Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cannabinol

Big Bang Auto op het balkon

Recommended Posts

Hallo Allen,

 

De meesten van jullie zullen mij niet kennen, omdat ik pas net aangemeld ben op dit forum. Ik ben

daarnaast ook net begonnen met het groeien van een paar (5) plantjes om te kijken of ik samen

met mijn huisgenoten goedkoper wiet kan kweken dan dat we het kunnen kopen. Voor dit

experiment hebben wij als soort uitgekozen de Big Bang auto van green house seeds, omdat wij dat

bedrijf kennen en vertrouwen, en deze strain ons één van de beste auto's leek voor de specifieke

omstandigheden. Dit topic is eigenlijk bedoeld voor mensen die hetzelfde idee hebben, niet onze

fouten te laten maken (als die komen :lol: ) en ook om als wij problemen krijgen de hulp

van de ervaren mensen op dit forum te kunnen vragen.

 

Hier het eerste deel van de serie, de zaadjes hebben we al laten ontkiemen tussen twee lagen nat

wc-papier wat hier te zien is:

gallery_30497_12098_722158.jpg

gallery_30497_12098_323642.jpg

één van de zaadjes was iets langzamer dan de rest, die is heir te zien:

http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=...&img=351430

 

Hier foto's van het transporteren van de zaadjes naar een vaster medium, het zaadje dat wat

achterbleef heb ik iets meer dan een dag later in een klein potje met aarde gezet, maar staat dus

nog niet op deze foto's:

gallery_30497_12098_254344.jpg

gallery_30497_12098_217818.jpg

 

Een klein weekje later(vandaag) zijn de zaadjes al redelijk op weg, ze staan nu overdag in een

propogator in de vensterbank, ze zijn erg makkelijk in dit stadium, hoewel twee van de drie al

wel iets aparts vertonen.

gallery_30497_12098_198319.jpg

 

Bij het plantje helemaal rechts is er maar één echt blaadje in het begin opgekomen, dit is volgens

mij redelijk uniek

gallery_30497_12098_1120955.jpg

 

Bij het volgende plantje is de wortel boven de grond uitgekomen, moet ik hier iets tegen doen? Ik

dacht er zelf aan om plantje met groeimedium en al in een aarden potje te zetten, zoals ook is

gedaan bij het plantje op de eerdere plaatjes. Wat denken jullie?

gallery_30497_12098_456157.jpg

 

Alvast bedankt voor de aandacht, en hopelijk hebben jullie evenveel plezier in het lezen van dit topic

als ik heb in het houden van deze plantjes.

 

mvg,

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet ze niet zoveel water geven hoor dan verpest je ze. Als je zaailingen ontkiemt in een tissue dan is er niets wat je tegenhoudt om ze gelijk in een potje te stoppen. Zelfs al in een grote pot, als je het midden vult met een kuiltje fijne light mix of zaai/stekgrond om de zaailing op te laten aanslaan. Het is zelfs onhandig om ze ná ontkiemen in een plug te stoppen (tenzij je ze prikte net het worteltje zonder beschadiging er goed inkrijgt). Beter een zaadje dus in een medium laten ontkiemen volgende keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe er rekening mee in de vensterbank gaan ze erg strekken.

Maar ik ga je zeker mee kijken met je kweek.

 

Groetjes, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd naar die big bang autoflower lijkt me een erg leuk soortje..

 

 

Succes!

 

Ik zal soms even een kijkje nemen hoe het erbij staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad niet zoveel water geven. Dat kun je zien aan het paarse stengeltje. Paars betekent stress. In dit geval door teveel water. Door teveel water kunnen de wortels de benodigde mineralen niet goed meer opnemen. Dit is overigens een heel vaak voorkomende fout bij beginnende kwekers. Heb ik ook gedaan in het begin.

 

Nog een tip: vul je potten helemaal tot de rand. Dat is allemaal volume waar wortels kunnen groeien. Strekken in de vensterbank geeft niet hoor. ligt eraan dat ze wat minder licht hebben dan in de volle zon of onder een lamp. Daar kunnen nog mooie toppen aankomen.

 

wist je dat je per persoon in huis 5 plantjes gedoogd kunt neerzetten? Want of je met 5 autoflowers in het raam in de behoefte van alle huisgenoten kunt voorzien?....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede tip, dat je op die manier kan zien of er iets mis is met de plant. In de vensterbank is meer een

tijdelijke oplossing totdat ze groot genoeg. zijn om naar buiten te gaan, om strekken tegen te gaan

draai ik ze af en toe een beetje om, gaan ze de andere kant op strekken en worden ze weer een beetje

recht. ik heb ze al een dagje buiten gehad vandaag in de propagator, want daar is natuurlijk wel meer

licht. Ze beginnen al hun eerste tweede zet blaadjes te ontwikkelen, dus gaat voorlopig nog goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt dat je even langskwam bij mijn kweekje.

Je zit net dat ietsje verder dan ik.

Moest wel effe lache toen ik de gigantische wortel zag aan dat ene zaadje. :lol:

 

Wat een eind zeg!

 

Wat verderop merkte ik dat het net die is (?)die horizontaal groeit in plaats van in de diepte. (zelfs naar buiten)

Volgens mij had je beter met een balpen of zo de lengte van de wortel in de aarde geprikt en dan voorzichtig de wortel verticaal in de diepte aangeplant. Zo zit hij gelijk goed. :)

Ik ben wel van mening dat een wortel in de grond hoort en niet in de buitenlucht hoeft rond te dolen. Misschien heel voorzichtig verplanten?

Met de rest gaat het blijkbaar ok. Benieuwd hoe Lange Jan zich gaat gedragen. Leerzaam!

Maar hey, ik ben maar een beginner en geniet alvast van hoe jij denkt je gewenste resultaten te behalen!!

 

Groei ze!!Ik volg alvast.

 

Greetz

MikMak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar weer een update, heb ik eigenlijk veel te lang mee gewacht.

 

Vanaf morgen zijn de plantjes, ontkiemen mee gerekend, 3 weken oud. Het ontkiemen duurde 4 dagen, dus ze zitten ongeveer 2 en een halve week in de grond.

 

Niet lang na mijn vorige post heb ik alle plantjes (met pluggen) overgeplant in echte grond. Van mijn 5plantjes gaan er 3 erg goed, ééntje redelijk goed, en ééntje loopt ene beejte achter. Degene die het redelijk goed doet was een beetje rare plant, de tweede zet blaadjes beston namelijk uit één blaadje met rare randen, net alsof er een beestje iets van had gegeten, maar dat is niet het geval en het blad is ook nog, met die rare kronkel, gegroeid.

 

Hier alle plantjes op een rij:

gallery_30497_12098_1077401.jpg

 

Close-up op één van de goed werkende plantjes:

gallery_30497_12098_376441.jpg

 

Nog een close-up:

gallery_30497_12098_766524.jpg

 

Hier het plantje met het rare blad, voor de rest begint ie wel redelijk door te groeien:

gallery_30497_12098_535633.jpg

 

Nog een foto van datzelfde plantje:

gallery_30497_12098_180034.jpg

 

En een foto van twee, goed werkende plantjes die op duidelijk verschillende manieren groeien. Twee verschillende fenotypen misschien? De tijd zal het leren:

gallery_30497_12098_800878.jpg

 

Dat was het weer, hopelijk hebben jullie hier iets aan, en ik zal proberen om de volgende update iets sneller te posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allen, het is al were ee hele tijd geleden dat ik her geupload heb, moet eerlijk zeggen dat ik het zelf ook elke keer weer vergeten ben, maar dan hierbij nogmaals een update van mijn (nu bloeiende) plantjes er nu bij staan.

 

gallery_30497_12098_624772.jpg

 

gallery_30497_12098_482730.jpg

 

gallery_30497_12098_178129.jpg

 

gallery_30497_12098_1845500.jpg

 

gallery_30497_12098_149986.jpg

 

gallery_30497_12098_1956703.jpg

 

Wij hadden over deze plantjes nog enkele vraagjes aan jullie: Wij hebben eigenlijk geen idee waardoor onze plantjes aan de onderkant gele blaadjes hebben, en wat we er aan kunnen doen. Is het door te veel/weinig water/voeding of door iets anders? Daarnaast vragen we ons af hoelang het ongeveer nog zou kunnen duren totdat we kunnen oogsten. De plantjes laten nu al een paar weken tekens van bloei zien, zoals ook wel duidelijk is op de foto's. Maar i.v.m. vakantie's zouden wij graag willen weten hoe lang ze nog moeten.

 

 

Ook hebben we besloten dat vijf plantjes misschien toch niet genoeg opbrengst gaan leveren, dus hebben we alvast een paar nieuwe zaden erbij gekocht (strain is church van the greenhouse) en van het ontkiemen daarvan heb ik ook een paar foto's genomen. Zoals jullie zien waren er eerst twee zaadjes niet echt uitgekomen, die heb ik toen nog 2 dagen laten liggen, en toen waren ze wel uitgekomen, en meteen ook flink gegroeid, zoals wel te zien is in de foto's. Ik kan gelukkig zeggen dat alle zaadjes goed de overgang naar de aarde gemaakt hebben (het was nogal spannend of het bij die laatste twee ook nog goed ging komen) maar helaas heb ik hier nog geen foto's van. Dat komt de volgende keer weer.

 

gallery_30497_12098_424875.jpg

 

gallery_30497_12098_328449.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi kweken en dat die auto zo klein zijn is een nadeel van autoflowers.

De church zijn dat gewone of ook auto?

Als het auto zijn zorg in ieder geval dat ze max licht hebben in de groei.

 

Op een mooie zomer, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had in het begin ook gele blaadjes onderaan http://www.wietforum.nl/index.php?s=&s...st&p=876121. Ik ben gaan bijvoeden, vooral met stikstof (biologisch), en sindsdien zijn al mijn bladeren echt mooi donkergroen. Hangt er wel van af hoe schraal je grond is, en wat de rest van de omstandigheden zijn (water, pH).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste allen,

 

Er is geoogst; droogopbrengst: 29 gram, incl. nog redelijk wat takjes.

 

Heel erg bedankt voor alle tips. We hebben er veel aan gehad.

 

We hebben de planten de afgelopen twee weken pas geoogst, op verschillende momenten. Uiteindelijke hebben we de platen dus veel langer moeten laten bloeien dan verwacht. Ze zijn niet erg groot geworden, hooguit 60cm. Waarschijnlijk te weinig zon gehad (alleen 's ochtends). Gelukkig zijn de planten wel allemaal heel gezond gebleven.

Volgend jaar geen autoflowers meer, want het duurt toch niet zo kort en we zouden wel wat grotere planten willen.

 

Met de church gaat het ook goed. Binnenkort gaan ze in grotere potten. Hopelijk kunnen ze nog genoeg zon krijgen om voor een aardig opbrengstje te zorgen.

 

Tot ziens!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...