lekkerder, dat is met groenten ook zo. Maar niet iedereen wil of kan voor een plantje zorgen, maar wil de wiet gewoon kunnen kopen. Als dat niet bij een coffeeshop is, dan gaan ze wel naar een dealer, waar de kwaliteit nog minder gewaarborgd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat jullie nu niet meer voor me zullen schrijven.

Mijn persoonlijke mening heeft absoluut niets te maken met de cannabis verhalenbundel, ik kom hier graag om te leren van anderen en om mensen te leren kennen, persoonlijk en voor mijn project.

Wat anderen er van vinden, ik denk er niet over na en dat ben ik ook niet van plan.

 

Ik plaats even een nieuw topic over mijn project want dit is de juiste ervoor natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste wietsoorten die verkocht worden daarvan is het thc perscentage veels te hoog, in ieder veel hoger dan tientallen jaren geleden.

Hoe ze dat doen, waarom, hoe makkelijk dat meetbaar is enz enz enz ???? ben geen expert natuurlijk, heb geeneens een diploma :)

Daarom denken sommige mensen ( ik ook ) dat het geen softdrugs MEER te noemen is.

Met het laatste stuk dat je schrijft ben ik het helemaal eens !

 

zelf kweken mensen !!! ga ik ook doen

 

 

 

 

Kom op mensen. Bij zowat ieder nieuwsbericht reageren mensen dat de politiek eens even goed met argumenten moet worden bekogeld en dan gaan jullie zelf nu op de persoon spelen??

Ik ben wel benieuwd waarom Jenny vindt dat wiet geen softdrugs is. Naar mijn mening is de kans op lichamelijke schade en afhankelijkheid daar een grote factor in en op beide scoort cannabis héél laag. Maar ik heb eigenlijk geen idee waarop de classificeringen zijn gebaseerd (waarschijnlijk op weinig feiten..)

En Jenny, je zegt ook dat het beter is dat iedereen z'n eigen wiet zou kweken, omdat er in het spul van de shops allemaal troep zit. Die troep zit er in omdat niemand er toezicht op kan houden, omdat het eigenlijk illegaal is. Daardoor komen er ook heel veel criminelen op af en de echte boeven geven niks om jouw en mijn gezondheid. Ze willen gewoon geld zien en als dat betekent dat jij lood moet gaan roken, so be it. Als je de teelt ook uit het criminele circuit haalt, dan kunnen eerlijke mensen echt beginnen met kweken, met liefde voor de plant ipv liefde voor de monsterwinsten (die ook niet meer zo monsterachtig zullen zijn). Ook kunnen shops (of telers zelf) aan kwaliteitscontroles worden onderworpen, door officiële instanties. En natuurlijk blijft eigen kweek lekkerder, dat is met groenten ook zo. Maar niet iedereen wil of kan voor een plantje zorgen, maar wil de wiet gewoon kunnen kopen. Als dat niet bij een coffeeshop is, dan gaan ze wel naar een dealer, waar de kwaliteit nog minder gewaarborgd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste wietsoorten die verkocht worden daarvan is het thc perscentage veels te hoog, in ieder veel hoger dan tientallen jaren geleden.

-------------------------------------------------

 

kom eens met feiten..

 

het RIVM heeft bevestigd dat het THC percentage in wiet al een jaar of 4 gelijk is gebleven...

 

tevens moet ik altijd lachen als die "wetenschappers" het hebben over 60-70% THC in wiet...

ik ben het helaas nog nooit tegengekomen!! iemand tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry jenny maar wat je hier allemaal schrijft slaat nergens op.

Ok je hebt een persoonlijke mening maar deze mening moet toch ook gebaseerd zijn op argumenten? Geef eens die argumenten...

 

In deze wereld moet je kritisch zijn voor alles, neem niet zomaar dingen over van "wetenschappers" maar doe zelf onderzoek, zoek verder dan de info die je krijgt van 1 persoon of van een bepaald boek, etc.

 

"Legalisering veroozaakt minder criminaliteit ? Dat denk ik niet."

Mijn logica verteld me toch: liever legaal kopen en weten dat het goeie kwaliteit is dan goedkoper en slechte?! Ik denk echt wel dat er veel minder criminaliteit zal zijn als het legaal wordt. Tevens heb ik in een docu gezien dat criminelen tegen de legalisering zijn... pure logica is dat toch?

 

Ik hoop dat je in het vervolg meer info zoekt voor zoiets te posten.

 

Het is een wonderplant dat de mens goed kan gebruiken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is het laatste wat ik post omtrent andere onderwerpen aangezien het me veel tijd kost en ik de meeste van jullie niet vriendelijk vind.

Wat voor argumenten wil je hebben ?? op wat doel je precies in hemelsnaam ??? alles heb ik duidelijk geformuleerd als jij dat niet vind, dan houden we het daarop.

Ik neem inderdaad sommige feiten aan van wetenschappers die dat kunnen onderbouwen, immers van wie moet ik het dan aannemen, nogmaals, ik ben geen FUCKING expert, ik probeer een bundel te maken geschreven door gebruikers, thats it !

Doe zelf onderzoek ?? ipv 1 boek of 1 persoon ? WHAT THE FUCK ???

Ik hoop dat jij voortaan mijn naam niet gebruikt in je nietszeggende berichtjes mafkees

 

 

 

Sorry jenny maar wat je hier allemaal schrijft slaat nergens op.

Ok je hebt een persoonlijke mening maar deze mening moet toch ook gebaseerd zijn op argumenten? Geef eens die argumenten...

 

In deze wereld moet je kritisch zijn voor alles, neem niet zomaar dingen over van "wetenschappers" maar doe zelf onderzoek, zoek verder dan de info die je krijgt van 1 persoon of van een bepaald boek, etc.

 

"Legalisering veroozaakt minder criminaliteit ? Dat denk ik niet."

Mijn logica verteld me toch: liever legaal kopen en weten dat het goeie kwaliteit is dan goedkoper en slechte?! Ik denk echt wel dat er veel minder criminaliteit zal zijn als het legaal wordt. Tevens heb ik in een docu gezien dat criminelen tegen de legalisering zijn... pure logica is dat toch?

 

Ik hoop dat je in het vervolg meer info zoekt voor zoiets te posten.

 

Het is een wonderplant dat de mens goed kan gebruiken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jenny, ik denk dat cremecore bedoelt dat je vrij weinig argumenten gebruikt om je mening te ondersteunen. "Legalisering veroozaakt minder criminaliteit ? Dat denk ik niet.", is iets waar de meesten hier heel anders over denken en ik zou het ook wel interessant vinden om te horen waarom jij denkt dat de criminaliteit niet minder wordt. En je zegt wel dat je het met me eens bent dat legale kweek kan zorgen voor een betere kwaliteit vanwege de extra controle erop. Ik ben wel benieuwd waarom je dan toch denkt dat legalisering niet de goede weg is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De meeste wietsoorten die verkocht worden daarvan is het thc perscentage veels te hoog, in ieder veel hoger dan tientallen jaren geleden.

 

DIT KOMT JUIST OMDAT HET ILLEGAAL IS.:

 

thc brengt geld op en hoe meer thc hoe meer ... $$

daarom zijn de kwekers thc rijkere soortjes gaan kweken/breeden

 

 

CBD is een stof die voor komt in de hasj of wiet. THC zorgt voor het effect van hasj en wiet. CBD heeft zelf geen effecten maar beïnvloedt de werking van THC wel (1). CBD helpt zeer waarschijnlijk ook om het het risico, dat je van hasj of wiet psychotisch wordt, te verminderen. Opvallend is dat CBD uit Nederlandse wiet ofwel Skunk vrijwel geheel verdwenen is. Dit maakt de nederwiet of skunk riskanter dan buitenlandse hasj.

 

 

en omdat de nederwiet sterker is geworden, en cbd de stof die thc verzwakt tijdens tegelijk innemen zelden voorkomt in nederwiet.

eigenteelt kan je er zelf voor kiezen, niet de coffeeshop/geldkweker ook een gevolg van het kromme beleid

 

Invloed op het effect van hasj en wiet

 

CBD beïnvloedt de werking van THC. Het maakt hierbij uit of CBD voor of tegelijkertijd met THC toegediend wordt. Is het ervoor dan wordt het effect van THC versterkt. Is het tegelijkertijd dan wordt het effect van THC juist verzwakt.

 

 

Hoe ze dat doen, waarom, hoe makkelijk dat meetbaar is enz enz enz ???? ben geen expert natuurlijk, heb geeneens een diploma :lol:

Daarom denken sommige mensen ( ik ook ) dat het geen softdrugs MEER te noemen is.

Met het laatste stuk dat je schrijft ben ik het helemaal eens !

 

zelf kweken mensen !!! ga ik ook doen

 

welkom :) :D

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jenny de meeste mensen hier kijken overal kritisch naar en we moeten wel er zijn zoveel mensen die zeggen dat ze wat gaan doen en je dan in de maling nemen om er zelf beter van te worden.

je reactie lijkt een beetje overdreven maar het lijkt wel of je belaagd word achter elkaar.

Je moet niet zomaar iemand mafkees noemen dat is ook niet aardig :D

Ik denk dat cremecore het niet verkeerd bedoeld hij probeert je zelf na te laten denken ipv iemand vertrouwen die dingen niet baseert op feiten.

 

En de meeste mensen hebben het over dit stukje tekst van jouw.

 

Jenny1981 :Alle drugs komt toch van een plant, drugs is drugs, daar moet geen onderscheid in worden gemaakt, naar mijn mening.

Ben trouwens erg blij dat er geen paddo's meer mogen verkocht in Nederland, maar das weer een totaal ander onderwerp, moest ik even kwijt.

 

Niet alle drugs komt van een plant het woord drugs komt van het nederlandse woord droge zoals in drogisterij.

Het betekent medicijn of verdovend.

Paddestoelen zijn een schimmel.

veel drugs gebruikt syntethische bestandsdelen.

 

Het verschil tussen hard drugs en soft drugs :

 

Hard drugs lichamelijk en geestelijke verslaving .

Soft drugs niet of alleen geestelijk verslavend .

 

Hm dat doet me denken aan koffie dat is dus beide :)

 

Bron wiki

 

Het is niet zo moeilijk om onderzoek te doen.

Het is echter wel moeilijk om een boek of wat dan ook te schrijven zonder je eigen standpunt te gebruiken en volstrekt neutraal te zijn.

 

Het komt iig op mij over dat je alleen interesse toont voor het verkrijgen van verhalen en voor de rest geen onderzoek er naar doet.

Dus bestaat je boek alleen maar uit die verhalen of ga je er nog wat bij vertellen.

Als je er wat gaat bij vertellen zorg dan dat je wel onderzoek doet want ik denk dat je beter hier kritiek kan krijgen en er wat van leren dan dat je als het gepubliceerd is word bekogelt.

 

succes en jongens niet zo vijandig :lol:

Ze krijgt ook in een keer een heleboel op haar af.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Jenny

:) :lol: :D Beetje last van indoctrinatie ?

 

Nou ja zeg, hersenspoelen ? Leg dat eens uit, dat wil ik toch nog wel even weten ( moest het wel even opzoeken voor de zekerheid hoor want ik ben niet zo slim, gelukkig wel snel van begrip )

 

In ieder geval bedankt voor de positieve feedback voor degene die dat gratis en voor niets gegevens heeft.

Wat zeker is, is dat ik nog hulp kan gebruiken op andere gebieden om de bundel op zijn best uit te krijgen, PM me aub

Share this post


Link to post
Share on other sites

morgen eens artikel van uit de krant onder de neus van de leerkracht schuiven , benieuwd wathij hierover denkt.

"Maar meneer , het is wel Kofi Annan die dat zegt hé!"

Btw we mogen niet vergeten dat Richard Branson hier ook wel een groot stuk heeft aan meegeholpen :D.

:lol:

 

Even over THC , CBD en nederwiet. Ik lees hier dat mensen zeggen dat ze 0.5gr in 1 joint gooien.

Ikzelf gebruik 0.3 , dat is dan Belgische wiet. Als ik de kans krijg om dat mooie coffeeshop wietje te roken...

dan ben ik altijd MEGA stoned (en dan gebruik ik minder dan 0.3 :) ).

De wiet uit coffeeshops is zoiezo veel sterker , het zou mij niet verbazen als iemand met aanleg voor psychoses ofzo hierdoor sneller een psychose ontwikkelt dan als hij Belgische wiet zou roken.

Ook als jongere zal die coffeeshop wiet waarschijnlijk iets meer impact hebben dan wat ik hier rook.

Maar dat is ook maar mijn persoonlijke mening en ervaring

 

Dat het CBD gehalte gedaald(is wat ik lees) en het THC gehalte gestegen is weet iedereen wel (logisch: veredeling van soorten , betere kweektechnieken,voedingen,...

ik wil wel eens een oldschool wietje roken met minder THC en meer CBD. Vraag me af hoe dat voelt ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige zaken mag je aannemen,

#als die algemeen wetenschappelijk aangenomen is.

zo ook met het onderscheid hard en soft drugs.

Waar met veel tijd en aandacht overeenstemmming gevonden is over de werkzaamheid van stoffen.

# Als die in het historisch maatschappelijk perspectief te bevestigen zijn.

zie de cijfers van schade en ongevallen ontstaan door drank en soft drugs, dit is geen tijdsbeeld, maar een gegeven.

 

Maar in godsnaam ervaar het ook zelf!!!!

Elk ervarend en weldenkend mens ziet een groot verschil tussen high/stoned zijn en dronkenschap.

Ik zeg niet dat dit iedereen goed doet.

 

drugs is drugs, is een uitgangspunt van nix.

teveel stemmingmakerij, wat niet genuanceerd kan worden.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ weetje ,

gewoon jammer dat alcohol gewoon geen grote stempel "HARDDRUGS" krijgt , tabak heeft een waarschuwing. Die moet er voor alcohol ook komen!

Zelfs mijn moeder ziet dat ik beter high/stoned ben dan dronken. Stoned kan ze accepteren, dronkenschap niet.

 

en over drugs; ik krijg dan te horen "ok datje blowt, maar blijf van die chemische brol". Terwijl ze maar al te graag in het potje prozac,valium,... grabbelen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde het zeker niet slecht en heb dit ook even gezegd via pm.

En ik probeer idd mensen meer kritisch nadenken over zaken want wat moeten we nog geloven?

Onlangs in de krant bepaalde hoestsiropen mogen niet meer worden voorgeschreven...

Share this post


Link to post
Share on other sites

appels eten is ook slecht :)

nee geintje

 

 

. maar klopt wat cremecore zegt

 

wat moet je nog geloven ????

 

 

 

 

 

 

nu ook die komkommer virus ellende

 

 

niemand koopt ze meer ..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alle drugs komt toch van een plant, drugs is drugs, daar moet geen onderscheid in worden gemaakt, naar mijn mening.

Ben trouwens erg blij dat er geen paddo's meer mogen verkocht in Nederland, maar das weer een totaal ander onderwerp, moest ik even kwijt.

Helemaal mee eens Jenny, een drug= een drug en dientengevolge geldt ook: een fles whiskey = een fles whiskey...

Whiskey is geen drug, welnee, hoe komen mensen daar toch bij... whiskey = whiskey en wordt pas een drug als de whiskey in een glas wordt geschonken en wordt opgedronken.... en het wordt een drug door de hand van de drugsgebruiker... whiskey is niet verslavend.... het gebruik van whiskey kan verslavende hoeveelheden aannemen...

 

Dat is het eerste deel van mijn verhaal Jenny, maar je mag dit verhaal niet zo maar ff overnemen want ik schrijf enkel onder mijn copyright... maar daar valt over te onderhandelen Jenny... heb je al een uitgever...? ik bestier een uitgeverij Jenny... :lol:

 

En zomaar zeggen dat planten drugs zijn, zoals jij doet, wil dat dan niet zeggen dat wij allen drugsgebruikers zijn... wij eten allemaal elke dag planten... Ken jij de drugswerking van al die planten Jenny... weet je wel hoe giftig... drug dus... nachtschaden kunnen zijn...? zoals de aardappel en de tomaat of de aubergine.... niet meer eten jenny want giftig en dus drugs... toch...?

 

Als je benieuwd bent naar het tweede deel van dit verhaal en dus naar het vervolg van mijn zeggen over drugs... tegen jou... dan meld je het maar even hiero... zal dan gaan over de drie begrippen stimulatie, gewenning en verslaving... met een uitleg over de samenhang van deze drie...

 

Maar alleen als je er eerlijk en onbevooroordeeld tegenover durft staan...

 

Want anders maar liever niet... daar is mijn tijd me te kostbaar voor... die kostbaarheid verklaart ook waarom ik hier de laatste negen maanden niet meer gereageerd heb... andere dingen te doen... in onze mooie wietwereld...

 

copyright 2011 Gerrit Ooiman

 

Maar on-topic...

Grote en mooie woorden van Anan en de zijnen... maar denken jullie dat die woorden enige indruk zullen maken op en in politiek Nederland? Zou Wilders nu echt bang worden.... en zijn goedkeuring gaan onthouden aan al die wilde wietplannen van Opstelten? God wat doet die man zijn naam eer aan zeg... :D

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik van het woord "drugs" als enkelvoud in het Nederlands is nogal maf. "Wiet is drugs", "alle drugs komt van een plant".

 

Dit taalgebruik hoor je vaak in de "bezorgde oma" hoek, iets voor ouderen en Joldersma achtige types. "drugs moet je gewoon niet willen"

 

Vaak getuigt dit taalgebruik niet van ervaringsdeskundigheid of een objectieve instelling. Ik krijg er de kriebels van.

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pff, wat een gedoe zeg... maar ik denk dat het wel duidelijk gezegd is.

 

@elmo

Toffe film, dat is hoe het hoort maar waaruit roken ze de heletijd? Een soort van bong ofzo??

 

't zag in ieder geval goed uit!

 

 

 

Waarom hoor je nou niks op het journaal over Kofi en de rest??

 

Naar mijn idee willen ze het nog zo lang mogelijk uitstellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar alleen als je er eerlijk en onbevooroordeeld tegenover durft staan...

 

Want anders maar liever niet... daar is mijn tijd me te kostbaar voor... die kostbaarheid verklaart ook waarom ik hier de laatste negen maanden niet meer gereageerd heb... andere dingen te doen... in onze mooie wietwereld...

 

:lol: :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat koffie maar even lobbyen en dit verder uitwerken met die 8 anderen ..

en tja waarom t niet in t nieuws is.....?

 

 

 

media............. die niets ervan willen weten en dit al jaren zo doen

 

 

 

 

 

en wilders .. pfft

luistert er nog iemand naar die peroxidekop dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het valt wel op dat dit soort "leiders" (ik vind het persoonlijk geen leiders) altijd achteraf dit soort belangen behartigen. Dit doen ze nooit als ze nog in hun "belangrijke" functie zitten.

Net als die amerikaanse ex-presidenten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep apart he, dat ze pas gaan nadenken als het niet meer hoeft..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk wisten ook toen ze nog in functie waren dat de war on drugs een verloren zaak was/is. Ze hebben toen alleen voor hun carrière gekozen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt,

maar toch ben ik een beetje blij .....

 

 

dat ze er nu wel voor uitkomen ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...