Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Balsturig

Buitenspelen... Met het gewoonlijke of het import speelgoed?

Recommended Posts

Hey allemaal

 

De Denen hebben hun intrede al gedaan en hierbij ook de Nederlandse outdoor zaadmarkt veroverd. Vroege bloeitijden, hoge resistentie en acceptable of grote opbrengst (Henkes Lolland) maken ze geliefd in het guerilla gebeuren. Qua opbrengst en afbloeitijd verslaan ze de Nederlandse soorten, maar boeten we daar niet voor op het gebied van kwaliteit?

 

In bijna elke guerilla lijkt er wel een Deense soort vertegenwoordigd. Dus hier even een poll, zonder poll tool weliswaar :spliff:

 

 

Hoeveel van je guerilla wordt vertegenwoordigd door Denen, in %? Is de rest Nederlands zaad of hou jij het op Zwitserse/Australische zaden?

 

 

Bij mij en Raul zitten we toch rond 80% Denen, geen Nederlandse soorten. De rest is NDB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe Dame Blanche is bij mij zeker nog niet afgeschreven...ierdbei ook niet...khad leuke potente stekken van de ierdbei f5 LBH in 2010....helaas te vroeg geoogst... daar een spot vlakbij geript was...besloot ik daar toe...

 

Ach ja...voor elke spot is eigenlijk wel een ideale plant....grotere auto's hebben ook potentie...niet overal kan je bomen planten... :D ...........jammer genoeg B) .....

 

ik denk dat we beter over vroegbloeiers kunnen spreken...er is ook leuk Canadees speelgoed wat vroeg is en ingekruist wordt met 'Deens' bv Danish Gold...of Guerilla Passion... :lol:

gr :spliff:

Carpie

 

ps: in die ib zit wat anders...als pure ib.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

NDB vergeten, die hebben we ook erbij. Zelfs paars phenotype, alhoewel we die niet gaan zetten.

 

Ik heb ook wat Ierdbei F6 van GVH ligge, ben ook nieuwsgierig hiernaar dus misschien steek ik die gewoon in de grond op een niet-gebruikte plek :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga gewoon weer voor de nederlandse soorten.

lekker hoog en groot en de hele zomer en najaar plezier van.

ik ga dit jaar voor de durban poison, es kijken wat die hier doet.

 

grtn Erazer :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach ik ben lekker onorigineel en doe het met de deentjes. Mijn ideale buitenplant is; vroegbloeiend of later en hoogresistent tegen rot, vaste toppen (geen fluffy wiet) en een goede opbrenger. Met de deentjes komt dat aardig in de buurt. Ik zou nog best eens een deentje met een Skunk willen kruisen, vind namelijk dat zelfs buiten skunk mooi hard afbloeit. Dat is met de deentjes die ik heb gehad nog niet helemaal zo geweest. Maar ja, in het beste geval heb je dan vroege harde wiet, slechtste geval late fluffy wiet. Tsja, dan moet je weer selecteren en stekken nemen en dat is me teveel gedoe en risico.

 

Heb ook nog, hoe origineel, de NDB. Kan nog wel wat anders zetten maar voor mij nooit meer de ierdbei. Die viel me erg tegen. Zou weleens een mooi verslagje willen lezen van een ierdbie die het wel goed heeft gedaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

das zeker niet mis, misschien moet ik wat beter zoeken. Mooi topic ook wat ik toch echt gemist heb.

 

EDIT: oeps die hermas wordt ik dan weer niet blij van. En ik heb ook herma problemen gehad met ierdbei, ik dacht door stress maar dan nog, als ze daar gevoelig voor is is het niet goed. Tsja, mooie plant en mooie topjes, maar ik heb geen zin in gedoe. Of het aan het zaad ligt of niet, ik neem geen risicos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, ik had dat topic misgelezen... Anyway, Carpe zweert bij Ierdbei, en dat is toch een oordeel waar je niet zo over kijkt <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou...kzei dat niet hoor <_< ...Ik zei... ierdbei heb ik nog niet afgeschreven... :P en ik had niet de ierdbei van basicsjoerd maar de verbeterde/veranderde van LBH... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien was "zweren bij" te sterk uitgedrukt. Het soortje heeft in elk geval jou "stamp of approval", als dat beter klinkt? <_<

 

Ik ga zeker mijn ierdbei ergens de grond in steken. Inspired by Wakki :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op guerilla gaan bij mij ook het meest Deense soorten de grond in, Henkes Lolland en Royal Dane voornamelijk. Deze komen in het mais te staan.

Dan heb ik nog Basic Beer, Ierdbei en H.L x R.D x Thyphoon. Deze zullen elders in de natuur een mooi plaatsje krijgen <_<

Minefield, Auto AK-47 en L.R x N.L x Ierbei worden in een kuip geplaatst achter het huis. Of mss wel een soortje binnen in de DRII60 droogtent met mijn nieuwe aanwinst(Tneon)

:P

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou...kzei dat niet hoor <_< ...Ik zei... ierdbei heb ik nog niet afgeschreven... :P en ik had niet de ierdbei van basicsjoerd maar de verbeterde/veranderde van LBH... :P

 

ik had die van sannieshop/basic seeds. Maar moet erbij vertelllen dat ik wel had voorgegroeid en ze misschien te vroeg had buitengezet. Ik was toen zon eigenwijze drol die veel te vroeg begon (en nu een beetje wijs aan het doen tegen anderen dat ze niet zo vroeg moeten beginnen lol).

check halverwege de pagina. Reveggende ierdbeitjes

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=38696&st=60

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen zin om percentages uit te rekenen maar dit is mijn lijstje:

Froebanken:

- UdeSkunkMix

- Oldfarmer Nepal

- Afghaan

Cannaseeds.dk:

- Nepal x Hindukush

- Flatland Basic x Bubbelchung

- Purple Typhoon

- Rocket Chunk

- Janosh Rex

- Royal Dane x Typhoon

Elders:

- LibxLeb

- Royal Dane

- Henkes Lolland.

 

Nu ik dit typ besef ik me wat een werk me te wachten staat, mijn god :P <_<

But I like :P

 

Hoog Denen gehalte aanwezig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga dit jaar de Canadese eens uit proberen. Maar natuurlijk ook wat denen.

 

Canadese:

 

Freezeland BX f3

Mighty Mite (Af)

Timewarp

 

auto's:

 

Early Wonder Skunk

Sour 60

Thaipan 2.0

Short Term Amnesia

Charger

Finx

 

Denen:

 

S.I.C.

Afghan

O.F.N.

Henkes Lolland

 

Van de mooiste planten neem ik stekken..........

 

peace Aqua

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met dank aan de geweldige topics van Indo, carpie en nog vele andere:

90% deens + nog een paar NDB'tjes.

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit jaar worden het:

heribei

purplepineberrie

frisian dew

royal dane

en wat autootjes voor erbij.

 

op naar april <_<

grtz ammelov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soortjes die ik al heb:

 

Denen

véél royal danetjes

Royal dane x typhoon

oldfarmer nepal

white widow x erdpurt

danish gold

Riskov II

 

De hollandse:

kc-33

erdbeer

durban excellent

afghan x nycd

lemon skunk (maar weet niet zeker of deze wel naar buiten gaan, alles komt guerilla te staan dit jaar)

 

en dan liggen er hier nog 2 onbekende albanese in de kast.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweldig die frisian dew!,daar heb ik 2 jaar terug dik 600 gram per plant af gehaald! (wel de paarse kant op gegaan)

 

Dit jaar wordt het voor mij 100 % deens kruid.

 

royal dane

 

danish gold

 

royal dane x typhoon

 

en probeer nog wat henkies te krijgen <_<

 

Green Dreams

Share this post


Link to post
Share on other sites

@green_dreams: Bastet is op zoek naar heel wat zaad. Hij heeft massa's henkiezaad te ruil (wel per 100 of meer) volgens zijn topic <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga het dit jaar proberen met:

 

Automatic Mary

Auto AK-47

ADH47

Auto Blue Berry

Dieselryder

:P

Royal Dane

NDB X Royal Dane

Royal DaneXTyphoon

Royal Dane X UK nog wat...

Guerilla Gold

Henkes Lolland

Afghaan

 

en vast nog een paar die ik vergeten ben :P

 

Iedereen alvast veel succes gewenst!

 

Gr Monti <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er een lekker lijstje uit!

Leuke autoflower - Denen(kruisingen) combinatie.

 

Zelf heb ik ook een hoop lowryderzaad achter een week of 3. Waarschijnlijk steek ik er ook een paar in de grond, kwestie van rookmateriaal in de zomer <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb ook nog, hoe origineel, de NDB. Kan nog wel wat anders zetten maar voor mij nooit meer de ierdbei. Die viel me erg tegen. Zou weleens een mooi verslagje willen lezen van een ierdbie die het wel goed heeft gedaan...

 

Ik heb in 2008 ierdbei gekweekt. Goede opbrengst voor een eerste kweek, 350 gram ofzo van 3 plantjes. Heerlijke kruidige smaak en prima effect. Daarom ga ik dit jaar maar aan de heribei.. Samen met easy sativa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...