Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

growerke

temperatuur onder de lamp

Recommended Posts

hallo iedereen ik ben hier nieuw dus zal ik me eerst even voorstellen .

ik ben growerke en heb besloten om voor de eerste keer plantjes te zetten .

nu heb ik 2 plantjes in een zelfgemaakte kast gezet maar de temperatuur kan oplopen tot 40 graden onder de lamp en om dat het zo warm is onder de lamp is mijn lv maar 10 procent

de 2 plantjes 2 big bang autoflowering zien er volgens mij perfect uit .

maar omdat ik had gelezen dan de temp boven de 30 graden slecht is en dat deze ook max maar 8 graden mag zakken als de lampen uit zijn .

de lamp hangt ongeveer 50 cm boven de planten maakt het uit als ik deze veel hoger zou hangen?want dan zou mijn temp ook direct dalen .

dank

mvg growerke

 

keep on growing

Edited by growerke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom op het forum!

 

Je moet iets over je temperatuurmeter heen hangen bijvoorbeeld een stukje karton anders meet de meter de stralingswarmte van je lamp??

 

Wat voor lamp heb je eigenlijk??

 

En heb je foto`s zo, ja zet ze er effe op?

 

Heb je afzuiging en inlaat zoja passief of actief en hoeveel kuub?

 

Welke voeding?

 

Maat potten?

 

Welke aarde??

 

Begrijp je!! Zet dat effe neer dan krijgt iedereen er een beter beeld van en kan je beter geholpen worden?? En foto`s!!

 

 

Succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 4 pc ventilators boven en onder .

vanboven word de lucht afgevoerd en van onder verse lucht gezogen .

ik gebruik plagron potgrond en gebruik dan ook een voedingschema van plagron ik heb enzymes ( niet van plagron) en wortelversterker terra grow en bloom maar geen green sensation.

ik heb een phillips son t pia 400 watt master .

mijn potten zijn nog vrij klein denk 1 liter of zo de wortels beginnen langs onder er uit te komen.

ik gebruik water uit mijn vijver die is ongeveer 37.000 liter en er zitten ook wel wat vissen in .

heb geen idee wat de ph waarde is van het water .iemand ervaringen met het gebruik van vijverwater?

eh net een stukje karton over mijn thermometer gedaan zodat deze in de schaduw staat

foto's wil ik niet trekken omdat ik een beetje op mijn hoeden wil zijn voor onze blauwe vrienden .

dank voor u snelle reactie

growerke

Edited by growerke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan op wietforum gewoon foto`s plaatsen hoor. En je heb toch maar een hobbykweekje dus dat maakt echt niet uit.

 

Die pc fans zijn in iedergeval echt niet genoeg als je een 400watt hps lamp hebt. En als de wortels eronder uit beginnen te komen moet je ze overpotten naar een 11liter of 18 liter het maar wat jij wilt en hoeveel ruimte je hebt?

 

Je moet dan echt een afzuiger hebben van 450 kuub ofzo je kan ook wel een kleinere nemen als de temperatuur het aankan..

 

Wat zijn de afmetingen van je hok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 pc ventilators ?

Heb je ook een koolfiler oid?

 

Gr P

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn kast is 130 cm lang 150 cm hoog en 60 diep ik heb er ook nog een normale ventilator instaan voor lucht circulatie maar weet niet echt of dit nodig is.

ik heb geen filter en ik zal vanavond wat foto's trekken .

groete growerke

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb geen filter

 

Die staat in de top-3 beginnersfouten... "Het onderschatten van de extreme geur overlast in de bloeifase van cannabis planten"

Ik zou daar eerst wat aan doen :lol:

 

Succes Haxxorz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

temperatuur ligt nu nog steeds rond de 34 graden met de thermometer onder de lamp met een stuk korton over

ik ben nu de temperatuur op gelijke hoogte van de lampen aan het meten effe gaan kijken.

en die bedraagt ook 34 graden.

is er een manier dat ik een goedwerkende filter zelf goedkoop kan maken want deze zijn echt wel duur in aanschaf .

mvg growerke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep die is er (ff zoeken in de bouwdoos sectie), maar voor 5 tientjes heb je dr een die goed genoeg is voor jou tentje :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoe erg is het dat het 34 graden is in de kast ?

het is nu natuurlijk wel koud buiten ik denk dat de kast in de zomer zon goede 44 graden kan worden .

dat is natuurlijk wel warm maar hoe schadelijk is het voor de planten want ik heb al veel geld in de kast gestoken om daar nu nog een 80 euro in te steken voor afzuiging is wel veel .

mvg growerke

Share this post


Link to post
Share on other sites

34 is warm maar lijkt me nog te doen,zo warm word het bij mij ook wel,

maar in de zomer,afzuig erbij en komt goed.

En geld? Kweken kost altijd geld,net zoals iedere andere hobby...

 

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik stel ook voor om een filtertje te kopen. Minder werk en meteen goed en zo duur zijn ze ook niet vergeleken met zelf maken of je moet de kool gaas en al die shit hebben liggen. Je hebt ook van die cheap ass zelf maak filtjertjes met een pennnebakje ofzo, maar die gaan zo kort mee dat je uiteindelijk ongeveer even duur uit bent.

 

En foto's kan je gewoon plaatsen zolang je er maar geen persoonlijke info opzet en zolang je gezicht maar niet te zien is. En het is maar een hobby kweekje, er staan foto's op wietforum van mensen met 40 planten en die doen er ook niet moeilijk over. Een foto op wietforum zegt meer dan 100 woorden :lol:

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo sander

 

ik ben ook nog een beginnende kweker,ben bezig een hokje te maken van 120 bij 120 en 2m hoog .

ik ben nog niet zo ver dat er plantjes in kunnen maar ik heb in nederland marktplaats in de gaten gehouden en daar voor 60 euro een afzuiger gekocht met een filter er bij dus ik zou zeggen kijk op marktplaats .

ik ben wel zo ver dat somige dingen echt nodig zijn om goed reseltaat te krijgen .

 

let niet op schrijf fouten maar ik wens je veel sterkte met zoeken .

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga het dan toch maar gewoon kopen .

ik kan het ineens best goed doen want ik denk niet dat ik er nog in een kast ga zetten als deze mislukt.

tot nu zijn de plantjes in mijn ogen perfect .er is een beetje kromming geweest en een geel vlekje op een blad .

wat ik wel vind is dat de plantjes vrij klein zijn ik heb deze de week na de paasvakantie gezaait en ze zijn nu een mooie 10 cm.

maar dat zal ik jullie straks wel zelf laten beoordelen eenmaal ik de foto's geplaatst heb .

nu vraag ik me enkel nog af of dat zo een afzuiging veel lawaai maakt?

de kast staat nu eenmaal in mijn kamer

mvg growerke

Edited by growerke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is een buis ventilatortje die je hier in de wietforum shop hebt ook een idee.

Buis ventilator 100mm

Buis ventilator 150mm

Ze zijn niet duur en je hebt een goede afzuiging waar je veel plezier van kan hebben. Zo'n afzuiging scheelt ook in warmte. Ik heb er zelf nog een fan controller met thermostaat bij gehaald zodat ik de afzuiging tot een bepaald niveau kan dimmen ivm met geluid wand mijn kweek tent staat in mijn slaapkamer. Dit gaat je wel wat meer kosten maar is niet noodzakelijk.

Fan controller

Het zijn tip's kijk maar of je er iets mee doet.

 

Raspect and blessings! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de afzuiger die ik via marktplaats heb gekocht zit in een mdf 50x50x50 kist met noppen isolatie aan de binnen zijde .

heb er geisoleerde sono slang aan zitten,en geluid maakt hij bijna niet,is echt minimaal .

deze afzuiger is groter dan mijn hokje dat heb ik gedaan om er een dimmer tussen te plaatsen zodat hij nooit op volle kracht draaid maakt hij nog minder geluid. :lol: en mocht het te warm worden kun je de afzuiger iets hoger draaie.

gr blowjte

Share this post


Link to post
Share on other sites
en hoe erg is het dat het 34 graden is in de kast ?

het is nu natuurlijk wel koud buiten ik denk dat de kast in de zomer zon goede 44 graden kan worden .

dat is natuurlijk wel warm maar hoe schadelijk is het voor de planten want ik heb al veel geld in de kast gestoken om daar nu nog een 80 euro in te steken voor afzuiging is wel veel .

mvg growerke

80 euro veel :lol: ??

je doe het binnen goed :) of helemaal niet......

of je gaat buiten in de natuur lekker lowbudget spelen :wacko: ...

er is een mooie guerilla sectie hier en Belgie is een paradijs voor buiten kweekjes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad wat Carpie zegt, in Belgie kan je mooi buiten spelen, genoeg guerilla spots.

 

Maar een kastje gaat altijd wat geld in zitten. Ookal is het gewoon een hobby kweekje, voor een hobby kweekje ben je al snel 250 euro aan kwijt en dan heb je het low-budget maar je kan er mee kweken (of je moet voor een pc kweekje gaan). Maar gewoon wat extra centjes erin stoppen daar krijg je zeker geen spijt van.

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

...........

 

34 graden is veelste warm.

 

geen afzuiger + koolstoffiler........ :lol:

 

400 watter....250- 300gr * shopprijs = ?

 

Doe de basis goed... Doe het anders niet. Zonder filter krijg je 100% gezeik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

34 graden ka best naar mijn mening....

 

ik heb nu een hokje op 36 graden ( jajaj ik weet het)

maar de afzuiger ratelt boven de 60% en deze moet dus vervangen worden maar ach, ik laat d'r gewoon hangen.

 

en de dames kicken er goed op....

 

wel krijgen ze vanaf dag 1 APTUS regulator mee, dit helpt de plant deze bare tijden door te komen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb nu een hokje op 36 graden ( jajaj ik weet het)

maar de afzuiger ratelt boven de 60% en deze moet dus vervangen worden maar ach, ik laat d'r gewoon hangen.

 

 

:) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuiging met filter (en fancontroller) is een must, tenzij je ergens op een boerderij woont en het gewoon kan laten stinken..

Check marktplaats voor low budget, maar beter koop je het nieuw :lol:

 

En euhhh, laat die foto's maar komen! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oude filters...hmm..

stel je krjigt bezoek van de blauwpetten, die sleutelen je hele hok uit mekaar en kunnen oa door ej filter te onderzoeken ong schatten hoelang je al draait... wordt lastig uitleggen dat dit pas de eerste ronde is..

beter is om elke 3/4 rondes een nieuwe filter te kopen..

dit ff terzijde... zonder mensen pia te willen maken hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

hierbij de foto's .

mijn big bang begint een beetje te lijken op een hermafrodiet wat denken jullie?gallery_30538_12116_682852.jpg.

gallery_30538_12116_1083394.jpg.

de a,dere foto's kan ik niet plaatsen want ik kan geen dynamishe img laden of zoiets

Edited by growerke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...