Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

white tooth

Broodje aap verhalen over wiet kweken

Recommended Posts

Een vriend van me vertelde me laatst dat je diatomeuze aarde kon gebruiken voor bestrijding van ongedierte. Diatomeeen zijn eencellige wieren met een skelet. Dat skelet is waar het om draait. Als dat breekt is het microscopisch scherp en penetreert de huid van wormen en de skeletten van insecten.

 

Op het forum was er niks over te vinden, dus ik sloeg aan het googlen. Het blijkt inderdaad te werken tegen parasieten, maar is bedoeld voor vee en huisdieren.

 

Het enige wat ik me kan bedenken is dat je het op je planten stuift (met gebruik van handschoenen, mondkapje en veiligheidsbril) om mijten mee te bestrijden. Het werkt echter niet met eieren, waarvan de schaal te dik is. Het is niet giftig, maar het lijkt me geen pretje om in je oog te wrijven.

Een groot nadeel om in de kweek te gebruiken, is dat je eventuele wormen in de aarde kapot maakt. Naar mijn mening doet het dan meer kwaad dan goed.

 

Omdat er wel vaker mythen rond het kweken rondgaan kwam ik op het idee voor dit topic. Menig beginnend kweker knipt veel te veel blad weg omdat dan alle energie naar de toppen zou gaan bijvoorbeeld.

 

kom maar op met de mooie verhalen, en waarom ze niet waar zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooiste die ik hoorde was wel :

 

Naar de oogst de plant weer in de groei zetten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehm, pacman...

dat kan hoor. wordt door verschillende mensen hier op het forum gedaan. Sommige mensen hebben een hele goede moederplant die ze al jaren in leven houden, verschillende kruisingen mee uitvoeren en meerdere oogsten van trekken. En elke keer gaat ze van de na de oogst weer in de groei.

 

ik heb het zelf ook wel eens gedaan, een plant twee keer laten produceren. het duurt wel lang om de plant weer in de groei te krijgen omdat ze eerst van de bloeihormonen af moet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die aarde is heel erg geschikt als bovenlaag als je veel last hebt van varenrouwmuggen die lastig te bestrijden zijn, eigenlijk voor elk insect wel dta vanaf bovenkant pot je planten bedreigd.

 

Mugje (varenrouw) of een weetikveelwat overleeft een landing op dat spul niet, zou het niet door je aarde zelf gaan mengen kan ook je wortelharen beschadigen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus toch niet helemaal een mythe. verdorie, haha.. het lijkt mij dat het de wortelharen zeker kan beschadigen trouwens

Share this post


Link to post
Share on other sites

valt wel mee hoor pacman...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwekers zijn gevaarlijk, ze gebruiken zelfs koolstofmonoxide

Share this post


Link to post
Share on other sites

een haze moet je niet roken daar krijg je gaten van in je longen!!!

 

heb ik van een andere kweker die zweerde dat pp 100% indica was.

net zoiets als mensen denken dat amnesia 100% sativa is.

 

het rare is dat wanneer iedereen gelooft dat t zo is je nog aan het kortste eind trekt ook!

maar goed, shackzilla is dus een goede PP !!!!

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet direct over het kweken, maar een vriend meende dat de kief uit een grinder met meer lagen pure thc is... ik heb 'm gister maar even wat wijzer gemaakt

en vervolgens beweerde de andere vriend dat er 'thc-haartjes' op wiet zitten(hij bedoelde gewoon de stampers) wat dan ook pure thc zou zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat van die meeldraden doet me denken aan een maat van me vroeger.

Die dacht ook dat je pas een echte exclusieve joint had als die van enkel meeldraadjes was gedraaid :)

 

Ik daar in tegen dacht wel anders,namelijk de hars van het knipschaartje sparen.

Ik ken geen sterkere hasj dan knipschaar hasj.

Dat rook je echt per 3 haaltjes en dan legt de joint weer voor 20 minuten in de asbak :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

't gaat niet over kweken maar roken,

 

Heb vaak genoeg mensen gezien die gewoon met tak en al in hun joint roken, omdat daar dan ook nog thc op zit, (wat wel waar is maar dat zit er in de rest van de toppen ook wel), en dan geen uur later klagen over hoofdpijn ;)

 

En heb ook wel is gehoord dat hoelanger je de rook inhield, hoe meer het inslaat, aangezien er dan meer thc per 'trek' word opgenomen en de longen dan langer de tijd hebben om op te nemen. Alleen weet ik niet in hoeverre dit gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij was die ook al busted Lahn, de longen nemen de damp maar voor een korte tijd op en de "ontvangers" zijn allemaal snel verzadigd..

Meende ik geloof ik laatst hier gelezen te hebben, wat geschreven was door een kundig lid.. (weet niet meer welke)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hele gezeur met takjes in de wiet ben ik ook zat. Ik ken veel ervaren en onervaren blowers die de mythe in leven houden. Vooral over de meer ervaren blower en kweker kan ik mij soms nog verbazen, dat als je ziet hoe logisch sommige problemen worden aangepakt door die mensen. En je ze een minuut later de grootste onzin hoord uitkramen. En zoals er al gezegt werd, je trek aan het kortste eind omdat als je niet 1 op 1 bent, dan is er altijd wel iemand anders die de mythe ook ondersteund. Als ik een beetje lui ben dan haal ik de zichtbare takjes er uit na het grinden, eigenlijk maar met een reden: die takjes kunnen door de joint heen prikken en dat geeft gekloot ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik haal alleen de grotere takjes er van te voren uit(omdat die vaak minder goed stuk gaan en het grinden zwaarder maken), maar meestal maal ik niet zoveel om takjes, ze gaan wel stuk in de grinder en ik heb er nog nooit hoofdpijn of iets dergelijks van gemerkt(ik verdamp ook voornamelijk dus kan daar ook aan liggen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over de rook lang inhouden: Na 2 seconden is ongeveer 95% van alle actieve stoffen opgenomen in het membraan van de longen. Als je je adem langer inhoudt zal er meer bloed richting de hersenen gaan. Misschien krijg je dan sneller de THC in je hersenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co2 tabs in je voedingvat werken aantoonbaar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je je adem langer inhoudt zal er meer bloed richting de hersenen gaan. Misschien krijg je dan sneller de THC in je hersenen.

Dat na 2 seconden de werkzame stoffen zijn opgenomen klopt, maar of er meer bloed naar je hersenen gaan betwijfel ik. Zover ik weet heeft het geen zin om de rook langer in te houden omdat er enkel meer teer kan vasthechten aan je longen. Het "effect" wat je voelt van het langer inhouden is dan ook zeer waarschijnlijk de teer en een zuurstoftekort in je bloed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee, dat is duidelijk over de opname van thc. Ik heb het altijd gehoord niet beweerd dat het zo was.

 

Maar als ik praat over takken, dan bedoel ik ook takken. Van die grote stammetjes en dat als je die breekt dat je "knak" hoort. Die je vaak tegenkomt bij een goede (grote) top.

 

Ik zie mensen die in hun joint draaien, en persoonlijk heb ik daar ook geen beste ervaring mee. Ik weet niet hoe het bij andere zit maar ik heb wel eens zo'n 'takke' joint gerookt. Waarna ik ook duidelijk die schelle hoofdpijn voel.

Over een paar kleine takjes tussen de topjes door klaag ik niet, dat merk je ook niet.

 

Maar wat ik zeg, gewoon complete takken erbij gooien vind ik dus niet chill.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hele boomstammen verdwijnen in dat vloeitje jonguh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahah, dat bent die echte he!

 

Lekker roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, nieuwe:

 

Is het zo dat als je twee soorten wietplanten met elkaar kruist je dezelfde smaak en effecten krijgt als dat je de twee soorten wiet met elkaar verkruimeld en op rookt?

 

Mmmmmmm???

 

René

Share this post


Link to post
Share on other sites

In theorie is dat mogelijk,mits je kennis en geduld hebt, het antwoord ligt in de genetika

 

 

gr newgrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt het dat de meeste iets grotere wietkwekers in een bmw rijden en een jas met capuchon dragen?

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...