Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jean babtiste

voeding en licht

Recommended Posts

Ik ben benieuwd naar hoe belangrijk het geven van voeding nou precies is. Stel ik zet mijn planten niet de volle dag in de zon (maar ook een paar uurtjes in de schaduw) en geef ze geen voeding. Wat zal dan het verschil in opbrengst zijn in vergelijking tot als ik dit wel allemaal goed zou doen? Ik gebruik ook geen ph-meter, scheelt dit veel?

 

ik ben zelf nog op zoek naar een goedkope voeding, is 'Canna Terra Vega' de moeite waard?

Edited by jean babtiste

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben momenteel ook een kweekje op terras aan het uit proberen maar ik gebruik potgrond met voeding en perliet en af en toe toch wat voeding (Tomatenvoeding om precies te zijn) eens de plantjes in bloei staan zal ik al dan niet zien of ik een bloeimiddel nodig heb of niet :rolleyes:. PH-meter heb ik zelf ook niet, de plantjes zijn 4 weken oud en zien er momenteel heel mooi uit. Met voeding haal je er volgens mij sowieso meer wiet af maar lekker natuurlijk kan ook wel in zekere mate.

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is ongeveer precies dezelfde situatie die ik ook heb. Alleen ik gebruik nu wat pokon ipv. tomatenvoeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi, hou me op de hoogte :rolleyes: bij mij gaat alles goed op dit moment

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik jullie was zou ik gewoon canna voeding o.i.d gebruiken voor die 5 euro extra... en dan weet je ten minste dat je je plant het juiste geeft wat ze nodig heeft... (eigen ervaring) maar iedereen moet het zelf weten natuurlijk... Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

flesje BN soil ééncomponent kost nog geen tientje voor een liter. Zuinig in gebruik en prima om mee te beginnen en bevat tevens een organische component die hem relatief zacht maakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf kies liever iets biologisch zoals B.A.C. maar Canna is mooi om te beginnen. Hier heb ik ook mijn eerste buitenkweek (vorig jaar) op gedraaid. Het verschil was te zien in vergelijken met een vriend van mij die alles hetzelfde had behalve de voeding.

 

Bless

 

Owja LEES de gebruik's aanwijzing op de fles GOED en gebruik de JUISTE dosering (ook al is het easy en spreekt het voor zich er zijn toch mensen die eigenwijs of dom zijn. Als je stoned bent kan ik het misschien nog begrijpen)

 

Mvg, Ganja Don

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat Canna klinkt en ziet er wel goed uit. Ga ik het dan redden met 1 liter (voor in de groeifase) voor 5 planten of kan ik beter de fles van 5 liter bestellen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een liter voeding per plant ? Nou das nie nodig denk :rolleyes: MIschien alvast ff langs de apotheek en spuitjes halen ?

 

( Altans daar heb ik ze gehaald ze kijken je wel raar aan maar boeiend ! 5 cent per stuk jonguhhh !! :dribble: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt kiezen tussen 1 en 5 liter. En ik denk dat de meeste mensen het gewoon door hun water mengen jnky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding kost bijna niets... Alleen relatief veel verzendskosten. Ik heb deze gehaald:

 

http://www.dutch-headshop.com/nl/alga-bloe...gron-p-626.html

 

"Verdun 1 ml met 1 liter water."Dat betekend dus dat ik 1000 liter moet geven aan m'n planten voor het op is!

 

Ik ga er dit jaar 2 planten, 1 is al aan het groeien. Dus ik ben benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
je ziet wel dat deze wel bedoelt is voor de BLOEI-fase van de planten?

Ja, dat weet ik. Ik ben nog een exprimentele kweker, is de eerste keer. Maar ik ga er niet zoveeeeel geld aan uitgeven. Ik koop wel goedkope groeivoeding en laat met die voeding wel flink bloeien. Maar nog even kijken hoe dat allemaal zit met groeien en bloeien haha. Maar ikw eet dat dat bloeivoeding is! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

net langs de growshop geweest. 2 flesjes canna gehaald (ook 1 voor een vriend) maar ze hadden geen 2e dus ik kreeg voor dezelfde prijs een canna bio mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...