Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wakki

WaKKi goes auto Guerilla (en meer)

Recommended Posts

Ziet er goed uit wat je allemaal doet.. Elk jaar weer een beetje verbeteren!

Zo'n verwarm matje lijkt me ook wel ideaal voor ontkiemen. Zo kan je het perfect op een warme constante temperatuur houden!

Ik ben inmiddels ook volop bezig met het ontkiemen van autoflowers; tot nu toe een erg goede lente gehad, op naar een topzomer.

 

Ciao,

 

FarGue

Share this post


Link to post
Share on other sites
als deze opkomt en een vrouw is ga ik haar verduisteren (van begin augustus tot half augustus op de spot)

 

Grtz, WaKKi

 

Als ze opkomt een paar weekjes laten groeien en dan meteen verduisteren... als je wacht tot ie gaat bloeien dan heeft het geen nut meer om te verduisteren want dan bloeit ie vanzelf al :o

 

kan ook gewoon een typfout zijn maja... beter het zekere voor het onzekere :lol:

 

Voor de rest alweer :P

 

Gr.

BioMan :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er naar uit dat het Jack Widow zaadje het niet gaat halen (had ze gisteren geknakt en er zat bijna niets in zag ik)

 

De NYCD kiemt ook niet goed, het is ook (zeer?) oud zaad, misschien halen enkele zaadjes het nog wel

Maar dit was toch maar extra, verveelde me nu mijn plantengaten gemaakt zijn :nerd

 

@BioMan, ik wou ze wel degelijk pas in augustus verduisteren dan beginnen ze toch net wat vroeger aan de bloei waardoor het buiten wel lukt (met de nazomer)

 

@duvelduvel:

Dat zijn wel mooie struikjes, hopelijk worden mijne ook zo :P

Hoeveel haalde je er vanaf?

 

De Low Whitey's zijn ondertussen ook geplant in volle grond, het gaat een tijd droog blijven dus ik ga ze goed in de gaten moeten houden zodat ze niet uitdrogen.

Ze staan wel wat dicht bij elkaar, maar er moeten toch nog wat mannen

 

Foto's: (dag 26)

 

gallery_22478_11675_265243.jpg

 

gallery_22478_11675_982352.jpg

 

gallery_22478_11675_1035732.jpg

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, slecht gelezen van mij :P

 

Die low whitey's worden wel behoorlijke planten !! :o

hoop dat ze bij jou ook zo groot worden.

 

Gr.

BioMan :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE (19/04/2011):

 

Ze lijken goed aangeslagen te zijn in de volle grond en liggen nu met hun koppie te genieten van het zomers weer :P

Ik zie nog wel geen geslacht (voorbloei zie ik wel niet goed).. ze zullen nog niet groot genoeg zijn denk ik

 

Plantjes lijken me wel een klein beetje licht-groen.. het is toch niet zo mooi donker groen (waar ligt dit aan?)

 

Heb ook al 1 NYCD (fem) geplant, deze zal morgen of overmorgen wel boven zijn. Er liggen nog wat NYCD (fem) zaadjes te kiemen

 

Foto's:

Low Whitey's DAG 30

 

gallery_22478_11675_783452.jpg

gallery_22478_11675_194388.jpg

gallery_22478_11675_1130129.jpg

gallery_22478_11675_232227.jpg

gallery_22478_11675_895716.jpg

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind anders dat ze een mooi gezond kleurtje hebben :P !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zal wel gelijk hebben, let er nu waarschijnlijk te veel op omdat ik vorig jaar zéér licht groene plantjes had (die het niet gehaald hebben)

 

Als deze soort 8 weken moet bloeien dan mag ze wel snel gaan beginnen of het wordt oogsten tijdens mijn examens :P

 

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's toch ook lekker :) Kan je dan even je zinnen ergens anders op zetten. ;)

 

En leren voor je examens.. Dat heb ik nooit gedaan. Is toch veeeeeeeeeel te veel :)

Ikzelf raak daar alleen maar van in de war :) .

En vaak ben je dan maar 3 uurtjes op een dag zoet.. dus nog wel tijd over om te knippen :)

 

En ik ben met alleen maar voldoendes/ goed geslaagd :P

wehehe :)

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ken het wel, zit ook met de concentratie van een goudvis opgescheept :P

Maar het lukt wel, alleen is oogsten redelijk wat werk (al zal het met autoflowers wel héél erg meevallen)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begin al wat te ruiken :)

Maar zie ze nog niet echt bloeien en heb ook nog geen mannen ontdekt (deze zijn normaal toch wat sneller dacht ik)

 

Ze gaan alleszins goed hun gang nu!

 

MAAR

Zit met een ander groot probleem, ik heb waarschijnlijk geen plaats meer om te drogen dit jaar :P

Het enige wat ik zeker nog kan is 1 autoflower ronde drogen (thuis, maar dan moet ik wel exact 1 augustus oogsten en dan kan ik 2 weken drogen...)

Dus ik ga alle autoflowers tegelijk zetten, dan kan ik normaal gezien +-30 autoflowers oogsten

 

Maar ik merk wel dat de Low Whitey's laat zijn, die gaan er een langer over doen dan 11 weken denk ik...

Hoe weet ik nu wat de andere soorten gaan doen, want het is wel heel erg belangrijk nu!

 

Ik heb gemaild voor de "exacte" groei-bloei tijd van al mijn soorten, ze zijn allemaal +-12 weken maar in hoever gaat dat bij mij ook het geval zijn dat is de grote vraag

 

De andere soorten (normale soorten) ga ik alsnog zetten, in de hoop een droog-plek te vinden

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het hele forum nog eens af zitten zoeken omdat ik destijds een ''droogtoren'' wou maken die ik eens had gezien..

Één lid had gepost hoe je die maakt, en dit was wel echt de oplossing voor snel drogen!

Een aantal dozen bovenop mekaar gestapeld waar een afzuiger op werd aangesloten.

 

Schijnbaar was je oogst dan binnen 3 daagjes lekker te roken!

 

 

Iemand ervaring en blauwdrukken? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bastet,

 

Wiet moet niet te snel drogen.. Daar gaat de kwaliteit hard van achteruit. Er zit een soort stofje in natte wiet wat tijd nodig heeft om zich 'om te zetten'. Als je dit gaat forceren gaat het 'ten koste van..'

 

En dat met die dozen lijkt me echt geen succes... Oké voor 100 grammetjes.. kan het misschien.. Maar als jij een paar flinke bomen hebt.. (waar ik van uit ga :) ) Dan gaat die techniek hoogstwaarschijnlijk niks worden.

- Hoe wil je bijvoorbeeld in elke doos goed ventileren ?

- Wat voegen die dozen uberhoubt toe aan het droog proces?

(vanuit gaande van normaal goede ventilatie en af/uit- voer.. )

 

 

 

@ Wakki

 

Je droog plekje kwijt? :) Minder man!

Maar voor 30 autoflowertjes moet het toch geen probleem opleveren? :P

Dat is misschien een kilotje nat.. Als ik er bij mij maten mee zou aankomen zouden ze allemaal springen om het te drogen bij hun thuis voor een aantal %procent% van de opbrengst :)..

 

What's Meant To Be, Will Always Find It's Way..

 

Komt goed maat :) ?!

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ highlife:

 

Meerendeel van de buitenwiet gaat toch in de mix van een indoorzak :) Dus smaak doet er in dat opzicht niet zo veel meer toe denk ik... ( Zal dr wel weer wat commentaar op krijgen :P )

 

Die dozen gingen stuk voor stuk vol met wiet, die je op elkaar kon stapellen.

In elke doos zat dan een gat of iets dergelijks waardoor lucht kon stromen van de ene doos naar de volgende. ( alle dozen zijn aan één gesloten )

Dan kon er onder een filter doek of iets dergelijks en boven een afzuiger.. Ik zag t zoo lang geleden, ik weet 't ook niet meer precies... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Wakki -

Hoop dat je dit niet ziet als topic vervuiling?

 

 

@ Bastet

 

Ja daar heb ik wel wat commentaar op eigenlijk :) Want als jij met wat redelijke toppen aankomt zetten. Zou je het soms zelfs voor binnenwiet kunnen wegdoen.. :) Da's 1.. En vaak de shops waar ik kom, hebben ze de buitenwiet ook als topjes te koop... niet als mix.

 

 

Ik zou die doos techniek niet aan durven... :P Al had ik geen keus.. dan nog niet :)

Het lijkt me gewoon niks.. Maar wie ben ik :)

Ik snap niet waar het voordeel uitgehaald wordt al zou je alles goed hebben...

 

 

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maak gewoon een droogtoren

Benodigheden:

 

- Buis ventilater (betere druk opbouw)

- Filter (om in af te blazen)

- bakken, (gemaakt van hout) of stapelkratjes (niet doorzichtig , of je moet het licht uit doen thuis dan kan het wel)

- pur schuim (alleen voor de stapelkratjes)

- folie (of vuilniszakken) (alleen voor de stapelkratjes)

- boor

- houten plaat

- flens

- decoupeerzaag

- schroefmachine

- slang

- slangenklemmen

- horregaas

- piepschuimplaten

 

Je wiet doe je in de bakken/ kratjes (met gaten onderin ) en deze vul je helemaal af, dan doe je het volgende bak/krat erop (welke je ook weer vult etc etc) en zorgt dat er tussen de verbindingen (van de bakken/kratten) weinig ruimte zit (anders zuig je de lucht hier door heen en niet van onder door de wiet heen)

Dit kan je doen door de bakken goed op elkaar te laten sluiten, of de kratjes op te vullen met pur (wel folie tussen de bakken anders plakken ze aan elkaar) (maar je kan ook elke keer het geheel vast tapen, let wel dat je elke dag ff beetje moet husselen anders plakt het aan elkaar)

Dit kan je al mooi van te voren doen zodat ze klaar zijn (behalve als je de tape manier gebruikt natuurlijk)

 

Boven op dit geheel leg je een plaat die alles afsluit en zorgt dat er lucht door de toren word gezogen

Dit maak je door op een plaat een flens te schroeven en de zuigkant van de buisventilator hierop aan te sluiten (doe op de andere kant van het gat horregaas zodat je de toppen niet opzuigt)

Tussen de plaat en het bovenste bak/krat kan je ook een piepschuimplaat leggen (met zelfde gat op zelfde hoogte natuurlijk) zodat het geheel beter afsluit.

Deze plaat leg je dus op de bovenste bak/krat en laat hem in een filter uitblazen

 

Door de gaten (leg wel een plankje of dergelijke onder de onderste bak krat zodat hij vrij lucht kan aanzuigen) word lucht door alle kratjes gezogen, en hierdoor ook door alle wiet.

zodat het spul snel droogt en geen stank

 

 

 

Voordelen: binnen een week klaar, compacter product door het gewicht van de weed wat op elkaar drukt, neemt weinig ruimte in beslag

 

groetjes

ltr

 

 

Denk niet dat jij inderdaad zoveel oogst, maar er zijn nog genoeg andere mensen die hier wat aan hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk idee zo'n droogtoren..

 

Heb je geen foto??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar drogen met een "droogtoren" moet nog altijd ergens gebeuren natuurlijk :huh:

+ ik wil de oogst niet geforceerd drogen, kwaliteit boven alles!

 

Maar ik vind wel wat tegen dat het zo ver is, het is altijd al gelukt dus nu hopelijk ook ;)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben vandaag maar begonnen met de gewone soorten te ontkiemen in water (de herijuana en afghaan) zodat ik volgende week kan beginnen met alle autoflowers :huh: (dan reken ik 12 weken voor ze geoogst mogen worden)

 

15x Herijuana (waarvan 5 voor zadenkweek bestemd zijn)

8x DCF Afghaan

 

Het wordt weer dringend tijd voor een nieuwe foto-update zie ik, misschien morgen als ik tijd heb

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites
gallery_21963_11936_4144.jpg

 

als de lucht onder de kast uit wordt gezogen komt er allemaal stof door je wiet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...