Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Holy Buddy

Groeivoeding in bloeiperiode

Recommended Posts

Ik las laatst ergens iemand die tijdens het begin van zijn 12/12 periode zijn plantjes nog steeds groeivoeding gaf.

Ik vraag me af waarom dat gedaan wordt. Ik ben het topic kwijt, maar het zal voor sommigen misschien bekend klinken.

Wat is het nut daarvan? Toch bloeihormonen aanmaken tijdens het doorgroeien? B) Beats me>> :spliff:

 

Iemand een idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey holy buddy

 

is niet zo verschiet achtig dat je dit hebt gelezen .

zit nu dag 2 12/12 en ik geef ook nog 5 dagen groei

denk vrij wel elk shema canna , bac en wss nog meer

( enkel ervaring met deze ) geeft aan dat je in de eerste week 12/12 nog steeds groei moet geven .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holy buddy,

groeien jouw planten niet meer met 12/12??

die van mij groeien nog minstens 2 weken door...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bracht het misschien wat verkeerd, maar ik vraag me dus echt af waarom dat is.

Wat doet groeivoeding wat bloeivoeding niet doet of zo. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je zelf niet lezen, en moet alles worden voorgekauwt??

als je gewoon de link had gelezen.. :spliff:

 

Bio-Grow is een vloeibare biologische meststof

die geschikt is voor alle aardesubstraten.

Bio-Grow bevat 70 micro-elementen,

humuszuren, kelp en vitamines B1, B2, C en E.

Tevens wordt Bio-Grow in beperkte

hoeveelheid in de bloeifase geadviseerd

vanwege deze vitamines en natuurlijke suikers.

- Verkrijgbaar in flessen van 500ml, 1L, 5L en 10L

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik bracht het misschien wat verkeerd, maar ik vraag me dus echt af waarom dat is.

Wat doet groeivoeding wat bloeivoeding niet doet of zo. :spliff:

in groei voeding zitten de meeste stoffen waar de plant in de groei periode dus de eerste 3 weken behoefte aan heeft :D dus wat doet groei voeding?? de plant laten groeien!! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
in groei voeding zitten de meeste stoffen waar de plant in de groei periode dus de eerste 3 weken behoefte aan heeft B) dus wat doet groei voeding?? de plant laten groeien!! :spliff:

 

Ja-haaaa :D

Als ik eerst een paar stekken opkweek om er meer stekken van te snijden, gebruik ik groeivoeding.

Als ik een lekkere Scrog wil zetten, groei ik ook nog een paar weekjes door. Dus gebruik ik groeivoeding.

 

Waarom dan in de bloei óók nog eens groeivoeding geven?

Omdat er meer suikers in zitten?

OK>> maar waarom zitten die suikers en andere relevante stoffen dan niet in de bloeivoeding?

Dat kan ik uit het linkje van Cannabizzness niet opmaken.

 

Dus dan de vraag; Waarom nog groeivoeding voor een plant die al in bloeifase staat?

Om de harde overgang van voeding in een 18/6 schema naar een bloeivoeding in 12/12 niet te groot te maken??

De plant krijgt al vrij veel voor de kiezen. Alles in een keer. Dus kan ik me voorstellen dat dat de reden is.

Maar niemand die dat kan onderbouwen, UC?

 

HB

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou mij viel het ook op omdat ik light mix gebruik.

ik had een tijd, geen groei gegeven.

totdat ik wat probleempjes kreeg, toen las ik op het schema dat groeivoeding. (NET ZOVEEL)

want ik heb een light grondje (op specialmix) hoef je bijv minder groeivoeding te geven. 1ml op 4 ml bloeivoeding

moest worden meegegeven. :spliff: B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb Canna groei (vega) en bloeivoeding (flores) en als je op het etiket kijkt zit er precies hetzelfde in. Alleen de verhoudingen liggen anders.

 

Denk zelf dat je een mooi overgangetje kan maken van groei naar bloei door de eerste 2 weken van 12/12 te mixen.

Bijvoorbeeld beginnen met 75%groei en 25%bloei en zo stapgewijs de verhoudingen veranderen zodat je na 2 weken op alleen bloei zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanaf de volgende ronde ga ik Gout gebruiken van de thuiskweker (Groningen & Leeuwarden). Zeer geconcentreerd spul (1ml op 1l water) en is ook een combi voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij dat een aparte groei bloei toch beter werkt omdat de plant andere waardes nodig heeft in verschillende stadia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...