Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

R72

Eigen moeders, eigen stekken!

Recommended Posts

Heeeeeey Allemaal!

 

De afgelopen 3 jaar heb ik met verschillende kweektechnieken geexperimenteerd.

 

Stekken op aarde met minerale voeding, stekken op aarde met bio voeding, zaad in de normale cyclus, zaad vanaf 12 x 12, zaad op hyrdrodensa, stekken op hydrodensa en ook nog in in totaal 3 verschillende hokjes.

 

Nu ik zo even bezig ben in mijn uiteindelijke TOP hok heb ik er nog eens even goed over na zitten denken en heb ik het volgende masterplan bedacht voor de toekomst.

 

Overwegingen zijn oa:

 

- Stekken zijn op zich ok, maar de keuze is vaak beperkt + het wachten, kleine stekken, beperkte wortels soms een beestje, kosten, transport etc etc

 

- Zaad is top! Maar..duurt langer, is meer gepiel met die hele kleine lieverds, meer zorg en tijd en het toch altijd enorme verschil in fenotypes.

 

Dus: Eigen moeder(s), eigen stekken wordt de nieuwe strategie!

Natuurlijk alles op mijn hydrodensa hydrokorrels. In mijn ruimte heb ik naast de 2 m2 met 2 x 600 watt ruimte voor een klein tentje. Nu is dat een 60 x 60 cm en dat moet ietsje groter maar voor nu voldoet het. In het tentje heb ik een propagator met verwarmde bodem en een 2 x 55 watt PL lampie. Bovenop de tent een klein ruck zuigertje om enige warmte af te voeren.

 

 

Zo dus:

 

gallery_20294_11912_1796553.jpg

 

 

Vervolgens heb ik 10 grote startblokken in PH 5.0 en EC 0.8 Rhizotonic gespoeld voor 24 uur.

 

Toen mijn op dit moment favoriete soortje geselecteerd. Ik ben erg fan van Casey Jones nav een stek die ik heb weten te bemachtigen via een goede groene hobby vriend. Van die ene stek, die echt alle kanten op groeide had ik een ons prachtige en heeeeerlijke droge wiet, wat een genot. Maar, helaas wel met banaantjes aan het einde en ook een stek met wat 'hystorie' dus ze was niet bedoeld om mee te klonen. Om het een en andere dus letterllijk en figuurlijk 'zuiver'te houden ben ik op zoek gegaan naar goed zaad.

 

- Via Devlis Harvest http://thedevilsharvestseeds.com/ 10 reguliere Dazey Jones zaden gekocht. Deze heren hebben een kloon bemachtigd van de originele KC Jones en deze teruggekruist met een Chemdaze. Dit is, wat mij betreft, een echte top plant. Doet het als een speer op Hydrodensa en heeft een hele aparte smaak en rook. Beetje cheese achtig maar dan nog heftiger, echt héérlijk! Hier de beschrijving:

 

(Trainwreck x SourDiesel x Thai backcross ChemDaze)

 

World-famous Trainwreck is lovingly mixed with the classic Sour Diesel and finished off with a healthy dose of Thai in this high-yielding variety. Dense resinous flowers are accompanied by little foliage, leaving more ventilation to protect against mould and mildew. Commercial producers as well as connoisseurs will appreciate the complex layering of flavours and trainload of crystal-covered colas. Dazy Jones flowers in just eight to nine weeks and responds well to sea of green cultivation; a greenhouse is recommended for outdoor growers battling short flowering seasons.

Flowers in: 55-65 days

Yield: Very High

 

Respect:

gallery_20294_11912_1061089.jpg

 

gallery_20294_11912_39528.jpg

 

Pitjes (niet voorgekiemd) in de blokken, eetlepel korrels erop, deksel op de propagator, 20 uur licht (100 watt Pl), afzuigertje aan en...gaaaaan!

Condities rond de 30 graden en zo'n 95% luchtvochtigheid.

 

Na 4 dagen kwamen nummers 1 en 2 boven de grond!

 

gallery_20294_11912_2697901.jpg

 

 

En de rest volgde ook binnen een paar dagen. Sommigen iets harder dan anderen en klein beetje strekkend maar dat komt goed.

 

gallery_20294_11912_2311873.jpg

 

Toen heb ik een stomme beginnersfout gemaakt...te enthousiast mt voeding ben ik gaan nevelen met volle dosis Rhizotonic én Bionova Missing Link...

Dat werd helaas 4 van de kleintjes teveel en binnen een dag waren ze 'verbrand...

Sorry, plaatje heb ik uit frustratie niet bewaard. Maar je kent dat wel...verschroeid...

 

Anyway, niet getreurd, de rest gaat als een Train (wreck:-)

 

Week of 2:

 

gallery_20294_11912_320781.jpg

 

gallery_20294_11912_1546483.jpg

 

Inmiddels heb ik ze dus zoals je ziet in iets grotere potten gezet en op stenen in een vijverfoliebakje zodat het water kan weglopen.

Water is wel een uitdaging op hydro in zo'n klein tentje maar daarvoor heb ik deze oplossing gevonden, ideaal, geen geklooi meer met gietertjes!

Het Gardena vakantiewatersysteem.

Voeding op 1.0, PH op 5.8.

 

http://www.gardena.com/opencms/opencms/ ... 6601&bls=0

 

GARDENA vakantiebewateringsset (01266-20)

Watergeven zonder waterkraan!

De automatische gieter voor uw potplanten tijdens uw vakantie.

Geschikt voor het watergeven van 1 - 36 potplanten.

 

Transformator met tijdschakelaar zet de

besproeiing dagelijks 1 minuut in werking.

Waterafgifte per verdeleruitgang:

Lichtgrijze verdeler 15 ml/min.

Middelgrijze verdeler 30 ml/min.

Donkergrijze verdeler 60 ml/min.

Ingekapselde laagspanningstransformator

(14 V) voor binnens- en buitenshuis gebruik, CE.

Slanghouders voor het fixeren van maximaal

3 druppelslangen per pot.

 

Eigenlijk is het dus een minidruppelsysteem. Ik heb er een waterdicht bakje onder gemaakt van latjes en vijverfolie en de potten op stenen gezet zodat overtollig water kan weglopen. Ideaal dus voor mijn kleine tentje en met het 9 liter vaatje erbij kan ik ongeveer 1 week vooruit en gaat alles dus helemaal automatisch! Kan ik zelfs lekker een weekje gaan skieen:-)!!!

 

Hier zijn we weer een week of 2 verder, de kleine Dazey's ontwikkelen zich mooi.

 

gallery_20294_11912_1448092.jpg

 

Vervolgens sla ik een paar weken over ivm vakantie, nieuwe baan en andere bezigheden.

De 6 Dazey's zijn inmiddels flink gegroeid en WAUW...wat een prachtige plant! Ik heb er zelfs enkele met..11 vingerig blad!

Zowieso natuurlijk mooi om zo'n grote plant binnen te zien, sommige buitenkwekers kennen dat natuurlijk maar binnen vind ik het toch wel kicken, haha

Ik heb ze meerdere malen getopt natuurlijk en er vervolgens in totaal 18 stekken vanaf getrokken.

 

De 6 potentiele moeders zijn tijdelijke naar mijn hoofdruimte gegaan waar ze onder 300 watt (lumatek ESVA's) en op 5.8 en 1.2 rustig doorgroeien.

En wat ik zeg, fraaaaiiiii:-)!

 

gallery_20294_11912_1240809.jpg

 

gallery_20294_11912_1474911.jpg

 

gallery_20294_11912_2902700.jpg

 

gallery_20294_11912_1282713.jpg

 

Met behulp van mijn andere groene hobbyvriend Def Master B heb ik mijn eerste 'proef'stekken gesneden, dank Master B!

Blokjes weer netjes gespoeld op 5.0 en 0.8 en neergezet met likje Juicy Roots van Advanced Nutrients (prachtige filmpjes maakt die Remo, Urban Grower, check em op Youtube) http://www.youtube.com/user/urbangrower?blend=1&ob=5

 

En die staan er ook weer moooooi bij!

 

gallery_20294_11912_1097114.jpg

 

 

gallery_20294_11912_1161224.jpg

 

gallery_20294_11912_2800984.jpg

 

Goed labelen hé :huh: :wub: ;) !!!

 

Na 8 dagen waren er een paar kleine wortelpuntjes.

Na 2 weken waren ze allemaal geworteld, lekker dikke spierwitte harige wortels!

Alleen maar water met Rhizotonic op PH 5.8 . Condities rond de 28 graden en 95%

 

Ik heb er 1 over gezet, de vooruitgeschoven (s)pion, naar de grote ruimte om even te kijken of het aanslaat en dat lijkt goed te lukken (morgen fotootje)

De rest heb ik (in de propagator) op 12 uur gezet om geslacht te bepalen.

Zodra ik over een paar dagen weet wat de dames zjin gaan die over naar de hoofdruimte en gaan alle mannen eruit.

 

De potentiele moeders gaan weer terug in de tent onder PL en degene waarvan de stekjes het mooiste afbloeien in de hoofdruimte wordt de uiteindelijke mama.

 

Het is ff een procesje dat wat tijd kost maar ik refereer maar weer even naar de enorme voordelen straks:

Ik ben sneller klaar, heb mijn eigen soort en stek, kan altijd ZELF voor de kwaliteitsbewaking en planning zorgen, heb geen kosten meer aan stekken en hoef er ook de deur niet meer voor uit, hoef nooit meer zaad te kopen, heb een homogeen veldje en lekker alles in eigen beheer. Ik denk dat ik zo het beste van de zaden en stekken wereld met elkaar verenig.

 

In het vervolg: sexen, hoeveel mannen en vrouwen hebben we...??? De vooruitgeschoven (s)pion, hoe doet de kleine Dazey het onder 300 watt...??? De potentiele moeders, ze groeien en groeien, dat wordt snoeien..!

 

Ok enoughy for now, benieuwd naar jullie feedback!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey R72 alles goed?

 

leuk verslag en leuke uitleg, beetje veel, maar goed :huh:

 

waarom heb je niet een stek genomen en meteen op 12/12 gezet om te kijken of er mannen tussen zitten.

 

gooi t in de bloei, je wilt toch het resultaat weten, dit duurt te lang zo..

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey die Pol!

 

Alles goed hier dank, hoop daar ook.

Tja, het duurt inderdaad ff maar omdat het de allereerste keer is dat ik ging stekken wilde ik ze niet direct op 12 uur zetten, vond het een beetje 'eng' :-)

Het duurt nu idd ietsje langer maar ik heb zodirect wel topstekken met vette worteld, ik weet wat mannen en vrouwen zijn én ik heb de originele moeders nog.

Ach ja, het is toch een beetje hobbyen hier natuurlijk hé, ik heb geen deadlines of haast, ff 1 ronde beetje meer geduld.

En het is trouwens ook wel een mooi gezicht hoor, haha.

 

C u soon, hang in there

Share this post


Link to post
Share on other sites

yoyo,

 

echt een mooi old skool stek moeder voor moeder verslagje!!

 

blijft altijd kickuh!

 

ik volg je

 

greetz pablooow

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt fijn dat je dit in een verslag vastlegt allemaal.

zeer leerzaam en ook leuker als alle standaard kweekverslagjes :verrygood

 

zet hem op gast!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey guys,

Thanks for the props, ik zal mijn best doen:-)!

En idd, het is weer eens wat anders dan het gemiddelde verslag.

Ik ga dooor tot de uiteindelijk moeder staat en van de stekken die nu staan te sexen de eerste taf is opgestoken!

 

Zoals beloofd ff een plaatje van de vooruitgeschoven (s)pion.

Het slaat aan! Nu hopen dat het een het een vrouwtje blijkt dan kan ze lekker blijven staan waar die staat.

Deze staat dus nog op 18 uur hé. Die stekken in de tent staan nu op 12 om te sexen.

Wat er omheen staat is Amnezia die al 3 weken aan het voorgroeien is:-) Kunnen pas in de bloei als de dametjes uit de tent komen.

Hopen dat ze snel geslacht vertonen...

 

 

gallery_20294_11912_53122.jpg

 

gallery_20294_11912_40510.jpg

 

gallery_20294_11912_41180.jpg

 

En een plaatje van de potentiele mama's. Die groeien als een gek en als ik straks weet wat de dames zijn wacht hen een flinke snoeibeurt:-)!

Sorry voor het licht, beetje spooky foto zo. Volgende keer weer met licht uit.

 

gallery_20294_11912_92767.jpg

 

Geniet van de zon allemaal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

vet!

 

leerzaam!

 

.... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moeders staan onder 600W lumateks op 50% toch?

en wat voor lamp zit daar in?

 

grtz,

Shili

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mrt, tks:-)!

 

@Shilizous: Vlgsn mij is het een Philps Sont T pia +, deze draait al 2 rondes en heb een nieuwe klaar liggen voor als ik straks ga bloeien.

Ervaring is wel dat hij er echt dicht op moet want merk nu, en dat zie je een beetje op de foto, dat ze gaan strekken.

Nou ja maakt niet uit want straks worden ze toch flink gesnoeid.

 

Ze zijn opgegroeid in de tent onder 2 x 55 watt Pl en daar gaan ze straks weer onder terug.

Maar voor nu genieten ze even van de ruimte:-)

 

Ahoooi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik volg, wil dit ook in eigen beheer gaan nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hela hola allemaal,

 

De eerste geslachtskenmerken!

Je ziet natuurlijk altijd de mannen als eerste, en zo ook bij de Dazey's.

Jammer dat het een man blijkt, vind hem wel erg fraai....

 

gallery_20294_11912_2804209.jpg

 

gallery_20294_11912_1233671.jpg

 

gallery_20294_11912_1066414.jpg

 

gallery_20294_11912_1550192.jpg

 

gallery_20294_11912_1250906.jpg

 

Voor de kenners van de labels: dit is (was) nummer 6:-)!

 

En de vooruitgeschoven (s)pion, kon alleen ff met licht aan maar hij\zij gaat goed.

Wordt een beetje overwoekerd door de Amnezia maar houd zich kranig:-)

 

gallery_20294_11912_1565795.jpg

 

gallery_20294_11912_1963512.jpg

 

Ik hoop vandaag of morgen meer geslacht en dan ook nieuwe pics van de inmiddels zwaar getrimde moeders.

Met dank aan Master P voor de snoeihulp en gezellig BBQ!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel leuk dat je t soms al weet voordat er echt iets duidelijks zichtbaar is.

 

mooie mannen zijn ook erg belangrijk in de wereld :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk, haha!

Maaaar..de genen leven door:-)

Ben heel benieuwd hoe die er straks eind van de zomer bij staat, moet een monster worden :verrygood :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi All,

 

Daar zijn we weer. Ben lekker druk geweest en heb goed nieuws!

Na de ene man die zich vorige week liet zien heeft de rest ook openbaar gemaakt uit welk 'groen' zij gesneden zijn.

En wat een plezier, alle 5 overgebleven moeders en hun stekken zijn dames!

Na 10 zaden te hebben ontkiemd, er 4 te zijn kwijtgeraakt door een fout in het begin en 1 man dus toch precies 50% dames!

Heb er 2 geselecteerd op verschillende kenmerken:

 

- Groei initiele moeder, bladvorming, aantal vingers, groeisnelheid etc

- Wortelsnelheid stekken, echt een verschil! sommige in 8 dagen andere pas na 15 a 16!

- Groei en voorbloei stekken boven de grond. Sommigen gingen er direct vandoor op 12 uur, anderen blijven klein en toonden pas dagen later geslacht.

 

Uiteraard zal het final criterium zijn hoe ze straks afbloeien.

 

Maar na ongeveer 3 weken in de propagator vind ik dat ze er mooi bij staan (Ec 1.2, Ph 5.8)

 

gallery_20294_11912_1795422.jpg

 

gallery_20294_11912_1717281.jpg

 

De kleinste, deze vond ik in het begin het mooist maar die blijft helaas op meerdere fronten echt achter bij de rest..

 

gallery_20294_11912_1111717.jpg

 

En de langste:-) beste verschillen dus toch. De rest zat er mooi tussenin

 

gallery_20294_11912_143114.jpg

 

Vrouwelijke trekjes:-)

 

gallery_20294_11912_2287518.jpg

 

De man...

 

gallery_20294_11912_2827027.jpg

 

Hydrodensa is toch een prima medium hoor. En de penwortel van Dazey Jones is mega!

 

gallery_20294_11912_2119127.jpg

 

Een dikke kluit willy wortels

 

gallery_20294_11912_2097653.jpg

 

gallery_20294_11912_2443752.jpg

 

Ik heb nu de 2 mooiste potentiele moeders terug gezet in de tent op 18 uur.

Alle stekken (haha!!) onder de 600 naast de Amnezen (die al 4 weken staan voor te groeien en een fraaie dichte bos zijn geworden!)

De 3 overgebleven moeders er even provisorisch naast gezet want die ga ik ook gewoon afbloeien

Alles op 12 uur gezet op Vrijdag de 13e.. :lol:

 

HEb nog wat meer pics van de dametjes in hun nieuwe home maar nu eerste even met de kleine naar het consultatie bureau:-)

 

ps vliegt er hier toch zaterdag avond om 23.30 een heli laag en recht over mijn huis, kon het niet goed zien maar vlgs mij hing er wel apperatuur onder.

Hij vloog over , maakte bocht naar links en vloog weg. Should i worry...??

Ben uiteraard altijd zeer discreet, buren is uitgesloten, normale stroon rekening die ik gewoon netjes betaal etc...maar je wordt toch beetje para hé

Tks guys

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er allemaal goed uit man

wel freaky shit van die choppers :lol:

maar als je zeker weet dat er niks aan de hand is, dan is het toch oke?

 

nogmaals, ik vind het er veelbelovend uitzien allemaal die dazey's van je!

:)

 

Groetsels

Share this post


Link to post
Share on other sites

yoyo,

 

die zien er lekkkur volgroen uit mooi wortel vorming al met al perfect :lol:

 

para van die chopper hoeveel lampen heb je ongv hangen dan? als ik het goed heb

vangen ze vanuit dat tentje geen warmte straling op.. ik denk no worry joh puur toeval.

 

gelukk

 

Grtz PablooowZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

die kleine kan heel mooi worden he, ze strekt tenminste niet zo bij je dus let goed op de topopbouw.

het kan ook zijn dat deze net wat eerder klaar is dan een andere.

 

maak je niet druk om die heli's, jij ben nooit interessant voor ze.

bij jouw is het tevens echt voor eigen gebruik en je hebt niet veel plantjes en lampen.

 

succes man

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey guys,

 

Ok tks voor de geruststellende woorden, de voordeur zit er nog in hier dus het zal allemaal loslopen hoop ik.

Inderdaad heb ik maar 2 lampies en nu zon 45 plantjes (worden er straks denk ik 18) maar het is toch graadje of 8 a 29 natuurlijk.

Anyway,we gaan door tot het bittere einde:-)!

 

Paar plaatjes. Stek 1, mooie moeder maar blijft klein en heeft na bijna 3 weken toch wat laf wortelbosje.

Verder wel mooi dus zal haar idd in de gaten houden Pol!

 

gallery_20294_11912_660612.jpg

 

Alle anderen maar met name 2 en 4 hadden allen lekkere dikke wortelbossen:

 

gallery_20294_11912_2209749.jpg

 

Stek 3, deze licht op dit moment op kop om de moeder te worden!

 

gallery_20294_11912_93790.jpg

 

Haar mama in de tent op 18 uren (de rechter)

 

gallery_20294_11912_1063834.jpg

 

gallery_20294_11912_2209734.jpg

 

Nummer 2, ook een potentiele mama kandidaat maar strekt beetje meer.

Dus is voor meer dan 50% geknipt/topt.

 

gallery_20294_11912_897344.jpg

 

De overige 3 moeders, die passen niet meer in de tent dus bloei ik samen met de rest gewoon af.

 

gallery_20294_11912_2146256.jpg

 

Overzichts plaatje. Links dus 20 x Amnees + 1 vooruitgeschoven Dazey spionstek (nr 2)

Rechts achterin nog 3 Amnezen, daarvoor 18 x Dazey

 

gallery_20294_11912_2828160.jpg

 

Dan....als extra verrassing, ja jongens dit wordt leuk...

4 x Hell Line feminised direct op 12 uur mee.

Ik heb nog geen beschrijving van deze genen maar het is erg bijzonder...de originele moeder was de plant die jaren lang door de LA chapter van de Hels Angels is gekweekt. Door de mannen van Devilsharvest naar NL gehaald en gekruist met hun eigen Shoreline, mega heftig!

 

gallery_20294_11912_1392081.jpg

 

Nu staat alles en ben ik sinds Vrijdag de 13e in de bloei. De amnezen dus ruim 4 weken voorgegroeid, de Dazey moeders 1 tm3 ruim 3 maanden, de Dazey stekken ruim 3 weken (waarvan 1,5 week al in de tent in bloei) en de Hell Line vanuit niet ontkiemd zaad direct op 12 uur. Gisteren waren reeds 2 hells Angels boven de grond!

 

De Amnezen, door flink toppen, snoeien en knakken pas zon 45 cm hoog maar waanzinnig, mooie dik blad, dikke stammen. Dat wordt mooi!

 

gallery_20294_11912_2783968.jpg

 

De vooruitgeschoven Dazey spion weert zich kranig en groeit gewoon met de Amnezen mee..

 

gallery_20294_11912_1790185.jpg

 

Mannen dit wordt een mooie 8 weken, ik ben benieuwd naar hoe alles zich gaat ontwikkelen en af gaat bloeien.

 

Tot snel en de groene groeten!

 

Dat wordt dus een mooie 8 weken met veel mooie foto opps en leermomenten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volle bak :)

 

ik zit op rij 1 :lol:

 

grtzz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel heel erg leuk je eigen stekken!!

 

Ik vind het een heel leuk idee dat je van 1 moederplant honderden nieuwe planten kan maken... Geweldig!!

 

 

Succes ik volg je!!

 

Leuk verslag!!

gr. jerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi groen is niet lelijk. :)

Ik kijk mee! Rij 1, stoel 2. :lol:

 

Gr,

Wietfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...