Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

vagesnuiter

Amnesia haze Twin 120 tentje

Recommended Posts

Kom net thuis en was even op locatie geweest en de planten staan er goed bij wat toppen betreft heb alleen wel gezien dat sommige planten wat lichter van kleur worden.

Ik zal proberen een foto ervan te maken van een afgebroken blaadje.

 

We mochten 30ml per week bac bloei geven en dit hebben we verdeelt door 7 dagen dus we geven elke dag 4ml bloeivoeding mee.

Nu denk ik dat ze iets te veel krijgen en dat hierdoor dit blaad probleem is gekomen.

Vanaf zaterdag is er alleen maar water gegeven heb ik begrepen van Vage.

 

Mijn Amneesjes geef ik amper voeding en die zien er nog knap uit dus ik denk dat ze niet veel nodig hebben.

Daarom even een paar dagen water en dan weer een klein beetje voeden.

 

Omdat ik het niet zeker weet wat voor probleem dit is hoop ik dat iemand anders kan zien wat het is B)

Foto's komen met een half uurtje even camera opladen :)

 

Laterrrrrr

 

 

[edit] Foto van het blaadje

 

gallery_24043_11827_90567.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi spikey

 

Wat een mooie planten heb je , dat zal wel erg lekker ruiken :verrygood

heel veel succes met je planten , je blad lijkt mij dat hij voeding er uit haalt dus voedings tekort Maar weet niet zeker! ff wachten wat anderen zeggen :D

 

groeten pacman :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Pacman

 

Amneesjes hebben zover ik weet niet veel voeding nodig dus ik denk niet dat dat het is.

Ik maak me er ook niet echt druk om eigenlijk maar misschien ziet iemand wat het is en hoe ik het ken oplossen.

Maar ik heb nog wat verkruimelde buffertabs die ga ik morgen even over de potten strooien en dan van boven water geven.

Ze zullen vast wel een te kort hebben ergens maar weet niet precies wat. Maar bij mijn Shackzilla's had ik dit ook en toen heeft de buffertabs van Sannie wel geholpen.

Dus dat moesten we dan maar even doen :book: Want het is ook niet dat we te weinig water geven en te veel denk ik eigenlijk ook niet want dan zouden de fanleaves wel slap hangen en die staan keurig omhoog ;)

 

Oja en ze ruiken idd erg lekker :verrygood jammer dat ik het niet kan delen met jullie....

 

@ Tedhankey

 

Ik zou zeggen pak een biertje en draai er 1 en kijk gezellig mee :D je bent van harte welkom....

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat blad zat dat bovenin of onderin? ziet er namelijk uit als een blad wat onderin zit en niet zoveel licht krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar deze gezeten heeft weet ik niet Vage kwam hier mee aan lopen maar ik zag dat beneden wel wat zat maar ongeveer midden van de plant begon ook die verschijnselen te krijgen.

Ik had Vage verteld dat hij gewoon elke dag een beetje moest voeden inplaats van 1x in de week een hele berg.

Misschien dat het daar aan ligt maar ik ken er ook niet elke dag bij zijn dus weet ook niet precies sinds wanneer dit is.

 

( We zitten nu in week 6 bloei ) Zal wel even kijken of Vage misschien wat foto's kan plaatsen hier want krijg het probleem van het blad niet echt goed op de foto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb foto`s gemaakt van de dames maar de bladeren worden steeds geler.

hoop dat mensen tips kunnen geven

 

gallery_30149_12031_239870.jpg

gallery_30149_12031_244101.jpg

gallery_30149_12031_198779.jpg

gallery_30149_12031_306028.jpg

gallery_30149_12031_309412.jpg

gallery_30149_12031_109535.jpg

gallery_30149_12031_44998.jpg

gallery_30149_12031_158274.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt op de "vijfde weeks ziekte" . Op zich niet ernstig. Wat Mg toevoegen in de voeding. Als je het proces snel wilt stoppen kun je bladvoeding geven van 1 gram bitterzout op 1 liter water, of 2 Ml Magnesium nitraat (30-40%) op 1 liter water.

Dan zou het vergelen moeten stoppen en een paar bladeren wat groener laten worden

 

Overigens zit in de wormenmest ook vrij veel Mg dus dat zou je ook wat kunnen verhogen, maar dan kun je wel ook wat extra blad in je toppen kunnen krijgen al zal dat gezien de leeftijd van je plantje wel meevallen.

 

Andere bronnen van MG zijn bijvoorbeeld Kieseriet en Maerl (zeewierkalk).

 

Voor de rest vind ik ze er prima uitzien.

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat het aan je voeding ligt, ik heb het vaker gezien bij bac die verkleuringen. zal idd zoals hierboven word aangegeven Mg tekort zijn. 2 comp. voeding en je hebt nergens last van.

 

zit ook nog te denken aan een stikstof tekort, geel blad, rode steeltjes, p en k worden verhoogd, n word niet meer naar gekeken.. etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Chassie en Amnees,

 

Ik heb door de aarde ook wormen mest zitten ik dacht dat ik ruim voldoende had gebruikt ( Advies van Doc )

Maar goed ken natuurlijk zijn dat het al op is en verbruikt is.

Ik heb nog wel wormen mest alleen in korrelvorm van Gold label maar die kunnen niet opgelost worden in water.

Heb dit bij me eigen ook geprobeerd in mijn vorige ronde.

 

Ben in ieder geval blij dat het niet veel kwaad kan.

 

Omdat ik niet zo goed ben met voedings te korten snap ik der de ballen niet van.

Ik snap wel wat de dames te kort komen door jullie uitleg maar wat heb ik precies nodig of waarin zit het gene wat de dames nodig hebben?

Ik heb bv. Black Sea Kelp staan van een amerikaans merk waar ik de naam niet meer van weet.

Het is vloeibaar en er staat op de voorkant 1-1-17

En dit staat er dan onder.

 

Total Nitrogen (n) 1.0%

1% Water Soluble Nitrogen (n)

Available Phosphate (As p2o5) 1.0%

Soluble Potash (k2o) 17.0%

Derived form fres ascophyllum Nodosum

 

Weet niet maar heb ik hier wat aan? Zoals ik al zei ben niet zo heel bekend met die cijfers en letters.

Zal me er maar is in gaan verdiepen :verrygood

 

 

Amnees wat voor 2 comp voeding gebruik jij? En wat heb je nodig om een gehele kweek te geven?

Daarmee bedoel ik wat geef je allemaal? Ik meet me water en voeding zelf wel maar Vage meet niks (ph + ec)

Maar na deze ronde zet ik er een ton neer en zal daar ook gaan meten. Aangezien hij geen meters heeft en ik wel zal ik het wel voor hem doen en kan hij uit die ton water pakken.

Of ik leg een irrigatie setje aan maar dat ligt een beetje aan zijn centen...

 

 

[edit] Ik kan ook wat wormen mest uitstrooien boven op de aarde want Vage geeft toch van boven af water zou dit dan nut hebben?

Ik zou hem ook nog wat vermalen buffertabs geven schijnt ook het 1 en ander in te zitten Sannie heeft het me laatst uit gelegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er lekker uit man , ik kan ze bijna ruiken door het scherm heen :book:

 

koop volgende ronde gewoon een goede 2 comp voeding en doe coco in die potten, zit je ook niet te klooien met gele bladeren.

 

voor nu zal ik als ik in jouw schoenen stond nog even volgens schema doorvoeden en geen rare dingen gaan uithalen,om een paar gele bladeren groeien je toppen echt nog wel lekker :verrygood

met grote ingrepen heb je de kans alles grondig te verstoren.

 

peace wieri

Share this post


Link to post
Share on other sites

MemberW

 

Ik heb geen ervaring met cocos en eerlijk gezegt heb ik me der ook nooit in verdiept.

Zat nu de laatste tijd een beetje topic te bekijken waar ze mapito enzo kweekte. Dit vond ik wel interessant en wil weer is wat anders dan een pot met aarde.

 

Ik maak me ook niet druk om die gele bladeren had al begrepen dat het niet veel kwaad kon.

De planten doen het verder gewoon prima en zien er goed uit. Maar je schrikt toch wel even als je die tent open trekt en je ziet inplaats van een mooi groen bos ineens een gele bos.

Aangezien ik normaal nooit problemen heb met planten weet ik dus ook niet veel af van problemen met de fanleaves en te korten.

Had al eerder in ander topic aan gegeven dat ik dit wel moet gaan doen dus moet me er maar in gaan verdiepen want zal vast niet de laatste keer zijn dat er wat problemen komen met de dames.

 

Ik zal Vage vertellen dat hij gewoon nog even moet door voeden maar minimaal dus inplaats van 20ml maar 10ml Bac bloei voeding.

En als ik antwoord heb op me vraag met welke 2 comp voeding kan ik dan beter aan de gang gaan dan stap ik zeker over op 2 comp voeding.

Las al dat je dan dit gezeur niet meer heb dus als je me ken vertellen welke jij gebruikt dan kan ik die voeding ook is gaan proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vage de mijne hebben het nu ook ze worden langzaam aan geel.

Heb niet zoveel gevoed als jij en evengoed heb ik het. Mischien toch iets anders aan de hand.

Denk dat ze de 12 weken wel gaan halen. De mijne zijn nog spier wit en weinig bruine haren te vinden.

 

Kom snel weer eventjes langs (als ik beter ben)

 

Laterrrr

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan me vergissen maar zitten we nu in week 8 12/12?

Ik denk dat de mijne toch wel met 10 weken klaar zijn Vage.

Weet niet hoe het bij jou zit? Al bruine haren gespot? Of nog steeds niet vermeerderd?

 

Laterrrrrrrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat foto's binnen gekregen :D

 

gallery_24043_11827_33323.jpg

 

gallery_24043_11827_29955.jpg

 

gallery_24043_11827_180819.jpg

 

gallery_24043_11827_261818.jpg

 

gallery_24043_11827_274598.jpg

 

LAterrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker hoor .

hoelang mogen ze nog .

en t blad probleem al opgelost?

 

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 tot 4 weken nog en nee nog niet opgelost maar vele zeiden dat het weinig kwaad kon.

 

Komt waarschijnlijk door het voeden want we gaven eerst 1x in de week en nu verspreiden we het over de hele week.

Moest gewoon door gaan en me niet druk maken om de bladeren.

 

Een ander zei mg te kort maar iemand anders reageerde weer dat dat niet kon omdat ik wormenmest en bat guano gebruikte.

Dus wat het nu precies is weet ik niet maar ga me geen zorgen maken die laatste 2 tot 4 weken :lol:

Als ze maar mooi opzwellen en kneiter hard worden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

spikey we zitten idd in week 8 12/12

de bruine haartjes is nog het zelfde als van de week.

de toppen beginnen wel steeds dikker en dikker te worden. :P

de uitschieter die op de laatste foto die blijft achter in vergelijking met de rest :D

maar deze is nog wel als enige helemaal groen ;) met de bladeren.

 

als je van de week tijd heb spikey moet je maar ff langs komen kunnen we meteen voor jou nieuwe lamp halen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 8 nouja dan had ik het toch goed :)

 

Ik wil ook graag weer even langs komen maar ben zo ziek als ik weet niet wat.

En wil niemand aan stoken :lol: zodra ik weer beter ben scheur ik wel even langs...

 

Je hebt altijd wel een plantje die iets minder is als de rest maar dat zegt nog niks.

Ik had van de 9 shackzilla's 1 mongooltje en die is het grootste geworden maar heeft ook nog is als 2e het meest opgeleverd.

Was maar 1 plant die meer opbracht als die :P ze moest alleen langer staan.

Dat zal bij die van jou ook wel gebeuren.

 

Wat betreft nieuwe spullen halen dat komt wel goed kerel.

Wacht eerst even op een berichtje van Vincent die moest even het 1 en ander voor me uitrekenen ;)

Heb een berg spullen nodig dus vandaar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 59

Week 8 12/12

 

Voeding Bac bloei om de dag

En 1x in de week Overdrive Booster.

Dit flesje hebben we gekregen om uit te proberen dus we zijn benieuwt.

 

Ik dacht dat we inmiddels in week 9 zaten maar dit is niet het geval :o

Heb begrepen dat ze tussen de 10 en 12 weken nodig hebben maar denk dat we de 10 weken wel halen en indien nodig laten we ze staan tot week 12.

 

Ik kreeg van de week foto's gemaild en die zou ik nog hier plaatsen.

Ze zijn alleen niet zo heel scherp maar goed het is voor het idee :bier

 

gallery_24043_11827_208875.jpg

 

gallery_24043_11827_50207.jpg

 

gallery_24043_11827_322997.jpg

 

gallery_24043_11827_10890.jpg

 

gallery_24043_11827_3751.jpg

 

gallery_24043_11827_462943.jpg

 

gallery_24043_11827_50840.jpg

 

gallery_24043_11827_207330.jpg

 

gallery_24043_11827_72473.jpg

 

gallery_24043_11827_116614.jpg

 

Dat waren ze eventjes. Hopelijk kan Vage de macro stand de volgende keer vinden op ze camera :whip:

Verder zag ik dat we wat verbrande blad puntjes hadden omdat Vage een tijdje te veel heeft gegeven maar het valt volgens mij nog wel mee.

De bladeren zijn niet echt geel meer geworden en sommige zijn weer wat donkerder groen geworden.

 

Tot de volgende keer :D

 

LAterrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom maar op met die update Vage ;)

 

Ik ga morgen bij mij al knippen wou het vandaag doen maar was gesloopt dus lag al in me nest :huh:

Dus morgen maar doen en die andere doe ik later wel want die zijn nog niet klaar.

 

Bij jou kunnen ze ook nog wel even staan he? Bij mij is er 1 die al 100% bruine haren heeft geen enkele witte meer te zien ;)

Nou ik zie je foto's morgen wel als je ze er nog op zet vandaag :P

 

LAterrrrrrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey spikey hier de update

 

we zitten inmiddels in week 10 bloei ;) en ze gaan lekker

ze beginnen nu wel bruin te worden.

behalve 1 dame die is nog spierwit maarja geduld is een schonezaak zeggen ze wel is

heb een paar pics genomen

 

gallery_30149_12031_70532.jpg

gallery_30149_12031_136401.jpg

gallery_30149_12031_84985.jpg

gallery_30149_12031_171937.jpg

gallery_30149_12031_353184.jpg

deze foto lijkt dat de haren heel bruin zijn maar dat valt mee

gallery_30149_12031_616387.jpg

gallery_30149_12031_213065.jpg

 

tot zover nu

 

laterrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

We gaan over op alleen water geven.

Meeste beginnen nu aardig bruin te worden en we willen volgende week waarschijnlijk gaan knippen.

Toppen zijn behoorlijk hard en wegen aardig wat ;)

 

Mijne waren eerder klaar dus heb deze Amnesia haze al kunnen proeven en bevalt me prima het is alleen niet waar ik op had gehoopt.

De Amnesia haze uit de shop vind ik toch anders smaken. Maar goed ik mag niet klagen de toppen zijn echt keihard en super compact!

 

Zal binnen kort wel even fototje plaatsen :D

 

LAterrrrrrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trektekkel kenne we al knippen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik voel het volgens mij komen er zometeen picssss ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...