Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

vagesnuiter

Amnesia haze Twin 120 tentje

Recommended Posts

Hallo Growers,

 

We zijn van start gegaan met een nieuw hok op een nieuwe locatie.

We hebben 10x Amnesia haze neergezet in een Secret Jardin Twin tentje.

Omdat de ruimte beperkt is hebben we gekozen voor deze tent.

Bovenste ruimte word gebruikt voor stekken en of moeder planten.

 

Setup

 

-Philips 600watt magneet ballast.

-Philips 600watt Master son-T Pia Plus

-Rhino Filter 600m3 160mm aansluiting

-Box Silent Air Torin 500m3

-Sono connect geisoleerde slang 160mm

-Thermo/hyrgo meter

-Hurricane Clip-on ventilator

-Fan controller Brons

-Davin DV 12

-18L potten

-Inblaas afzuigertje van 305m3

 

Voeding

 

-Bac Groei voeding

-Bac Bloei voeding

-Bac PK booster

-Gold label wormenschijt

-Gold label vleermuizen shit

-Gold label roots

-Gold label bat guano (vloeibaar)

-Gold label enzyme

-Gold label mix

 

We zijn op 28maart van start gegaan en hebben 10x Amnesia haze in spongepots gestopt.

De zaden zijn allemaal uit gekomen maar duurde wel ruim een week.

In de 2e week heb ik de boel geprobeerd te drukken door de lamp er heel laag boven te hangen.

Dit is gelukt de planten waren binnen een paar dagen allemaal op de zelfde hoogte.

We moesten dit wel doen want sommige ontkiemde sneller als de andere.

 

We hebben besloten om een week voor te groeien inverband de hoogte die we hebben (150cm)

De zaden zijn regulier en het is wachten tot ze geslacht gaan tonen want de mannen heb ik niks aan die gaan terug naar Spikey die gaat er iets anders mee doen.

Die is bezig met wat zaden kweken en heeft nog Amnesia haze mannen nodig.

 

Vanaf dinsdag 12 April staan ze bij me in de tent op 18/6 en de bedoeling is een weekje voorgroeien maar het is even aan kijken wat voor formaat ze dan hebben.

Want heb geen idee of ze op 12/12 nog veel langer door groeien zoals zo veel haze soortjes dat doen.

Indien nodig laten we de lamp nog even op 18/6.

 

We hebben wat warmte problemen op moment we komen vaak tegen de 30gr aan en of daar boven.

We hebben al een kleine fan onder de lamp blazen en een grote fan staat in de tent te blazen en een klein beetje boven de koppies van de planten.

We gaan woensdag even een inblaas afzuigertje ophalen bij WF-Shop en heel misschien ruilen we de 500m3 box om voor een 1000m3.

Want als we nu al tegen de 30gr aan zitten dan word het van de zomer helemaal een probleem.

Hierover later meer.

 

Eerst maar even wat foto's van het zooitje.

Het zijn geen geweldige foto's en ze zijn van een paar dagen terug.

 

Hier stonden ze nog bij Spikey in zijn voorgroei hokje

 

gallery_24043_11827_283837.jpg

 

gallery_24043_11827_405437.jpg

 

Paar dagen later..

 

gallery_24043_11827_194042.jpg

 

gallery_24043_11827_19913.jpg

 

gallery_24043_11827_239014.jpg

 

Foto's van hoe ze der nu bij staan kan ik nog niet plaatsen ben net nieuw hier en heb nog geen eigen album zag ik.

Ik vraag wel aan Spikey of hij ze wilt uploaden voor me zodat ik ze kan plaatsen.

 

Groetjessss :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Vage Snuiter :P

 

Veel succes met je ronde he :o

We krijgen die warmte heus wel onder controlle al moeten we hemel en aarde verschuiven je weet toch ! :nerd

Foto's komen deraan hoor :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks dude!

 

Nou hier komt de rest van de foto's heb ze alleen even bij Spike uit ze album gehaald ik denk dat ik nog geen album heb omdat ik hier nieuw ben :nerd

 

Lamp en dergelijke.

 

gallery_24043_11827_348524.jpg

 

De potten zijn 18liter en er staat er 1 van 11liter laten we hopen dat het een man word mocht het een vrouw worden dan zal die in een 18liter pot komen waar een man in komt.

We hadden maar 9 stuks van die 18liters :P

 

gallery_24043_11827_325687.jpg

 

Van boven af een foto..

 

gallery_24043_11827_70927.jpg

 

En hier een foto van buiten de tent waar alles een beetje op te zien is.

 

We zitten nu dus op 6 dagen groei en de fotos zijn van 4 dagen groei.

We willen nog tot morgen voorgroeien maar denk dat we er nog een halve of een hele week aan vast plakken :o

 

Dat was het weer voor vandaag :lol:

 

Groetjesss

 

gallery_24043_11827_146870.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel ruimte heeft de bloeiruimte? twin tentje is toch met 2 ruimtes boven mekaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt de tent is 120x120x150 en boven is het 120x120x60

 

Maar het bovenste gedeelte hebben we er niet op staan dat ging niet we hadden een beperkte hoogte van 170cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, das wel erg krap die 1.50 icm amnesia's.. pot is 35? lamp tegen de bovenkant van het dak is 10, 60 cm tussen top en lamp houden. 1.50 -1.05 = 45 cm. amnesia worden eerder 1.45 als 0.45 :nerd denk dat dat problemen gaat opleveren. zo snel als mogelijk is toppen, knakken, buigen etcetera voordat het niet meer kan en ze voorbij je lamp groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal ik morgen maar op 12/12 gaan dan? Want we hebben dan 1 week voor gegroeit.

 

Ga zo de nieuwe foto's uploaden die ik gekregen heb van VageSnuiter.

 

Ze zijn iets groter inmiddels.....

 

 

[edit] De foto's die ik net gekregen heb.

 

gallery_24043_11827_419107.jpg

 

gallery_24043_11827_398985.jpg

 

gallery_24043_11827_356289.jpg

 

gallery_24043_11827_335078.jpg

 

gallery_24043_11827_519191.jpg

 

 

Amnees ik wou ze zowieso gaan toppen en zo vaak mogelijk wil ze eigenlijk in de breedte laten groeien inplaats van in de hoogte.

Knakken is niet mijn sterkste kant maar indien nodig wil ik het wel proberen ik weet theoretisch hoe het moet maar nog nooit in praktijk gebracht..

Buigen wou ik wel proberen desnoods met gewichtjes.

 

Maar wat denk jij vanaf morgen op 12/12???

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo snel als mogelijk is toppen, knakken, buigen etcetera

 

kun je het best met 18/6 doen. 18 Liter pot is best groot en dan heb je nog tussenruimte. dan groeit ie inderdaad wat langer, maar zo kun je met knakken en buigen meer naar de zijkant toe ipv de hoogte in. op de foto zijn ze er in ieder geval wat te jong voor om op 12/12 te zetten is mijn mening. begin eens met toppen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ik begrijp hieruit nog even op 18/6 laten en dan zo snel mogelijk toppen.

Ik zal woensdag de boel gaan toppen want dan ben ik weer aanwezig daar.

 

Buigen zal denk ik in een later stadium gebeuren valt nog weinig te buigen op moment zo groot zijn ze nog niet..

Als 11 liter potten beter zullen zijn wil ik die anders ook wel neerzetten dat ik ze terug pot in 11 liters daar heb ik er zat van staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even vraagje nog voor de zekerheid.

 

Ze schijnen tussen de 100 en de 150cm te worden dit is natuurlijk te groot voor bij mij.

Als ik ze nu op 12/12 zet dan groeien ze nog door neem ik aan.

Als ik ze dan naar beneden ga buigen als ze wat gegroeit zijn dan moet ik het wel redden toch?

Of beter een ander soortje gaan kiezen?

 

Morgen gaat de boel op 12/12 heb dan 1 week gegroeit

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja ga niet 3 keer hetzelfde verhaal vertellen. doe wat jij wilt, dan zien we vanzelf wat het geworden is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was voor de zekerheid maar maak nie uit ben der al uit

 

Dat was omdat we naar de WF-shop gingen voor spullentjes......

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P wat voor spulletjes

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was nog even in dubio of ik een scrog net wou halen of niet sorry ben niet helemaal duidelijk hahahaha mooi weer he en niet helemaal helder meer :P

 

 

Maar goed vandaag weer even bij Wf-shop geweest even een grotere afzuiger genomen 1000m3 want temp werd echt veelste hoog.

Meteen een inblaas buisafzuigertje mee genomen 300m3 temp is wel iets lager nu en heb de 1000m3 op 70% staan.

 

Vandaag zijn we op 12/12 gegaan en heb ze allemaal even getopt.

De bedoeling is straks de uitlopers naar beneden buigen en indien nodig gaan we knakken.

Ja Amnees je hebt het gezegt maar wou gewoon zeker weten of ik het daarmee ging redden anders had ik een netje gehaald voor in de tent om te scroggen maar heb daar eigenlijk niet zo veel zin in om te doen.

Ben er te weinig aanwezig om het te doen.

 

Binnenkort weer foto's en Amnees snap je reactie wel :) ben gewoon niet gewent om te kweken in een kleine ruimte.....

Heb nooit ruimte of hoogte te kort gehad en had me even vergist in de hoogte van die Amneesjes :) Dus je tip kwam wel goed uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch op 12/12 gezet :P

 

(waar bemoei ik me ook mee he :) )

 

wilde nog even naar mijn 5xamnesia gavita test topic linken om te laten zien dat lang voorgroeien kan zonder dat ze de hoogte in schieten en juist de breedte in gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou als je die als nog zou willen posten graag en anders zoek ik die even op :P

Sorry man ik zit met me eigen zooi nooit zo te kutten maar ben gewoon bang dat ze tegen plafond aan gaan hahahaha

Zal zeggen dat ie weer terug op 18/6 moet gaan nu kan het nog namelijk :)

 

Alvast bedankt en ja ik neem je echt wel serieus maar loop gewoon even te kutten schijnbaar...

Hoelang nog voorgroeien? Of zag ik gewoon regelmatig even foto's uploaden want ze groeien best wel snel zodat je kunt zien of het goed gaat ik zal wel al beginnen met buigen zodra dat mogelijk is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke amnees heb je topic zojuist gevonden en door gekeken mooi resultaat heb je daar gehaald en je planten waren idd niet zo heel hoog maar kon ook niet echt zien of je had gebogen of geknakt?

7weken is best lang maar ik heb mijn shackzillas ook zo lang voor gegroeit en die zitten zowat tegen het plafond :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja die waren flink getopt en geknakt, dat is de reden dat haast alle toppen op gelijke hoogte zitten zodat ze goed licht krijgen. dus toppen.. de uitlopers naar de zijkant proberen te krijgen, die uitlopers ook toppen, en verder naar de zijkant toe delegeren. dan op 12/12, en goed in de gaten houden dat ze niet de hoogte in schieten. je kunt ze gewoon blijven knakken, wel met beleid. als je 'm per ongeluk helemaal eraf geknakt heb ff een spalkje maken, meestal groeit de scheut dan gewoon verder. denk dat je met 1 of 2 weken extra 18/6 al een heel eind komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke nou ik zal het proberen dat knakken zal me eerste keer zijn maar weet wel hoe het moet

de jouwe zagen er goed uit dus moet mij ook wel lukken.. Komt goed ze staan trouwens weer op 18/6

zal ze zowieso nog even een week er op houden en kijken hoe het gaat ik groei zolang mogenlijk door totdat ik ook zoon veldje krijg als jij had

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou heb weer wat foto's :P

 

gallery_24043_11827_84232.jpg

 

gallery_24043_11827_339477.jpg

 

gallery_24043_11827_228353.jpg

 

gallery_24043_11827_185584.jpg

 

gallery_24043_11827_456436.jpg

 

gallery_24043_11827_232874.jpg

 

 

Verslagje komt later wel tis mij te warm binnen!

 

LAterrrrrrrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met deze ronde..!!

Maar staan ze niet wat droog..?

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stikkie nee dat valt wel mee we geven elke dag 500ml per plant en soms wel meer.

De potten zitten zelfs nog aardig vol. Komt omdat de temp af en toe loopt tot boven de 33gr dan droogt de toplaag wat sneller denk ik maar echt elke dag geven we een halve liter vocht :P

 

Zal een moeilijke ronde worden maar we gaan der gewoon voor!

Bij me andere tentje heb ik totaal geen last van de warmte en blijf ik mooi hangen rond de 26graden :)

Maar die zullen eind mei klaar zijn misschien begin juni en dan zal het wel rond de 29/30gr zitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

ik zie dat je geen verwarmingselement nodig hebt

wat is je temp in de slaapuurtjes ?

 

ziet er verder wel goed uit he :P

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stikkie nee dat valt wel mee we geven elke dag 500ml per plant en soms wel meer.

De potten zitten zelfs nog aardig vol. Komt omdat de temp af en toe loopt tot boven de 33gr dan droogt de toplaag wat sneller denk ik maar echt elke dag geven we een halve liter vocht :)

 

Zal een moeilijke ronde worden maar we gaan der gewoon voor!

Bij me andere tentje heb ik totaal geen last van de warmte en blijf ik mooi hangen rond de 26graden :)

Maar die zullen eind mei klaar zijn misschien begin juni en dan zal het wel rond de 29/30gr zitten

 

 

hey

 

je kan ook je aarde bedekken met een stukje zwart wit folie :P

droogt je grond minder snel en krijg je meer reflectie van onderaf :)

 

suc6 met deze ronde :)

 

gr pietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@B-meister

 

Nee man niet nodig temp zit nu na wat gekloot te hebben rond 29graden dus dat is net aan :)

Overdag is het 32gr en soms 33gr maarja het is even niet anders ze moeten even door die groei periode heen komen daarna kunnen we lekker snachts draaien :P

 

@Pietje wiet

 

Dat zou een mogelijkheid zijn ja maar een cm lager in de aarde is het gewoon nog nat.

Ik wil het zo houden wil er geen folie opleggen dit inverband beestjes.

Als je je grondje een beetje droog houd (toplaagje) dan heb je minder kans op beessies in je aarde :)

Maar het zou wel een optie kunnen zijn maar ik laat het zo evengoed bedankt voor het mee denken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...