Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Aquar

Buitenkweek Danish Gold (2011)

Recommended Posts

Vandaag even een paar nieuwe foto's. Alle planten zijn nu duidelijk in bloei en bezig met het vormen van toppen. Ze zijn inmiddels 2 meter plus:

gallery_25565_12043_1069520.jpg

 

gallery_25565_12043_1008680.jpg

 

gallery_25565_12043_1225263.jpg

 

De top van de laatste foto wordt nog bestoven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag een paar zij-toppen van de mooiste en meest vroegbloeiende plant bestoven. Ben benieuwd, heb dit nooit eerder gedaan. Hopelijk heb ik niet teveel bestoven, heb namelijk gewoon een kwastje gebruikt. Het stuifmeel is afkomstig van de man die als eerste in bloei ging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een vraag.

Hoe lang duurt het voordat zichtbaar wordt dat een top bestoven is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ontwikkeling van zaad duurt 5 tot 8 weken.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update met foto's!

 

De slanke feno:

gallery_25565_12043_2234689.jpg

 

Top slanke feno:

gallery_25565_12043_2109456.jpg

 

De dikke feno's (2 planten):

gallery_25565_12043_2808000.jpg

 

Zaadtop dikke feno:

gallery_25565_12043_1295740.jpg

 

En een onbestoven top:

gallery_25565_12043_2185685.jpg

 

Nog één (van de 2e dikke feno):

gallery_25565_12043_2092122.jpg

 

Foto's zijn gisteren genomen. Overigens heb ik schijnbaar meer bestoven als de bedoeling was. In de meeste toppen zit zaad. :verrygood Wat ook opvalt is dat de ene plant weken verder qua bloei is dan de andere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag m'n planten weer eens goed bekeken. Van één plant zijn de meeste trichomen inmiddels milky.

Weet iemand hoeveel weken Danish Gold nodig heeft om af te bloeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ook danischgold maar die zijn nog niet zo ver als die van jou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bestofen top zit zo te zien bom vol zaad. Mooi om te zien.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danish Gold zit op een week of 8-9

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vandaag m'n planten weer eens goed bekeken. Van één plant zijn de meeste trichomen inmiddels milky.

Weet iemand hoeveel weken Danish Gold nodig heeft om af te bloeien?

Gewoon per plant en zomer bekijken, het scheelt per jaar en vrouw. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik die bomen en struiken van die Denen zie op het forum, vind ik het nog steeds jammer dat er bij mij geen een vrouw over is gebleven.

 

Wanneer is je Danish Gold klaar, als jij vindt dat ze oogstrijp zijn of als er problemen zijn, moet je misschien wel eerder oogsten.

 

Zie inderdaad bij jou ook de verschillende kleuren groen van dezelfde soort planten in foto 3 in je laatste fotoupdate.

 

Ben dan ook benieuwd of dat qua opbrengst ook gaat verschillen.

 

Fijne dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hier ook danischgold maar die zijn nog niet zo ver als die van jou.

Het is ook maar één plant die zo ver in de bloei is, de rest loopt weken achter.

 

Bestofen top zit zo te zien bom vol zaad. Mooi om te zien.

Jammer genoeg zitten de meeste toppen vol zaad. Maar ach, er blijft vast genoeg te smoren over...

 

Danish Gold zit op een week of 8-9

Thx.

 

Bij mij is Dg altijd tussen 20 en 30 september klaar

Tevens thx.

 

Vandaag m'n planten weer eens goed bekeken. Van één plant zijn de meeste trichomen inmiddels milky.

Weet iemand hoeveel weken Danish Gold nodig heeft om af te bloeien?

Gewoon per plant en zomer bekijken, het scheelt per jaar en vrouw. :verrygood

Inderdaad, ik check de trichomen nu regelmatig.

 

Als ik die bomen en struiken van die Denen zie op het forum, vind ik het nog steeds jammer dat er bij mij geen een vrouw over is gebleven.

 

Wanneer is je Danish Gold klaar, als jij vindt dat ze oogstrijp zijn of als er problemen zijn, moet je misschien wel eerder oogsten.

 

Zie inderdaad bij jou ook de verschillende kleuren groen van dezelfde soort planten in foto 3 in je laatste fotoupdate.

 

Ben dan ook benieuwd of dat qua opbrengst ook gaat verschillen.

Ik had express 5 zaden gezaaid omdat ik verhalen gelezen had over het grote aantal mannen uit Deens zaad, maar uiteindelijk waren drie van de vijf vrouw bij mij. Wanneer een buitenplant klaar is hangt inderdaad ook af van de omstandigheden. Hopelijk blijven ze rotvrij, anders oogst ik ze liever wat te vroeg.

Opbrengst vind ik niet zo belangrijk. Als ik maar af en toe een jointje van eigen kweek kan roken vind ik het prima. Misschien zou het om medische redenen nuttig zijn om elke dag een jonkel op te steken, maar iets weerhoud me nog steeds. Misschien omdat ik vroeger op school geleerd heb dat alle drugs slecht zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek al een paar jaar Denen en ik zit mede door vroeg beginnen met zaaien (levert meer vrouwtjes op, mijn mening) op toch wel een 75 % vrouw....zeer weinig mannen gehad!

 

Danish Gold is een geweldige "stinkerd" en als je het niet te lang laten curen een flink hoestertje.....maar daarna een prettig rokertje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Danish Gold is een geweldige "stinkerd"

ik vind ze juist opvallend weinig ruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raar, hier hebben ze een week of wat op zolder gehangen vorig jaar en de gehele bovenverdieping rook erna.

Zelf een open zakje kon de hele kamer doen ruiken....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds vorige week toch toprot geconstateerd in m'n planten. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oogsten die planten waar rot in zit.

Rotte plekken ruim eruithalen en zorgen dat je de rest in goede donkere ruimte met lage luchtvochtigheid en wat ventilatie snel kan drogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update. 2 dagen geleden zijn beide dikke feno's bijna compleet uit de grond gewaaid. Inmiddels staan ze beide weer rechtop. De snelste van de 2 heeft inmiddels ook enige bruine trichomen en de zaden zijn rijp, dus die wordt vandaag en morgen geoogst. Die plant is echt aan z'n eind. Alle bladeren zijn geel of afgevallen, alleen de topblaadjes zijn nog groen. De rest moet, ondanks rot, nog maar even blijven staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De resterende planten staan er wat treurig bij op dit moment:

 

gallery_25565_12043_1275332.jpg

 

gallery_25565_12043_2101913.jpg

 

De vroegste plant is inmiddels geknipt en gedroogd. Ondanks wat rot heb ik iets van 90%+ kunnen oogsten. Hieronder een gedeelte van de opbrengst:

 

gallery_25565_12043_1302168.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het topic loopt bijna ten einde. De laatste plant is bijna geknipt. Eén conclusie kan ik alvast wel trekken: Ondanks de natte zomer én ondanks dat er uiteindelijk toch toprot in m'n planten is gekomen is de opbrengst nog nooit zo groot geweest. Ook de kwaliteit is beter dan voorgaande jaren. Het THC-gehalte zou ik als gemiddeld betitelen. Het effect is vooral ontspannend.

 

Toch ook nog een opmerking. Van sommige topjes zijn de allereerste bloemetjes in de oksels van de kleinste takjes bruin geworden. Het is geen schimmel/budrot in de normale betekenis, maar het is gewoon bruin en zacht geworden. De bloemetjes laten gemakkelijk los van de takjes, maar aan het takje zelf is niks bijzonders te zien.

 

Zijn er anderen die iets vergelijkbaars gezien hebben? Hier onder ter verduidelijking nog een foto:

 

gallery_25565_12043_471952.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...