Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
over haze

Meer dan 5 plantjes in mijn dr80?

Recommended Posts

Goeiemiddag,

 

Mijn vraag is wat de straf is als ik gepakt zou worden

Met 9 planten ipv 5?

 

Alles voor mijn eigen gebuik uiteraard.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

strafrechtelijk zal je niet of nauwelijks vervolgd worden mits je je stroom betaald als je echt pech heb ben je maximaal 40 uur aan het schoffelen maar dan ben al eens in aanraking geweest met justitie omtrent cannabis... wel kan je je woning worden uitgezet als je je in een huurwoning bevind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarschijnlijk ben je al je apparatuur kwijt en krijg je een geldboete van rond de 500 euro..

ik neem aan dat je het over binnen kweken hebt uiteraard..

 

als je buiten kweekt moet je er gewoon niet meer als 5 in je tuin zetten de rest guerilla..

 

 

ps. binnen is 5 plantjes ook verboden... het word namelijk alleen gedoogd als je 5 planten hebt staan zonder hulpmiddelen (dus zelfs in je tuin in een pot is verboden) ze moeten in de volle grond staan...

 

gr, Shilizous

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niets, je krijgt geen straf, je wordt niet vervolgd, in het ergste geval ben je je apparatuur/planten kwijt meer niet.

 

5 Planten is officieel gezien niet strafbaar, doch is het proffesionaliseren ervan wel weer strafbaar (lamp, afzuiger, schakelbord). Het ironische is dat meneer de agent dit zelf niet weet (1 op de 10 misschien wel), dus is ook hij van mening dat hij je niks maken kan. Een rechter zal je niet vervolgen, en een officier van justitie zal je niet aanklagen. Dus maak je niet druk, en kwak ze lekker in je tentje neer.

 

Verder ben je met je 5 plantjes alles behalve prioriteit voor moedertje justitia, als ze al binnenvallen is dit omdat ze denken dat er een veel grotere kwekerij zit, als ze van te voren zouden weten dat er maar 5 stuks zouden staan zouden ze bijvoorbaat al niet komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heb ik nog een vraagje.

 

Wat zijn de straffen dan voor guerilla. Dat hangt natuurlijk ook af van wie de grond is, maar gaat dat per plant. Of hoeveel (schade) je de natuur aanbrengt?

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat ze je dan goed naaien.

Opgrond van milieudelicten.

Zeker als je een halve akker hebt.

 

Paar dingetjes waar ze misschien moeilijk over doen:

-Bestrijdingsmiddelen

-Bodemverontreiniging

-Natuurbescherming

-Handelen zonder of in strijd met milieuvergunning

-Verontreiniging oppervlaktewater

 

En dan komt het verhaal van meer dan 5 planten nog eens.....

 

Daarom niet genaaid worden op je spot!. :D

 

Mvg.

Wubbo Ockels

Share this post


Link to post
Share on other sites

het komt er dus op neer dat je met je tentje een beetje geluk moet hebben

mss niets/mss een lichte straf...

hangt vooral af of

-je al dinge op je kerfstok hebt

-je een beetje vriendelijk bent

-en of die flik (wout) die dag geruzied heeft met zijn vrouw :tu ...

 

maar over het algemeen zal het altijd wel meevallen, tenzij je een voorwaardelijke straf gekregen had op voorhand,

die heb je dan wel aan je broek :D

 

mvg

 

edit:

het komt er vooral op neer of je de eventuele gevolgen aankunt, hoe klein het risico en de straf ook is

want zeker zijn dan je nooit gepakt of gestraft word ben je nooit!

 

dont do the crime if you cant do the time!!!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang je niks tegen je 'matties' zegt over je kweekje is de kans dat ze komen even groot als de loterij winnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ps. binnen is 5 plantjes ook verboden... het word namelijk alleen gedoogd als je 5 planten hebt staan zonder hulpmiddelen (dus zelfs in je tuin in een pot is verboden) ze moeten in de volle grond staan...

 

gr, Shilizous

 

Onzin,er wordt tot en met vijf planten geen onderscheid in de wet gemaakt,of je nou wel of niet een lamp etc,bij overlast/ontdekking>afstand doen zonder strafvervolging of je mag alles houden.

Bij meer dan vijf planten altijd inbeslagname en dan gaat professionaliteit wel meespelen in de strafmaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mede forum gasten,

 

Dankjewel voor de reactie's :rolleyes:

 

Ik was eigenlijk bang dat met 9 plantjes ik een boete zou krijgen die rond de 16000 euro zou liggen,

zo heb ik me laten vertellen.....

 

Maar dit veranderd de zaak wel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan heb ik nog een vraagje.

 

Wat zijn de straffen dan voor guerilla. Dat hangt natuurlijk ook af van wie de grond is, maar gaat dat per plant. Of hoeveel (schade) je de natuur aanbrengt?

 

Bless

 

 

voor een omgezaagd boompje rekenen ze gauw 1000 euro....

das ongeveer het tarief als er bij een auto ongeluk een boom kapot gereden wordt....wat verrekend wordt met de verzekering....

 

guerilla is zowieso verboden en nooit gedoogd in Nederland....

 

Straf gaat idd per plant.....groot of klein maakt niet uit....net als bij de binnenkweek...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onzin,er wordt tot en met vijf planten geen onderscheid in de wet gemaakt,of je nou wel of niet een lamp etc,bij overlast/ontdekking>afstand doen zonder strafvervolging of je mag alles houden.

Bij meer dan vijf planten altijd inbeslagname en dan gaat professionaliteit wel meespelen in de strafmaat.

 

We kunnen hier uiteraard weer jaren over discusseren...

maar volgens mij is het zo dat als je een lamp etc. gebruikt, je dus proffesioneel kweekt.. en dus illegaal bezig bent..

of je nou 1 plant of 25 planten hebt..

misschien is het zo dat de agent het zelf ook niet weet dus gewoon 5 planten aanhoud als gedoogd..

 

goed.. de conclusie van het verhaal is lekker knallen met die 9 planten van je.. alleen je kop houden tegen je "vrienden/familie" dan komt het allemaal goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een hoeveelheid van 5 planten of minder wordt aangenomen dat er geen sprake is van beroeps- of bedrijfsmatig handelen. Deze situatie wordt gelijk behandeld als de situatie waarin wordt geconstateerd dat sprake is van een geringe hoeveelheid, bestemd voor eigen gebruik. In die gevallen volgt sepot met afstand, met als motief "gering feit". Sepotcode: 40

 

Bijlage 1

 

Indicatoren voor bedrijfsmatig handelen met betrekking tot de teelt van cannabis.

 

Hoeveelheid planten meer dan 5.

Professionaliteit

 

Professionaliteit Laag Hoog

Belichting daglicht kunstlicht op tijdklokken

Voeding gieter centraal geregeld bevloeiingssysteem

Ruimte balkon, tuin afgescheiden ruimte in huis kas of grote, verdeelde en afgeschermde ruimte

Afscherming geen geïsoleerd m.b.t. daglicht en temperatuur

Ventilatie geen afzuiging naar buiten

Verwarming geen wel Thermostaat gestuurd

Bodem aarde, potgrond steenwol, hydrocultuur

Ziektebestrijding geen wel Signaleringsvellen, biologisch

Verwerking klein in eigen beheer uitbesteed aan manicultuurbedrijf

Plantmateriaal onbekend zaad geselecteerd zaad stekken van eigen planten of extern gekocht

CO2-suppletie geen wel gestuurde installatie

 

2.2.1. Teelt van cannabis

 

In verband met de inwerkingtreding van de wet van 18 maart 1999 tot wijziging van de Opiumwet in verband met de invoering van een verhoogde strafmaat voor beroeps- en bedrijfsmatige hennepteelt, behoort onderscheid te worden gemaakt tussen teelt en beroeps-of bedrijfsmatige teelt.

 

Voor de goede orde: onder teelt worden hier, behalve telen in de taalkundige zin van dit woord, ook verstaan de andere in artikel 3 eerste lid onder B van de Opiumwet genoemde handelingen.

 

In het in werking getreden besluit van 19 maart 1999 tot wijziging van het Koninklijk Besluit van 18 oktober 1976, houdende uitvoering van artikel 3a, eerste lid van de Opiumwet, is geregeld dat de verboden van artikel 3, eerste lid onder B van de Opiumwet niet gelden voor hennep die kennelijk bestemd is voor de winning van vezel of de vermeerdering van zaad voor de produktie van hennepvezel, met dien verstande dat de uitzondering van het verbod om te telen slechts geldt voorzover de teelt plaatsvindt in de volle grond en in de open lucht.

 

Ook bij telen is de hoeveelheid plantmateriaal van belang bij de afwegingen rond opsporing en vervolging. Het ligt in de rede om voor de teelt een toegespitste regeling te hanteren omdat levend plantmateriaal al snel de gewichtsgrens van 5 gram zal overtreffen.

 

Prioriteit ligt bij de beroeps/bedrijfsmatige teelt. Bij de vaststelling van hetgeen beroeps/bedrijfsmatige teelt is, spelen de volgende factoren een rol:

 

de schaalgrootte van de teelt:

de hoeveelheid planten; in ieder geval meer dan 5;

het soort perceel waarop geteeld wordt.

indicatoren met betrekking tot belichting, verwarming, bevloeiing, etc. (opgenomen in bijlage 1);

de rol van de verdachte: is er bijvoorbeeld sprake van het gedurende langere tijd investeren in het telen van hennep om geldelijk gewin te verkrijgen?

 

Indien wordt voldaan aan meer dan twee punten, genoemd in de lijst indicatoren met betrekking tot de mate van professionaliteit, zoals opgenomen in bijlage 1, gaat de richtlijn voor strafvordering Opiumwet, softdrugs, uit van een hogere beboeting.

 

Niet bedrijfsmatige teelt

 

In geval van teelt van niet meer dan 5 planten wordt aangenomen dat sprake is van niet beroeps/bedrijfsmatige teelt. Er volgt dan bij ontdekking politiesepot met afstand. Niet bedrijfsmatige teelt van een geringe hoeveelheid voor eigen gebruik heeft, indien de verdachte volwassen is, geen prioriteit. Teelt door minderjarigen behoort steeds te leiden tot een strafrechtelijke reactie.

 

 

Bron;OM.nl

 

Waar baseer jij jou info op,Shilizous?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow Art, ik geef je helemaal gelijk.

 

Blijkbaar baseer ik dat op aannamens die ik gehoord heb...

Erg jammer uiteraard...

 

Dus bij 5 planten of minder krijg je sowieso geen boete, of dit nu binnen of buiten is..

 

Maar bij 9 planten:

Indien wordt voldaan aan meer dan twee punten, genoemd in de lijst indicatoren met betrekking tot de mate van professionaliteit, zoals opgenomen in bijlage 1, gaat de richtlijn voor strafvordering Opiumwet, softdrugs, uit van een hogere beboeting.

 

de punten

Belichting daglicht kunstlicht op tijdklokken Ja

Voeding gieter centraal geregeld bevloeiingssysteem gewoon met de hand, dus nee

Ruimte balkon, tuin afgescheiden ruimte in huis kas of grote, verdeelde en afgeschermde ruimte kleine ruimte, lijkt me een nee

Afscherming geen geïsoleerd m.b.t. daglicht en temperatuur Ja

Ventilatie geen afzuiging naar buiten nee

Verwarming geen wel Thermostaat gestuurd Ja

Bodem aarde, potgrond steenwol, hydrocultuur aarde, dus nee

Ziektebestrijding geen wel Signaleringsvellen, biologisch Ja

Verwerking klein in eigen beheer uitbesteed aan manicultuurbedrijf nee

Plantmateriaal onbekend zaad geselecteerd zaad stekken van eigen planten of extern gekocht geselecteerd zaad, denk nee

CO2-suppletie geen wel gestuurde installatie nee

 

Dus ik (en de meeste) hebben 4 punten, dus wel een fikse boete?

Wat gaat het dan ongeveer kosten?? nog steeds gewoon rond 500 euro toch?

 

Bedankt voor de informatie iig!

Shilizous

Share this post


Link to post
Share on other sites
ps. binnen is 5 plantjes ook verboden... het word namelijk alleen gedoogd als je 5 planten hebt staan zonder hulpmiddelen (dus zelfs in je tuin in een pot is verboden) ze moeten in de volle grond staan...

 

gr, Shilizous

 

Dat zou wel heel bizar zijn. Dit betekent dan ook gelijk dat iemand met een balkon nooit planten mag zetten? Tevens worden planten in de volle grond gigantisch veel groter.

Ik heb toch echt begrepen dat je niet mag stimuleren zoals lampen erboven hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...