Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

geneve

Is dit nou toprot?

Recommended Posts

Vanmorgen ging ik naar mn plant kijken en bij een onderste top viel me direct iets vreemds op, de bovenste haartjes van de top hebben een grijze kleur en de bladeren errond krijgen een paarse gloed, wijst dit nu op toprot? :?

Toprot1.jpg

Toprot2.jpg

 

Uit voorzorg heb ik de top in kwestie er al afgehaald, bij de andere toppen is met het blote oog nog nix te zien, maar ik heb een vermoeden dat het dezelfde weg opgaat, oogsten mss nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het niet zker, maar ik denk het wel...

Heeel jmmr van je toppen, maar er is nu denk ik niks meer aan te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mm ik je hebt tog meerdere planten tog? zit t daar ook op je moet het iig niet oproken had ergens gelezen dat het schadelijk is voor je.(wiet ook wel maar tog anders schadelijk)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet zeker maar ik geloof dat toprot/budrot meestal van binnenuit begint.

als je die vreemde verkleurde blaadjes er heel makkelijk zonder kracht uit kan trekken zit het waarschijnljik ook binnenin die top. bij mijn zag het er verleden jaar toch wat bruiner uit.

wat je ook heb het is niet goed, maar ik zou nog ff aankijken hoe lang ze nog kunnen staan. des te langer des te beter toch. als het flink heb geregend kan je je plant ook uitschudden als je dat al niet deed, zodat al die waterdruppels er af gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

steve zegt:goed in de wind zetten wil ook wel helpen meestal...

 

 

ligt eraan of je binnen kweekt of buiten als je binnen kweekt dan kan je steves advies gebruiken

 

groeten shappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey shappie,

hij staat toch in Outdoor vragen, dus het lijkt mij dat het een buitenplant is.. 8O

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bedoel ook niet dat hij buiten een fan moet zette, maar op sommigen plaatsen is er meer wind dan ergens anders...dus als hij de plant in een pot heeft, kan hij die zodanig verplaatsen dat hij in de wind staat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ok das waar maar dan zal ik de plant even uitkloppen want die potten zijn zwaar

genoeg gedicuseerd

hopelijk heb je hier iets aan

 

groeten shappie

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik weet niet zeker maar ik geloof dat toprot/budrot meestal van binnenuit begint.

als je die vreemde verkleurde blaadjes er heel makkelijk zonder kracht uit kan trekken zit het waarschijnljik ook binnenin die top. bij mijn zag het er verleden jaar toch wat bruiner uit.

wat je ook heb het is niet goed, maar ik zou nog ff aankijken hoe lang ze nog kunnen staan. des te langer des te beter toch. als het flink heb geregend kan je je plant ook uitschudden als je dat al niet deed, zodat al die waterdruppels er af gaan.

 

Denk niet dat het vanbinnen ook zit want die verkleurde bladeren hangen nog zeer goed vast, heb ook van een geoogste tak de bovenste top eraf gedaan en deze zag er nog helemaal groen uit vanbinnen. Wat me ook opvalt is dat die zwarte haartjes niet verder uitzetten, het blijft dus (al een viertal dagen nu) bij enkele haartjes vanboven op de toppen, en aangezien toprot zich razendsnel verspreidt, begin ik nu echt te twijfelen. Maar als het geen toprot is, wat is het dan wel? Heeft iemand al dezelfde symptonen gehad :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een schimmel? Ziet er raar uit maar niet echt als een schimmel

 

Gewoon wegsnijden of wegknippen die hap en dan goed zien of het terugkomt

 

Het kan gewoon een abnormaliteit zijn ook

 

Sommige schimmels doen geen schade aan toppen maar mooi is het niet gewoon verwijderen door weg te schrapen een dun laagje ofzo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt mazzel, ik ben net naar een buitentuin geweest met een zeer bezorgde kweker.

Die had ook enkel topjes die dezelfde verschijnselen hadden. Het is geen budrot. Dat ziet er toch anders uit. De gebruikelijk check uitgevoerd met de blaadjes. Die zaten nog stevig vast bij hem. Wel had hij wat last van rupsen. Al met al niets om je druk te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je hebt mazzel, ik ben net naar een buitentuin geweest met een zeer bezorgde kweker.

Die had ook enkel topjes die dezelfde verschijnselen hadden. Het is geen budrot. Dat ziet er toch anders uit. De gebruikelijk check uitgevoerd met de blaadjes. Die zaten nog stevig vast bij hem. Wel had hij wat last van rupsen.  Al met al niets om je druk te maken.

 

Een hele geruststelling voor me , bedankt bambo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat laatste klopt denk ik wel.

Ik heb elk jaar wel enkele gevalletjes van toprot (komt door dat klote weer hier).

Toprot ziet er smeriger uit dan ik hier zie.

En het ruikt ook muf.

Nu overkomt het mij ook weer dus heb ik mijn planten maar binnen gezet.

Op hoop van zegen.

 

Daar had ik in mijn kast dus geen last van....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Geneve

Je moet oogsten jongen!

Je wiet begint overgaar te worden, overrijp..

En das nie goed want dan voel je dr geen **** meer van!

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Geneve

Je moet oogsten jongen!

Je wiet begint overgaar te worden, overrijp..

En das nie goed want dan voel je dr geen **** meer van!

Greetz

 

Ben je dit zeker optimus? het kan toch nooit geen kwaad om je plant volledig te laten afbloeien (er zijn nog altijd witte haartjes onderaan de toppen)? Ben van plan om hem dit weekend neer te leggen, voor die paar dagen meer zal dat wel geen kwaad kunnen zeker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal et zo zeggen

Ik heb ooit eens een peacemaker in de tuin gehad.

Die heb ik toen geoogst.

Wat ik niet wist is dat er nog een dikke tak onderaan zat door te bloeien

(ik had de hele plant in 1 keer van ze'n stam af geknipt)

Toen ontdekte ik die laatste tak en die heb ik toen afgeknipt, nader bekeken en die

was 100% paarsachtig (zoals dat bij jou deels is)

Toch laten drogen (waarom niet, ik was onervaren), bleek dat je er 0 van voelde.

Je kunt in 1 top verschillende stadia van ripeness kunt hebben, 1 deel goed gaar, 1 deel nog rijpend, 1 deel overrijp, en das bij jou et geval.

Maar aangezien er bij jou nog more good then evil is maak je kans op effect, misschien wel cool effect weet ik niet. Iig geval veel CBD!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe optimuz das dus een couchlock motherfucker ?

mja laat weten welk rookbaars deraf komt

grttz Mo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...