Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kramer997

Ingenieuze wietkwekerij Ede ontdekt

Recommended Posts

EDE - De politie heeft maandag in een ingenieus ingerichte hennepkwekerij in Ede 1300 planten in beslag genomen.

 

De planten zaten verstopt in een aparte kweekruimte achterin een garagebox. De apparatuur stond opgesteld in een zeecontainer tegenover de garage. Voor de ventilatie waren onder de weg ontluchtingsbuizen gegraven.

 

De politie kwam de kwekerij op het spoor na een tip over hoog stroomverbruik. Een 29-jarige Bennekommer is aangehouden. De planten en kweekapparatuur zijn in beslag genomen en worden vernietigd.

 

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm,

 

Die betaalde dus gewoon netjes en is kei en kei hard genaaid door de leverancier...

 

Ik dacht altijd dat het prive was hoeveel stroom de gebruiker af nam en dat de leverancier geen rol vervulde als actief opsporingsapparaat!?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar staat er dat hij betaalde?

 

je kan ook om de meter heen veel gebruiken...

of veel gebruiken en terug draaien.

of aftappen.....

 

dus trek niet direkt een conclusie maar laat het nieuws eerst even op je inwerken voor je wat schrijft :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik citeer;

'De politie kwam de kwekerij op het spoor na een tip over hoog stroomverbruik'

 

Als hij tapte, hoe wisten ze dan zn verbruik?

 

Als hij de meter terugdraaide, hebben ze hem toch eerst moeten pakken voordat ze hierachter kwamen?

 

Als hij aftapte, dan konden ze toch niet zien dat ie veel stroom verbruikte?

 

Corrigeer me even als ik te snel conclussies trek...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Corrigeer me even als ik te snel conclussies trek...

 

nee zoals ik het lees heb je gelijk :D ....hijs gewoon genaa#d door de nuon (ofzusterbedrijven).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze kunnen toch bepaalde gedeeltes uit een wijk het stroom verbruik van zien?

bjivoorbeeld van 1 straat......

als daar maar enkele huizen staan valt een hoog verbruik op

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je veel gebruikt en tegelijk inschakeld kan bij de buren het licht naar flitsen en dan kunnen de mensen klagen...zoiets is voor de stroom boer een indikatie van kweken...dus kunnen ze even de wijk nameten...en dan vinden ze je vanzelf...

 

en je moet niet alles geloven wat ze naar buiten brengen....tzijn gewoon gubbels berichten in de media...stigmatiseren... zwartmaken en desinfo verspreiden.... :D

 

maare...1300 planten / 25 = 52 lampen ......of 1300/15= 86 lampen....

 

nou..... behoorlijke meter :D

 

mja... dr staat ook nergen dat het een woonhuis was he... :)

 

1300 planten..... en verstopt achter in een garage box.....idd een behoorlijke garage box.... :tu

 

beetje vreemd bericht dit... ;)

 

of zijn het stekjes :) ...die tellen ook als plant...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach slim is het niet om een zeecontainer bij een garagebox neer te zetten, het is nog niet verdacht, maar met dat rekensommetje van carpe_diem in stroomverbruik, ja dan verbruikt hij wel heeel veel stroom, haast de stroom van een bedrijf, en ja dat is wel apart he :D

 

en 1300 planten is ook zeker wel voor de verkoop en dat is illegaal om zelf te doen. Maar ik vraag me wel af als je zeg maar een 500W lamp hebt waarvan je de stroomrekening zelf betaald met bijv 10 plantjes eronder voor privegebruik pakken ze die nou ook aan? want ik vind het een beetje nutteloos om eigengebruikers met zon klein growkamertje op te gaan pakken terwijl er mensen zijn met 1000+ planten... vind ik toch wel dat die voorrang hebben. en vooral de mensen die stroom aftappen vind ik erg, die moeten ze aanpakken, ze maken er al duizenden euros winst op, maar ze moeten zonodig nog meer hebben dus gaan ze stroom aftappen..

 

Maarja doe je toch niks aan :)

 

~Skillz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat heel veel kwekers of ze nu groot of klein zijn graag hun stroom willen betalen, maar zolang stroomboeren hoge verbruiken(die er daarvoor niet waren) doorgeven bij instanties (tenminste daar ga ik vanuit) zullen kwekers die semi prof willen werken alternatieven zoeken.

Nu vind ik zelf stelen geen optie, maar ik gebruik al 15000+kw prive zonder dat ik iets heb staan haha, dus als ik al wat zou hebben staan (met vrouw en kinderen thuis hou ik het wel bij het zonnetje in de tuin) zou dat niet eens opvallen:)

 

Als zoals vroeger de zaken van de belastingdienst ook nog privé waren, willen er denk ik zelfs veel netjes de inkomsten opgeven maar dan willen we ook de kosten af trekken:)

 

ach die fijne regering heeft in de laatste 10-15 jaar net zoveel kapot gemaakt als alcohol, meer als je lief is.

uiteindelijk hebben ze alleen de illegaliteit en criminaliteit weer teruggehaald, en zit volgens mij de koffieshop eigenaar met het mes aan tafel te onderhandelen in plaats van een bak koffie en een lekkere joint van wat hij net heeft ingekocht.

 

als ze nu eens slim worden, legaliseren ze het, laten ze BTW betalen heffen nog een beetje extra accijns en geven ze vergunningen voor kweek op kleine schaal na goedkeuring van de gebruikte installatie op veiligheid:) die ook een paar euro's kan kosten. pffff weg is het begrotingstekort:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stroomboeren werken maar wat graag mee aan het pakken van de kwekers, dat staat boven alle twijfel. Of je betaalt of niet maakt niks uit. Een te grote stroomrekening is extra aanleiding, maar uiteindelijk kijken ze naar stroomverbruik van de wijk omdat de pro's doorgaans klooien met de meter.

Edited by geerdt

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze kunnen toch bepaalde gedeeltes uit een wijk het stroom verbruik van zien?

bjivoorbeeld van 1 straat......

als daar maar enkele huizen staan valt een hoog verbruik op

 

 

Daarom valt tappen in een dichtbevolkt gebied ook niet op.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stroomboeren werken maar wat graag mee aan het pakken van de kwekers, dat staat boven alle twijfel. Of je betaalt of niet maakt niks uit. Een te grote stroomrekening is extra aanleiding, maar uiteindelijk kijken ze naar stroomverbruik van de wijk omdat de pro's doorgaans klooien met de meter.

 

Daarom snaaien de meeste kwekers ook voor de meter weg. Dat werken de energiemaatschappijen zichzelf in de hand, en ik ken gevallen waar ze met 2x600W kweekten en NIET tapten, maar WEL de meter meenamen voor controle, dus........ diegene draait nu met 6x600 VOOR de meter!! :huh:

En...... JIJ betaald de stroom die gejat wordt, want alle verliezen betalen we met zijn allen! ;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...