Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

zODd

Dampend de dag door

Recommended Posts

Hey zODd,

 

Mooie test weer, die MFLB werk dus op gewone oplaadbare batterijen. Dus als je zelf

al 'n lader hebt met batterijen hoef je denk ik maar de karigere uitvoering zonder lader

te kopen, toch? Want je weet, wij hollanders benne zunnig! :lol:

 

Gr,

Wietfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens de gebruiksaanwijzing kan je alleen NiMH 2000 mAh oplaadbare batterijen van 2000 mAh of hoger gebruiken.

hier de engels tekst.

"Launchbox will only work with NiMH 2000 mAh oplaadbare batterijen 2000 mAh or higher"

 

En vergeet dan niet het lijm en het label weg te halen uiteraard met de juist batterijen.

 

Groetjes, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi en informatief topic!

 

Wordt onderhand tijd om deze sectie te hernoemen in 'Roken? Rollen? Verdampen?' :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zODd, dankjewel voor dit test topic!

Ik ben de markt ook wat aan het verkennen, en hands on verslagen kunnen daar heel nuttig bij zijn :)

Toch best wel een "investering" :lol:

Je had ook precies de types in huis waar ik naar keek.

tnx P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel tomas en jij dikke respect voor de vapshop was elke winkel maar zo.

En ja de sectie Roken? Rollen? klinkt wel uit de jaren 90 lol.

 

En pandava het blijft altijd moeilijk want de meeste vaporizers zijn goed zit hem meer in de voor en nadelen.

Als je in de mogelijkheid bent om ze te proberen zoals bij azarius (Ook dikke respect voor deze winkel) zal ik dat zeker doen.

En het blijf altijd een moeilijke keus.

Als je vragen hebben hoor ik het wel.

 

Groetjes, /zODd

 

 

ps, ben geen expert maar een hobbyist.

En bedank iedereen voor de fijne opmerkingen had dit nooit verwacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En vergeet dan niet het lijm en het label weg te halen uiteraard met de juist batterijen.

 

Dit snap ik even niet! Wat bedoel je precies met lijm en label weg te halen? :lol:

 

Gr,

Wietfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je eigen batterijen gaat gebruiken met de juiste specificatie moet je daar de label en lijm af halen.

Anders werk de magic box niet.

 

Uit de gebruiksaanwijzing.

"If using batteries other than the ones provided, the label and any glue must be removed to work in you launch box"

 

Wat ik opmaak met de informatie op de site zit er bij de box zonder lader wel 2 batterijen maar kan dat niet voor 100 % zeker zeggen.

Kan je beter even een winkel mailen met de vraag.

 

 

edit:1 info gevonden

edit:2 voetnoot toegevoegd

 

De MFLB is verkrijgbaar met en zonder oplader. Bij beide versies ontvang je naast de vaporizer zelf ook twee oplaadbare AA-batterijen, een aluminium doosje, een suede opbergtasje, een borsteltje en een opzetstukje voor het inhaleren van de damp.

 

Bron

 

Groetjes, /zODd

 

Hou er wel rekening mee ik ben zeker geen expert maar hobbyist (ik weet het, ik zeg het vaak maar ben best wel onzeker over wat ik beschrijven heb sorry daar voor .

Wilde nog even kwijt dat het niet echt een test is maar meer een vergelijking vanuit mijn oog punt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx zODd, nu is 't me duidelijk....

 

Gr,

Wietfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

De MFBL komt bij jou het beste uit de bus, dan ben ik ook benieuwd wat Art van dit mooie draagbare vapootje gaat vinden in zijn test verslag.

 

Leden van WF krijgen hier zelfs korting.

 

Zodra vakantiegeld binnen is, bestel ik er ook een.

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja op dit moment is de MFBL het prettig om mee te werken.

Wel jammer dat de korting alleen voor de MFBL is.

Stiekem gehoopt dat het ook voor de Vape-or-Smoke was :lol:

 

Ik kan niet met zekerheid zeggen maar misschien heb ik de Vape-or-Smoke over 3 a 4 dagen en zal het dan toevoegen.

Is een kleine kans dus duimen.

 

zODd gaat verder op zijn kruistocht naar de ultieme vaporizer ja ja zODd is nooit klaar.

 

Groetjes, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo zODd ( lastige naam hahahaha )

 

ik vind het fantastisch wat je doet!!! goede/duidelijke test verslagen, ik ging vandaag een waterpijp kopen ( ben die uit india echt kwijt, hoe kan je nou een waterpijp kwijt zijn?!?!?!?) juiste glazen pijp helaas niet gevonden, allen hadden een te grote kop, dus nu een oudewetse klassieker gekocht ( plastic ) is eff een noodoplossing.

Ook vapo's gekeken, maar prijzig............

 

jou verslagen geven een duidelijk beeld en info, ik denk dat er steeds meer mensen gaan dampen of die dit aan het overwegen zijn. Ik ben tegen het rookverbod maar door dat verbod raken mensen steeds meer bewust van hun domme rookgedrag, ben je lekker uit eten sta je opeens buiten in de regen.......dat is met blowen ook zo, mensen gaan tabak toch wat meer haten, ook door de prijs. En de verdampers ( mensen die dampen of vapo's ontwikkelen ) zijn actief om hiervoor reclame te maken, medicinale cannabis zit in een opmars, en daar hoort verdampen zeker bij. Gister pijpje gerookt en een iets te sterke wietthee, dat was eff spacen zeg ( en verdomd goede sex moet ik zeggen hahaha ) toch wel heerlijk die ietwat highe boventoon.

 

Damp ze! en schrijf ze, ik volg je testen.

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een heerlijk topic, dit moet ik nog is rustig doorlezen!

 

Ik heb een leuke voor de gebruikers van de Arizer EQ!

Zorg dat aan beide kanten van de slang een 18mm adapter zit (ballon opzetstuk), nu kan de vaporizer verbinden met een bong! Er zijn over het algemeen 2 universele maten voor (glas op glas!) bongs en bubblers, 14-en 18mm. Zorg dus voor een glas met een 18mm vrouwtje.

 

Heerlijk op de keel en wat wordt je er knetter van zeg :lol: ! Het deed me erg denken aan De Verdamper, die soepel aanvoelende hits en vervolgens lekker spacen. Once you go verdamp-bongen you never look back :) .

 

Over de MFLB trouwens, mensen die een beetje kunnen solderen ed kunnen dit voor een tientje zelf maken (excl. batterijen dan he), het is dat er levenslange garantie bijzit anders was het de prijs niet bepaald waard geweest (let op: naar mijn mening :) )!

http://www.instructables.com/answers/How-d...-vaporizer-wor/

http://www.vaporpedia.com/wiki/Magic-Fligh...e_Launch_Box.3F

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer mooie vergelijking

 

 

toch ff een paar punten :

 

De fan is zeer krachtig toch zit daar ook een min punt aan je verlies echt wel wat damp door het klik systeem ik kan niet oordelen over de Easy Valve

 

Als je alles goed aansluit en vastmaak verlies je niks van damp

 

Jammer genoeg zijn die solid valve sets wat je koopt soms slecht in elkaar gestoken. Dus dan moet je dat ff uiteen halen en het plastic fatsoenlijk erover trekken , en dan verlies je geen damp meer.

 

Na x aantal tijd begint ie weer te lekken en dan vervang ik de zak of leg ik de plastic weer goed. Het is ook aan te raden de ballon niet helemaal zo vol te blazen zodat ie teveel spanning krijgt

 

Bij de tweede zak is de smaak veel minder

 

Het is aan te raden voor het vullen van elke zak de wiet wat om te woelen met een sleutel of zo of om ff wat fijner te malen met je vingers

 

Het is ook aan te raden de wiet vochtiger te houden dan als je rookt. Anders is idd de damp minder smaakvol.Bij mij smaken de 2de en 3de zak het best echt de geur van de plant

 

 

Ik ben het helemaal eens met je besluit, ik vond de volcano en de verdamper ook de besten

 

 

De extreme Q vind ik echter wel een prul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie info hier!

 

Een vraagje aan de verdampers... gebruiken jullie kraanwater of bronwater?

 

Verder over de verdamper van Evert.... kan je daar ook de temp mee regelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verder over de verdamper van Evert.... kan je daar ook de temp mee regelen?

 

Ja met Fingerspitzengefühl. Door je hand boven het wietreservoir te houden , kan je de warme lucht tegenhouden en de temp dus warmer maken

 

 

Maar er zit geen accurate temp regeling bij

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6979_9442_10493.jpg

De verdamper is een standaardtemperatuur. Kan je inderdaad niet regelen, maar is de juiste voor het verdampen van Cannabis, Door het gebruik van de vaporizer, is mijn longinhoud groter geworden en kan ik de puffers laten staan.

 

Ik heb een keer een vulcano geprobeerd, maar vond dat niks, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enige nadeel aan die van Evert lijkt me dan weer het schoonmaken!

Of valt dat wel mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben het helemaal eens met je besluit, ik vond de volcano en de verdamper ook de besten

Ja dit zijn ook de beste ik vind de Verdamper lekker voor overdag en lekker met de smaak (Deze staat boven).

Als het later word en niet kan slapen of compleet de weg kwijt wil gebruik ik de volcano (deze staat ook beneden).

 

En ik kan nog steeds geen keus maken wat ik wel aan het testen ben is de vap addon met de herb iron.

gallery_20039_12611_239515.jpg

Maar moet nog zoveel doen outdoor verslag/kook shit/testen/rook verslag dus zal wel goed komen.

 

Het schoonmaken is zeker een nadeel het is wel gemakkelijk schoon te krijgen met zout en alcohol maar glas blijft kwetsbaar.

Maar als het glas valt of stoot dan is het dag met het glas.

Het is wel van zeer goede kwaliteit het glas.

Ik zelf doe altijd een dikke handdoek in de wasbak en maak hem dan schoon.

Ook heb ik alle dozen nog voor de buizen in te doen zodat ze niet weg rollen of vallen.

 

De volcano is echt snel schoon en easy in elkaar te zetten.

 

/zODd

 

PS, Lion jammer dat je niet in de buurt van Amsterdam woont ander kon je hier op je gemak testen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb veel vaporizers geprobeerd, maar die herb iron niet, lijkt me best een interessant apparaatje.

 

Mijn huidige favoriete draagbare vaporizer is toch wel de Arizer Solo. Een soort verbeterde versie van de Vapir NO2 (werken beide op ingebouwde, oplaadbare accu). Produceert enorme dampwolken en is ook een stuk mobieler (lees kleiner) dan de NO2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de vaporgenie en purple days, goeie combo vind ik

vaporgenie omdat 'ie draagbaar is en geen stroom nodig, en een wijd bereik kwa temp dus werkt ook goed met hasj

purple days voor thuis en is heerlijk efficient, kan een hele avond lekker aan het dampen zijn en knetterstoned worden en dan blijkt dat ik uitindelijk helemaal niet zoveel wiet gebruikt heb

aanvullingen die er in de toekomst nog bij zouden kunnen komen zijn een bong(die dan alleen voor damp gebruikt gaat worden) en een vape die beter is voor groepen en meer een harde hitter is(silver surfer ofzo), maar daar heb ik nu nog niet echt behoefte aan en ben heel tevreden met de collectie die ik nu heb, dus voorlopig zal het wel blijven bij mooie extra vapor tubes van ed's tnt voor bij de purple days

en met z'n 2en is de purple days ook nog heel goed te gebruiken, laatst had een vriend nog wat wiet in z'n grinder zitten toen 'ie bij mij kwam, net wat minder dan 'ie in 1 joint zou stoppen, daar hebben we de vape zo'n 7 keer van kunnen vullen

Share this post


Link to post
Share on other sites

de verdamper van evert, meestal zie ik er grote hoeveelheden in gaan, maar kan er ook weinig in met een goed verdamp resultaat/effect?

 

ik neem met de waterpijp een paar teugen, en wil niet een gram smoken..........

 

ik ben nu eindelijk gewend aan de waterpijp, het stoppen met tabak is gelukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! het was wel mega wennen en zoekende om de knock out stoned te krijgen ipv high.............

 

als ik investeer in een verdamper van evert wil ik weten of je dus kleine hoeveelheden kan verdampen en of je met de heribei dampen een knock out stoned effect kan krijgen.

 

graag reactie....thanx.

 

ejb

 

ps. gebruik medicinaal vooral voor het slapen aan, voor het slapen een normale hoeveelheid wiet ( wat je in een normaal relaxed jointje doet ) met afghaan hash of charas. Maar straks met de heribei en hopelijk de double fun ( als die ooit gaat bloeien )....... wil ik wiet verdampen.....

 

oja heeft de kleine luxe evert verdamper ook een kleiner compartiment waar je de wiet in doet?!?!?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom maak je geen afspraak met je lokale headshop en test je die even?

 

 

In de organic earth in maastricht is dit mogelijk , maar ik ben zeker dat elke serieuze verkoper , zijn klanten even de waar laat testen voor aankoop , het is immers een serieuze investering

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste ejb.

Met veramper doe je meerder keren.

Bij verbranden is het weg uiteraard.

Ik zelf ben tot 65 % minder wiet gaan gebruiken sins ik damp.

Lijk ook dat ik steeds minder nodig heb.

 

Beste tetrahydrocannabinol.

Wat lekt is het verbinding stuk met de kamer en ballon en daar is niks aan te doen.

Wat me juist dwars zit is de goedkope afwerking van die set.

Het is toch 100 euro voor een beetje plastic.

De heetlucht blazer is super goed zeker weten maar de set is bagger en vind voor die prijs dat ze dat beter hadden kunnen doen.

Maar heb je een idee hoe dat minder kan.

Het is niet de ballon met de rubber want is werk top.

Heb het over de solid valve over de Easy Valve kan ik nog niet oordelen.

EN de Arizer thja de Prijs is een stuk minder maar in mijn ogen niet slechter.

Ik vind het mooie budget vap voor mensen die het niet erg breed hebben.

Vandaar dat het me eerste vap was voor in huis.

 

Beste tomas.

Had hem al gezien helaas nog niet kunnen testen of kopen maar dat komt eind dit jaar wel.

En de herb iron damm als je puur rook wat een verschil met een aansteker.

De vap addon weet nog niet hoe die is had hem erbij bestel leek me leuk.

Zal het je laten weten.

 

Ik mijn ogen is het simpel (mijn ogen he)

Wil je super genieten van de smaak en doseren dan is het de verdamper.

Je merkt ook aan alles dat de verdamper door een gebruiker is gemaakt.

Ben je onhandig en wil je zwaar uit je dak en zit je vaak met vrienden dan is de vulkaan (volcano) erg goed.

Of gewoon allebei want ze hebben echt beide een compleet ander ervaring.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites
De heetlucht blazer is super goed zeker weten maar de set is bagger en vind voor die prijs dat ze dat beter hadden kunnen doen.

Maar heb je een idee hoe dat minder kan.

 

inderdaad voor die prijs is het schandalig en het stoort me echt wel :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ZODd,

 

Als ik zo het verslag van je lees dan lijkt de Arizer Extreme Q wel een ideale beginnersvaporizer, al stelt het me wel niet helemaal gerust dat er blijkbaar zoveel aan stuk gaat bij gebruik.

De Verdamper is een kunststuk maar een beetje (te) duur en fragiel, en zoals vermeld niet echt stealth.

De Volcano kan dan wel goed zijn, maar vind ik verschrikkelijk duur.

 

Heb je toevallig al eens de 'Da Buddha', 'Silver Surfer' of de 'BC Vaporizer' kunnen proberen?

 

Ik heb ook nog goeie dingen gelezen over de 'Vaporbrothers Original'.

 

Grtz,

 

John007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...