Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jean babtiste

3x Hollands Hope

Recommended Posts

Dit is de eerste keer dat ik wat kweek, dus ik wil graag even weten of het zo de goede kant op gaat. Ik geef elke week wat Pokon aan de plantjes en veel water. Ze hebben veel te lang in de vorige potjes gestaan want toen ik ze daar uit haalde waren de wortels al helemaal tegen de potrand aangegroeid. Dus ik heb ze vrijdag in deze 45l bakken geplaatst met 40 liter aarde. Nu vraag ik mij af: zal ik ze toppen? Of gewoon zo door laten groeien?

 

gallery_30546_12092_2022271.jpg

 

gallery_30546_12092_2243840.jpg

 

gallery_30546_12092_906149.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze niet toppen...maar wel de emmers vullen tot de rand en een potparka geven.

 

waarom wil je ze toppen :rolleyes: ?...ben je bang dat ze te hoog worden? :dribble:

 

toppen....onder dit woord staan klein puntjes...klik erop en ge komt in de growguide..

 

http://growguide.wietforum.nl/index.php/Toppen

 

Toppen is het verwijderen van de nieuwste groeischeut van de plant. Hierdoor komen er in plaats van één, twee hoofdtoppen. Hierdoor wordt de plant breder en lager dan normaal. Toppen heeft als voordeel dat je de kans op toprot verkleint (doordat er meer toppen zijn) en de opbrengst verhoogt. Nadeel is echter dat de groei- en bloeifasen langer duren. Dit toppen kan meerdere keren gebeuren, maar doe het niet te vaak en niet te snel achter elkaar. De plant kan hierdoor gestresst raken.

 

Het toppen gebeurt door de nieuwste twee blaadjes uit elkaar te halen. Hier tussen zitten dan twee heel kleine nieuwe blaadjes, de nieuwe groeischeut. Deze groeischeut moet weggehaald worden. Let op dat de groeischeut die weg wordt gehaald niet langer is dan 2 cm, anders wordt de plant onnodig beschadigd.

 

 

Pas op dat wanneer je echt een grote plant hebt die flink zwaar is, de kans bestaat dat de plant door haar eigen gewicht door midden zal gaan splijten. Het beste is dan ook om net iets onder de topping de plant te gaan verstevigen om het doormidden te splijten te voorkomen. Dit geldt vooral bij outdoorplanten omdat ze buiten echt groot en veel zwaarder worden dan binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de plaats ervoor hebt zou ik ze lekker laten door groeien en ipv pokon voeding geven van e.o.a.

gerenomeerd merk uit de GS!

 

Suc6 verder.

 

Gr,

Wietfreak

 

PS: Gooi er anders nog wat aarde bij, mag best wel tot boven aan de rand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het kan gewoon lekker laten groeien.

 

Groetjes, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie plantjes! dat blad is ook fantastisch. voeding is nu nog niet nodig aangezien ze net verse grond hebben. en enig idee welke soort planten je hebt? edit: oh excuus, niet goed gelezen. Hollands Hope dus. mijn fout :/

Edited by WiedeWeerga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er mooi uit Jean. Ik ga je verslag zeker volgen, heb zelf namelijk ook een aantal Hollands Hope.

Ik denk dat ze iets groter zijn dan die van jou en heb ze wel getopt.

 

Succes met je kweek!

 

Groetn, Volvo340

Share this post


Link to post
Share on other sites

zojuist naar de growshop geweest voor wat canna bio voeding. Ook heb ik met iets van pokon mijn plant besproeit omdat ik last had van bladluizen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een paar foto's van de huidige status

 

gallery_30546_12092_1412289.jpg

 

gallery_30546_12092_1884829.jpg

 

1 van de planten wordt aan de bovenkant een beetje gelig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk zou ik de kuipen wel nog even tot boven aan de rand vullen, vinden ze wel fijn....

Share this post


Link to post
Share on other sites

in het begin had ik er 40 liter inzitten (kun je ook op de foto's zien), toen heb ik bij elke pot nog 10 liter gedaan: dus 50 liter in 45 liter potten. En toen kreeg ik dit, dus voor het welzijn van de planten laat ik het zo. Worden ze ook niet zo belachelijk hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

paar bladprobleempjes ontdekt vandaag

 

gallery_30546_12092_1230745.jpg

 

maar dat weerhoudt mijn planten niet van het zonnetje te genieten. Met de nieuwe voeding komen er nu een aantal centimeters per dag bij!

 

gallery_30546_12092_1424869.jpg

 

Ook heeft een leuk kindje gisteren een bal in onze tuin getrapt die net toevallig boven op mijn zielige plantje in de volle grond belandde :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je onder het blad gekeken?

 

En shit van die bal.

 

nog een mooie dag /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een update van mijn 3 schatten, ze groeien lekker door en heb buiten wat gaten in de bladeren geen problemen gehad.

 

gallery_30546_12092_149540.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woww.. ziet er mooi uit!!

 

Doe je dit zonder ph en EC-meter??

 

:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice ! wat een struiken zijn dat geworden zeg. tevreden van die BIO canna ? ik gebruik het ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan er echt mooi bij, volgens mij veel mooier dan m'n planten er ooit zullen bijstaan :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...