Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

slappy

*** Slappy's guerilla en tuin 2011 ***

Recommended Posts

Ziet er mooi uit Slappy, snap dat je niet kan wachten met die Jamaicaanse temperaturen. Heb zelf ook de eerste ronde onkieming achter me, gezaaid 1 mei. Het zal wel wat kouder worden deze week, dus lekker in de kas houden als je die mogelijkheid hebt, zou ik zeggen.

 

Ga zo door, ben benieuwd naar de onwikkelingen de komende maanden. Over een paar weken staat alles in de vrije natuur en moeten we ons overgeven aan de weersgoden.

Alle succes toegewenst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet dr goed uit slappy.

Heb zelf ook al wat zaden ontkiemd komen nog fotos van.

 

Succes dr mee.

Nu nog effe snel leren voor me examen haha.

 

Groeten

 

R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slappy, weer goed bezig, het gaat je lukken met dat percentage vrouwen wat je in petto hebt.

 

Veel guerillaplezier dit jaar, ik snap dat je niet meer kon wachten, dat zijn er meerdere :verrygood

 

Ik hoop zelf dit jaar ook nog een Deen te kunnen oogsten :verrygood

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh Wauwww Slappy :verrygood

 

Wat ben je goed bezig kerel ;) !

Leuk projectje.. die auto's in de kas :verrygood

 

Alles al klaar op guerilla ? ;)

 

 

 

Grtssz :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slappy dat ziet er goed georganiseerd uit man... :verrygood ..mooie set-up heb je daarzo..ga je zeker volgen..kijk stiekem op de achtergrond mee.

 

Grtz G-R,

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo mooi die kleintjes :verrygood

 

blijven doordoen zo !

Gr.

BM :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@NYABINGHI

dat het wat kouder wordt deze week is alleen maar beter voor de zaailingen. De gemeten temperaturen in de kas lopen op tot over de 40 graden. Daar worden de babies niet echt vrolijk van. Ben net wezen kijken en ze hebben het wel naar de zin, 20 graden celcius met 80% RV. ideaaaaalll!!!

 

@RNL

Thanks, kzie het wel binnenkort

 

@blowsterke

Ik zag dat je ook een deentje in een pot had zitten. Benieuwd of dat een beetje leuk afbloeit. Ik neem aan dat je bijvoed met zo weinig medium. Leuk om weer lekker bezig te zijn, en leuk om de vaste bezoekers weer te verblijden met een verslagje :lol:

 

@highlife

Het was niet gepland die autos. Eigenlijk is het ook niet zo slim omdat als ik gepakt wordt kijken ze alleen naar hoeveelheden, en dan telt elk lullig AK mannetje ook mee.... Maar ja, tis wel leuk. Ben ook wel benieuwd of ze wat harder afbloeien. Als dat lukt heb ik voor volgend jaar nog een side-project... Guerilla heb ik niet veel aan gedaan dit jaar. Enige wat ik doe is hier voorgroeien. Planten in de rugzak, schepje mee, ingraven, wegwezen. En dan af en toe eens een fotootje maken voor jullie :verrygood. Spots testen met zo weinig mogelijk voorbereiding. Dat geeft ook meteen een goed idee of het een goede spot was of niet.

 

@greenrecon

Ja het wordt elk jaar een beetje beter. Dit jaar zelfs een watervaste stift gebruikt in tegenstelling tot vorig jaar.... :verrygood

 

@bio

GUERILLAS NEVER DIE!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt die temperaturen lopen keihard op in zo'n kas.. Ik had nog niet eerder met een kas gewerkt zo... en bij mij zijn er ook wat met temperatuur schade (en droogte schade B) )

Echt stom van me.. Maar weer wat geleerd :o ..!

De kweek hierna gebeurd het me niet nog eens ;)

 

Dingen die niet gepland zijn / weinig moeite hebben gekost, zijn wel leuk vaak. Het kan nooit echt zwaar tegenvallen. Eigenlijk kan je alleen maar leuk verrast worden toch ;) ?!

 

En dat je af en toe een fototje dropt... Heerlijk B)

 

 

Tot latersz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedendag allen!

 

Vandaag maar eens op pad geweest om potten te zoeken voor mijn zaailingen. Via via mooie tweedehands potten gratis geregeld. Perfect om wat voor te groeien en geslacht te bepalen. Minder handig om ze voor te groeien voor de spots, zijn ze te groot voor. Maar ik ga als ze wat groter zijn ze toch maar per 5 vervoeren dus dat komt goed.

 

potjes, inhoud weet ik niet precies, liter of 3 a 4 denk ik.

 

gallery_6751_11697_180525.jpg

 

Ook effe een grondje in elkaar geknustseld. Potgrond, koemest korrels, kalk en basaltmeel. Zit ook nog wat zaaigrond doorheen, had ik nog liggen, moest ook op.

 

gallery_6751_11697_807858.jpg

gallery_6751_11697_138086.jpg

gallery_6751_11697_415914.jpg

gallery_6751_11697_74676.jpg

 

AK zaailingen in de kas

 

gallery_6751_11697_727147.jpg

gallery_6751_11697_224342.jpg

 

Tabaksplanten

 

gallery_6751_11697_214964.jpg

gallery_6751_11697_646685.jpg

 

Mijn zaailingen gaan redelijk. Zijn nu een dag of 4 geloof ik verder. Veel opgekomen, de Henkes van 06 willen nog niet zo. Maar ik heb geduld.

 

gallery_6751_11697_513568.jpg

gallery_6751_11697_107913.jpg

 

Plek aan het voorbereiden, voor 15 stuks.

 

gallery_6751_11697_910994.jpg

 

Guerilla in eigen tuin, straks groeit alles lekker dicht met zonnebloemen, mais en tabaksplanten. Ook heb ik nog bonenstsaken die ervoor komen.

 

gallery_6751_11697_392117.jpg

gallery_6751_11697_1055636.jpg

 

Paar zijn er al uitgezaaid in de potten

 

gallery_6751_11697_34638.jpg

gallery_6751_11697_307900.jpg

 

En als laatste heb ik wat AKaatje die ik over had tussen de mais gezet. Als ze een beetje opschieten wordt dit een zaadkweek

 

gallery_6751_11697_376830.jpg

gallery_6751_11697_328846.jpg

 

Zo lekker veel plaatjes, weinig praatjes.

 

Tot de volgende update. yinyang.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke update Slappy B)

 

Geinig dat je ook tabaks plantjes doet ! B)

Je was toch gestopt met roken ;) ?

 

Hopen dat die zaadjes snel op zullen komen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die tabaksplanten zijn perfect om allerlei schadelijke insecten weg te houden... ik ken iemand die ze ook kweekt ;) die gebruikt ze wel niet om te roken maja...

 

Lekker bezig slappy, staan die AK'tjes in je kas niet wat kort op elkaar ? Oh ja, je moet de mannen er ook nog tussenuit vissen ;)

 

Mooie tuin ook !

Gr.

BioMan B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je was toch gestopt met roken ;) ?

 

Tjsa.... helaas na 2 jaar toch weer begonnen. Ach, ik rook niet zo heel erg veel. Ik hoop ook dat de HL06 nog opkomt, zou echt jammer zijn als die het laten afweten, daar wil ik nou juist mee kruisen.

 

@bio

Dat is ook een reden voor de tabaksplanten. Ga waarschijnlijk nog wel met een paar bladeren testen of ik er iets rookbaars van kan maken maar meer voor de lol. Die AKaatjes moeten nog inderdaad uitgedund worden, mischien dat ik ook nog vrouwtjes verwijder als het echt te krap wordt. Tis meestal toch fluffy wiet, leuk om te kweken verder niet. En mijn tuin wordt elk jaar een beetje mooier, thanks. Steek er meer tijd in dan mijn huis ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha :o

Ja je tuin ziet er zeer verzorgd uit B)

Heeft een bak werk in gezeten B)

 

Tsja stoppen met roken ;) 'Ik ben niet begonnen om te stoppen' zeg ik wel eens :P

 

Fluffy wiet van autoflowers ?

Ik vind ze juist mooie compacte topjes hebben.. de meesten.. ;)

 

Heb je nog wel henkes lolland ??

 

 

Grtss Highife

Share this post


Link to post
Share on other sites

he slappy, je bent weer goed bezig m8.

geen last van teken enz enz om een goede spot te vinden.

ga je weer volgen .

geen zonne bloemen in de tuin vant jaar ??

gun je een mooie kweek vant jaar.

ik steek er nog 1tje op, op jou gezondheid ;)

 

Grtn Erazer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fluffy wiet van autoflowers ?

Ik vind ze juist mooie compacte topjes hebben.. de meesten.. ;)

 

Heb je nog wel henkes lolland ??

 

Ze groeien mooi hard af maar drogen bij mij altijd fluffy op. Beetje zoals dat wietje van Speescees, hoe heet het ook alweer.

 

Of ik nog henkes heb? ehm... ;)

 

10x HL van 2006 van indo

10x RDxTYPHOON van 2008 van frobanken

10x UKxDG van frobanken, een van mijn mooiste en kortstbloeiende planten.

10x HL van RaulReyes

6x HLxRDxTY nog van vorig jaar over, waren mijn topplanten geworden

7x HL van 2010 van indo

7x HL pheno van 2010 van indo

5x RD van indo, mijn RDeetjes vielen tegen, die van indo hebben andere eigenschappen dus die testen we dit jaar

5x LEB van RaulReyes, ook een testje

 

B) :P

 

@erazer

Thanks, hoop ook op een mooie kweek. Teken niet veel last van, heb er pas 1tje gehad, die heb ik op tijd verwijderd. Ben klaar met die kutbeestjes vandaar dat ik ook niet zoveel guerilla acties heb. Heb al 2 keer lyme gehad. En verder ietsjes beter kijken of lezen, want ik heb 100en zonnebloemen staan... :o

 

Binnenkort weer een update, het begin vind ik altijd mooi om te zien B)

 

EDIT: Double Fun bedoel ik, machtige toppen, fluffy als ze droog zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Slappy,

 

Grandioos wat ik hier allemaal lees en zie man ;)

netjes voor elkaar alles.

Ik wens je veel succes en kijk zeker even mee met je verloop!

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zeebodem

bedankt!

 

snelle tussenstand en update; Lebjes willen niet opkomen, 1 van de 5 pas op. Zijn wat langzaam dus, maar kunnen nog opkomen. Pitpots zijn geschikt om te kiemen, maar uiteindelijk verre van handig. Zodra de penwortel erdoor komt moet je ze verspenen, anders droogt deze uit. Je moet ze dus dagelijks inde gaten houden. Dat is nu gebeurt bij 1 wortel. Ik hoop dat dat nog goed komt maar goed is het niet. Volgend jaar dus meteen de roottrainers in. Nooit mee gewerkt maar goede resultaten hier op het forum gezien. Bijna alles is nu uitgeplant, de HL's van 06 beginnen op te komen. Bijna alle soortjes zijn 90-100% gekiemd en boven gekomen, dat is prima.

 

dance.gifS.gifL.gifA.gifP.gifP.gifY.gifvictory.gif

 

EDIT: nog 5 udeskunkmix zaden, 5 lebjes en 5 NDB geplant. NDB om weg te geven, lebjes ter vervanging lebjes, udeskunk ter vervanging andere zaden die op zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké .. goede opkomst dus ;)

En nog HL zat begrijp ik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

update!

 

Ik heb wat problemen met kiemen dit jaar. Heb ze in de jiffy's gezaaid, in grond en nu los in plastic bakje met vochtige keukenrol. In de jiffys zijn er toch een stuk of 6, 7 niet opgekomen uiteindelijk. Van de 70 zaden vind ik dat toch te veel. In het bakje moet de eerste nog opkomen, freebees van Frobanken, liggen er al 3 dagen. Meestal moeten ze bij mij dan echt wel iets laten zien. Rechtstreeks in de grond is ook geen succes geweest;

 

gallery_6751_11697_201272.jpg

 

Wel netjes vochtig gehouden en ze zaten niet te diep. 1 ndbeetje opgekomen dus. Zaad begint misschien toch wat kiemkracht te verliezen, tis al van 2006.

 

gallery_6751_11697_223638.jpg

 

Vreemd allemaal, maar mag de pret niet drukken want gelukkig doet de komkommer het wel :)

 

gallery_6751_11697_208092.jpg

 

Mijn petproject, de AKaatjes. Wat blijven het toch leuke plantjes. Heb 1 mannetje verwijderd, de rest begint nu al langzaam geslacht te vertonen. Binnenkort maar eens op de knieen op ballenjacht.

 

gallery_6751_11697_278337.jpg

gallery_6751_11697_17480.jpg

gallery_6751_11697_158216.jpg

gallery_6751_11697_106077.jpg

 

Wat ik nu heb staan

 

gallery_6751_11697_69595.jpg

 

7x HL van 2006 van indo. 3 niet opgekomen, nog eens 3 die er niet uitzien. Zie plantjes onder. Geen fris zaad denk ik. Misschien toch te oud aan het worden.

9x RDxTYPHOON van 2008 van frobanken. 1 dood, paar misbaksels, maar die overleven wel.

9 x UKxDG van frobanken, een van mijn mooiste en kortstbloeiende planten. (1 dood, 1 mongool)

10x HL van RaulReyes, allemaal opgekomen en doen het prachtig!

5x HLxRDxTY nog van vorig jaar over, waren mijn topplanten geworden. 1 niet opgekomen.

7x HL van 2010 van indo. Doen het netjes.

7x HL pheno van 2010 van indo. Ook allemaal opgekomen, zien er goed uit.

5x RD van indo. Ook hier geen noemenswaardige problemen en ziet er netjes uit.

2x LEB van RaulReyes, ook een testje. Slechts 2 opgekomen van de 5.

4x udeskunkmix. Bijgezaaid. Ook hier viel de opkomst tegen, 10 gezaaid. Erg lage opkomst.

 

Deze HL Indootjes doen niet helemaal wat ze moeten doen;

 

gallery_6751_11697_107907.jpg

 

Geen nieuwe blaadjes, gaat dus dood.

 

gallery_6751_11697_53594.jpg

 

En gewoon nog een paar fijne plaatjes om af te sluiten.

 

gallery_6751_11697_118179.jpg

 

gallery_6751_11697_126137.jpg

 

gallery_6751_11697_455664.jpg

 

Alles bij elkaar gaat het dus wel oke, heb het wel eens beter gezien. De zaden die nu nog te kiemen liggen kunnen het nog wel gaan doen, tis een paar dagen wat frisser geweest hier. We zijn nog mooi op koers, want ik rekende toch op voldoende uitval. Toch wat bijgezaaid vanwege de wat lage opkomst. Beter teveel dan teweinig toch?

 

@indo. Ben benieuwd of jij mijn probleem herkend, jouw HL's van 06 vertonen hier in ieder geval gebreken. Het zou misschien ook aan mijn grondmix kunnen liggen, heb deze flink gepimpt om zo de planten wat langer te kunnen laten voorgroeien. Misschien te hoge EC.

 

Verder weinig nieuws onder de zon. Guerilla ga ik later oppakken als ik geslacht ga herkennen en ze ga uitzetten.

Iedereen veel succes verder, ik lees mooie updates overal.

 

Slappy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey slappy,

 

 

Ziet dr goed die uit pica's, alleen jammer van die misbaksels:(

Had ook paar zaden die niet wilde ontkiemen van t merk X waarschijnlijk ook al wat oudere maar goed de rest is wel ontkiemd gelukkig.

Komt allemaal goed met de plantjes allen die misbaksels dat is afwachten wat ze gaan doen.

 

Wordt een mooi topic slappy.

 

 

Ben vandaag vroeg opgestaan ( 04:15 ) :) voor de royal danetjes x thyphoon naar de spot te verplaatsen. SPANNENDDDD.

 

Succes

 

Grtz

 

RNL88

Share this post


Link to post
Share on other sites

high slappy,

 

hmmm...nee..ik heken je probleem eigenlijk niet.

vorig jaar heb ik zelf zo'n veertig 06 zaden gezaait en ik kan me niet herinneren dat ik problemen had met de kieming of iets dergelijks.

misschien zit het indeed wel in je gepimpte grond..ik zag op een foto bij je dat een pootje goed bruin was..

ikzelf heb er dit jaar nog geen originele gezaait..dat doe ik over een weekje..dan zaai ik alles wat ik zelf graag wil vermeerderen..wordt vervolgt dus..mocht ik tegen dezelfde problemen aanlopen dan zal ik je meteen updaten man..

voor de rest vindt ik het wel leuk te horen dat het met de andere soortjes wel snor zit :)

en dat veldje met ak's die je hebt staan vindt ik echt ubergeil!!

veel plezier en succes man!

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

@RNL

goed bezig!

 

@indo

Misschien inderdaad de EC, maar heb dat nooit eerder gezien. We houden het in de gaten.

 

Vandaag toch ook maar eens naar mijn zaadkweek spot gegaan om voor te bereiden. Nou, dat was geen succes. Het is helemaal dichtgegroeid en kan daar onmogelijk nog komen. Moet ik dus een andere plek verzinnen. Wel een mooie mais spot gevonden. Daar ga ik nog wel iets zetten, houd de mais topics hier wel in de gaten want ik vergeet steeds wanneer je ze kunt zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Slappy

ook weer lekker bezig :)

kheb nu een volkstuintje waar 5 "plantjes" op mogen komen dus ik kijk lekker mee hoe jij je tuintje aan kleed :) ...mais, zonnebloemen en tabak :P

 

nee, je probleem met de HL06 is me ook niet bekend...die HL06 zaadjes die je hebt, komen bij mij vandaan :D

gr :P

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweldig mooi tuintje heb je weer buurman :)

 

Iedereen zou zo n veldje aktjes in zijn tuin moeten hebben.

Wel voorzichtig met de knietjes als je ballen gaat zoeken.

 

Het wordt weer tijd voor iets beter weer.

 

Fijn weekend.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi Slappy

ook weer lekker bezig :)

kheb nu een volkstuintje waar 5 "plantjes" op mogen komen dus ik kijk lekker mee hoe jij je tuintje aan kleed :) ...mais, zonnebloemen en tabak :P

 

nee, je probleem met de HL06 is me ook niet bekend...die HL06 zaadjes die je hebt, komen bij mij vandaan :D

gr :P

Carpie

 

Ben erg benieuwd naar jouw tuintje Carpie! Het seizoen is echt begonnen dus kom op met dat topic! En das waar ook, die zaden komen van jou. Maakt niet uit, die mormels heb ik de nek omgedraaid, ga geen mongolen opvoeden. Alles staat nu na die paar zonnige dagen lekker te groeien, begint al langzaam ergens op te lijken.

 

@blowsterke

Leuk he :wOOt Ja blijft ook leuk zon veldje, lekker om te zien hoe dat dicht groeit. Zal mijn kniebeschermers der maar bij pakken, en dan mannenjacht. Vanavond regen als het goed is, eindelijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...