Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
IDIOOOOT

outdoor 2011

Recommended Posts

heb nu 12 zaden in de bakjes klaar.er is al 1 royaldane boven gaat zeer snel twee dagen geleden er in gestopt.

 

de anderen laten het nog ff afweten,hoop dat alles boven komt.heb zowiezo nog een paar in water ligen voor de zekerheid.

 

die gaan morgen ook de potjes in.

 

heb nu drie soortje.royale dane# henkles lowland#new dame bianche.

 

als ze groot genoeg zijn gaan ze in 20 literbakken.

 

 

en er gaan ook nog een paar het wild in maar moet ff een mooie plek zoeken.mijn voorkeur gaat dan uit voor de royaldane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje te vroeg begonnen niet? Die Royal Danes & Henkes gaan mislukken als je zo vroeg begint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey idioot

 

 

leuk dat je ook al gaat beginnen wel vroeg ga je ze gewoon in de tuin zetten in die bakken of met een kasje er omheen ?

 

 

 

 

 

 

verder zou ik je profiel foto veranderen mensen zouden hem kunnen herkennen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hou ze deze maand nog binnen .

en daarna de zon in.dan weet ik zeker dat ze het niet te koud hebben. :spliff:

 

 

ze moeten eerst maar groeien.daarna moet de zon zijn werk doen,gaat goed komen..

 

 

 

 

greetzzz lisette

Share this post


Link to post
Share on other sites
henkles lowland - new dame bianche

ik hou ze deze maand nog binnen .

en daarna de zon in.

,gaat goed komen.

 

Véél succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites
new dame bianche.

het is Nieuwe Dame Blanche B) ....

 

Jan Veen alias Dame Blanche ( RIP :P )... had een enorme hekel aan al die Engelse kreten...

Puur Nederlands produkt dus... :spliff:

 

tja.....veel succes met dat vroeg beginnen...wie heeft je dit advies gegeven :lol: ?

 

ik wacht tot zeker 20 april met die vroegbloeiers...is me prima bevallen in 2010...

en op die datum ga ik eens even rustig naar de 14 dagen verwachting kijken...

en die moet dan gunstig zijn.. :lol:

 

gr :D

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik hou ze deze maand nog binnen .

en daarna de zon in.dan weet ik zeker dat ze het niet te koud hebben. :spliff:

 

 

ze moeten eerst maar groeien.daarna moet de zon zijn werk doen,gaat goed komen..

 

 

 

 

greetzzz lisette

 

staan ze onder een lampje ? of gewoon voor het raam ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt jammer dat je veel te vroeg gaat beginnen met de Deense zaden die ik je heb gestuurd :spliff:

Volgens mij heb ik je wel een paar tips gegeven per pm ?

Niet te vroeg beginnen en ZEKER niet binnen voorgroeien !

 

Toch succes B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey richard.

 

kan ik ze binnen niet laten groeien tot ze naar buiten kunnen?

 

ik heb nog genoeg zaad over.voor in het wild.200meter van mijn huis is maisweiland daar gaan strax een paar bomen groeien.

maar ik moet ff wachten tot het mais er in gaat.ik neem aan dat ik ze moet gaan planten als het jonge mais er ook in gaat,dat het tegelijk op groeit.

 

 

greetz lisette.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom doe je die zaden nu al in de grond? Met een beetje logisch nadenken kan je tot de conclusie komen dat zo vroeg beginnen alleen maar nadelen met zich meebrengt. Vooral met die soortjes die jij hebt. De dagen zijn nog veel te kort en de zon heeft nog bijna geen kracht. Oftewel je 'planten' gaan enorm strekken. Als ze een paar vertakkingen hebben gaan ze in de bloei tot ergens in mei en dan gaan ze weer groeien zodat je verneukte, misvormde dingen hebt. Dus begin maar gewoon opnieuw in mei!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dom Pachino

 

en dit soortje aflaten bloeien onder de lamp heeft ook geen zin??

 

dan krijgen ze mischien nog een kans om door te groeien.om ze weg tepleuren is ook zonde..

 

 

greetzz lisette.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je leert het meest uit eigen ervaring. Maar goeie raad kan soms niet voor niks zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idioot,

 

Ik zal even kort uitleggen (in jip en janneke taal) wat er mis kan gaan als je zo vroeg begint met vroegbloeiende soorten. Het aantal lichturen op een dag bepaald of een plant denkt of het zomer is of herfst begint te worden. Vroegbloeiende soorten gaan bij meer lichturen dan "normale" planten al in bloei.

 

In de lente zijn er ook nog niet veel lichturen, je hebt dus kans dat een soort meteen zodra ze haar kopje boven de grond uitsteekt denk, het is herfst! Dus zal ze zich proberen voor te planten (omdat het een eenjarig plantje is) en dus gaan bloeien. Maar de uren worden steeds langer en het plantje denk nu, tering! ik moet gaan groeien.

 

En dat jongens en meisjes noemen we reveggen, of regenereren. En dat is niet fijn want daar kweek je planten mee die de grootst mogelijke misbaksels worden. Geloof me, ik heb er ervaring mee. Die plantjes zijn bij mij allemaal de composthoop opgegaan.

 

Je zou met een lampje kunnen proberen ze voor de gek te houden, maar ervaringen hier op het forum leren dat dat met de deentjes niet werkt.

 

dus.

 

Wat je moet doen is weten wanneer het plantje in bloei wil, die datum heeft een aantal lichturen. Dat zelfde aantal lichturen zoek je op in het begin van het jaar en je weet wanneer je op zijn vroegst kan beginnen. Of je doet makkelijk en wacht tot ijsheiligen.

 

gallery_10622_11598_78024.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ze op een mooie plek in de volle grond zetten! Door de lage temperaturen zullen ze toch niet zo hard groeien nog! Onder de 10 graden groeien ze ook amper. Onder een lamp verder groeien is gewoon zonde van de stroom denk ik, tenzij je een fatsoenlijke kast hebt, maar dat betwijfel ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

slappy

 

 

oke bedankt voor de tip en informatie.ik dacht dat ze wel konden.ik zet ze wel ergens in de vollegrond.

 

en kijk wel wat er van terecht komt.en begin eind april wel op nieuw.

 

greetzz lisette.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kan ze op een mooie plek in de volle grond zetten! Door de lage temperaturen zullen ze toch niet zo hard groeien nog! Onder de 10 graden groeien ze ook amper. Onder een lamp verder groeien is gewoon zonde van de stroom denk ik, tenzij je een fatsoenlijke kast hebt, maar dat betwijfel ik.

is het niet zo dat ze dan met de mooiere korte dagen die we nu hebben ( ik meet op het balkon regelmatig 15 tot 20 graden ) dat ze in de bloei schieten en daarna weer in de groei ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
begin eind april wel op nieuw.

 

Doe dan meteen half mei, ijsheiligen. Voor de opbrengst of grootte van je plant maken die 2 weken niks uit.

 

is het niet zo dat ze dan met de mooiere korte dagen die we nu hebben ( ik meet op het balkon regelmatig 15 tot 20 graden ) dat ze in de bloei schieten en daarna weer in de groei ?

 

Dat zal met de deentjes wel gebeuren ja.

 

Een plantje waar dat mee gebeurd is ziet er dan zo uit...

 

gallery_6751_1155_41460.jpg

gallery_6751_1155_67882.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

slappy

 

oke bedankt.dan begin ik dan wel.

 

ik poot deze stax wel in het bos en kijk wel wat er van terecht komt.

 

 

thanks.lisette

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch elk jaar hetzelfde...

Altijd maar beginners die huphup willen beginnen zonder te weten hoe of wat en wanneer

 

Mss moeten we ze maar gewoon verplichten om met autoflower te beginnen B)

Dan kunnen ze toch al niet ZO gek veel mis doen

 

@IDIOOOOT:

Lees maar goed komende maand, dan snap je het wel

PS: leuke nickname... :spliff:

 

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb wel eerder buiten wiet gekweekt en is altijd goed gegaan.maar ik heb nu voor het eerst deense soorten.

 

en wist niet dat je daar nog niet mee kan beginen.

 

vorig jaar had ik vier santamaria planten die ik begin april buiten had staan.en ik had ze zon 50cm laten groeien.

 

en toen ik ze de bloei in wou,zette ik ze vervroegt donker in het tuin huisje 12 licht 12 donker.en is primma gegaan zo.

 

 

en idd het is nog wel een beetje vroeg,maar heb er zin in hahah kan niet wachten.

 

 

 

in iedergeval bedankt voor jullie reaties. :spliff:

 

 

 

greetzz lisette B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je niet kunt wachten.. Daar kan ik helemaal inkomen. Maar je doet je naam wel eer aan om nu je zaden te 'verspillen'

Maargoed ik kom hier wat laat aankakken en je had het zelf ook al ondervonden.

 

Dit is een les die je je leven niet vergeet. En dit soort informatie heb je ook nodig om die grote guerilla kweker te worden. Je moet immers ergens beginnen...

Het feit dat je nu al bent begonnen bewijst wel hoeveel zin je er in hebt!

Het bewijst echter ook dat je nog veel te weinig gelezen hebt...

 

Tja elk voordeel heeft zijn nadeel.. en andersom :spliff:

 

Ik vind het leuk dat je het forum komt joinen

En wens je ook alle plezier en dikke toppen toe deze zomer !

 

Groetjes HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow, in dat geval weet je dus wel al ongeveer hoe het zit :spliff:

 

Maar net zoals iedereen op het forum zullen we nog moeten wachten om weer te beginnen, maar deze periode van voorbereiden is zeker belangrijk om het goed te doen.

Als je niet kan wachten kan je nog altijd een lente-kweek doen met autoflowers zoals ik :D

 

Veel succes met je kweek! En geen zaad meer verspillen eh B)

 

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je wel kan doen is moeders kweken en stekken knippen. ben er zelf ookal volop mee bezig.. vanaf Januari al!! B)

OF voorgroeien onder een lamp. En dan als ze niet meer in je hok passen de volle grond in. Ik heb vorig jaar een Boom gehad waar 560 gram vanaf kwam. deze heeft 1,5 maand in het groei hok gestaan voordat ie in mei naar buiten ging.

 

Succes!! :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

over welke soortjes heb je het tuinman :spliff: ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die van 560 gram was een NDB x Jack Herrer die ik op een nieuwjaars borrel van Pietje Puk heb gekregen.

Waar ik nu mee bezig ben is NDB/ierdbei moeders, Frisian Dew/Nother Light moeders en PP moeders. Eerste stekken om geslacht te bepalen zijn gister toevallig geknipt. 2 Weekjes afwachten dus en dan kan ik stekken knippen en voorgroeien totdat het zover is.. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...