Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GroeneWiede

Onbekend soortj Buiten

Recommended Posts

Hallo, enkele weken geleden heb ik wat zaadjes gekregen van een vriend, ik heb deze laten ontkiemen in watten en dan in een kleine pot met gewone potgrond van het tuincentrum geplant. Ik zit op kot dus ik heb ze gewoon laten ontkiemen in mijn kleerkast met een 18W spaarlamp erboven, nu heb ik ze mee naar huis omdat het weer wat beter wordt en de dagen ook langer worden.

 

Na enkele weken zag ik wat haartjes aan de oksel van de plant, een vrouwtje dus!

ze is nu zo'n 50cm groot, ik moet ze dringend verplanten in een grotere pot, deze is veel te klein, ik wacht daarmee tot dit weekend dan is het wat warmer weer en dan zet ik ze defenitief buiten.

:rolleyes: fotos volgen!

Edited by GroeneWiede

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey groenewiede

 

ziet er mooi uit

alleen overpotten is idd een must zoals je al zei .

waarom er mee wachten?

denk dat het best wel kan , en dat beetje minder zon

doet heus niet slecht tijdens het overpotten!

 

Voor de rest hou je haar wel lekker groen ,

 

Volg je en nog veel sucses

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het plantje ziet er nog best oke uit, beetje vage pot gebruikt alleen en je grond ziet er nogal nat uit. Vraag me wel af of het een buitensoortje is aangezien de dagen nu nog erg kort zijn voor het buitenseizoen. Had dus wel verwacht dat je plant miss in de bloei zou staan;). Als je echt een serieuse buitenkweek wil gaan doen met wat meer zekerheid zou ik toch nog wat zaadjes bestellen! Genoeg leuke autoflowers tegenwoordig waarmee je altijd wel wat wiet scoort;) Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het plantje ziet er nog best oke uit, beetje vage pot gebruikt alleen en je grond ziet er nogal nat uit. Vraag me wel af of het een buitensoortje is aangezien de dagen nu nog erg kort zijn voor het buitenseizoen. Had dus wel verwacht dat je plant miss in de bloei zou staan;). Als je echt een serieuse buitenkweek wil gaan doen met wat meer zekerheid zou ik toch nog wat zaadjes bestellen! Genoeg leuke autoflowers tegenwoordig waarmee je altijd wel wat wiet scoort;) Succes

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Ik ga zeker nog een serieuze buitenkweek houden!

Ik bestel volgende week wat zaadjes, 3x Royal Automatic en white Widow aangezien ik veel lees dat dit een makkelijke buitenplant is om mee te beginnen. Misschien zal ik ook eens een Haze soortje proberen.

Dit was louter een experiment voor mij en ik kon gewoon niet wachten om wat te zien groeien, als dit mislukt niet getreurd, maar toch zou het leuk zijn als ik deze kan laten afbloeien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er mooi uit.

 

maar ga je verduister met white Widow en haze? (lange bloei tijd)

 

In ieder geval veel succes en een mooie lente,zomer en herfst.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zien er mooi uit.

 

maar ga je verduister met white Widow en haze? (lange bloei tijd)

 

In ieder geval veel succes en een mooie lente,zomer en herfst.

 

/zODd

 

Jup, ik ga verduisteren, alleen weet ik nog niet goed hoe ik daaraan zal beginnen omdat ik op onregelmatige tijdstippen thuis ben. Ik zal waarschijnlijk om 18-19u ze binnen zetten ( in mijn tuinhuis ) en als het donker is ze weer buiten zetten, zo krijgen ze voldoende licht en duisternis (geen licht van lantarenpalen enzo), wanneer ik ze binnenzet pas ik natuurlijk het tijdstip aan met het lichtschema dat op dit forum te vinden is, zo krijgen ze voldoende licht en voldoende duisternis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dat geval dat die haze je smaken mag :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de raad van DJP opgevolgd en ze direct verpot, het werdt tijd je zag dat de plant al potgebonden was:

gallery_29013_11856_441095.jpg

 

gallery_29013_11856_1779815.jpg

 

gallery_29013_11856_1667312.jpg

 

ik heb ook nog wat meststof gevonden in het tuinhuis, aangezien ik redelijk krap bij kas zit zou ik dit willen gebruiken maar ik weet niet goed als het wel oke is voor het vrouwtje (deze zomer bestel ik dan wel de Canna lijn en de nodige boosters als "de serieuze" kweek begonnen is)

wat er allemaal inzit:

gallery_29013_11856_2843581.jpg

 

gallery_29013_11856_4250241.jpg

Edited by GroeneWiede

Share this post


Link to post
Share on other sites

op zich wel, wel goed de gebruiksvoorschriften hanteren qua hoeveelheid en als ik de samenstelling zie is het vooral bedoelt voor groei en afrijping voor je moestuin(veel kalium en fosfor) dus als de groei iets tegenvalt wat stikstof houdende voeding bijvoegen en denk dat je in de bloei juist weinig meer hoeft te geven omdat er nogal wat bloei voedingstoffen teveel in de aarde zullen zitten die niet opgenomen worden.

 

klein beetje kalk toevoegen kan denk ik ook geen kwaad, normale potgrond wil nogal eens een lage PH hebben, Budget tip spaar een paar weken eierschalen, die in een vijzel of koffiemolen tot poeder vermalen(zo fijn mogelijk) en door de bovenlaag van de aarde mengen.

 

hierdoor zal je ph beter in balans blijven met het toevoegen van de nodige voedingzuren die in de meststof aanwezig zijn en in de groei periode niet verbruikt worden.

 

gr,

 

ricow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update!

 

ik heb de voeding (foto hierboven) gegeven en ze doet het eigenlijk zeer goed, mooi groen ze ziet er gezond uit!

oordeel zelf maar!

 

gallery_29013_11856_719402.jpg

 

gallery_29013_11856_694091.jpg

 

gallery_29013_11856_577145.jpg

 

gallery_29013_11856_5086789.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update:

 

gallery_29013_11856_2265677.jpg

 

ik zie dat de bladeren een rare "afwijking hebben" op de steel hebben ze allemaal een klein blaadj foto:

 

gallery_29013_11856_2950176.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staat er lekker bij! Goed gedaan!

 

Ken ook wel mensen die de roze korrel gebruiken bij hun planten, het werkt zeker goed als je je aan de hoeveelheden houdt.

Hou je plant goed in de gaten, je ziet wel snel als er iets niet goed zit hoor

 

Over dat blad zou ik me geen zorgen maken, bij mijn weten is dat geen ziekte ofzo

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een update:

 

Het is al een tijd geleden dat ik een foto gepost heb, mijn dame is ondertussen al flink gegroeid! ik vraag mij wel af als ze zo zal blijven groeien als ze in die "kleine pot" blijft (15l) ik mag ze helaas niet in volle grond steken. Ik heb ze al vanaf februari, ik lig in twijfel om ze te beginnen te verduisteren of is dit nu nog geen zo'n goed idee?

 

gallery_29013_11856_4719988.jpg

 

gallery_29013_11856_217111.jpg

 

gallery_29013_11856_2358723.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja ik zou hem denk ik wel gaan verduisteren,mooie lengte is ie.. en heb je optijd je wietje klaar.

 

mooie plant succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit

zou zelf wel gaan verduisteren

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die is al mooi en behoorlijk groot. Het verduisteren zeker meer als de moeite waard, dan groeit ze nog drie weken door en kan je ze mooi af laten bloeien.

 

Veel succes met het verduisteren en afbloeien.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks voor de reacties!

 

oké ik zal dus beginnen verduisteren, maar aangezien ik op onregelmatige tijdstippen thuis ben zou het wel eens kunnen dat ik ze een avond niet in het donkere schuurtje kan zetten:( kan dit kwaad als ze af en toe eens wat meer licht krijgt (een volle dag dus) want ik wil niet dat ze begint te reveggen.

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker mooi plantje .

hoe ga je verduisteren

in een donkere schuur zetten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jup in mijn tuinhuis, zal de ramen dichttapen zodat het voldoende donker is, ik hoop dat ik er wat grammen af zal halen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...