Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

CryCall

Crycall outdoor 2011

Recommended Posts

Hoi allemaal.

 

Voor het eerst in mn leven begonnen met kweken van een paar plantjes:)

 

Ik heb:

 

3x Royal Queen Seeds Royal Automatics

Height: 60-90 cm

Effect: Physical

T.H.C. Content: 12-14%

Genetic background: Different types

Flowering time: Autoflowering

Yield: ± 300-400 grams

Harvest month: 2 months after sprouting

 

En

 

2x Royal Queen Seeds Amnesia Haze

Height: 80-100 cm

Effect: High

T.H.C. Content: 20%

Genetic background: Sativa

Flowering time: 12 weeks

Yield: ± 600 grams

Harvest month: October

 

Ik heb niet heel veel verstand er van. Vandaar dat ik eerst de 3 Autoflowering zaadjes geprobeerd heb.

Eerst in een bak water laten ontkiemen. En vervolgens voor de keukenraam laten groeien in een plastic bekertje met standaard potgrond.

Ik geef geen voeding of stimulators of what ever. Gewoon 100% puur natuur. Goedkope Albert hein pak bron water zodat ze wel gezond water krijgen.

Na 3,5 week buiten gezet in grotere emmers. En laat ze nu ook gewoon buiten staan.

 

 

Zo staan ze er bij:

gallery_29700_11948_1717361.jpg

gallery_29700_11948_2413147.jpg

 

En zo zien de plantjes er na 5 weken uit:

 

gallery_29700_11948_1429012.jpg

gallery_29700_11948_2460414.jpg

gallery_29700_11948_866926.jpg

gallery_29700_11948_1580444.jpg

 

 

Nu pas begonnen met het ontkiemen van de haze zaadjes. (zelfs nu is het nog iets te vroeg ben ik bang?)

 

Gewoon in een bakje water gegooid,

gallery_29700_11948_1968679.jpg

Ze beginnen al een beetje te ontkiemen.

 

Ik wil dat deze ook gaan lukken ( net als de RQS Royal Automatics)

Maar ben bang dat ik er nu niet zo makkelijk van af kom en dus ook voeding etc moet gaan gebruiken (maar heb hier totaal geen verstand van)

Ze zijn nu al aan het ontkiemen gegaan (na 2 dagen al 6mm wortel te zien)

Als de wortel ongeveer 1cm-1,5cm zichtbaar is wil ik ze in een plastic berkertje met potgrond stoppen. Moet ik nu al meteen voeding of iets dergelijks gebruiken? of in een later stadium pas?

 

Thnx allemaal! En ik hou jullie op de hoogte!

 

Crycall

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorlopig hebben je plantjes nog geen voeding nodig, laat ze eerst maar wat groeien.

 

Ik zou wel de emmers met aarde aanvullen tot de rand.

 

Zitter er ook gaten onderin je emmers, zodat er overtollig water uit kan.....

 

En de twee ontkiemde zaadjes in de zaaistek of potgrond doen.

 

Veel outdoorplezier.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT, svp niet onnodig quote, herhaling vorige post is niet nodig, gebruik de AD REPLY knop, dank je wel :huh: //

 

Bedankt Blowsterkte,

 

Ik ga morgen meteen wat gaatjes maken in de emers. En wat extra pot grond er bij stoppen.

En de ontkiemde zaadjes al in de grond zetten.

 

Thnx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn die potjes niet doorzichtig?

En denk dat je die Amnesia Haze best een beetje kan verduisteren.

 

Maar het zijn lekker soortjes.

 

/zODd pakt :huh: en gaat er voor zitten.

 

Succes, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk man, nog een kweker erbij :huh:

 

Ik zou niet bronwater van de albertheijn gebruiken maar gewoon kraan water, je gebruikt geen voeding niks.

Je hoeft je geen zorgen te maken over de PH van je water op deze schaal (buiten) het kost je alleen maar extra centen, ik ben nu ook met een kweek aan de gang met kraan water en het lukt gewoon prima, als je binnen aan de gang gaat met tent etc dan pas zou ik op de PH van je water letten.

 

Als je bedenkt hoeveel water zo'n plant nodig heeft in de 2/3 maanden tijd dat zij leeft dan kan je beter elke keer wat centen opzij leggen om dan bijvoorbeeld een Growmix/voeding van de growshop te halen.

 

Veel succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zijn die potjes niet doorzichtig?

zODd wil daarmee aangeven dat wortels niet van licht houden, en gelijk heeft 'ie. Verder bevordert een lichtdoorlatende pot algengroei, en da's ook niet zo prettig. Het beste is er een laag radiatorfolie omheen te wikkelen, houdt de warmte ook mooi tegen. Pas verder op voor slakken met de potten direct op de grond, heb je geen oud tafeltje om eronder te zetten? Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spannend. Ik heb zelf 1 powerplant op mn balkon staan die ongeveer net zo groot is nu. Ik ga zoveel mogelijk buitenkweekjes volgen ;)

 

Mijn plant staat in een hele grote bouwmarkt emmer, zo'n grote zwarte. Die zijn volgens mij erg goed geschikt hiervoor, wel even gaatjes prikken !

 

Verder zou je in het teken van 100% puur natuur nog wat wormen in je aarde kunnen laten wonen, die maken puur natuurlijke voeding voor je planten. Maar of het net zo goed voedt als speciefieke groei en bloeivoeding betwijfel ik. Tis alleen wel echt puur natuur :huh:

 

Succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn wormen niet schadelijk voor de plant of wortels? Dat ze de wortels op eten of zo?

Of moet ik ze er na een tijdje uit halen?

 

En nog een klein vraagje, Aangezien ik na het werk even naar de bouwmarkt ga. Hoe groot moeten de emmers maximaal zijn voor de Autoflowerings planten en de Amnesia haze?

 

Planten worden al stuk mooier nu. Ik zal vanavond nieuwe fotos plaatsen:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee hoor geen zorgen over die wormen.

 

die eten graag dood plantmateriaal van de goeie wortels blijven ze af.

wormen helpen ook om onopneembare zouten enzo om te zetten in makkelijk opneembare vorm.

 

zoals quanah al aangeeft een grote emmer van de bouwmarkt (speciekuip of zo)

voor de autoflowers min. 25 l

en de hazen willen wel een liter of 60.

 

langer groeien=meer grond=betere buffer

 

veel suc§

Share this post


Link to post
Share on other sites

22L potten zijn wel groot zat.

50L speciekuip is nog beter :verrygood

 

Maar die amnesia Haze zijn pas in november klaar, hoe wil je de toprot eruit houden?

Aan te raden is dus om te verduisteren..

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

alle voedzame grond is minstens 1x door een worm gegaan .. wordt wel eens gezegd. of in ieder geval iets in die trend :verrygood

 

@tuinman: ik zit idd ook eraan te denken om mn buitenplant straks te gaan verduisteren, maar wat is nou een goede manier om dat te doen ? is daar iets van speciaal folie voor, ik kan het nl niet echt vinden in de tuincentra en ben reuze benieuwd wat anderen daarvoor gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je begin Juni zou gaan verduisteren dan is je haze eind augustus denk ik wel klaar.

 

Zelf heb ik geen ervaring met verduisteren.

Maar wat je kan doen is een geraamte maken van dunne houten latten, deze bekleed je met een zwarte verduisterde gordijn.

Geen plastic omdat de plant nog moet kunnen ademen, het vocht kan dan nog weg.

Met behulp van Dit topic kun je zien vanaf hoelaat je de kap over de planten kan zetten.

 

Er zijn nog genoeg andere ideeën op het forum te vinden.

Klik hier maar eens :verrygood

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De haze komt naar boven

gallery_29700_11948_164756.jpg

 

De automatics beginnen met bloeien

gallery_29700_11948_897552.jpg

gallery_29700_11948_666800.jpg

 

Ben super stoned nu en batterijen van camera waren leeg. dus kon geen betere fotos meer maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag dat je zei wat gaatjes bijmaken ? Mij hebben ze wel is verteld dat je et echt gewoon mag perforeren... :lol:

 

s6 verders man..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weinig tijd gehad om echt updates hier te plaatsen, Sorry daarvoor.

 

Ben nu klaar en heb 3 planten kunnen oogsten.

De toppen waren (misschien omdat ik geen voeding of niks gebruikt heb) niet super groot.

 

Nu had ik een vraagje over het knippen. Is het erg als ik hier en daar wat kleinere bladeren dicht bij de top laat zitten?

Alle grote bladen zijn weg. Maar overal zit nog wel een klein beetje blad tussen omdat het te veel werk is anders:P

 

Als ik dadelijk alles op grind. Dus de toppen met beetje blad. Dan krijg ik gewoon mix van gegrinden top en beetje blad. Dat is toch gewoon prima te roken? Of niet?

 

En heeft er iemand toevalig ooit een space appeltaart gemaakt? Lijkt me leuk om met mn blad afval te experimenteren.

 

Foto van de opgehangen plantjes zal ik vanavond posten hier:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu al klaar ?

Wat heeft je doen beslissen om ze toch te knippen, als je toppen niet groot zijn ?

 

Ben heel benieuwd naar de foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey daar Knutsel heb ergens in een topic uitgebreid uitgelegd hoe je echt goeie wietboter kan maken en met boter kan je alles maken dus ook space appeltaart...

 

En dat van die blaadjes is nie zo erg ikzelf hou er nie zo van geeft toch een ander smaakje maar is alsnog prima te roken dan hoor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jnkie thnx ik ga het zeker lezen!

 

@Soca ja ze stonden al 11 weken nu en ineens werden bladeren geel etc dus moest snel zijn (werd bang dat hij dood ging ofzo)

 

Ik zal rond 7 uur de fotos posten:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...