Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Zap

Lumatek start soms niet?

Recommended Posts

Ik kijk om de dag in mijn tentje met een 400 watt Lumatek icm met een Greenpower 400 Philips pit.

 

Schitterend spul maar ik baal als een stekker, dat ding start niet altijd :D ff de stekker er opnieuw in en hij doet het wel.

Lamp heb ik al eens verwisseld voor een zelfde type omdat dit ongeveer de beste is volgens zeggen.

 

Wat kan ik er verder nog aan doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

trg brengen naar je Growshop

krijg je ofwel een nieuwe ofwel word die gemaakt ofzo .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de reply

 

@DJP,

Terugbrengen is een optie maar ik twijfel of dat de oorzaak van mijn probleem is.

 

Ik had moeten vertellen: ik heb het zelf slechts 3 keer gezien in 3 maanden tijd ( veels te veel natuurlijk zeker omdat ik om de dag check)

 

@ Hendriks,

 

Ik gebruik een Davin DV12 die wel schakeld omdat een ventilator die er ook op zit wel aanslaat.

 

Gr Zap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

huh vreemd.. ik zal gwoon terug als ik jou was.

het probleem zit dan iedergeval niet in je schakelkast, dus moet het in je evsa,kap,lamp zitten.

dit moet z.b.z niet kunnen met een lumatek. ik neem aan dat je wel mag verwachten dat het goed functioneerd voor dat geld!

Share this post


Link to post
Share on other sites
huh vreemd.. ik zal gwoon terug als ik jou was.

het probleem zit dan iedergeval niet in je schakelkast, dus moet het in je evsa,kap,lamp zitten.

dit moet z.b.z niet kunnen met een lumatek. ik neem aan dat je wel mag verwachten dat het goed functioneerd voor dat geld!

heb er ook zo 1tje een 400 watter.

heb ze ook moeten binnen brengen.

peace red68.

had een mh.hps 400w van hybrid grouw lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een "normale" (dwz niet dimbare)?

 

Dan zit er als het goed is aan de kant vd lumenknop ook een wit knopje wat je in kunt drukken.

 

Dit was de "reset" bij oudere modellen, ik heb het ook wel eens gehad bij mijn 400W luamtek met philips lamp.

 

Ook zou ik ff kijken naar de totale lengte van je draad evsa--> lamp, als deze te lang is kan de lamp soms ook moeilijk opstarten, iets met puls ofzo.

 

stuur doc anders ff een PM voor raadt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook zou ik ff kijken naar de totale lengte van je draad evsa--> lamp, als deze te lang is kan de lamp soms ook moeilijk opstarten, iets met puls ofzo.

 

Deze is standaard mee geleverd en kan toch niet te lang zijn...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

standaard meegeleverd?

 

met een plug&play wel ja :D dutch version zit ie er er niet bij hoor.

 

ik had er zelf een lange kabel (5mtr 2.5mm neopreen) tussen zitten en dat gaf soms problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook een dimbare 400w lumatek icm een gloednieuwe greenpower en hij start 50% van de keren niet op.

Vorige kweek met een al wat oudere philips greenpower 400w en dat ging prima. Ook de groeilamp startte altijd goed op.

 

Ik zit nu al 2 weken iedere dag me kast te checken om 20:00 en dit ga ik niet nog 9 weken volhouden. ;)

 

Die standaard kabel is idd iets van 5 meter. Misschien stuk eruit halen en testen of die nieuwe greenpower dan wel altijd aanslaat? Andere 400w bloeilamp halen? Iemand ervaring met dit lumatek probleem?

 

Tnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, eakar.

heb ook eerst een electronic ballast 400w mh.hps lamp, maar na 3 maanden ging ze nog aan maar niet uit.

deze kon ik op 50, 75, 100 en extra lumen zetten.

deze 400w wat ik nu heb gekregen is 250w 250ws 400w en 400ws weet niet goed wat een verschil dit is .

kunnen deze ballasten gewoon met een 250w lamp aan of moet er 400w in en toch naar 205w terug bootsen.

ps heb verlopig de oude 600w voslos aan.

merk anasteschia f2.

peac red68

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ballast (250w 250ws 400w en 400ws ) doet het wel met 2 andere lampen (een oude greenpower en groeilamp).

Welke lampen gebruiken de Lumatek 400w gebruikers hier? (dit topic hoort eerder in de elektrohoek)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begon ook ooit begonnen aan die 400watt lumatek en had ook al na een paar weken problemen met dat ding.

2x van lamp verwisseld maar dat bleek het niet te zijn. Toen tijdschakelaars verwisseld dat was het ook niet.

 

Kon met de lumatek naar Kj-products en kreeg een andere mee (600watt) en heb hiermee nooit problemen gehad.

Maar met die 400watt hoor ik wel vaker dat hij niet doet wat hij zou moeten doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...